Kan niet gebeld worden/geen SMS ontvangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds vrijdag heb ik een T-Mobile iPhone (3G). Omdat ik nog een maand moet wachten heb ik hem gejailbreaked opdat ik met mijn Vodafone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Kan niet gebeld worden/geen SMS ontvangen
Hallo,
Sinds vrijdag heb ik een T-Mobile iPhone (3G). Omdat ik nog een maand moet wachten heb ik hem gejailbreaked opdat ik met mijn Vodafone SIM verder kan. Gisteren merkte ik dat ik geen SMS ontvang, en niet gebeld kan worden. Ik heb zelf gebeld van mijn land lijn, en werd meteen naar Voicemail doorgeschakeld. Wel werd ik gebeld door de Voicemail. Heeft iemand hier ervaring mee? Macamba PS: De volgende posts bekeken, die mij niet verder hielpen: Geen 3G icon en kan niet gebeld worden Na update naar 3.0 geen smsjes meer ontvangen en kan niet gebeld worden. Kan niet bellen gebeld wordenof sms ontvangen sturen??(vodafone) Kan niet gebeld worden! Iphone 3g 2.2 Kan niet bellen, wel sms, internet gebeld worden. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Je hebt het over een jailbreak, maar je moet hem wel unlocken (dat is iets anders) om de T-Mobile lock er af te krijgen.
|
|
|||
|
|||
OK. Mijn onbekendheid met de gebruikte terminologieën. Reds0w gebruikt om te jailbreaken, vervolgens met Cydia open gezet. Ik kan nu bellen via het Vodafone netwerk. Maar niet gebeld worden, of SMS'jes ontvangen.
|
|
|||
|
|||
Even voor de zekerheid, wat heb je via Cydia gebruikt om te unlocken ('open gezet'?)?
|
|
|||
|
|||
De ipsw file die op mijn harde schijf staat:
C:\Documents and Settings\macamba\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw |
|
|||
|
|||
Dat is blijkbaar geen custome restore. Ik begrijp dus dat je de originele firmware op je iPhone hebt gezet, en alleen redsnow hebt gebruikt voor de jailbreak?
|
|
|||
|
|||
Mja... Ik denk het wel.
|
|
|||
|
|||
Ik heb het idee dat je maar half weet waar je mee bezig bent cq wat je hebt gedaan. Als bovenstaande klopt dan heb je dus nog geen unlock uitgevoerd en zit de simlock dus nog steeds op je toestel.
|
|
|||
|
|||
Maar dat zou dan inhouden dat ik er niet mee kan bellen, en geen SMS'jes versturen kan. En dat lukt dus weer wel. Ik zal nog eens aan de wizkids vragen of mijn systeem nu daadwerkelijk gekraakt is.
|
|
|||
|
|||
Dat vind ik inderdaad ook opvallend, dus ik denk dat er iets niet goed is gegaan of je hebt iets gedaan zonder dat je het doorhebt. Waarschijnlijk kun je het beste even van voor af aan beginnen:
- restore firmware via itunes - redsnow gebruiken - ultrasnow gebruiken Mag geen problemen geven. |
|
|||
|
|||
Ik zie nu welke stappen ik gedaan heb (aankondiging):
|
|
|||
|
|||
Ja that's it vreemd dat je dan problemen hebt. Blijkbaar kom je niet 'ingelogd' op het Vodafone netwerk. Je kan je SIM even in een andere telefoon doen en dan weer terugstoppen in je iPhone dan wordt deze geforceerd zich opnieuw aan te melden op het vodafone netwerk. Wellicht dat dit helpt.
|
|
|||
|
|||
Dat zal voor later zijn. Ik heb mijn SIM kaart nu geblokkeerd . Ik zal dus eerst de PUK code moeten opzoeken .
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Kan geen berichten ontvangen/gebeld worden | HyPnOTiZeR | iPhone algemeen | 0 | 13-12-10 20:49 |
Niet gebeld kunnen worden, geen sms ontvangen | kortpa | Odido (T-Mobile) | 0 | 15-10-10 18:45 |
Na update naar 3.0 geen smsjes meer ontvangen en kan niet gebeld worden. | Carla | iPhone algemeen | 0 | 21-06-09 01:14 |
Kan niet bellen gebeld wordenof sms ontvangen sturen??(vodafone) | deaapdaar | Archief | 1 | 11-03-09 14:37 |
|
|