//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Oke.... Ik heb net mijn "onherstelbaar beschadigde" ongerepareerde iPhone weer eens in de pc gedaan om te kijken wat er gebeurt. Hij werd herkend. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #401  
Oud 23-08-11, 22:32
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Oke....

Ik heb net mijn "onherstelbaar beschadigde" ongerepareerde iPhone weer eens in de pc gedaan om te kijken wat er gebeurt. Hij werd herkend. Ik heb hem hersteld, dat ging met horten en storen en veel foutmeldingen. Uiteindelijk bleek dat mijn firewall de nieuwste iTunes versie niet doorliet. Vermoedelijk was dit de reden dat hij vastliep en niet meer aanging (waardoor ik hem in eerste instantie opstuurde). Firewall dus uitgeschakeld en gewoon hersteld en ge-update... Dit had iedereen gekund met hulp van de apple support site.
Hij doet het nu weer als vanouds. Er is niks stuk aan. De vochtindicatoren zijn wit.

Het reparatiebedrijf (SolidVision) heeft dus niet eens de moeite genomen om het toestel op een pc aan te sluiten, maar meteen, ongegrond, een brief de deur uit gedaan. Dit ga ik wel even aankaarten hahaha
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #402  
Oud 24-08-11, 14:38
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Reparatiebedrijf SolidVision zijn gewoon oplichters. Koop je volgende iPhone los, dan heb je niks meer met SolidVision en T-Mobile te maken. Opnieuw verlengen bij T-Mobile doe ik niet meer, ik zou wel gek zijn...
  #403  
Oud 25-08-11, 11:40
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Voor veel mensen misschien goed nieuws! Solid Vision voert vanaf 1 September 2011 geen iPhone reparaties voor T-mobile meer uit, contract niet verlengt. Alle iPhones van T-mobile gaan nu naar Dynafix. Je kan nog wel met je toestel langs Solid-Vision voor garantie....

PS: mocht ik iemand kunnen helpen met een defecte iPhone dan hoor ik dat graag!
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #404  
Oud 30-08-11, 16:33
Elevation Elevation is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 12
Standaard

Ik zit met het volgende probleem, hopelijk post ik dit in het correct draadje.

Mijn toestel is een korte tijd in het water geweest, en los van het feit dat dit wat dom is en ik ook wel begrijp dat dit niet verzekerd is, zit ik met het volgende probleem:

Na de duik heb ik meteen geprobeerd het toestel uit te zetten. Dit ging niet, en uiteindelijk ging het toestel vanzelf uit. Ik heb het toestel maar met rust gelaten een aantal dagen, en na opnieuw proberen opstarten, zag ik al dat er 'banen' door het scherm liepen, en het toestel niet goed opstartte.

Toestel nog langer met rust gelaten (zelfs weggezet in een zak met rijst), en na meerdere pogingen doet hij het alleen nog aan de 220 adapter, niet meer zelfstandig. De batterij laadt wel op, maar als ik het geluid aan/ uit zet, zie ik alleen het bel logo met/ zonder streep er doorheen; geen trilling.

Dus, bij het opstarten zie je het Apple symbool, om daarna de melding te geven dat hij aan moet worden gesloten op iTunes. Ik heb ook de keus om een noodoproep te maken, echter ik heb geen verbinding zie ik linksboven in het scherm. Als je op de i drukt, voor 'info' zegt hij dat hij de IMEI en ICCID codes mist (onbekend). Echter, zodra ik de stekker eruit haal, is 'ie weer dood, ik krijg 'm niet aan zonder 220 volt, dus ook niet via USB om 'm te herstellen/ recoveren via iTunes.

De pixels zijn wel weer in orde, er lopen geen 'banen' meer door het scherm.

Iemand een idee? Zou de batterij kapot zijn, of de memory module? Moet ik 'm nog langer laten drogen?

Wat zou de volgende stap kunnen zijn, en waar zou ik 'm ergens ter reparatie kunnen aanbieden?

Vast bedankt voor de reactie!
  #405  
Oud 31-08-11, 14:44
-Gebruiker030920110146 -Gebruiker030920110146 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 3
Standaard

the phone house met lifemax verzekering
dekt waterschade diefstal etc etc
  #406  
Oud 31-08-11, 18:34
Elevation Elevation is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 12
Standaard

Ja, maar dat is nu te laat, penis ;-)
  #407  
Oud 03-09-11, 13:14
Elevation Elevation is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 12
Standaard

109 euro lichter, maar de iPhone werkt weer naar behoren!
In Hilversum laten fiksen bij 'iPhone Repair Hilversum', zeer tevreden over de afhandeling en reparatie (beetje reclame wel waard).
Batterij is vervangen, en hij is grondig gereinigd. Ik denk dat de duur en mate van blootstelling aan het (soort) water het meest bepalend is.
  #408  
Oud 09-09-11, 13:11
MrMaikey MrMaikey is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Mijn telefoon laadde niet meer verder op dan 4%, hoogstens 6%.. Heb het idee dat mijn oplader vochtig/nat is geweest en ik hem met mijn domme kop toch heb proberen op te laden. Het eerste wat de reparateur zei was natuurlijk 'vochtschade/oxidatie/corosie'. Verzekering die ik had afgesloten (belcompany safe&sure / Conner Davis) vergoedde niets omdat ik geen duidelijke verklaring kon geven voor deze schade. Heb niet goed ingelezen en hem ook opgestuurd met de melding dat ik niet kon zeggen hoe de schade ontstaan was, DOM dus.. Toen ik mij bedacht ook een reisverzekering te hebben en hij is kapot gegaan tijdens de vakantie.. Deze deden totaal niet moeilijk en heb het bedrag van 204,95 terug gekregen.

Ik dacht dat ze hem wel zouden repareren maar het werd een unit-swap. Heb dus een nieuwe Iphone 4 opgestuurd gekregen. Ben weer super blij!! Maar heb dus geluk gehad dat ik toch verzekerd was.. Alleen dan wel via een andere verzekering geregeld dan normaal ..
  #409  
Oud 15-09-11, 13:07
heerhugo heerhugo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Graag kom ik in contact met mensen die hun telefoon voor garantie hebben aangeboden bij phoneshop. Ik heb sterk het idee dat ik bedonderd word.
  #410  
Oud 15-09-11, 22:20
knaai knaai is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 17
Standaard

Beste Heerhugo, ik heb ook net een reparatiebrief van phoneshop ontvangen (2call). Daarin staat dat er waterschade aan mijn iPhone 4 was en of ik even €300 wil neerleggen voor een reparatie.
De reden waarom ik hen inleverde was echter al aanwezig toen ik de iphone net een week had, namelijk het niet meer kunnen syncen. Nu kon het nog binnen garantie gefixed worden, dus stuurde ik hem na 9 maanden op. Verder functioneerde de iPhone steeds normaal.
Nu komen ze met het vocht verhaal en dat je €50 moet betalen om hem terug te krijgen in defecte staat. Hebben ze hem wel open gehad, of vangen ze gewoon veel geld zonder hem werkelijk te onderzoeken?
Ik heb nu om bewijslast gevraagd en een onderzoeksrapport.
weet iemand of je juridisch nog wat kan tegen dit soort bedrijven?
  #411  
Oud 18-09-11, 22:15
Pimpslap Pimpslap is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard Vraag

Heb mijn telefoon nu een week op reparatie, en wil graag mijn status bekijken. ik heb hem bij een Telecombinatie gekocht, en die hebben hem opgestuurd, ik heb alleen geen idee waarheen? als ik inlog op My tmobile staat er dta er geen reparatie order is gevonden. Waar kan ik dit zien en weet iemand waar ze hem wss hebben heen gestuurd?
  #412  
Oud 22-09-11, 19:52
Z3r0P1cK Z3r0P1cK is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo mensen,

Ook hier weer een iPhone 3GS met vochtschade geconstateerd. 2 weken terug heb ik mijn iPhone opgestuurd wegens slecht/geen bereik. Ik heb hem opgestuurd naar GSM abonnementen en SIM Only aanbiedingen - Belnu.nl waar ik hem ook heb gekocht. En ja hoor, gister hoorde ik het nieuw: In uw iPhone is vochtschade geconstateerd, dit valt echter niet onder de garantie. De reparatiekosten hiervoor zijn €291,25 oftewel vervanging van het toestel. Dus ik dacht echt, ja hoor dat heb ik weer! Eerste iPhone met abbo en die moet weer kapot gaan. Naja, ik heb dus nu een Blackberry Bold gekocht vandaag. En hoorde net van iemand dat hij vorige week op het programma 'Radar' had gezien dat ongv. 99% van de ingestuurde kapotte telefoons terug kwamen met 'Vochtschade geconstateerd'.

Ik ben nu echt opzoek naar iemand die mij kan helpen. Want ik vraag me af of er wel een bedrijf is die je probleem serieus oppakt en er mee aan de slag gaat en die niet geld wil vangen door alleen te zeggen 'Het stickertje is verkleurt, geen gerantie, vochtschade!'. Weet iemand zo'n bedrijf of heeft iemand een andere oplossing?

En kan je eventueel ook naar de Apple Store (Hier in Leeuwarden zit er eentje) gaan? Pakken hun je probleem wel serieus aan?

Alvast bedankt!
Gr. Jelmer!
  #413  
Oud 01-10-11, 00:41
Edwin67 Edwin67 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Haaglanden
Berichten: 8
Standaard

Ik heb goede ervaringen met fixsupport.nl
Misschien kunnen zij je aan een second opinion helpen.
  #414  
Oud 11-10-11, 20:26
pkcjonker pkcjonker is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 1
Standaard

Op 30/8 heb ik mijn telefoon ingeleverd bij the Phonehouse met de klacht dat de volumetoets niet meer werkt en mijn iPhone vier regelmatig het bericht weergaf dat er accessoires zijn aangesloten op het apparaat. Dit laatste kwam de batterijduur niet ten goede.

Een kleine week later ontving ik het welbekende waterschade bericht, waarbij op verzoek een microscopische foto van een gecorrodeerde dock connector werd getoond (ImageShack® - Online Photo and Video Hosting).

Mijn telefoon is echter nooit in aanraking geweest met water, anders dan normaal gebruik. Volgens de, overigens klantonvriendelijke, medewerker van TPH was er over deze mededeling niet te corresponderen en moest ik deze "uitspraak" maar accepteren. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld om het probleem uit te leggen, maar ook hier was men onherroepelijk.

Vervolgens heb ik geprobeerd om het antwoord dan maar op Google te vinden. Hier vond ik dat er twee externe vochtindicatoren zijn die, wanneer ze in aanraking komen met vocht, rood verkleuren. Het verzoek om me foto's van deze indicatoren op te sturen heeft na enkele winkelbezoeken en ruim 3 uur klantenservicegesprekken ook tot niets geleid. Uiteindelijk kreeg ik een mail met excuus van TPH voor de gang van zaken, waarbij ze aanboden om mijn telefoon ongerepareerd, maar wel kosteloos retour te sturen. Uiteindelijk heb ik hier voor gekozen.

Vandaag heb ik mijn telefoon ontvangen en de vochtindicatoren gefotografeerd (ImageShack® - Online Photo and Video Hosting & ImageShack® - Online Photo and Video Hosting). Beide zijn wit. Het lijkt er dus op dat de dock connector na slijtage bij normaal gebruik wat gecorrodeerd is, zonder dat er sprake is van duidelijke en objectiveerbare waterschade.

Nu vroeg ik me af wat de beste vervolgstap is. Ik weiger om me bij deze zeer klantonvriendelijke, maar bovenal juridisch onjuiste gang van zaken neer te leggen. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie tips.

Laatst gewijzigd door pkcjonker; 11-10-11 om 20:28. Reden: addendum
  #415  
Oud 12-10-11, 11:44
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@pkcjonker,

Heb de de telefoon los gekocht of met een abbo?!

Het beste is je dock connector even schoon te maken met een droge tandenborstel (Advies van Apple) en daarna goed te checken of de dock connector helemaal schoon is. Op de foto is inderdaad wat oxidatie op de pinnen te zien, volgens de Apple richtlijnen valt dit wel onder waterschade... Het volume toets probleem wordt vaak niet veroorzaakt door wat vocht. De melding over accessoires wordt wel vaak veroorzaakt door stof/stroep/vocht/zilverfolie of dergelijke in de dock connector. Wanneer deze goed schoon is heb je de kans dat dit probleem opgelost is.

Mijn advies is contact op te nemen met de partij waar je het toestel gekocht hebt bijv: tmobile. Anders met een schone dock-connector contact op te nemen met: Solid-Vison (werkt niet meer voor T-mobile), Dynafix of Leliveld. Als je telefoon hier nog niet is geweest kunnen deze mensen je telefoon op nieuw screenen.
  #416  
Oud 23-10-11, 19:59
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

ik weet bijna 100 procent zeker dat wanneer jeje telefooon ongerepareerd thuis laat sturen je niks van deze zogenaamde vochtschade kan zien..


ze gebruiken meestal standaard foto,s om zo geld te kunnen claimen en onder de garantie uit te komen
  #417  
Oud 26-10-11, 11:15
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@jandevoer

Heb nu ruim 1000 foto's gezien waar waterschade is ontstaan en ruim 70% had ook daad werkelijk een probleem door vocht/water. Meeste vochtschade is te zien doordat er oxidatie op de pinnen van de dockconnector zit. Als de pinnen anders waren behandeld gaan deze ook niet met een beetje vocht oxideren... Standaard foto's is geen sprake van, misschien alleen als illustratie.

TIP: maak je dockconnector even met een droge tandenborstel schoon voordat je de iPhone opstuurt!
  #418  
Oud 26-10-11, 23:41
Tvvtje Tvvtje is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 7
Stuur een bericht via Yahoo naar Tvvtje
Standaard Vochtjes

Gewoon in een zak ongekookte rijst leggen en een dag of 2 laten liggen, dit is een truc die nog wel eens wil helpen.
  #419  
Oud 10-11-11, 13:17
maya1973 maya1973 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 5
Standaard

ik heb niet alle 20 pagina's doorgelezen dus wellicht heeft iemand mijn onderstaande tip al benoemd, zo niet :

als de vochtschade thuis is ontstaan valt het in 9 van de 10 gevallen onder je inboedelverzekering....
Ik was laatsts aan het schoonmaken en er kwamen per ongeluk een paar druppels water op mijn i phone.
Korte tijd later bleek dat mijn gesprekspartner mij niet kon horen, zowel bij het bellen als gebeld worden.
Phone weggebracht en idd een verkleurde indicator. ( 1 druppel)
Deze indicator werd vervangen (€65,-) echter na een week had ik weer hetzelfde probleem.
Inboedelverzekering gebeld en bleek dat ze deze schade dekken.
Voorwaarde is een rapport van een erkende reperateur waar in staat dat het toestel niet meer gerepareerd kan worden en dit samen met het toestel opsturen.
Ik ben bij : Opsturen reparatie | IRN iPhoneRepair.nu | www.iPhoneRepair.nu geweest.
Ik kan jullie deze zeer kundige man zeker aanraden. Ook voor andere iphone problemen.
Ik ga dus nu het schaderapport invullen en de heel boel opsturen.
Als het goed is krijg ik dus het aanschafbedrag van mijn iphone uitgekeerd.

Ik blijf er wel bij dat het niet zou moeten kunnen dat zon heel toestel waardeloos wordt van 1 druppel water.
Ik overweeg om er zelf wat geld bij te doen en dan een 4s te kopen.
Qua toestel ben ik zeer tevreden over de iphone maar twijfel nog even ivm de gevoeligheid......
Wie kan mij advies geven.....
  #420  
Oud 16-11-11, 16:40
hwin hwin is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard Vochtschade

Ik heb precies het zelfde probleem, aan/uit knop en homeknop werkten niet meer, ingeleverd voor garantie. Nu wordt er beweerd dat deze niet meer onder de garantie valt vanwege "waterschade". Echt belachelijk dit, mijn toestel heb ik nooit met water in aanraking laten komen.. Er wordt op deze manier gewoon gepoogt onder de garantie uit te komen waar je als consument recht op hebt.

Ik heb op vele sites al gelezen dat er mensen zijn met het zelfde probleem, maar ik zie nergens een acceptabele oplossing.
Heeft iemand al contact opgenomen met Radar of Kassa voor dit probleem?
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 16:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 12:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.