Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie zegt dat er tijdens vervoer (in de al dan niet gesealde verpakking) nog geen condens in het apparaat is geweest? Ook in een gesealde ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#121
|
|||
|
|||
Wie zegt dat er tijdens vervoer (in de al dan niet gesealde verpakking) nog geen condens in het apparaat is geweest?
Ook in een gesealde verpakking kan condens ontstaan na temperatuurwissel. Ik blijf dit een interessant onderwerp vinden, kan een verkoper uitsluiten dat zo'n sensor al uitgeslagen was ten tijde van de verkoop? |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#122
|
|||||
|
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De constatering van "vochtschade" staat open voor discussie. Het doorverwijzen naar Apple wat door T-Mobile medewerkers in de shop of bij de klantenservice vaak genoeg voorkomt, zegt wel iets over de professionaliteit van hen. Zij horen immers te weten dat Apple hier totaal niets mee te maken heeft. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door boombastic911; 24-07-09 om 18:05. |
#123
|
|||
|
|||
Troost je ik heb vandaag net hetzelfde aan de hand met Dynafix. iPhone een jaar lang normaal gebruikt en na een laatste laadbeurt is mijn laadkabel doorgebrand (!!!) en op die manier is de dock connector beschadigd geraakt. Vandaag het verdict gekregen: vochtschade! Er zit gewoon niets anders op dan nog maar eens 200 euro te betalen voor een nieuw toestel... Ik ga wel nog een aangetekende brief versturen, maar wat zal het maken?
|
#124
|
|||
|
|||
vochtschade door zweethanden
Bij Tmobile loop je tegeneen muur op. Wel heb ik na lang aandringen 2 maanden beltegoed teruggekregen. Het enege wat ik je kan aanraden is een mail te sturen naar VARA radio kassa, die zouden na de vakantie met de verzamelde klachten actie ondernemen
|
#125
|
|||
|
|||
Het is duidelijk dat Solid Vision het toestel niet conroleert op het mankement waarvoor hij toegestuurd wordt, maar gewoon een blikje werpt op de stikkers die in bijna alle gevallen een zogenaamde vochtschade laat zien.
Als jij 200 euries wil lappen voor een simpele dockconnector, ga je gang. Elders maken ze je toestel voor nog geen 60 euro. |
#126
|
|||
|
|||
@ Boombastic: Volgens mij heeft Morphie het over Dynafix en niet over SV of is dat hetzelfde?
Daarnaast doet SV dat duidelijk niet altijd Boombastic. Er is bij mijn telefoon niet gewoon een blikje geworpen op de sensor en verder niks. Tenminste, niet door SV, want dan had ik ws geen nieuwe gekregen. Het is heel fijn dat je hier zoekt naar info, dat je je frustraties deelt, maar het zou wellicht handig zijn als je niet steeds generaliseert. Dat SV bij jou handelt op een manier die volgens jou niet door de beugel kan (wat ik erg goed begrijp van jouw kant), wil in dit geval niet zeggen dat dat in alle gevallen gebeurt. Zeker niet als de voorgaande berichten juist niet over SV gaan, maar over andere reparatiebedrijven. Voor de rest vraag jij je dezelfde dingen af als ik, zeker als het over de sensor gaat en in hoeverre uitslaan van de sensor aangeeft dat je telefoon stuk is gegaan door vocht. En of zo'n duur aparaat niet, zoals jij zegt, gewoon gebruikt moet kunnen worden. Mijn vorige iPhone was duidelijk gevoeliger dan die ik nu heb. Bij deze is de sensor niet rose gekleurd, terwijl hij veel meer gebruikt is en de kans dat deze in contact is gekomen met wat dan ook aan vocht is vele malen groter dan bij mijn vorige... |
#127
|
|||
|
|||
Ik generaliseer niet Dorian, mijn stelling is gebaseerd op meerdere berichten van gebruikers op diverse fora zoals gsm-forum, tweakers, kassa en Belgische sites.
Wel vreemd dat mijn iPod mini uit 2004 die de gekste situaties meegemaakt heeft geen mankementen vertoont, op een zeer zwakke batterij na dan. Geen vochtschade ondanks dat ik hem altijd in mijn broekzak heb gedragen en geen kapotte dockconnector vanwege "verkeerd gebruik". Dat laatste vind ik zelfs een beledigende beschuldiging van SV. Maar goed, dat jij positieve ervaringen eraan over hebt gehouden wil nog niet zeggen dat er geen wantoestanden rondom de iPhone zijn. Of dat nu aan Apple ligt of SV maakt voor de consument vrij weinig uit, die wil namelijk een werkend apparaat. |
#128
|
|||
|
|||
interessante thread.... zelfs op CNN is er iets aan toegewijd.
Moisture, cold irritate some smart phone users - CNN.com |
#129
|
|||
|
|||
Al helemaal als bij een second opinion (wat volgens T-Mobile niet elders mag dan alleen bij Solid Vision) blijkt dat de vochtindicatoren nog keurig wit zijn en er verder geen sporen van watererosie worden aangetroffen!
|
#130
|
|||
|
|||
Bij de second opinion dat ik heb laten uitvoeren door een ander bedrijf (wat volgens T-Mobile niet elders mag dan alleen bij Solid Vision) is gebleken dat de vochtindicatoren nog keurig wit waren en zijn er verder geen sporen van watererosie aangetroffen... Rara hoe kan dat?
|
#131
|
|||
|
|||
En bij wie heb je die 2nd opinion gedaan?
|
#132
|
|||
|
|||
Dat wil ik ook wel weten inderdaad... ik heb namelijk heel verstandig mijn perfect werkende iPhone opgestuurd omdat er haarscheurtjes inzaten en aangezien ik overal las dat het geen garantie is als ze voelbaar waren heb ik hem uiteindelijk toch maar opgestuurd.
En krijg ik de brief die meerdere hebben gehad van Solid-Vision... vochtschade geconstateerd en een rekening (+-269euro) om hem te laten repareren. Iets wat ik zeker niet ga laten doen en zet grote vraagtekens bij die verkleurde stickers, daarnaast hebben haarscheurtjes helemaal niks te maken met eventueel verkleurde stickers in een perfect werkende iPhone... zucht.. |
#133
|
|||
|
|||
Waar heb je die second opinion laten doen? Ik heb namelijk heel verstandig mijn perfect werkende iPhone opgestuurd omdat er haarscheurtjes inzaten en aangezien ik overal las dat het geen garantie is als ze voelbaar waren heb ik hem uiteindelijk toch maar opgestuurd.
En krijg ik de brief die meerdere hebben gehad van Solid-Vision... vochtschade geconstateerd en een rekening (+-269euro) om hem te laten repareren. Iets wat ik zeker niet ga laten doen en zet grote vraagtekens bij die verkleurde stickers, daarnaast hebben haarscheurtjes helemaal niks te maken met eventueel verkleurde stickers in een perfect werkende iPhone... zucht.. |
#134
|
|||
|
|||
Vraag gewoon een foto op. Let wel op dat ze het imei nummer en de vochtschade op 1 foto moeten hebben. Hebben ze dat niet dan dienen ze op een andere manier te bewijzen dat het om jou toestel gaat.
Kunnen ze dat niet dan moeten ze hem repareren of vervangen. Dit heb ik ooit van een medewerker van een telecomzaak gehoord die op die manier een reparatie voor me had geregeld. |
#135
|
|||
|
|||
Ben hier flink in discussie met T-mobile. T-mobile's reparatie-hondje ProAssist weigert mijn afgebroken mute-knop binnen garantie te repareren omdat vochtschade is geconstateerd.
Ik ben nu ernstig aan het mailen met de Zakelijke Klantenservice van T-mobile. Onderstaande 2 mailtjes zijn werkelijk de meest hilarische: T-mobile stuurde: Citaat:
Citaat:
|
#136
|
|||
|
|||
Beste Mensen,
Ik heb inmiddels mijn Iphone weer terug (16gb ipv 8gb) . Nadat ik mijn telefoon terug had gekregen van SV. Ben ik terug gegaan naar de TM-shop. en daar mij geklaag lopen doen. Zij gaven aan dat zij mij niet konden helpen en dat ik naar de klantenservice moest bellen. Daar mijn geklaag lopen doen, verwezen me weer door naar de TM-shop. Ik was er helemaal klaar mee en vriendelijke meneer van de klantenservice uitgelegd dat ik niet nogmaals naar de TM-shop ga en dat hij maar een klacht mag aanmaken. En 10 dagen later krijg ik onderstaande mail van de klantenservice: Naar aanleiding van uw klacht heeft T-Mobile After Sales u meerdere malen getracht telefonisch te bereiken, helaas is dit niet gelukt. Ik kan u als volgt berichten. Ik betreur het dat uw toestel niet aan uw verwachtingen voldoet. T-Mobile After Sales wil dan ook uw toestel omruilen voor een goed werkend en goed uitziend toestel van het zelfde type. Wanneer u hiermee akkoord gaat kunt u uw toestel, per aangetekende post, de kosten hiervan worden vergoed, opsturen naar: T-Mobile Klantenservice BV Postbus 16272 2500 BG Den Haag Ter attentie van de afdeling After Sales Support Gebouw A6 Graag bij uw toestel uw T-Mobile mobieletelefoonnnummer en/of klantnummer vermelden, zodat wij uw gegevens kunnen terugvinden. Wanneer wij uw toestel hebben ontvangen zullen wij u hierover telefonisch berichten. Voor vragen of opmerkingen kunt u op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 uur telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Consumenten Markt via het gratis nummer 0800 – 7111 met het verzoek u door te verbinden met de afdeling T-Mobile After Sales. Onze medewerkers staan u graag te woord. Dus nu heb ik hem weer terug. groeten. |
#137
|
|||
|
|||
Hallo,
bij mij was er ook vochtschade (nooit regen of wind gezien) vast gesteld. Enigste optie was het toestel omruilen voor een nieuw en €282 dokken! Nu vraag ik me af of dit dan een 3GS is of terug een 3G? De mijne was een witte 3G 16 GB. Iemand ervaring mee? Gr |
#138
|
||||
|
||||
Citaat:
__________________
Momenteel in gebruik: iPhone4s 16GB Simlock vrij
De iPhone Hardware specialist Ben dan wel een Guru, ben geen vraagbaak |
#139
|
|||
|
|||
We zijn er nog steeds niet uit hoor.. T-mobile heeft me als reactie op mijn klachtenafdeling-brief compensatie van 2 maanden 50% op de maandlasten aangeboden. Ik ga daar uiteraard niet mee akkoord (komt neer op totaal EUR 100, de offerte voor reparatie is 275 euro dus ik heb voorgesteld dat ze me gewoon die laatste ontbrekende 175 euro ook storten. Of gewoon zonder zeiken m'n telefoon repareren. Doneer verd*mme 200 euro per maand aan dat hopeloze bedrijf en als dank krijg ik geen wettelijk verplichte (!!!!) garantie.
Ik ontbind mijn contract per direct zodra er over een week nog geen gerepareerde of vervangen iphone retour is. Incasso wordt gestopt en ik eis binnen 1 week mijn nummer vrijgegeven. Kan ik naar een andere provider en eens zien of die WEL normaal kunnen werken. |
#140
|
|||
|
|||
Bij mij is er ook helaas vochtschade geconstateerd maar hij werkt verder prima, klein defectje.
Dus heb hem gewoon ongerepareerd laten terug sturen maar tot mijn verbazing moet ik wel 50 euro onderzoekskosten betalen? Dit lijkt me toch gewoon service van T-mobile? Daarnaast is het mij van tevoren niet verteld en ook bij het afhalen van het toestel niet. Kunnen ze dit maken? |
Labels |
garantie, reparatie, vochtprobleem |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Geen backlight, vochtschade | philippefeij | iPhone algemeen | 5 | 08-01-12 20:06 |
garantie apple vochtschade ?? | ReneK | iPhone algemeen | 0 | 13-09-10 16:41 |
vochtschade, maar geen sticker:s | devi74 | iPhone algemeen | 1 | 23-02-10 12:58 |
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) | Londonforever | iPhone algemeen | 5 | 29-08-08 11:55 |
|
|