//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit onderwerp is reeds eens bij Kassa geweest, daardoor had ik binnen een dag een nieuwe iPhone. Slecht zaak dat het zo moet, maar was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #421  
Oud 16-11-11, 16:47
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Dit onderwerp is reeds eens bij Kassa geweest, daardoor had ik binnen een dag een nieuwe iPhone.

Slecht zaak dat het zo moet, maar was wel blij. Heb wel voorbeeldbrieven voor je als je wilt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 16-11-11, 18:45
hwin hwin is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Als je mij een voorbeeldbrief zou kunnen sturen, heel graag.

Hoe is dit verder precies afgehandeld bij Kassa in jouw geval als ik vragen mag?
  #423  
Oud 16-11-11, 22:10
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Waar kan het heen?
  #424  
Oud 17-11-11, 13:47
hwin hwin is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik stuur je een PM met mijn email adres.
  #425  
Oud 18-11-11, 12:34
donking50 donking50 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: eindhoven
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar donking50
Standaard

Verzekering.Waar kan je het beste een verzekering afsluiten voor je nieuwe Iphone.!!!👍
  #426  
Oud 28-11-11, 10:29
jmoonen jmoonen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 37
Standaard

Twee jaar geleden verleng ik mijn abo bij vodafone, ik pak zelf geen toestel erbij omdat ik al een 3G heb en mijn vrouw wel die kiest er een samsung bij. Dit al was op een zaterdag middag.

Tijdens het opladen van de samsung zegt ze nog "hij word wel erg warm" en dat was ook zo, zo warm dat je hem maar amper meer kon vast houden. Op zondag ben ik bezig de contacten van haar oude GSM aan het overzetten en de samsung stopt er spontaan mee, hij gaat uit en start niet meer op. Wij kunnen niet eerder terug dan donderdag avond ( koop avond ) in Tilburg. Dus op donderdag avond naar Vodafone.

Het toestel word opgestuurd ?? hoezo dat is toch gewoon een DOA. Nee zegt de verkoper dat is een procedure die wij moeten volgen. Na 4 weken komt de uitslag "vochtschade" en we hebben totaal geen garantie. Het toestel is hier niet eens buiten de deur geweest ! hoe hoog en hoe laag ik ook sprong we haddden géén garantie en ik moest mijn beklag maar doen bij de afdeling Vodafone klachten.

Enkele weken later is dit al op TV geweest, ik weet niet precies meer in welke uitzending maar ze hadden het er toen over dat bijna alle providers vochtschade opgeven om zodoende onder de garantie uit te komen. Ik vind het te zot voor woorden want een lekkende elco is al vochtschade.
  #427  
Oud 30-11-11, 22:37
Platypus Platypus is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 10
Standaard

@unnamed, zou je mij ook zo'n voorbeeld brief kunnen sturen?
  #428  
Oud 01-12-11, 10:02
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

stuur even een PM met je email
  #429  
Oud 02-12-11, 16:03
anpol anpol is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 1
Standaard Waterschade zonder in aanraking met water geweest te zijn!

[SIZE=3][FONT=Calibri]Sinds mei 2011 heb ik een iphone 4 met 2 jarig abonnement bij Vodafone. In deze periode ben ik zeer zorgvuldig omgegaan met mijn telefoon, gewoon in een beschermhoesje in mijn tas en niet laten vallen, niet met water in aanraking laten komen, etc. Ongeveer 2 weken geleden kon ik ineens mijn iphone niet meer opladen, terwijl hij het verder wel deed.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Naar de vodafone winkel gegaan, zij konden het niet verhelpen. Maar werd gezegd oh dit sturen we wel even op en wordt dan wel verholpen en zal wel binnen garantie vallen. Als er iets gerepareerd moet worden wat buiten garantie valt dan zal u daar over geïnformeerd worden als het boven de 35 euro is. Vervolgens moet ik een servicebon tekenen en daar staat heel wat anders op, dat het tot 80 euro (95,20 incl BTW) gerepareerd wordt zonder daarover geïnformeerd te worden en dit dan excl de kosten voor een additionele reparatie service. Ik vroeg daarover en kreeg te horen dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen en dat ik maar wat positiever moest denken. Na volgehouden te hebben dat ik wilde dat er op deze bon gezet werd dat ik pas zou tekenen als er het mondelinge verhaal op gezet werd en dat ik niet boven de 35 zou betalen zonder geïnformeerd te zijn.[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]Uiteindelijk werd ik een week later gebeld en werd mij gezegd dat er waterschade was geconstateerd en dat het gerepareerd kon worden voor 289 euro, of dat ik afstand deed van mijn toestel voor niets, of dat ik 47 euro zou betalen en hem dan weer ongerepareerd terug zou krijgen.[/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Dit werd uiteindelijk weer een hele discussie omdat op de servicebon staat dat ik dan 30 euro (35,70 incl BTW) moest betalen. Nu ik hem vandaag heb opgehaald heb ik dit dan ook betaald, want daar heb ik voor getekend.[/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Maar waar ik nog het meest van schrok is dat toen ik ging zoeken op internet er blijkbaar heel veel van dit soort gevallen zijn. Dus de iphone laadt niet meer op (na een aanschaf van 6 mnd geleden) en dat het dan op waterschade wordt gegooid, heel bizar! Er is zelfs een item bij Kassa over geweest afgelopen februari![/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Heeft een van jullie hier problemen mee gehad en wat hebben jullie er aan gedaan?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Groet, Anja[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
  #430  
Oud 02-12-11, 16:20
Ouss Ouss is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een iphone 4 maar geen blacklight en weet niet hoe ik dit probleem moet oplossen ,ik zag wel dat er iemand wat deed met draadjes wie kan mij hier meer over vertellen ,ik ben er echt zo ziek van en ik heb iphone syndroom!!!
  #431  
Oud 05-12-11, 18:53
vicnic vicnic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Kunnen jullie niet met zn allen naar radar toe?

ik vind dat echt iets voor dat programma
  #432  
Oud 07-12-11, 11:03
Cliffie Cliffie is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik ben dus ook slachtoffer geworden van de waterschadesmoes. Geen idee wat nu precies te doen, als ze voet bij stuk houden, ben je gewoon het haasje....
  #433  
Oud 07-12-11, 12:54
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

Je trekt altijd aan het kortste eind ..

mijn advies vraag eerst een offerte aan bij een reparateur
valt de prijs mee dan laat je hem gewoon repareren

bij apple ben je sowieso 60 euro kwijt will je uberhaubt je oude defecte iphone terug hebben
  #434  
Oud 19-12-11, 19:23
Nonstop93 Nonstop93 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Hee, ik heb het zelfde probleem. Dat mijn telefoon op gegeven moment uitvalt ene keer bij 60% batterij andere keer bij 12%. Heb je een tip voor me? evt een voorbeeld brief.

bij voorbaat dank
  #435  
Oud 21-12-11, 22:19
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

ps wat mij ook even binnen schiet

er zitten vocht indicators in een iphone . is het niet zo dat zolang deze niet verkleurd zijn je gewoon garantie hebt??

vaak is het zo dat de indicators gewoon wit zijn maar er toch oxidatie op de laadpoort wordt geconstateerd ,

volgens mij , zolang de indicators niet verkleurd zijn gewoon garantie
  #436  
Oud 21-12-11, 23:30
Nonstop93 Nonstop93 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Mijn stickers zijn gewoon wit, alleen oxidatie op mijn connectoren zeggen ze. Als ik zelf een loepje er bij hou ziet het er niet zo vies uit! heb hem vandaag opgestuurt dit keer naar Dynafix via t-mobile. en wil ook van hun een foto als ze met vochtschade komen... dus moet het wel bijna de zelfde foto worden. Hopelijk dit keer meer geluk. ipv 10 weken wachten op je telefoon en achteraf blijkt dat ze hem niet hebben opgestuurd. na 36 dagen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer Bekijk bericht
ps wat mij ook even binnen schiet

er zitten vocht indicators in een iphone . is het niet zo dat zolang deze niet verkleurd zijn je gewoon garantie hebt??

vaak is het zo dat de indicators gewoon wit zijn maar er toch oxidatie op de laadpoort wordt geconstateerd ,

volgens mij , zolang de indicators niet verkleurd zijn gewoon garantie
  #437  
Oud 24-12-11, 23:50
iFloppy iFloppy is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik had laatst mijn iPhone in een glas water laten vallen ( dom dom dom ). Heb hem toen als een gek uitgezet, opengeschroefd, hierdoor gaat de garantie van je iphone er wel helemaal af. Maar als er vocht in komt wordt het toch niet vergoed, dus in feite heb je niks te verliezen.

Hierna heb ik de batterij er uit gehaald, en allebei in een tupperware bak met rijst gedaan. Dit heb ik 2 dagen laten zitten, en erna weer er uit gehaald en terug in elkaar gezet. Hij doet het weer perfect =) Aanrader dus als er vocht in je iphone zit, in een dichte bak rijst doen.
  #438  
Oud 31-12-11, 14:19
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Het blijft treurig om te zien dat de handelswijze van het reparatiecentrum en T-Mobile onveranderd blijft, ondanks de vele klachten die hierover binnen schijnen te komen. Op het forum van T-Mobile zelf zijn er ook al tal van klachten te vinden. Ook ik zelf heb deze zogenaamde ''val- en stootschade'' onzin over mij heen gekregen.

Pas als je gaat dreigen met de pers (er zijn een aantal kranten altijd geïnteresseerd in je verhaal) bellen ze je spontaan op om de 230,- volledig te crediteren voor je.

Feit is dat men de klacht niet behandeld (home button stuk) maar eerst gaat kijken of men onder de garantieplicht uit kan komen. Het is namelijk zo geregeld dat als er daadwerkelijk stootschade wordt geconstateerd, de klacht niet verder in behandeling wordt genomen. Terwijl men eigenlijk moet kijken wat de klacht is, en als dit niets te maken heeft met stootschade of waterschade, moet er gewoon een oplossing geboden worden voor de consument. Helaas zie ik nog steeds dat de klachten zo veel mogelijk worden afgeschoven op deze twee smoesjes.

Het enige wat je kunt doen is je samen sterk maken voor een serieuze zaak, je incident bij Kassa / Radar melden, en zoveel mogelijk je beklach doen op internet / de pers benaderen. Ze vergoeden liever jouw toestel dan dat ze een negatief stuk in de krant vinden, is mijn ervaring.
  #439  
Oud 22-02-12, 18:08
Scotth Scotth is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Wat ik me dan afvraag,bij hoeveel vocht verkleurt die indicator dan eigenlijk?
Bij een paar druppeltjes al, dat was bij mij het geval helaas
  #440  
Oud 23-02-12, 16:07
Jan4 Jan4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 30
Standaard

Heb mijn iPhone 4 vorige week opgestuurd. Nu krijg ik een mailtje met als opmerking:

"Tijdens de diagnose van uw toestel (Apple Iphone 4 16gb black, iRMAPHON......) door ons repair center blijkt dat het defect aan uw toestel niet gedekt is door de fabrieksgarantie".

Dus ik heb opgebeld om te vragen wat de daadwerkelijke klacht was.. Je raadt het al, vochtschade. Ik heb toen foto's opgevraagd van de connector en van de vochtindicatoren..

Op de foto's van connector blijkt corrosie te zitten. De vochtindicatoren daarintegen blijken niet aangetast.

Ik heb nu een mail teruggestuurd met daarin: De vochtindicatoren zijn indicatoren om aan te tonen dat er vocht in het toestel zit, als deze niet zijn aangetast, zit er dus geen vocht in en blijft mijn garantie toch behouden?!

Mijn vraag is: Hoe kan ik nu het beste handelen, want ik weet eigenlijk helemaal niet zeker of het wel waar is wat ik hierboven heb gezegt?

Gr Jan
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 16:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 12:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.