//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vervolg op mijn verhaal hierboven: er is nog steeds geen reactie op mijn brief die ik naar de afdling Klachten van T-mobile heb verstuurd. Na ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 08-03-10, 19:21
jurre jurre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Vervolg op mijn verhaal hierboven:
er is nog steeds geen reactie op mijn brief die ik naar de afdling Klachten van T-mobile heb verstuurd. Na weer zeer onvriendelijk te zijn behandeld door de klantenservice heb ik een voorbeeld brief van Tros Radar gedownload Garantie-TROS Radar en die is nu aangetekend onderweg. Ik hou jullie op de hoogte!

p.s. zullen we met zn allen stampij gaan maken op een drukke dag/avond bij de T-mobile shops. Flashmob?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 08-03-10, 20:14
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Bedankt voor de reacties, ik zal vanavond een uitgebreide brief maken en aangetekend versturen. Mocht dit niet helpen, dan kan ik nog rechtsbijstand inschakelen of consumenteninstanties. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

update: heb een brief van anderhalf kantje opgesteld waarin ik mijn probleem en rechten uitleg. Had de brief nog een stuk uitgebreider willen maken, maar de bewijslast ligt nu bij t-mobile en ik wil niet gelijk al mijn kruit verschieten. Brief gaat morgen op de post en dan is het wachten.

Marijn

Laatst gewijzigd door marijn-schipperus; 09-03-10 om 00:43.
  #183  
Oud 09-03-10, 19:09
patje023 patje023 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard Defecte Home-Button door Vochtschade

Geachte Mede-Gedupeerde,

Ik heb zoals velen van jullie de beruchte "reparatie-opdracht" binnen gekregen van T-mobile die het defect aan mijn I-phone 3GS (aangeschaft eind September 2009) wijt aan feit dat er "Vochtschade" is geconstateerd...Hierbij kan ik een nieuw of geheel gerefurbished toestel voor een bedrag van 275,04 Euro (incl. BTW) laten opsturen, exclusief onderzoekskosten?!

Uiteraard heb ik mijn I-phone in de paar maanden dat ik hem had goed verzorgd, beschermende hoes, nooit in contact vocht, nooit laten vallen, etc. Ik heb contact opgenomen met T-Mobile klantenservice die mij ten eerste als gerespecteerd klant (maarliefst al bijna 9 jaar) zeer slecht behandelde en mij doorverwezen naar het bedrijf Solid Vision met het telefoon nr. 070-3073107.

Helaas wisten de incompetente medewerkers van Solid Vision Bv. mij hetzelfde te vertellen als de onbeschofte medewerkers van T-Mobile Klantenservice, nl. dat de vochtindicator was gekleurd...Tot mijn ongenoegen heb ik hun vriendelijk doch spoedig verzocht mijn telefoon terug te sturen.

Heeft iemand vergelijkbare situatie en conflict gehad met T-Mobile en Solid Vision? Weet iemand wat ik in deze kan doen en of ik enig recht heb om misschien een vervangend toestel te krijgen??? Ik ben van plan hier veel tijd en moeite in te steken om mijn recht te krijgen want dit slaat nergens op...

Groet,

Patrick v/d P.
  #184  
Oud 09-03-10, 21:30
Dvanbergem Dvanbergem is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard

Heb precies hetzelfde geneuzel meegemaakt. Toestel bleef in de herstelmodus hangen(loopen). T-mobile hield voet bij stuk: ik zou het toestel aan vocht heb blootgesteld omdat het stickertje dat zegt. Total loss volgens hun repshop (knap zo'n diagnose zonder uberhaupt t toestel te onderzoeken). Mijn verhaal over de werkelijke oorzaak (upgrade naar 3.1.3) werd vrolijk genegeerd, of ik even 325,- wilde aftikken voor een 2e hands (gerefurbished) toestel.
Heb het onmiddellijk terug laten sturen en zelf gefixed door naar 3.1.2 terug te gaan. Volgens mij is de enige manier om tegen dit soort praktijken te strijden idd de krachten bundelen en de publiciteit zoeken..
  #185  
Oud 09-03-10, 22:08
aabullets aabullets is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Inderdaad hier zelfde gezeik. Heb contact opgenomen met arag mijn rechtsbijstandsverzekering. Het verhaal uitgelegd en zij adviseerde mij een aangetekende brief te sturen met daarin t-mobile 2 weken de tijd geven om alsnog tot reparatie over te gaan. En dat er anders een rechtzaak van komt. Tevens in de brief uitgelegd dat ten eerste er niet bewezen kan worden dat mijn gebrek aan de telefoon niet door vocht kan komen. En ten tweede dat een vochtindicator aan de buitenkant van het toestel nooit een bewijs kan zijn van daadwerkelijke vochtschade. Tevens heb ik uitgelegd dat de plek waar de vochtindicator zit een plek is waar iedereen wel eens blaast om bijv. stof weg te halen en dat als je met consumptie blaast nooit de garantie van een telefoon kan vervallen.

Iedereen succes hiermee en ik houdt julli op de hoogte
  #186  
Oud 09-03-10, 22:54
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

ik heb vandaag ook een aangetekende brief richting t-mobile verstuurd, heb daarin precies hetzelfde gezegt, ook die van die vochtindicatoren. er zijn zelfs aplicaties waarbij je in de microfoon moet blazen en de microfoon zit naast de dockconnector.
Ben benieuwd hoe t-mobile reageerd en mochten ze het niet herstellen zal ik ook mijn rechtsbijstand inschakelen. Ook denk ik dat het kan helpen om inderdaad de publiciteit in te gaan.

succes iedereen
  #187  
Oud 11-03-10, 14:35
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

ook een brief gestuurd met de vraag of ze uit kunnen leggen waarop de veronderstelling gebaseerd is dat het optreden van vochtschade het defect veroorzaakt heeft (dit kon SV en TM beide niet verklaren over de telefoon)

ook ik hou jullie op de hoogte hoe TM deze schandelige zaak afhandeld!
  #188  
Oud 11-03-10, 16:19
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

denk dat deze vraag niet beantwoord kan worden, SV mag het toestel niet openmaken. Blijft raar dat de garantie vervalt zonder dat er gekeken wordt wat de schade is.
  #189  
Oud 18-03-10, 21:30
rwientjes rwientjes is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Mijn IPhone 3G heeft 25 MINUTEN in een plas water van 5 cm diep gelegen. Nu is het 2 weken later en hij doet het nog perfect. Ik heb hem nadat ik hem uit het water gehaald heb uitgezet en 5 dagen rustig laten drogen. Daarna heb ik hem aangezet en getest.1 Dag later heb ik hem opgeladen. Tot nu werkt hij perfect. Hopen dat het zo blijft uiteraard.
  #190  
Oud 21-03-10, 00:14
iKolia iKolia is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Nu 1 maand verder en 2 keer opgestuurd naar Solid Vision zeggen ze dat me Iphone vochtschade heeft, terwijl duidelijk te zien is dat het gaat om stof schade, medewerker van T-mobile en nog andere mensen zeggen hetzelfde, maar Solid Vision had voet bij stuk en zegt dat het gaat om vochtschade, krijg steeds me iphone gerepareerd terug en begin er een beetje moe van te worden, of een nieuwe toestel voor 180,- of gerepareerd terug. Wat kan ik hier tegen doen?

Begin er echt moe van te worden, Solid Vision schuift het steeds af op vochtschade terwijl indicator gewoon wit is.
  #191  
Oud 21-03-10, 11:56
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik heb gister mn iphone ongerepareerd terug ontvangen. Maar nog steeds geen antwoord op mn aangetekende brief. Ben bang dat het nog wel ff gaat duren.
Marijn
  #192  
Oud 22-03-10, 16:20
iKolia iKolia is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Vandaag me Iphone voor 3e x laten opsturen, word er echt chagrijn van bah
  #193  
Oud 23-03-10, 13:46
aabullets aabullets is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

vandaag iphone terug ontvangen. niet gerepareerd of iets. van t-mobile zelf niets gehoord. stelletje hufters.
  #194  
Oud 23-03-10, 13:49
aabullets aabullets is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dvanbergem Bekijk bericht
Heb precies hetzelfde geneuzel meegemaakt. Toestel bleef in de herstelmodus hangen(loopen). T-mobile hield voet bij stuk: ik zou het toestel aan vocht heb blootgesteld omdat het stickertje dat zegt. Total loss volgens hun repshop (knap zo'n diagnose zonder uberhaupt t toestel te onderzoeken). Mijn verhaal over de werkelijke oorzaak (upgrade naar 3.1.3) werd vrolijk genegeerd, of ik even 325,- wilde aftikken voor een 2e hands (gerefurbished) toestel.
Heb het onmiddellijk terug laten sturen en zelf gefixed door naar 3.1.2 terug te gaan. Volgens mij is de enige manier om tegen dit soort praktijken te strijden idd de krachten bundelen en de publiciteit zoeken..

hoe kan ik dan terug gaan naar 3.1.2 ??? zou voor mij ook de optie zijn denk.
  #195  
Oud 27-03-10, 18:25
iKolia iKolia is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Dit is te grappig voor woorden, ik heb me iphone 2 laten opsturen 2e x zeggen ze dat 't ( vochtschade ) is terwijl er stof onder schermp zit en nu 3e x opgestuurd zeggen ze val en stoot schade haha gaat nergens over. Wat kan ik nu nog doen?
  #196  
Oud 28-03-10, 18:25
kwaak kwaak is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard

Zelfde ergernissen bij mij.

Iphone deed niks meer nog voordat mijn abonnement in was gegaan. SV> vochtschade.
Brief naar T-Mobile. Geen reactie. Met de klantenservice gebeld. Klantenservice: "Uw bezwaar is afgewezen.... u krijgt geen reactie meer van ons, omdat met de constatering van vochtschade de zaak is afgedaan"
Bij Fixsupport de iPhone open laten maken. Geen vocht geconstateerd, ook de indicatoren op de main pcb zijn niet verkleurd.
Nu een aangetekende brief naar T-Mobile gestuurd om daarmee alsnog reparatie/vervanging af te dwingen.

Ik hoop dat het gaat lukken. Al verwacht ik niet veel van T-Mobile.

Bundelen van klachten en krachten lijkt mij (als de aangetekende brieven niet werken) verstandig. Liefst in samenwerking met een consumentenorganisatie.
  #197  
Oud 28-03-10, 22:54
iKolia iKolia is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwaak Bekijk bericht
Zelfde ergernissen bij mij.

Iphone deed niks meer nog voordat mijn abonnement in was gegaan. SV> vochtschade.
Brief naar T-Mobile. Geen reactie. Met de klantenservice gebeld. Klantenservice: "Uw bezwaar is afgewezen.... u krijgt geen reactie meer van ons, omdat met de constatering van vochtschade de zaak is afgedaan"
Bij Fixsupport de iPhone open laten maken. Geen vocht geconstateerd, ook de indicatoren op de main pcb zijn niet verkleurd.
Nu een aangetekende brief naar T-Mobile gestuurd om daarmee alsnog reparatie/vervanging af te dwingen.

Ik hoop dat het gaat lukken. Al verwacht ik niet veel van T-Mobile.

Bundelen van klachten en krachten lijkt mij (als de aangetekende brieven niet werken) verstandig. Liefst in samenwerking met een consumentenorganisatie.
Heb geen vochtschade alleen maar stof onder scherm ( duidelijk ) hou me op de hoogte van je brieft etc.
  #198  
Oud 29-03-10, 09:55
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn-schipperus Bekijk bericht
Ik heb gister mn iphone ongerepareerd terug ontvangen. Maar nog steeds geen antwoord op mn aangetekende brief. Ben bang dat het nog wel ff gaat duren.
Marijn
Marijn,

hier precies hetzelfde, na twee brieven zelfs niet gehoord. hufters!!!

kantonrechter moet misschien maar uitsluitsel geven. al gecheckt alles wordt gedekt door mn rechtsbijstandverzekering!
  #199  
Oud 29-03-10, 09:57
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

@ marijn, ljikt me verstandig (bundelen)!!!!
  #200  
Oud 29-03-10, 10:05
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik heb vrijdag gebeld naar de klantenservice en heb te horen gekregen dat ze mijn brief hebben ontvangen. Als het goed is krijg ik vandaag of morgen een antwoord. Ik hou jullie op de hoogte.
Marijn
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 16:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 12:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.