Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Alleen in reactie op het topic-titel, ik heb het topic niet gelezen: ik ben erg blij met de mensen van ipod-service. Zij hebben na waterschade ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#201
|
|||
|
|||
Alleen in reactie op het topic-titel, ik heb het topic niet gelezen: ik ben erg blij met de mensen van ipod-service. Zij hebben na waterschade mijn toestel perfect gemaakt. Snel en goede service (e-mailwisselingen met heldere antwoorden op mijn vraag) Kosten €270 ongeveer.
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
#202
|
|||
|
|||
denk dat je toch even de rest moet lezen, het gaat ons er vooral op dat het naar ons idee niet terecht is dat we ergens voor moeten betalen terwijl de garantie nog geldig is.
|
#203
|
|||
|
|||
Aahhh sorry.
|
#204
|
|||
|
|||
Ik kreeg een constante error, deze accesoire is niet geschikt voor Iphone. zonder dat ik een accesoire had aangesloten. Steeds na deze errror werkte geen enkel geluid meer via de speaker. Ringtones, muziek etc.
- Opgestuurd: Reactie vochtschade. - Alleen de onderste indicator is rood gekleurd volgens Solid Vision. Ik heb m'n IPhone pas 3 maanden, nooit in contact geweest met water en altijd goed mee omgegaan. Wat nu??? - Slikken en laten repareren - Stappen ondernemen - Terug laten sturen en nieuwe connector/ dock laten inbouwen Zowiezo echt belachelijk hoe je door de verschillende partijen behandeld wordt. |
#205
|
|||
|
|||
garantie op zgn vochtschade
Dit blijft een h***** punt. Ik zie alleen maar een mogelijkheid als er een collectief opstaat om klachten te verzamelen . denk bv aan consumentenbond en/of iphoneclub
|
#206
|
|||
|
|||
Citaat:
Je moet natuurlijk zelf weten wat je wilt doen. Ligt er ook aan hoe groot het ongemak is door het defect! |
#207
|
|||
|
|||
Citaat:
Verder vrees ik dat ik toch zal moeten betalen aangezien ik wel een werkende Iphone wil en de ander opties mij te onzeker zijn. |
#208
|
|||
|
|||
Als je ehm ongerepareerd nog terug zou willen zonder te betalen moet je gewoon de reactie termijn laten verlopen! dan sturen ze ehm ongerepareerd kosteloos terug!
|
#209
|
|||
|
|||
vandaag weer contact opgenomen met de klantenservice, want had na drie weken nog geen antwoord op mn klachtenbrief. kreeg te horen dat ze me al hadden moeten bellen, maar dat is nog niet gedaan. ze zei dat ze 30 dagen de tijd hebben om te reageren op een klachtenbrief. Dus dat wordt weer wachten.
|
#210
|
|||
|
|||
Tmobile houdt mensen aan 't lijntje, word er ook gek van, wat een ***** bedrijf shit.
|
#211
|
|||
|
|||
Kreeg vandaag ook een email binnen waarin stond dat mijn telefoon niet gerepareerd word vanwege "Vochtschade" totale onzin natuurlijk. De vochtsensoren zullen vast wel roze gekleurd zijn, maar heeft totaal niks te maken met de behuizing die gescheurd is. Het is niet mijn fout dat ik last krijg van een fabricagefout. Mijn vraag aan jullie; is er al een effectieve manier om ervoor te zorgen dat ze hem alsnog repareren, of wordt het veel dreigen?
|
#212
|
|||
|
|||
Beste mensen, ik/we heb(ben) nog geen oplossing. (want hier wordt nogal eens naar gevraagd) Velen hebben een aangetekende brief gestuurd. Daarop moet gewacht worden. Het systeem is nu eenmaal zo dat je eerst naar de leverancier terug gaat. Wanneer je bij de leverancier niet verder komt kunnen er andere stappen ondernomen worden. Maar zover is nog niemand. Correct me if I'm wrong
Mocht het toch zover komen, dan staan we natuurlijk altijd sterker als we met velen zijn. Dus ik zou iedereen aanraden om een brief te sturen. |
#213
|
|||
|
|||
Inmiddels ben ik ook in aanraking gekomen met de afwimpeltechniek van T-Mobile onder het argument vochtschade.
Mijn I-Phone 3GS begaf het na twee maanden en kwam ook van Solid Vision terug met de diagnose vochtschade. Hoewel de vochtindicatoren nog gewoon wit zijn, zou er corrosie geconstateerd zijn op de laadconnector. Na enkele aangetekende brieven naar T-Mobile wilde ze mij de helft van de vervangingskosten (€340) als coulance vergoeden. Hiermee ging ik natuurlijk niet akkoord. De T-Mobile medewerkster gaf aan dat een second opinion tot de mogelijkheden behoort, maar dat dit dan wel weer door het bedrijf Solid Vision zal worden uitgevoerd. In mijn ogen een vreemde gang van zaken omdat men bij een second opinion bij lichamelijke klachten toch ook niet weer naar dezelfde huisarts gaat. Een andere conclusie dan de eerste keer geeft namelijk aan dat men het eerste onderzoek niet goed heeft uitgevoerd, waardoor de uitkomst wat mij betreft van tevoren al vast staat. In een van de laatste telefoongesprekken kreeg ik nog een weliswaar goedbedoelde maar compleet absurde tip van de T-Mobile medewerkster. Of ik niet een vriend of familielid zover kon krijgen om het toestel bij hun verzekeringsmaatschappij te laten opgeven met de melding dat deze door hun toedoen in de wasbak is gevallen. In plaats mijn klacht goed op te lossen gingen ze me maar aanzetten tot verzekeringsfraude. Vanaf dat moment werd het voor mij een principekwestie. Ik heb na de 3e aangetekende brief, waar ik zoals op de vorige twee brieven ook geen schriftelijke reactie op heb ontvangen, de geschillencommissie ingeschakeld. Toen werd T-Mobile wel wakker en stuurde via een bedrijfsjurist een brief van maar liefst drie kantjes. Hierin werden al mijn argumenten dat het hier niet om vochtschade zou gaan van tafel geveegd en bleef T-Mobile achter het oordeel van Solid Vision staan. Inmiddels heeft de geschillencommissie een onafhankelijk expert ingeschakeld. Deze heeft geconstateerd dat de laadconnector niet is aangetast door corrosie zoals door Solid Vision en T-Mobile wel wordt beweerd. Echter, om 100% vochtschade uit te sluiten moet het toestel geopend worden door een Apple gecertificeerd bedrijf in het bijzijn van de expert. Of dit is gebeurd en de eventuele uitkomst hiervan weet ik niet. Ik weet wel dat ik volgende week bij de zitting van de geschillencommissie aanwezig moet zijn voor de behandeling van de zaak. Ik snap gewoon niet wat T-Mobile bezield. Vanaf het begin dat ik mijn klacht kenbaar maakte wilde T-Mobile mij al de helft vergoeden. Het gaat dus nog om de resterende helft (€170) dat voor mij een principe werd. Inmiddels claim ik naast een volledige vergoeding van het toestel ook mijn abonnementsgeld terug, het klachtengeld van de geschillencommissie en alle overige bijkomende kosten. Inmiddels heeft T-Mobile een veelvoud van deze (€170) aan (interne) kosten gemaakt, zoals voor het inschakelen van de bedrijfsjurist en ziet het er naar uit dat daar nog veel meer bij gaat komen als ik de zaak ga winnen. En dan heb ik het nog helemaal niet over de slechte reclame die ze hier mee maken. Ik hoop dan ook dat andere mensen de geschillencommissie gaan inschakelen. Als genoeg mensen de moeite nemen zal dit hopelijk op termijn T-Mobile op de knieën krijgen en ertoe leiden dat ze haar beleid gaat aanpassen. Veel succes! Laatst gewijzigd door Pl@kkie; 04-04-10 om 23:22. |
#214
|
|||
|
|||
Beste Pl@kkie, mooi dat er iemand is die verder is in het proces. Helaas nog steeds in een vervelende situatie. Doet de geschillencommissie alles per individu of worden zulke (grootschalige) dingen ook met meer mensen tegelijk aangepakt?
Maarten |
#215
|
|||
|
|||
Beste Pl@kkie
poeh, wat een verhaal. Hoe lang is dit al bezig? En moet T-mobile bewijzen dat er vocht in het toestel zit of ook dat de schade veroorzaakt is door dat vocht? In ieder geval veel succes nog en ik ben ook zeker bereid er werk van te maken en naar de geschillencommissie te gaan. Van de week maar weer eens bellen voor een reactie op mn klachtenbrief. Marijn |
#216
|
|||
|
|||
Beste Maarten,
Ik denk dat de geschillencommissie meer iets is voor individuele gevallen. Als je zeker van je zaak bent schakel dan de geschillencommissie in. Voor €50 klachtengeld behandelen ze dan je zaak. Bij een eventueel gelijk ontvang je de €50 weer terug. Gezien de vele verhalen die ik op deze en andere forums lees lijkt het mij tijd voor een collectieve actie tegen T-Mobile. Je kunt echter niet alle gevallen vochtschade zomaar op een hoop vegen. Er is echter een overeenkomst in de meeste verhalen. De uiteenlopende gebreken en schades worden nu afgewezen onder garantie omdat deze veroorzaakt zouden zijn door vocht, met vaak de vochtindicatoren als bewijs, zonder dat er een causaal verband is aangetoond. Met andere woorden, als de motor van mijn nieuw gekochte auto het niet meer doet, mag dan de garage de klacht niet in behandeling nemen als blijkt dat er een roestplekje op de uitlaat zit? Hoewel dit bovenstaande misschien niet helemaal vergelijkbaar is met de problematiek van de I-Phones denk ik dat dit wel de essentie is van het verhaal. Het lijkt mij interessant om dit te laten toetsen door een rechter. Mogelijk dat er een collectief opgericht kan worden die dit met behulp van een ombudsman of ander organisatie bij een rechter kan laten toetsen. Voorbeelden van deze organisaties zijn: Stichting De Ombudsman - Rechtsongelijkheid - Belangen Consument en Collectief Belangenorganisatie Consumenten Leden kunnen individueel advies krijgen en soms voert de Stichting de Ombudsman ook collectieve acties. De Ombudsman komt op voor je recht en juristen onderzoeken en beoordelen of wet- en regelgeving geen negatieve (onvoorziene of onbedoelde) gevolgen heeft voor burgers. De Ombudsman ondersteunt met name de financieel minder draagkrachtigen, wanneer deze niet in staat zijn voor hun recht op te komen. Tevens voert De Ombudsman collectieve acties met als streven rechtsongelijkheid structureel uit de wereld te helpen Adresgegevens Stichting De Ombudsman Postbus 1700 1200 BS Hilversum Tel 0900 - 672 27 22 (€ 0,30 pm) Werkdagen van 10.00 uur tot 13.30 uur Website: www.deombudsman.nl De Consumentenautoriteit - Toezicht Consumentenrecht Naleving Regels Bedrijven Consumentenautoriteit is toezichthouder op consumentenrecht, een dienst die in 2007 door de Overheid in het leven is geroepen om er op toe te zien dat bedrijven regels naleven die zijn bedoeld om consumenten te beschermen. Denk aan bijvoorbeeld de garantiestelling reisbranche, SMS-diensten of oneerlijke handelspraktijken. Deze dienst valt onder het Ministerie van Economische Zaken en bevordert eerlijke handel tussen bedrijven en consumenten, waarbij de economische belangen van consumenten het uitgangspunt zijn. Voor het afdwingen van de naleving van regelgeving kan de Consumentenautoriteit gebruik maken van privaatrechtelijke en bestuursrechtelijke handhavingsbevoegdheden. De Consumenten-autoriteit treedt op tegen bedrijven als groepen consumenten gedupeerd of benadeeld zijn. Je kunt hier dus niet als individuele consument terecht. Contactgegevens Consumentenautoriteit Wijnhaven 24 Postbus 16759 2500 BT Den Haag Tel (31) 070 - 330 59 79 en Fax (31) 070 - 330 59 89 Website: www.consumentenautoriteit.nl Bron: http://zakelijk.infonu.nl/zakelijk/2...ke-klacht.html Een alternatief is de klachten te bundelen en dit aan Vara Kassa of Radar aan te bieden. Ik weet dat Vara Kassa radio (zie hiervoor de internetsite, ongeveer rond mei 2009) hier ooit een item van heeft gemaakt en andere mensen opgeroepen heeft om soortgelijke gevallen te melden. Met mijn melding hebben ze niets gedaan, maar dat was in de tijd van de val van de DSB Bank waarbij elke consumentenorganisatie geen tijd meer had voor andere onderwerpen. Zelf ben ik nu al zover dat ik op dit moment niet sta te trappelen om zelf een collectief op te starten en weer van voren af aan te beginnen (ben namelijk al vanaf september 2009 bezig). Hoewel dit natuurlijk wel afhankelijk is van de uitspraak van de geschillencommissie. Mocht het besluit voor mij negatief uitvallen dan heb ik nog wel energie om door te gaan naar een rechter. Veel succes en ik laat jullie in ieder geval de uitkomst van de geschillencommissie weten. Groet, Albert Laatst gewijzigd door Pl@kkie; 05-04-10 om 19:40. |
#217
|
|||
|
|||
Beste Marijn,
Probeer af te dwingen dat ze je een schriftelijke reactie geven. Het zal lastig worden (want dan ligt alles vast op papier en dat hebben ze liever niet) maar je staat sterker als je het vervolgtraject in wilt gaan. Daarnaast moet je over de nodige dosis geduld beschikken. Ik ben namelijk al vanaf september 2009 bezig en het ziet er naar uit dat het nog wel twee maanden kan duren voordat de geschillencommissie over hun besluit gaat communiceren. Groet, Albert Laatst gewijzigd door Pl@kkie; 05-04-10 om 19:37. |
#218
|
|||
|
|||
Ik heb helaas geen tijd gehad om zover te gaan als pl@kkie dus heb ik m'n iPhone weer terug laten sturen. En wat blijkt....? Hij werkt weer gewoon! Wat nou vocht schade!!!!! Ik ben zo blij dat ik geen 270 euri's ervoor heb neergeteld!
Maar dit toont maar weer eens aan hoe belachelijk die vochscade regeling is. |
#219
|
|||
|
|||
bericht verplaatst.
Laatst gewijzigd door louisrr; 12-04-10 om 22:20. |
#220
|
|||
|
|||
Hallo allemaal, heb na meer als een maand eindelijk antwoord gehad van t-mobile. Ze houden vast aan het feit dat een verkleurde vochtindicator wijst op vochtschade. Ze kon me niet vertellen wat de schade was en kon me alleen €100 minder laten betalen voor de reparatie. Ben hier niet mee akkoord gegaan en ga door met proberen te krijgen waar ik recht op heb. Ik heb intussen een andere iPhone gekocht en zal doorgaan tot mn toestel vervangen wordt.
Ik zal mn rechtbijstand verzekering inschakelen en de consumentenautoriteit bellen. Verder ben ik ook niet bang om het voor de geschillencommissie te laten komen. Ik houd julie op de hoogte. Marijn |
Labels |
garantie, reparatie, vochtprobleem |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Geen backlight, vochtschade | philippefeij | iPhone algemeen | 5 | 08-01-12 20:06 |
garantie apple vochtschade ?? | ReneK | iPhone algemeen | 0 | 13-09-10 16:41 |
vochtschade, maar geen sticker:s | devi74 | iPhone algemeen | 1 | 23-02-10 12:58 |
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) | Londonforever | iPhone algemeen | 5 | 29-08-08 11:55 |
|
|