//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi! Daarnet m'n i4 weer geassembleerd en de vingerafdrukken van m'n interieur afgehaald! Hij werkt weer prima! Niets mee aan het handje! Ben erg blij! ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #321  
Oud 23-10-10, 13:23
er1ck er1ck is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 32
Standaard

Hoi! Daarnet m'n i4 weer geassembleerd en de vingerafdrukken van m'n interieur afgehaald! Hij werkt weer prima! Niets mee aan het handje! Ben erg blij! 3)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 23-10-10, 14:12
duvel81 duvel81 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard

Vandaag een refurb ontvangen.
Defect display viel onder garantie.
Perfecte service. Is nu 2e refurb en hopelijk de laatste.
  #323  
Oud 29-11-10, 15:49
zuignapje zuignapje is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Hier ook weer een gevalletje van vochtschade. Het scherm van mijn iphone geeft geen beeld meer, hij springt wel aan maar bleef wit. Telefoon is nooit in aanraking geweest met vocht en het defect is in het buitenland onstaan, terwijl hij daar constant in het dashboard kastje van me auto heeft gelegen.

Voordat ik de iphone voor garantie naar t-mobile verstuurde, nog even gekeken of de vocht indicator stikkers verkleurd waren. Dit was volgens mij niet het geval, en anders was het erg slecht te zien. En ja hoor.. krijg ik een brief thuis, dat de reparatie buiten de garantie valt vanwege vocht schade..

Bij wie moet ik de foto's opvragen? Bij t-mobile of solidvision? En heeft iemand misschien nog een voorbeeld brief om naar t-mobile te sturen?
  #324  
Oud 29-11-10, 15:59
mattmaxx mattmaxx is offline
• iOS 4.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Mijn zaak loopt nog altijd. T-Mobile heeft nu drie brieven van mijn advocaat genegeerd, en recentelijk ook de concept-dagvaarding. Dagvaarding is nu naar de deurwaarder. Ik begrijp die mensen werkelijk niet. In de media geven ze aan er van alles aan te doen, maar ze hebben niet eens fatsoen, of mensen, om een gevolmachtigde advocaat te antwoorden. Nu kost het ze sowieso een hoop geld.
  #325  
Oud 30-11-10, 12:51
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Beste zuignapje,

Wat is je imei nummer?! Dan kan ik even kijken of ik een foto kan zien of opvragen voor je. Bij veel gevallen komt het uitvallen van het scherm door vochtschade.

mattmaxx ook voor jou zou ik even een kijkje kunnen nemen....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuignapje Bekijk bericht
Hier ook weer een gevalletje van vochtschade. Het scherm van mijn iphone geeft geen beeld meer, hij springt wel aan maar bleef wit. Telefoon is nooit in aanraking geweest met vocht en het defect is in het buitenland onstaan, terwijl hij daar constant in het dashboard kastje van me auto heeft gelegen.

Voordat ik de iphone voor garantie naar t-mobile verstuurde, nog even gekeken of de vocht indicator stikkers verkleurd waren. Dit was volgens mij niet het geval, en anders was het erg slecht te zien. En ja hoor.. krijg ik een brief thuis, dat de reparatie buiten de garantie valt vanwege vocht schade..

Bij wie moet ik de foto's opvragen? Bij t-mobile of solidvision? En heeft iemand misschien nog een voorbeeld brief om naar t-mobile te sturen?
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #326  
Oud 30-11-10, 16:28
zuignapje zuignapje is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Beste zuignapje,

Wat is je imei nummer?! Dan kan ik even kijken of ik een foto kan zien of opvragen voor je. Bij veel gevallen komt het uitvallen van het scherm door vochtschade.

mattmaxx ook voor jou zou ik even een kijkje kunnen nemen....
011808004358035

alvast bedankt
  #327  
Oud 30-11-10, 16:55
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Gaat dus om een 3G 16gb Black met garantie tot 04-04-2011.

Er zit wat oxidatie in je dockconnector hierop is die afgekeurd. Foto kan je bij Solid Vision opvragen. Stuur me even een PB dan kan ik je misschien verder helpen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuignapje Bekijk bericht
011808004358035

alvast bedankt
  #328  
Oud 03-12-10, 18:49
mattmaxx mattmaxx is offline
• iOS 4.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard Jaaaaa!

Nou nou... Poe poe... Het was een zware bevalling, die meer dan een half jaar duurde, maar TMobile is het met mij eens dat er geen sprake geweest kan zijn van vochtschade. Er waren drie brieven van een advocaat, een concept dagvaarding en een echte dagvaarding van de deurwaarder voor nodig om dit te bewerkstellingen, maar de aanhouder wint dus.

TMobile vervangt mijn defecte iPhone 3gs voor een nieuwe iPhone 4. Medewerkster snapt niet waarom op alle eerdere brieven nul punt nul reactie is gekomen, aangezien de zaak volgens haar zo klaar als een klontje was.

Kan ik wel lang en breed gaan zeuren, maar het blijkt maar weer dat niet iedereen bij TMobile zo onnozel is als de mensen die vaak de voorste linies vormen. Het voelt denk ik een beetje als vrijgesproken worden na een jaar van onterechte detentie ;-) Maargoed. De case is voorlopig closed, aannemende dat er binnen afzienbare tijd de koerier met de iphone vier op de stoep staat.

Moraal: niet opgeven, zorg voor een goede rechtsbijstand.
  #329  
Oud 07-12-10, 21:47
mattmaxx mattmaxx is offline
• iOS 4.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

T-Mobile trekt het zich aan. Vandaag gebeld. Alleen de iPhone 4 vond men eigenlijk nog te weinig. Ik had tenslotte al acht maanden niet fatsoenlijk kunnen bellen. Krijg nu ook acht maanden data-abonnement retour en een extragratis bundel van 50 euro. Ja, de schade is groter, maar gezien de telefoon upgrade ben ik tevreden. Blijft jammer dat er een deurwaarder met dagvaarding voor nodig is, maar soit. Zand erover. Nee... dat kan ook niet goed zijn. #zandschade
  #330  
Oud 26-12-10, 20:57
Kimmi Kimmi is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlo Bekijk bericht
Ik lees veel over garantie weigering ivm val en vochtschade.
Zijn er meerdere gebruikers die deze problemen hebben ondervonden en daar wel of geen passende oplossing voor gekregen hebben via T-Mobile.

Is het wettelijk mogelijk om door alleen de verkleurde sticker te beoordelen, de telefoon verder uit te sluiten voor garantie ook al heeft het gebrek niets met vochtschade te maken.
(Solid Vision mag de iPhone niet openen)

Hoeveel vocht is er nodig om deze stickers te laten verkleuren?
Een second opinion is mogelijk bij het zelfde bedrijf wat volgens mij niet objectief is.

Is het misschien een idee om onze krachten te bundelen en een oplossing afdwingen bij T-Mobile
Met of zonder een jurist

ik heb voor mijn i phone een verzekering en die dekt alles normaal maar ik heb ook al gehoord dat ge u i phone uiteen kunt vijzen met die twee vijsjes vanonder mss helpt dat?
groetjes kim
  #331  
Oud 30-12-10, 12:59
cck68 cck68 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik kan jullie wel vertellen dat ze dit bij Tmobile standaard gebruiken om onder de garantie uit te komen. Ook wij hebben een iphone aangeleverd ter reparatie en kregen te horen dat het vochtschade was.... Probleem was al eerder geconstateerd toen konden ze niets vinden (binnen garantie van 1 jaar) en na dat jaar weer ingeleverd ter reparatie en nu was het vocht !

Wij zijn niet gek en hebben ons contract ontbonden, verbinding was slecht en dat lag niet aan die ene iphone die zgn vocht had. Apparaat heeft nl. steeds problemen gegeven.

Op deze manier ontkomen ze aan een hoop kosten die ze op de klant verhalen.

wij zijn er vanaf, zal vast bij KPN ook wel eens een probleem geven, maar na ellen lange gesprekken en emails zijn wij er klaar mee.

Vocht problemen zijn een van de enige redenen om onder de garantie uit te komen. Kreeg simpelweg te horen dat ik vast mijn mobiel in mijn tas had gehad met een fles water......dat is lekker makkelijk afhandelen??

Caro
  #332  
Oud 06-01-11, 00:41
adriano145145 adriano145145 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard Iphone 4 defect

Ik heb laatst, 30 december 2010, een iphone 4 gehaald bij belcompany voor 2 jaar(vodafone). De eerste dagen deed mijn internetverbinding al heel erg raar. Steeds probeerde mijn iphone 4 verbinding te maken, ik zag links boven uren lang zoeken.. zoeken.. zoeken.. en als hij internetverbinding had, kwam er 1 balkje te staan. Ik ben toen terug gegaan naar belcompany (in Den haag), daar deden ze mijn simkaart eruit en stopte ze een andere erin, om te kijken of er schade was aan mijn simkaart of mobiel. Het bleek dus dat mijn iphone 4 een defect had met internetverbinding!! Terwijl ik hem niet eens een week had!! Ze hebben mij niet eens geholpen, ik moest zelf alles regelen. Ik heb toen naar ProAssist gebeld (verzekering) en maandag hadden ze mijn iphone 4 opgehaald. Ik kreeg een leen iphone die het niet eens deeed!! Mijn vraaag uiteindelijk is: Hoelang zal de reparatie duren? en als het niet gemaakt is krijg ik dan een nieuwe iphone 4?

apple en proassist mogen zich diep schamen, echt.

Adriano
  #333  
Oud 06-01-11, 10:46
dagmara dagmara is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

hallo allemaal,
ik heb ook mijn iphone opgestuurd omdat volume knopje niet doet. Bericht terug gekregen dat er vocht is en dat kost €218. Ik heb 3 keer tmobile gebeld elke keer kreeg ik andere verhaal.Gisteren heb secend onderzoek laten makem en wat blijkt dat de connectoraansluiting van de headphoneflex kabel los was geraakt van het Logicboard. Toestel was verholpen door deze kabel weer vast de drukken.
Ik heb voor deze onderzoek €30 betaald. Alle koste die ik heb gemaakt ga ik op tmobile verhalen. Ik heb ze al gebeld en kreeg zelfde persoon aan de lijn die mij hebt verteld dat hij foto`s heb gezien. Hij vertelde toen dat idd sprake was van vocht en daarom was oxidatie ontstaan. Daarom adviseer ik jullie om tweede onderzoek laten verrichten. Nr. in Amsterdam 0204121295. Dan heb je betere positie ten opzichte van tmobile. Succes
  #334  
Oud 09-01-11, 18:36
ammarsiphone ammarsiphone is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard Iphone valt vanzelf uit

Ik heb een paar maanden geleden een iphone gekocht en ben er altijd goed mee omgegaan.Een paar dagen geleden was ik mijn iphone aan het gebruiken en plotseling viel de scherm uit.Na een paar minuten keek ik weer naar mijn iphone en zag dat de iphone gewoon aan het werken was maar de scherm kon je niet meer duidelijk zien.En even later werkte hij helemaal niet meer(hij liep telkens vast).Kan dit ook komen door vochtschade en wat kan ik het beste doen?

Laatst gewijzigd door ammarsiphone; 09-01-11 om 19:56.
  #335  
Oud 19-01-11, 17:53
zinloosprofiel zinloosprofiel is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Sinds gisteren heb ik wat vocht tussen mijn scherm zitten. Ik wilde mijn invisibleshield verwisselen en heb hierbij wat water gebruikt. De sensoren zijn daardoor niet verkleurd. Heb ik nu nog recht op garantie?
  #336  
Oud 22-01-11, 09:10
lenny111 lenny111 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 9
Standaard

van mijn iphone 4 blijft de flitser branden en dat na 9 dagen in mijn bezit en net 1 dag na de omruil garantie dus nu moeten ze hem opsturen en daar heb ik echt geen vertrouwen in. Weet iemand als ik hem losschroef of daan de garantie is verlopen.
  #337  
Oud 22-01-11, 10:41
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenny111 Bekijk bericht
van mijn iphone 4 blijft de flitser branden en dat na 9 dagen in mijn bezit en net 1 dag na de omruil garantie dus nu moeten ze hem opsturen en daar heb ik echt geen vertrouwen in. Weet iemand als ik hem losschroef of daan de garantie is verlopen.
Wat denk je zelf? Natuurlijk vervalt de garantie wanneer je zelf aan het prutsen gaat.
Heb je je iPhone al gereset? Heb je al eens hersteld mbv iTunes?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #338  
Oud 22-01-11, 11:23
lenny111 lenny111 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 9
Standaard

bedankt voor je snelle reactie. heb al van alles gedaan de camera module is stuk die kan ik laten vervangen voor 40 euro bij de telefoon boer hier dus dat scheelt wel 4 tot 5 weken dat ik hem kwijt ben.
  #339  
Oud 25-01-11, 21:34
zuignapje zuignapje is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Nou mijn iphone word eindelijk omgeruild voor een nieuw exemplaar. Na een aangetekende brief gestuurd te hebben aan de directie van t-mobile, werd ik 2 dagen later door de helpdesk gebeld, welke het probleem opeens graag wilde oplossen.

Het slaat sowieso nergens op. Toen mijn iphone terugkwam van het reparatiecentrum, was deze door het temperatuur verschil, zeiknat van het vocht. Dat zal dus ook wel op de heenweg zo zijn geweest. Dus als je nog geen vochtscade hebt, gebeurd dit wel tijdens het transport (in de winter uiteraard).
  #340  
Oud 31-01-11, 19:40
Raafie Raafie is offline
• iOS 6.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Hier weer een gevalletje vochtschade.

Iphone 4 van mijn vrouw was plotseling de microfoon kapot nog geen 6 maanden in gebruik. Ja zegt T-mobile garantie stuur maar op naar Solid-Vision (tob bedrijf zo blijkt ) Sturen ze een prijsopgaaf € 218 omdat ze vochtschade geconstateerd hebben. Dus ik een foto opgevraagd en gekregen maar kreeg wel gelijk te horen dat ze niet van gedient zijn als je het niet met hun eens bent, want hun werken conform voorwaarden T-Mobile (screeningsprocedure). Maar op de foto zie je duidelijk de schade (groene aanslag) op het laadgedeelte. Dit verteld Solid-Vision aan mij is dit belachelijk of niet ja zegt T-Mobile een second upinion kan u doen maar betalen wij niet en zelfs als blijkt dat het geen vocht schade is betalen wij het ook niet. zie mail T-Mobile

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie. U geeft in uw e-mail aan dat u het niet eens met de vaststelling van vochtschade aan uw toestel. Ik wil u er op wijzen dat deze schade is vastgesteld door een erkend reparatiebedrijf . U heeft wel de mogelijkheid om een second opinion uit te laten uitvoeren. Deze second opinion is geheel op uw kosten en T-Mobile is niet verplicht deze te vergoeden of de uitkomst op te volgen. Deze second opinion dient verricht te worden door een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Een overzicht van erkende service centra is op te vragen bij de producent of Nederlands importeur van het merk.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wil Davelaar
T-Mobile Klantenservice BV

Wat moet je hier nu mee????
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg GSR08579899- 1.jpg‎ (37,4 KB, 97x gelezen)
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 16:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 12:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.