//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) TMobile is aan het rotzooien. mijn vriend heeft zijn iphone gestuurd om dat die in water gevallen is en kreeg het antwoord dat die vochtschade ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #301  
Oud 05-09-10, 00:50
Sahbey Sahbey is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Leerdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Sahbey Stuur een bericht via MSN naar Sahbey
Standaard

TMobile is aan het rotzooien.
mijn vriend heeft zijn iphone gestuurd om dat die in water gevallen is en kreeg het antwoord dat die vochtschade gelopen heeft. dit is terecht. dat wisten wij.
ook zelfde periode heeft een andere vriend zijn iphone naar garantie gestuurd.
met het probleem haarschuurtjes in de behuizing en Wi-Fi probleem na update os 4.0.2

wat kreeg die andtwoord: vochtschade. dat is onlogisch

Ik heb gebeld voor die vriend . en moest die 218 euro plus minue betalen voor het vervangen van toestel.

Ik hoop dat binnenkort afgelopen is met exclusief by t-mobile.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 06-09-10, 17:19
paulmiek paulmiek is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

FF een tippie van me als je iphone vocht schade heeft opgelopen hoe het is gebeurt is niet erg maak er een leuk verhaal van zoals hij is in de wasmachine gekomen ofzo of in de wc maar kon hem net nog pakken vvoordat hij weg spoelde hihi

bel je verzekeringsagent op en geef de schade op het valt namemelijk onder je inboeldel verzekering als het in huis gebeurt
ik heb nu namelijk het zelfde geval en ben nu met de verzekering bezig een vriendin had een black berry en die deed het ook opgeven bij inboeldel en heeft een nieuwe gekregen van de verzekering....
  #303  
Oud 08-09-10, 20:58
mirrie mirrie is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard waterschade

ook de iphone in wcpot laten vallen.
afdrogen, 2 dgn in rijst en vooral met rust gelaten. heel fijn die verhalen over dat ie weer ging werken als een zonnetje, geloof het niet, tis over en uit!
startte even op maar later niet meer.
opgestuurd naar ipod-service, kreeg via mail terug dat de schade te groot was, moederboard en randcomponenten aangetast, te hoge reparatiekosten tov nieuwwaarde.
als je de iphone daar laat geen kosten. of zou ik die beter laten retourneren (kosten 22,50) om te verkopen of aan verzekering te tonen?
heb dus niks meer en tot juni 2011 loopt mn abonnement, moet ff iets verzinnen, even doorbijten met een gare nokia ofzo.
of iemand anders een fijn idee?
  #304  
Oud 12-09-10, 12:02
Alfi's schermafbeelding
Alfi Alfi is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Almere
Berichten: 11
Standaard

Ik lees hier verhalen over iPhones in rijst doen na in aanraking geweest te zijn met vocht. Alhoewel rijst een vochtaantrekkende functie heeft, is dit met een iPhone volstrekt zinloos. Het probleem met de iPhone is, is dat de accu hoe dan ook verbonden blijft met de electronica waardoor er snel electrolyse zal plaatsvinden op het logic board. Dit proces zorgt voor corrosievorming en sluitingen, waardoor het moederbord snel onherstelbaar beschadigd wordt. Dit proces gaat, al naar gelang van de hoeveelheid vocht, al binnen een paar seconden van start! Ik heb dit proces zelf als eens uitgeprobeerd en bestudeerd en de snelheid van het proces is enorm! Aangezien het logicboard van een iPhone het duurste component is om te vervangen hier een tip om de iPhone nog een kans op herstel te geven:

Zodra de iPhone met water in aanraking is geweest is het van groot belang om het moederbord zo snel mogelijk van de accu los te koppelen. Zet de iPhone in GEEN geval meer aan en koppel deze NIET meer aan een lader. Er zijn een aantal filmpjes te zien op youtube hoe je een 3G of 3Gs moet demonteren. volg die instructies en haal de iPhone direct uit elkaar. In het uiterste geval demonteer alleen het scherm en gooi de iPhone in een bak met demi water en schud hem goed heen en weer om de geleidende componenten van het vocht waar de iPhone inviel eruit te spoelen en zo het corrosie proces te stoppen. Daarna de iPhone alsnog demonteren om alle componenten te kunnen drogen. Het gebruik van demi water heeft als nadeel dat andere componenten zoals de microfoon en interne speaker defect kunnen raken, maar dit is redelijk goedkoop te herstellen. Als de iPhone eenmaal van de accu los is, stuur hem dan naar een reparateur die er dan mee verder kan. Wij reinigen de logic boards in een ultrasoon bad. Het percentage van nog repareerbare iPhones is niet hoog, de hoeveelheid vocht en de tijd van het ondernemen van actie spelen daar een belangrijke rol in.

Vriendelijke groet,

rePod.nl

Laatst gewijzigd door Alfi; 12-09-10 om 12:04.
  #305  
Oud 14-09-10, 23:07
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mirrie Bekijk bericht
ook de iphone in wcpot laten vallen.
afdrogen, 2 dgn in rijst en vooral met rust gelaten. heel fijn die verhalen over dat ie weer ging werken als een zonnetje, geloof het niet, tis over en uit!
startte even op maar later niet meer.
opgestuurd naar ipod-service, kreeg via mail terug dat de schade te groot was, moederboard en randcomponenten aangetast, te hoge reparatiekosten tov nieuwwaarde.
als je de iphone daar laat geen kosten. of zou ik die beter laten retourneren (kosten 22,50) om te verkopen of aan verzekering te tonen?
heb dus niks meer en tot juni 2011 loopt mn abonnement, moet ff iets verzinnen, even doorbijten met een gare nokia ofzo.
of iemand anders een fijn idee?
Ik zou hem terug vragen of hen geld vragen. Kapotte iPhones zijn geld waard vanwege de nog goede onderdelen. Ik heb er bijvoorbeeld wel 5 tientjes voor over...
  #306  
Oud 17-09-10, 14:56
PimW PimW is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb 1 brief gestuurd naar T-Mobile nadat ik van Solid Vision te horen had gekregen dat er vochtschade was aangetroffen. Deze brief heb ik vorige week maandag verstuurd en vandaag werd ik gebeld door een dame van T-Mobile.
Ze zei dat men bij T-Mobile, n.a.v. de Tros Radar uitzending van 8 mei, hun algemene voorwaarden hebben versoepeld. Dat ze daarbij niet alleen kijken naar de vochtindicatoren (zoals Apple voorschrijft), maar ook naar corrosiepunten. Echter waren hier ook sporen te vinden van vocht en om die reden konden ze mij geen garantie verlenen.

Ik zei daarop dat ik dat niet kon accepteren gezien de leeftijd van het toestel (slechts 6 weken in gebruik) en de manier waarop ik er mee om ben gegaan (altijd hoesje, niet mee gesport bla bla). Toen zei de dame dat ze bereid was een eenmalige uitzondering te maken om het toestel op hun kosten te laten reparen. Ik ontvang aankomende week een envelop in de brievenbus en daarmee kan ik hem opsturen en dan wordt hij kostenloos gerepareerd. Ik ben tevreden
  #307  
Oud 17-09-10, 15:02
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PimW Bekijk bericht
Ik heb 1 brief gestuurd naar T-Mobile nadat ik van Solid Vision te horen had gekregen dat er vochtschade was aangetroffen. Deze brief heb ik vorige week maandag verstuurd en vandaag werd ik gebeld door een dame van T-Mobile.
Ze zei dat men bij T-Mobile, n.a.v. de Tros Radar uitzending van 8 mei, hun algemene voorwaarden hebben versoepeld. Dat ze daarbij niet alleen kijken naar de vochtindicatoren (zoals Apple voorschrijft), maar ook naar corrosiepunten. Echter waren hier ook sporen te vinden van vocht en om die reden konden ze mij geen garantie verlenen.

Ik zei daarop dat ik dat niet kon accepteren gezien de leeftijd van het toestel (slechts 6 weken in gebruik) en de manier waarop ik er mee om ben gegaan (altijd hoesje, niet mee gesport bla bla). Toen zei de dame dat ze bereid was een eenmalige uitzondering te maken om het toestel op hun kosten te laten reparen. Ik ontvang aankomende week een envelop in de brievenbus en daarmee kan ik hem opsturen en dan wordt hij kostenloos gerepareerd. Ik ben tevreden
Jij bent snel tevreden! Eerst een brief moeten sturen, terwijl zij ook al hadden kunnen zien dat je toestel nog maar 6 weken oud is!
Daarnaast is kijken naar corrosie niet soepeler, maar juist strenger! Ik heb meerdere iPhones met en zonder waterschade gezien, en de meesten hadden geen rood indicatortje van Apple, maar wel corrosie...

Kort gezegd: T-Mobile probeert elke vraag om garantie eerst af te ketsen door te schermen met vermeende waterschade, en alleen als je echt je best doet door een brief te schrijven en dit aan te vechten, heb je een kans dat je toch nog de garantie krijgt waar je recht op hebt...

Nou niet echt iets om tevreden over te zijn naar mijn idee...

Hoe lang ben je je mobieltje in totaal kwijt geweest?
  #308  
Oud 17-09-10, 15:29
rtj rtj is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Nou mijn iPhone 3GS heeft ook zogenaamd last van vochtschade. Toestel is 11 maand oud, altijd netjes mee omgegaan. Op een gegeven moment wou de telefoon niet meer opladen, dus ik heb de telefoon laten opsturen. Nu krijg ik te horen dat vochtschade het probleem is. Nu willen ze mij €218,90 laten betalen om het toestel om te wisselen. Dit is toch belachelijk? Iemand tips, hoe dit het beste aan te pakken?
  #309  
Oud 17-09-10, 16:06
PimW PimW is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

@tieme

Natuurlijk heb je gelijk en is het schandalig dat ik hiermee 'tevreden' ben. Tevreden is in deze dan ook redelijk betrekkelijk.

Maar zoals sommige ervaringen van medegedupeerden beschrijven kan het nog beroerder. Meerdere brieven schrijven en zelfs een advocaat in moeten schakelen om het gelijk te halen! Met 1 simpel briefje kom ik er dan nog goed vanaf. Mn telefoon ben ik straks denk ik 1,5 maand kwijtgeweest totaal. Dat is een behoorlijke periode. Wat zijn mijn mogelijkheden om daar voor een tegemoetkoming te eisen?
  #310  
Oud 23-09-10, 09:47
devierde devierde is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

hmmm....

Volgens mij moet een mobiele gebruiksvoorwerp als een mobiele telefoon (en helemaal een "24-uurs lifestyle product" als de iphone) bovengemiddeld goed bestand zijn tegen wisselende vochtigheids gradaties in de lucht. Je moet er buiten mee kunnen bellen als het net geregend heeft maar je moet er ook gebruik van moeten maken in een auto met volle airco op een warme dag.

Zolang je het toestel niet aan overmatige vloeistoffen hebt blootgesteld vallen bijna alle praktijkvoorbeelden hierboven onder "normaal gebruik".

Ik zie niks anders dan bs-redenen en "weglopen voor verantwoordelijkheden" door T-mobile (welke als leverancier hoofdverantwoordelijk is voor het leveren van een deugdelijk product). Apple kan hoog en laag springen, en regeltjes opstellen, maar we leven hier in nederland en hier heeft t-mobile volgens het consumentenrecht gewoon een deugdelijk (en goed getest) product te leveren.

Dit klinkt in mijn oren als een goede zaak voor TrosRadar/Kassa/consumentenbond.
>> Verenig U en overwin.

We zitten hier tenslotte niet om Steve (en kornuiten) slapend rijk te maken. ....of wel?
  #311  
Oud 23-09-10, 23:30
tieme002 tieme002 is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

@devierde

Helemaal mee eens. De "vochtschade" die hierboven genoemd wordt, levert in bijna geen van de hierboven genoemde gevallen een rode vochtindicator van Apple op, dus wat dat betreft hanteert T-Mobile een rigider beleid dan Apple dat doet: corrosie op de laadconnector zal eerder aanwezig zijn, ook bij de minste blootstelling aan vocht, zoals bellen tijdens vochtig weer...
Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de vochtindicator die Apple in de toestellen heeft geplaatst!
  #312  
Oud 05-10-10, 22:01
duvel81 duvel81 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard

Hallo allemaal,

Ik heb een gevalletje 'wit scherm' aan de hand.
Bijna 2 maanden geleden een refurbished iphone 3GS 16 GB ontvangen ivm loszittende knoppen. Nu merkte ik dat de IP erg heet werd bij gebruik, maar hier verder niks mee gedaan omdat deze toch meestal in mn carholder zit.
Nu was opeens gisteren mijn scherm uit, maar kon wel gebeld worden. Nu wordt bij het opladen het scherm een tijdje wit en valt dan op zwart. Muteknop laat toestel trillen en itunes herkent 'm. Heb een restore gedaan, maar zelfde resultaat.
Door alle voorgaande verhalen ben ik toch bang dat solivision vochtschade gaat aangeven. Ik heb gekeken in de headphone, maar indicator is wit en er is geen corrosie bij de oplaadpunten.
Wat zou ik kunnen doen om dit vast te leggen zodat ik iets op papier heb mochten ze moeilijk gaan doen? Heb het geprobeerd met een camera, maar hier kan ik het niet mee vastleggen.
  #313  
Oud 07-10-10, 19:43
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Beste duvel81,

Als er geen vochtschade te zien is krijg je gewoon een refurbished toestel terug! (uiteraard ook geen andere rare schade of reparaties door derde uitgevoerd) Moeilijk wordt er nooit gedaan, goed onderzoek wel! zoals elk merk dat doet. Corrosie (oxidatie) kan in de dock-connector, headphone of in het toestel zelf voor komen na verkeerd gebruik. Het lijkt me dan niet meer dan logisch als er vocht in het toestel heeft gezeten dat deze niet vervangen wordt.

Zorg er dus voor dat je de telefoon niet in de stromende regen gebruikt, natte/vochtige broek of in een badkamer neer legt. Er ontsaat pas oxidatie of verkleuring strips als de luchtvochtigheid meer dan 100% is voor langere tijd, dit komt omdat er dan condensatie kan optreden in het toestel. Ook de stickers in de telefoon verkleuren pas bij luchtvochtigheid van meer dan 100% voor langere tijd of te snelle overgang van warm/koud.

Vragen zijn altijd welkom!
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl

Laatst gewijzigd door bartha; 07-10-10 om 19:47. Reden: update...
  #314  
Oud 12-10-10, 09:54
henkberghs henkberghs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Hallo allemaal,

Mijn ipod touch van 7 maanden oud heb ik na het wegvallen van de backlight binnengebracht bij de apple store in Brussel. Na een week kreeg ik een telefoontje van de store met de melding dat de garantie niet van toepassing is vanwege een geconstateerd vochtprobleem. Ja natuurlijk, ik doe wat apple promoot; hardlopen (samenwerking Nike+)! In een hoesje als ik ga rennen, maar natuurlijk transpiratievocht komt overal terecht ook in een hoesje. Niet mee sporten wordt hier ergens in het forum gezegd: nou ja dan hoort Apple toch wel even zijn campagne aan te passen Apple - Run or workout with Nike + iPod.. Ik heb de juridische dienst van de Belgische consumentenbond 'TEST AANKOOP' gebeld en die wisten mij te vertellen dat men helemaal niet controleerd na zes maanden maar het standaard antwoord 'vochtprobleem' geeft. IK BEN WOEST en hoop dat Apple nog erger dan microsoft ooit, het mikpunt wordt van iedere gloeiende hacker die op de wereldbol rondloopt!!! Android is the future!
  #315  
Oud 12-10-10, 20:54
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Beste henkberghs,

Ik ben zelf helaas niet in de mogelijkheid wat voor u te doen. Voor iPhone gebruikers heb ik altijd wel wat opties en kanalen om te helpen. Probeer gewoon een nette brief naar Apple te sturen met het probleem, de kans is reeel dat ze hier naar gaan kijken.
  #316  
Oud 15-10-10, 23:18
Deee Deee is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

ook ik had zogenaamd vochtschade ...not.... een fikse haarscheur ,trilmotor werkte niet meer... maar geen garantie door vocht....naja 2 keer opgestuurd naar Solid vision waarvan de tweede keer buiten de garantie viel en 2 keer afgewezen door vocht...nou kan er veel maar dat niet!
Weer gebeld met T-mobile en ...tadaaaa maandag mag ik hem omruilen voor een nieuw toestel GRATIS!!!!!!!!! ik ben echt heel erg blij!!!
  #317  
Oud 21-10-10, 00:20
er1ck er1ck is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 32
Standaard i4 koppie onder in de plee

Pff, daarnet flikkerde mn i4 koppie onder in de plee, zo diep had ik nog nooit in mn pis gegraaid!

anyways, ik rammelen met dat ding om al het water eruit te krijgen, nadat dat geen resultaat meer gaf probeerde ik dat ding dus zo snel mogelijk uit elkaar te schroeven (10 min). Hij gaf allemaal meldingen dat dit en dat niet geschikt was voor de iphone, waarna ik m maar uit had gezet. Tijdens het schroeven hoorde ik een klein beetje geknetter of getik (kunnen de half loszittende schroefjes geweest zijn of die electrolyse waar iemand het op dit forum over had.

Van die siliconen zakjes of rijst had ik niet, mijn huisgenoot had wel calcium chloride. Op dit moment ligt mijn i4 naast zijn losgekoppelde batterij op de kast op een bedje van koffie filters op calciumchloride (volgens wikipedia een vochtvreter) en rijst te drogen.

Nu maar hopen...



stel dat ie deaud is, wat is dan een goed scenario? op amerikaanse forums lees ik dat je voor 200 dollar een refurbished model kan krijgen. In NL ben je gewoon de sjaak volgens mij?
  #318  
Oud 21-10-10, 15:15
er1ck er1ck is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 32
Standaard jezus

Ik bel net uit nieuwsgierigheid SolidVision, krijg ik een vrouw aan de lijn.
>HEB JE HEM UIT ELKAAR GEHAALD??? DAT IS HET STOMSTE, ECHT HET ALLERSTOMSTE WAT JE KAN DOEN!

< waarom? op internet raadde iedereen mij dat aan.

> NU HEB JE ZEGELS VERBROKEN EN MOET JE 420 EURO VOOR EEN NIEUWE BETALEN IPV 200 VOOR EEN REFURBISHED! STOM STOM, NOOIT EEN APPLE PRODUCT UIT ELKAAR HALEN!!
Ik heb inderdaad de onderste schroefjes los gehaald en het het schroefje van de batterij, kunnen ze hier nog achter komen? is het werkelijk zo dat ik nu een zegel verprutst heb? 1 van de schroefjes heeft een blauw stukje schroefdraad, is dat de zegel?

en waarom zei niemand dat je gewoon je iphone voor 200 euro om kan wisselen. dan had ik dat gedaan!
  #319  
Oud 22-10-10, 12:28
ErEr ErEr is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 5
Standaard

Ook vochtschade hier (3G)
Onterecht en knal er meteen advocaat op.
De klacht ging over de software en nu mag ik 249,50 betalen om het ding te laten maken.
Dat terwijl je garantie hebt en al jaren klant bent.

Gaat dus niet gebeuren..
  #320  
Oud 22-10-10, 17:37
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Knal jij er een advocaat op.....

Als het goed is kan je ook je foto's van je vochtschade opvragen, heb je die al?!
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 19:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 15:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 11:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.