//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Raafie Hier weer een gevalletje vochtschade. Iphone 4 van mijn vrouw was plotseling de microfoon kapot nog geen 6 maanden in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #341  
Oud 05-02-11, 04:38
MichaelSteffens MichaelSteffens is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raafie Bekijk bericht
Hier weer een gevalletje vochtschade.

Iphone 4 van mijn vrouw was plotseling de microfoon kapot nog geen 6 maanden in gebruik. Ja zegt T-mobile garantie stuur maar op naar Solid-Vision (tob bedrijf zo blijkt ) Sturen ze een prijsopgaaf € 218 omdat ze vochtschade geconstateerd hebben. Dus ik een foto opgevraagd en gekregen maar kreeg wel gelijk te horen dat ze niet van gedient zijn als je het niet met hun eens bent, want hun werken conform voorwaarden T-Mobile (screeningsprocedure). Maar op de foto zie je duidelijk de schade (groene aanslag) op het laadgedeelte. Dit verteld Solid-Vision aan mij is dit belachelijk of niet ja zegt T-Mobile een second upinion kan u doen maar betalen wij niet en zelfs als blijkt dat het geen vocht schade is betalen wij het ook niet. zie mail T-Mobile

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie. U geeft in uw e-mail aan dat u het niet eens met de vaststelling van vochtschade aan uw toestel. Ik wil u er op wijzen dat deze schade is vastgesteld door een erkend reparatiebedrijf . U heeft wel de mogelijkheid om een second opinion uit te laten uitvoeren. Deze second opinion is geheel op uw kosten en T-Mobile is niet verplicht deze te vergoeden of de uitkomst op te volgen. Deze second opinion dient verricht te worden door een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Een overzicht van erkende service centra is op te vragen bij de producent of Nederlands importeur van het merk.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wil Davelaar
T-Mobile Klantenservice BV

Wat moet je hier nu mee????
Dekt verzekering van T-Mobile dit niet?

grts.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #342  
Oud 05-02-11, 09:31
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Beste forummers,

Ik zag net een aankondiging van Kassa van vanavond (5-2-11):

18.55-19.25 uur Ned 1

Steeds vaker krijgt Kassa klachten van mensen die een kapotte iPhone
hebben,waaraan waterschade is geconstateerd.Kassa zocht het tot op
de bodem uit en ontdekte dat in veel gevallen er helemaal geen sprake is
van vocht- of waterschade.
  #343  
Oud 05-02-11, 10:31
Raafie Raafie is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Ja dat klopt heb zelf ook contact met Kassa gehad en kon zelfs naar de uitzending komen van vanavond. Maar ben verhinderd dus ben benieuwd wat ze ontdekt hebben?
  #344  
Oud 05-02-11, 12:11
fonzie2405 fonzie2405 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard vochtschade sucks

Ik heb een soortgelijk voorval gehad met een ipod van mijn dochter. Dat ding begon ineens vreemd te doen en was nog geen jaar oud. We hebben 'm opgestuurd naar de internetshop waar we 'm gekocht hadden. Daar kreeg ik na een paar weken de melding dat geconstateerd was dat de schade ontstaan was door vocht en niet onder de garantie viel. Ook hier was de bekende sticker de indicator.
Ik heb gevraagd om een 'second opinion' bij een onafhankelijke instantie omdat je als gewone consument niet kunt controleren of men de waarheid spreekt. Daarnaast ben ik van mening dat een ipod, en ook een iphone, gebruiksvoorwerpen zijn die je normaal gesproken bij je hebt. Er zijn dan ook wel eens omstandigheden waarbij dat apparaat in wat minder droge omstandigheden verkeert, denk bijvoorbeeld aan regen of transpiratie. Zo'n apparaat moet daar gewoon tegen kunnen of men moet die expliciet vermelden bij de verkoop, dan kun je er namelijk van afzien. Want wie wil er nu een apparaat dat alleen bij kamertemperatuur in een droge omgeving werkt. Natuurlijk moet je zo'n apparaat niet in een emmer water gooien, dat snap ik ook, maar gewoon gebruik betekent ook gebruik in wat minder perfecte omstandigheden.
De leverancier ging na lang aandringen uiteindelijk overstag en heeft de ipod vervangen door een nieuwe en zo hoort het ook.
Ik raad aan om de leverancier met dit argument te confronteren en als men daar niet op in gaat, zou ik proberen om rechtsbijstand te zoeken en dit aan te vechten. Het maakt daarbij niet uit hoe de vochtschade geconstateerd wordt, je mag van een telefoon verwachten dat deze bij normaal gebruik blijft werken (staat in het burgerlijk wetboek).

succes
  #345  
Oud 05-02-11, 12:58
Thommie007 Thommie007 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard Uitzending Kassa over vochtschade

Ik ben ook benaderd door de VARA voor de uitzending van Kassa vanavond en zit in de uitzending (!).

Na 10 mnd was nl. mijn hoofdtelefoon ingang (3GS) defect en eindigde het traject Solid Vision in ...vochtschade. Alleen geconstateerd aan enkele voetjes van de dockingconnector (lichte oxidatie) maar geen verkleurde vochtindicators(!). Het feitelijke (mechanische) probleem wordt niet opgelost - sterker nog - er wordt niet eens naar gekeken. Dat kan natuurlijk niet. A Is dit wel vochtschade en B komt de wettelijke kopersbescherming niet om de hoek kijken...?

Er zit een advocaat in de studio en T-mobile is uitgenodigd (maar of ze komen..?)

Doe er je voordeel mee !!!

Laatst gewijzigd door Thommie007; 05-02-11 om 13:02.
  #346  
Oud 05-02-11, 14:21
Schmitzer Schmitzer is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard

Tot mijn grote verbazing lees ik over het gestuntel van Solid Vision, een bedrijf wat mij tot twee keer toe heeft aangetoond totaal incapabel te zijn voor haar taak. Alhoewel de laatste keer na aandringen toch goed afliep.

Enkele jaren geleden een MDA Vario via T-Mobile laten onderzoeken op een technisch defect. Het begeleidende schrijven van T-Mobile liet niks aan duidelijkheid over. De aansluiting van de headphonejack gaf storingen maar het toestel kwam terug met een firmware-update. Alle software was in fabriekstoestand teruggezet. Toen heeft de betreffende T-Mobilemedewerker de klacht met grote letters en in Jip-en-Janneketaal geretourneerd, toen begrepen ze het wel. De klacht wordt door Solid Vision gewoon niet gelezen.

Afgelopen voorjaar ontstond er een scheur in de behuizing van m'n witte iPhone 3GS vanaf de dockconnector aan de onderzijde. Wederom via een T-Mobileshop laten opsturen.

Enkele dagen later kreeg ik een mail van Solid Vision met de mededeling van waterschade. In blinde woede en met schuim rond de mond ben ik naar de T-Mobileshop gegaan. Ik kon een nieuwe kopen. Ik dacht van niet, want wat heeft waterschade met een scheur in de behuizing te maken?! Medewerkers van de T-Mobileshop zijn alleen goed in telefoons verkopen, en ik liet me met een kluitje in het riet wegsturen.

Daarna in dezelfde agressieve bui de klantenservice gebeld, maar daar kreeg ik hetzelfde antwoord. 'Helaas pindakaas meneertje, kunnen we niks aan doen.'

Eenmaal thuisgekomen en gekalmeerd besloot ik Solid Vision te bellen. Ik kreeg daar een dame aan de lijn en ik heb haar het probleem voorgelegd. In eerste instantie hield ze hetzelfde verhaal als T-Mobile, maar na een tijdje kreeg ik haar er van overtuigd dat waterschade en een scheur in de behuizing niets met elkaar te maken hebben. Ze nam de moeite om via een achterdeurtje T-Mobile te contacten en binnen enkele minuten kon ze mij het goede nieuws mededelen dat ik toch een nieuw toestel kreeg. Een klein weekje later viel ie goed verpakt door de bus.

Ik had blijkbaar die ene medewerker aan de lijn die wel haar hersens gebruikte. Ik hoop dat ze de dame goed uitbetalen, want ze heeft de naam van Solid Vision uit Rijswijk gedeeltelijk gered.

Mijn tip voor mensen die worden geconfronteerd met onzinnige waterschadeverhalen: bel Solid Vision en probeer ze te overtuigen van je gelijk: 070-3073131

Laatst gewijzigd door Schmitzer; 05-02-11 om 14:38.
  #347  
Oud 09-02-11, 22:10
Effectual Effectual is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard Recente ervaring met z.g.n. Iphone4 vochtprobleem

RECENTE ERVARING....

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
Namens T-Mobile bied ik u mijn excuses aan. Wij zullen uit coulance de kosten voor u vergoeden door middel van een creditnota.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

-----Oorspronkelijk bericht-----

Contacttype : Klacht
Categorie : Reparatie
Contact opnemen via : E-mail
Achternaam : ....
Onderwerp : Klacht Kosten en garantie
Voorletters : ...
Voorvoegsels :
Geslacht : ..
Mobiel nummer : ....
Eerstekeer : Ja
TMobile_nummer : Ja
Vraag : LS
Ik ben aan het overstappen van Vodafone naar T-Mobile en heb recent via T-Mobile al een Iphone4 in gebruik. Deze is nu al defect; de software blijft hangen op voicebediening en reset heeft geen zin (is ook constatering van de T-Mobile winkel in Arnhem). De reparatieservice Solid Viosn, ref ....... gaf doodleuk aan dat het om een vochtprobleem ging...zonder verdere toelichting. Heb 219 ? moeten betalen. Ga hier niet mee accoord, heb direct aangeven dat ik een klacht zou gaan indienen. Wil bedrag van T-Mobile of Apple terug ontvangen en overweeg om abbonement met deze slechte service ongedaan te laten maken, Enorme slechte 1e indruk zo, overweeg heer Joep van 't Hek een copy te sturen.
  #348  
Oud 16-02-11, 19:00
vdbergh vdbergh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Acht
Berichten: 1
Stuur een bericht via MSN naar vdbergh
Standaard

Ik heb dit ook! maar ik weet 100% zeker dat die 'vochtschade' niks met mijn probleem te maken heeft. Ik heb me iphone namelijk laten vallen en daarna reageerden het touschscreen niet meer. In de winkel heb ik gezegd dat ik mijn iPhone aan de computer had aangesloten en sinds dien niet meer reageerden (beeldscherm is gewoon heel en gaat uit en aan geen kras of scheur in). Mijn iPhone heeft vervolgens 6weken bij Dynafix gelegen, en zij concludeerden 'waterschade'. Toen wees een vriend van me mij op de uitzending van het tv-programma 'Kassa'. Die ging over het bij wijze van spreke kastje naar de muur sturen verhaal bij kapotte iPhone's door te zeggen dat het 'waterschade' is. Ook IK zit nu nog steeds met dit probleem vanaf november 2010, en moet het nu doen met een vervangend toestel. Mijn abonnement loopt mei 2011 af. Verlenging is dus al mogelijk, was al geregeld en zou de iPhone 4 ontvangen + 2,95 bij te betalen en me oude iPhone in te leveren.. totdat er ineens een prijsstijging kwam tussen het afspreken van mijn verlenging en het maken.
  #349  
Oud 20-02-11, 13:06
Raafie Raafie is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Eindelijk de aanhouder zal winnen, heb na veel telefonisch contact wel 2 uur totaal en misschien nog wel meer een andere Iphone opgestuurd gekregen op kosten van T-mobile. Ben wel van de een naar de ander gestuurd maar het is gelukt en mede door de uitzending van Kassa, als je kontakt met ze opneemt op die uitzending blijven hameren dan weten ze wel genoeg en de foto's opvragen bij Solid Vision. Uiteindelijk bij Repairservice terecht gekomen van T-mobile daar krijg je een specialist aan de lijn en dan wordt het plotseling wel geregeld??? Ben ik toch nog blij niet met T-mobile maar wel dat ik een andere Iphone heb.

P.s. Heb ook telefonisch kontakt gehad met Solid Vision en die vertelde mij dat ze volgens procedure T-mobile werken dus alleen in connector kijken en die was wat gecorrodeerd (groen) dus vochtschade. Zo vertelde ze ook dat mijn indicatoren niet eens verkleurd zijn??? Dit gebeurd alleen bij T-mobile toestellen heb ze mij verteld. Van andere europese toestellen die ze krijgen maken ze wel open en krijgen ze een goede beoordeling (diagnose).

Ik zal zeggen blijven volhouden en hoop dat het jullie ook gaat lukken.

Groetjes
  #350  
Oud 03-03-11, 21:58
metin252 metin252 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Angry iphone geeft melding

sinds 12-05 10 heb ik via internet iphone bestel via verlenging van mijn abonnee tot dit jaar werk mijn iphone goed tot dat melding krijg dat dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iphone na deze melding heb ik mijn toestel bij winkel phonehouse in hengelo naar reparatie gestuurd op datum 14-02-11 na enkele week heb ik email ontvangt van dynafix (originele mail zie je onder )dat contact opnemen winkel waar de toestel ingeleverd is voor dat opsturen zijden ze dat software fout is dat moet opgestuurd worden heb ik gedaan. Na email van dynafix heb ik bij phonehouse gebeld wat de oorzaak was
winkel biedende zij! dat de toestel vochtschade terwijl heb ik mijn toestel altijd in hoesje beschermd en verder dan vocht aangehouden op internet heb ik gezocht hoe je vocht schade zien is maar die fotos wat op internet ziet zie ik niet op mijn toestel nu moet ik voor +- 200 euro betalen voor nieuwe toestel of 66 euro voor zonder reparatie van toestel hoe kan dat software fout nu veranderen in vocht schade en op rma nummer van dynafix kan ik niet inloggen zie onder en op tel sprak schreeuwt winkel biende naar mij toe dat ik moet betalen anders zou de toestel vernietigt wordt .na tel sprak hang die winkelbiende op hier voor wil ik klacht dienen op winkel in hengelo voor niet goed gaan met klanten . ik heb ook fotos gevraagt bij dynafix tot nu is nog niet binnen
  #351  
Oud 06-03-11, 22:07
stamnav stamnav is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

ja kan hem open proberen te maken en kijken wat er kapot is en dan kijken of je dat los kunt kopen
  #352  
Oud 29-03-11, 01:42
chenkiepan chenkiepan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

iphone waterschade Bericht: Mijn iPhone 3G had sinds een tijdje problemen met de backlight. de winkel (belcompany) waar ik de iphone gekocht hebt heeft hem naar naar (Solid Vision) of een ander bedrijf opgestuurd en ze hebben daar vochtschade geconstateerd, omdat één indicator bij de dockconnector verkleurd was. Nu is het toestel nooit met water in aanraking geweest, dat wil zeggen nooit in het water gevallen of iets dergelijks. Ik weet dat de indicatoren ook kunnen verkleuren door condens of zweet of wat dan ook.

Ik ben van mening dat het verkleuren van een indicator door zweet of condens op zo'n gevoelige plek niet aan mij kan liggen. Je praat daar vlakbij en je moet zelfs blazen in de microfoon voor sommige apps. Ik gebruik het toestel gewoon op een normale manier. Tevens ben ik van mening dat een verkleurde indicator alleen maar aangeeft dat de indicator met water of vocht in contact is geweest. Dit zegt mij niks over het contact met inwendige delen van de telefoon.

Mijn Iphone ligt nu nog bij de winkel waar ik hem gekocht heb maar die vragen reparatiekosten van 215 euro. Ik heb het bewijs(foto's) ook nog niet gezien / aangevraagd
vandaag pas te horen gekregen dat er waterschade is.

Welke stappen moet ik nu ondernemen?
  #353  
Oud 29-03-11, 02:27
aaldriks aaldriks is offline
• iOS 3.1.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

je moet, indien ze je laten betalen het bedrijf waar je je toestel hebt gekocht in gebreke stellen. als je dus een abbonoment met iphone bij t-mobile hebt, dan moet je bij t(error)-mobile aankloppen.

ALS je garantie hebt natuurlijk.

mochten ze niet overstag gaan (wat vrij normaal is voor die lui) dan moet je het bedrijf per (aangetekende) brief in gebreke stellen. dat wil zeggen dat je ze verteld dat zij zich niet aan de overeenkomst houden. eis hierop binnen 14 dagen antwoord. geven ze geen antwoord dan moet je nog zoeen zelfde brief sturen, maar dan met de termijn van 7 dagen.

als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is het verstandig om die ook te raadplegen.

mijn ervaring met tmobile is is dat ze stug vol blijven houden om geen garantie te verlenen.... tot er een rechtzaak in zicht komt. die zullen ze hoe dan ook willen vermijden, want als de rechter jou gelijk geeft geld die uitspraak als voorbeeld voor heel veel andere zaken.

ik hoop dat je hier iets mee kunt.

sterkte!
  #354  
Oud 11-04-11, 12:15
galop galop is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard

Heb de eerste pagina gelezen.
*2 duimen omhoog voor Dorian*

Dat terzijde.
  • Hoe kan je zelf nakijken of de vochtindicator niet al is aangetast voor je het toestel gebruikt ? Als dit niet kan... snap ik de hele discussie niet ?
  • Hoe kan je zo'n grote discussie vormen met iemand die in een T-mobile shop werkt. :')


Dorian heeft gewoon 100% gelijk. En ik zou vooral aankaarten dat je zelf nooit hebt kunnen kijken of de vochtindicator al was verkleurd, zonder dat de garantie zou vervallen.

@ T-mobile medewerker. Jullie zijn heel vriendelijk en behulpzaam (over het algemeen)... maar echt dicussieren en nadenken kunnen jullie beter aan anderen overlaten. no offense...
  #355  
Oud 11-04-11, 17:26
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Iemand ervaring met mobistar in België, roepen zij snel 'vochtproblemen' in, ik denk dat ik mijn toestel moet binnen doen ivm haperingen home knop...
  #356  
Oud 13-04-11, 00:35
sulaimany sulaimany is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 32
Standaard

@ wim, zover ik weet, alhoewel ik zelf niet in België woon, doen ze het daar inderdaad ook.

Ik heb nu mijn iphone voor de 2e keer opgestuurd ter reparatie (T-mobile). De reden daar voor is simpel, de behuizing van mijn Iphone is al sinds ik hem had ''losjes''. Er zit veel stof onder de beeldscherm en onder de camera scherm. De eerste keer toen ik hem opstuurde, ongeveer een jaar terug, kreeg ik na 6 weken (zonder leentoestel te hebben gekregen) het welbekende antwoord....inderdaad vochtschade..
Omdat ik niet goed wist hoe ik in mijn rechten stond, heb ik de strijd maar opgegeven, echter nu er een tijd geleden door Joep van het Hek en Radar de aandacht werd getrokken, heb ik weer alle hoop gekregen, want een fabricage-fout, heeft hoe dan ook niets met vochtschade te maken!

Als ik mijn Iphone nu weer ongerepareerd terug krijg, of iniedergeval geen nieuwe of gerefurbished Iphone, dan zal ik een aangetekende brief opsturen naar de directie van T-mobile, nu is mijn vraag: heeft iemand die een aangetekende (voorbeeld) brief (met succes) opgestuurd naar T-mobile, nog een aantal tips voor mij? en wat mij al helemaal fijn lijkt is een voorbeeld brief.

Wat er ook gebeurd ik ga de strijd niet opgeven, desnoods trek ik T-mobile voor de rechter, maar voordat ik dat doe, stuur ik (als er weer niets wordt gedaan) opnieuw een mail naar Radar, en ook naar de rijdende rechter, want ik ben dit helemaal zat aan het worden, ik zie het verband niet tussen ''vochtschade'' en een fabricage-fout.

Alle tips en adviezen zijn welkom, alvast bedankt!
  #357  
Oud 11-06-11, 17:31
Flugeltje89's schermafbeelding
Flugeltje89 Flugeltje89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 68
Standaard

Hier hetzelfde probleem. Er is vochtschade geconstateerd.

Mijn telefoon laadde van de een op andere dag niet meer op, dus het had te maken met de connector onderin de telefoon. In principe klinkt waterschade dan logisch, omdat er op die plek water naar binnen kan gaan. Maar ik heb nog nooit gezwommen of gedoucht met mijn telefoon, dus kan ik dit nu serieus nemen of moet ik zoals meerdere mensen hier, brieven sturen, bellen tot ik een ons weeg? Ik heb natuurlijk nog wel steeds garantie, maar ik heb geen idee waarvoor ze dat gebruiken, want alle telefoons lijken wel door val- of waterschade stuk te gaan.
__________________
Met je rechteroog dicht over je linkerschouder kijken is niet grappig.
  #358  
Oud 17-06-11, 12:45
mattmaxx mattmaxx is offline
• iOS 4.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Probleem is dus dat ze gaan beweren dat je GEEN garantie meer hebt. Advies: zet je rechtsbijstandsverzekering erop. Heet bij mij lang geduurd, maar uiteindelijk met resultaat. Succes. Laat je geen oor aannaaien.
  #359  
Oud 21-06-11, 17:56
hhjansen hhjansen is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Ook ik heb waarschijnlijk vochtschade op de connector, ik loop hard en gebruik runkeeper. Natuurlijk zweet je, en komt er zweetvocht op de connector. (belkin armband) Helaas zou je zeggen. Toch vreemd dat Apple runkeeper aanprijst en men geen waarschuwing hiervoor afgeeft ?
  #360  
Oud 27-06-11, 20:56
birdbrain birdbrain is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Ik kreeg vandaag te maken met hetzelfde probleem.

Ik had mijn iPhone 4 opgestuurd omdat de trilfunctie van het ene op het andere moment het niet meer goed deed. In de winkel gaven ze gelijk aan: Je hebt 2 jaar garantie, dus je kan hem gewoon opsturen en dan wordt hij gratis gerepareerd. Nou, prima dacht ik zo.

Na 1,5 week kreeg ik een mail waar letterlijk in stond:

Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze
technici en deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon onherstelbaar beschadigd is. Om deze reden kan het defect niet kosteloos
binnen de garantie gerepareerd worden.

Mocht ik dus 216 euro betalen voor een nieuwe.

Lekker vaag dus. Ik bellen met T-Mobile, ze konden met niet gelijk de reden vertellen waarom het niet binnen de garantie viel. Ik wist dat al die dingen naar Solid Vision in Rijswijk gestuurd werden, dus ik heb daar maar even naartoe gebeld.

Daar zeiden ze: op de dock-connector van uw iPhone is corrosie aangetroffen en de vochtindicator is verkleurd, dus uw garantie is verlopen. Ik vroeg nog wat dat in hemelsnaam te maken had met mijn trilfunctie, maar ik kwam daar helemaal niks verder.

Hierna belde T-Mobile me terug over het probleem en heb toen ongeveer 5 minuten zitten tieren van woede. Ook aangegeven dat dit over heel het internet stond en dat dit smoesje schijnbaar vaker gebruikt werd. Toen ging de medewerker navraag doen en kwam ze terug met de boodschap: U krijgt gratis een vervangend exemplaar.

Mijn tip is dus: Gewoon blijven bellen naar T-Mobile en zeggen dat je er absoluut niet mee akkoord gaat. Wijs op de vele berichten op internet en op de uitzendingen van Kassa en Radar. Voor mij pakte dat in ieder geval goed uit.
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 16:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 12:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.