//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja ik weet dat ik eigenlijk kansloos ben bij T-Mobile totdat ik een rapport van een door apple gecertificeerde second opinion heb waarin staat dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 11-08-11, 09:20
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Ja ik weet dat ik eigenlijk kansloos ben bij T-Mobile totdat ik een rapport van een door apple gecertificeerde second opinion heb waarin staat dat er geen vochtschade is.
Die aangetekende brief waar je het over hebt zal dan wel verwijzen naar die second opinion? Dat is volgens veel reacties die ik heb gelezen de enige kans om nog aanspraak te maken op de garantie.
Zo vermoeiend om al die stappen te doorlopen terwijl je weet dat je gelijk hebt...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 11-08-11, 12:08
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Ik heb zelf nog geen second opinion gedaan, maar heb ook mijn toestel nog niet terug. Maar ik ben ook niet van plan om een second opinion te laten uitvoeren.
In de aangetekende brief heb ik geschreven over het defect, dat het een fabricage fout is. Toon dit aan met een internetlink. En dat er onmogelijk sprake kan zijn van waterschade, want toestel is nooit in contact geweest met water. Geef een termijn op waarin ze het gebrek vervangen of repareren en stel ze aansprakelijk voor de gemaakte kosten.
Het is eigenlijk niet veel anders dan wat je via de mail of aan de telefoon zou vertellen, maar lijkt toch een stuk effectiever te zijn. Het is inderdaad erg vermoeiend want ze horen gewoon je defect te repareren, tenzij er een verband is tussen het defect en de waterschade, maar dat kunnen ze niet aantonen. Wat is bij jou het defect? microfoon? homeknop?
  #383  
Oud 11-08-11, 15:31
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Dus je gaat het gewoon proberen zonder second opinion. Tsja kan ook, maar denk eigenlijk dat het niet veel zal opleveren.
Mijn toestel viel gewoon uit tijdens de update naar de nieuwste firmware. Daarna geprobeerd te herstellen maar toen kreeg ik een foutmelding. Toen een zwart scherm en niet meer aan te krijgen.
  #384  
Oud 11-08-11, 15:43
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

We zullen zien, ik wacht de reactie op mijn aangetekende brief af.
  #385  
Oud 15-08-11, 11:47
birdbrain birdbrain is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L23 Bekijk bericht
Ik heb geen idee hoe het precies zit, ze blijven er lekker vaag over. Het mail bericht met de prijsopgave waarin staat dat er sprake is van "vochtschade" ontvang je van Dynafix. Het "bewijs", de foto waar corrosie is te zien op je connector ontvang je van Dynalogic. En dan heb je nog SolidVision, maar ik weet niet wat hun taak is.
Het is eigenlijk al raar dat je na het bellen met de klantenservice hier met vragen komt. Ze kunnen je "helaas" niet helpen en sturen je met een kluitje in het riet. Je hebt een overeenkomst met T-Mobile, je hebt bij hun een product gekocht en zij zijn daarbij ook het aanspreekpunt op garantie. Je hebt niks te maken met het externe reparatiebedrijf.
Je kunt via T-Mobile vragen om foto bewijs, maar je schiet daar niks mee op. Mailen en bellen met de klantenservice kun je proberen, maar had bij mij geen succes. Geen discussie mogelijk en volgens hun is het 100% zeker sprake van vochtschade terwijl ze daar geen bewijs voor hebben.
Het beste kan je een aangetekende brief sturen naar T-Mobile.
Dynafix is puur voor het terugsturen van je mobieltje naar jou. Dynalogic is onderdeel van Dynafix. Solid Vision is degene die daadwerkelijk je telefoon repareert. Je kan hun bellen met de vraag of ze foto's kunnen opsturen inderdaad.

Verder is het mij wel gelukt. Ik kan je misschien wat tips geven:
- Geef aan dat dit al meerdere malen op Kassa/Radar geweest is en dat je door hebt dat je genaait wordt
- Geef aan dat de vochtschade helemaal niks met het defect dat je hebt te maken heeft
- Geef aan dat je de rechtsbijstand erop af stuurt (ook al heb je geen rechtsbijstand)
- Geef aan dat je berichten hier leest dat de ene persoon wel verder geholpen wordt en de ander niet en geef aan dat jij recht hebt op dezelfde service die iemand anders krijgt
- Geef aan dat je snapt dat de vochtindicatoren iets verkleurd zijn en dat er iets corrosie zit, je gebruikt hem toch? Je loopt er wel eens mee in de regen, je sport er wel eens mee. Logisch. Maar dat heeft niets te maken met jouw defect.
- "Be Mercyless", wordt gewoon echt boos en laat weten dat je dit absoluut niet pikt, maar blijf netjes. Ga niet schelden.

Succes in ieder geval.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2011 om 11:48 ----------

By the way, je hebt 2 jaar garantie op je telefoon. Stuur je deze op binnen de eerste jaar garantie, dan moeten T-Mobile en Solid Vision bewijzen dat het defect aan je toestel komt door jouw toedoen. Doe je dit na 1 jaar, dan moet jij bewijzen dat het defect aan het toestel NIET door jou komt.
  #386  
Oud 15-08-11, 23:12
iph0n31234 iph0n31234 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 2
Standaard

Hoi mensen ik kon de forum niet vinden dus hierbij plaats ik het even hier.

Mijn vraag is nadat ik mijn iPhone 4 vergrendelt hebt ( niet gejailbraikt) gaat hij steeds zonder dat ik hem aanraak of op de homebutton druk aan / uit.

Bij deze kan iemand mij helpen

Dank U wel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2011 om 23:13 ----------

Oh srry ik ben net nieuw en weet er niet veel van maarwat houdt synchroniseren precies in

dank u wel voor jullie aandacht!
  #387  
Oud 15-08-11, 23:15
birdbrain birdbrain is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iph0n31234 Bekijk bericht
Hoi mensen ik kon de forum niet vinden dus hierbij plaats ik het even hier.

Mijn vraag is nadat ik mijn iPhone 4 vergrendelt hebt ( niet gejailbraikt) gaat hij steeds zonder dat ik hem aanraak of op de homebutton druk aan / uit.

Bij deze kan iemand mij helpen

Dank U wel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2011 om 23:13 ----------

Oh srry ik ben net nieuw en weet er niet veel van maarwat houdt synchroniseren precies in

dank u wel voor jullie aandacht!
Punt 1: Maak een eigen topic of post in een juist topic
Punt 2: Heb je al hersteld? Vaak lost dat het probleem op
Punt 3: Werkt herstellen niet, stuur hem dan op voor reparatie
  #388  
Oud 16-08-11, 18:27
easyq easyq is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard

Hoi allemaal, me ook maar even aangemeld wegens het volgende:
Ik heb een Ipod Touch 3g 8Gb gekocht voor mijn zoon.
Binnen de garantie termijn deed deze niets meer.
Teruggebracht naar de MM (MediaMarkt) en een vervangend exemplaar gekregen.
Na nog geen maand deed ook deze niets meer.
Het begon met een donker wordend scherm en toen gaf hij alleen nog maar aan ITunes nodig te hebben.
Apparaat aan itunes gehangen en moest hersteld worden.
Tijdens het herstellen reboot het apparaat en gaf weer aan dat hij iTunes nodig had.
Weer herstellen.
Tijdens het herstelen reboot het apparaat en gaf niets meer aan, werd niet meer herkend en deed dus niets meer.
De reset met het indrukken van de home/power knop tegelijk deed ook niets (heb 5 minuten lang die 2 knoppen vastgehouden in de achteraf ijdele hoop een apple logo te zien).
Dus weer terug naar de winkel.
Krijg vandaag een brief thuis:
Toestel heeft externe schade Vloeistofschade Garantie afgewezen door Apple.
Daarbij worden mij de volgende mogelijkheden geboden:
-Akkoord gaan met omruilen en €244,85 betalen
-Ongerepareerd retour en geen kosten
-Niet akkoord en afstand doen van produkt

Nu wil het geval dat mijn zoon er allen binnenshuis gebruik van mag/mocht maken, er geen drinken bij in de buurt mag/mocht komen en het dus eigenlijk onmogelijk is dat er vocht bij het apparaat is gekomen. Temperaturen zijn de afgelopen maand ook niet extreem hoog geweest dus dat kan het ook niet zijn. Ik hoor jullie al denken, zoon en ipod, maar we zijn daar erg streng op juist om dit te voorkomen.

En dan dit. Wat raden jullie me aan, ik sowieso niet akkoord met omruilen met een bijbetaling die bijna het dubbele is van wat ik nieuw voor het apparaat heb betaald.
  #389  
Oud 17-08-11, 07:12
easyq easyq is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard

Gisteravond dus langsgeweest en de foto's gezien.
Uiteraard 1 foto van de indicator die was uitgeslagen maar ook een foto van een opengewerkte ipod met een behoorlijke oxidatie aan de printplaat. Dat kan onmogelijk mijn ipod zijn. Vandaga verder er achteraan, wordt vervolgd dus.
  #390  
Oud 17-08-11, 07:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn nu twee mogelijkheden. Ofwel heeft Apple zich van toestel vergist, wat kan gebeuren, en dan krijg je zonder verder omhaal een nieuw toestel.

Ofwel heb jij je in je lieve zoon vergist en dan krijg je geen nieuw toestel.

Wie zich nu vergist heeft is heel simpel vast te stellen dmv. serienummers en tuti quanti.
  #391  
Oud 17-08-11, 11:45
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Hoi,

Wat ik sowieso af kan raden: in gesprek gaan met mensen van de telefonisch klantenservice. Mij is twee weken beloofd dat elk moment de foto's eraan konden komen, maar steeds niks. Ook toen ik boos werd en mijn telefoon ongerepareerd terugeiste, kon dit alleen met een brief incl handtekening. Daarop ben ik naar de T-shop gegaan. Daar, na wat boze woorden, werd alles meteen geregeld. Of ja, ik krijg in ieder geval direct mijn telefoon ongerepareerd terug zonder gezeik over een handtekening of brief opsturen. Je moet iemand gewoon persoonlijk onder druk kunnen zetten, dan is iemand wel te overtuigen. Dat gaat niet over de telefoon.

Foto die ik kreeg (zonder uitleg of rapportje) heb ik bijgevoegd, corrosie inderdaad (zal wel in de dock connector zijn), maar geen enkel verband met het defect. Als ik mn toestel terug heb, ga ik hiermee weer naar de shop en ze wijzen op mijn gelijk. Ben ervan overtuigd dat ik dan een nieuwe krijg.

Birdbrain: goeie tips. Heb je een officiele bron voor wat je op het eind zegt over dat T-mobile binnen 1 jaar zelf moet bewijzen dat het defect niet aan de gebruiker ligt?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iRMATMOB9056463.jpg‎ (50,0 KB, 73x gelezen)
  #392  
Oud 17-08-11, 11:50
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Bron: Consuwijzer
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #393  
Oud 17-08-11, 11:57
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Hmm 6 maanden.. ik heb die van mij nu 7. Ga eerst alsnog bij de shop dit proberen te regelen, maar desnoods een second opinion? Of gaat dit duur worden via een A-Mac/iCentre?
  #394  
Oud 17-08-11, 23:37
easyq easyq is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard

Even een vraag, hoe lang duurt het voordat een printplaat gaat corroderen na contact met vloeistof? Als ik de verhalen hier lees dat er zelfs iphones nog werkend uit de wasmachine komen vraag ik me af hoe lang dat duurt.

Laat ik het zo stellen, ik heb een vervangende ipod gehad en die was binnen een maand weer stuk. Op de foto die ik zag van het reparatiebedrijf was er een behoorlijke oxidatie/corrosie te zien op de rand van de printplaat.
  #395  
Oud 18-08-11, 19:03
Evasteenbok Evasteenbok is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard

hallo,
ik heb 3 vragen:
vraag 1: ik heb een ipod touch 4g 32gb. Als ik een spelletje speel word hij (bijna) altijd heel erg warm/heet (oververhit). Kan hij dan kapot gaan ?
vraag 2: als ik een spelletje speel of ik zit op youtube gaat de batterij altijd heel snel leeg (als ik me ipod heb opgeladen en de hele tijd op zit kan die max 45 min/1 uur.) kan ik iets doen dat hij minder snel leeg gaat? want als ik hem op de oplader leg dan word hij heet (oververhit)
vraag 3: me ontgrendel knopje is kapot zou ik hem laten maken? Want ik gebruik het ontgrendel knopje niet echt want ik kan ook gewoon op de middelste knop drukken. En ik zette me ipod nooit uit, en als de ipod leeg is leg ik hem op de oplader dan gaat hij vanzelf weer aan ! zou ik hem laten maken of niet?

Alvast heel erg bedankt

Gr Evasteenbok (14jaar)
  #396  
Oud 19-08-11, 12:36
ReneMin's schermafbeelding
ReneMin ReneMin is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 48
Standaard

Ik wil geen reclame maken maar raad toch deze aan: ProAssist
Is een relatief dure verzekering maar de iPhone is ook een dure telefoon

Citaat ProAssist:
Gegarandeerd goed verzekerd
Voor verzekeringen bent u bij ProAssist aan het juiste adres. Onze dienst is zeer uitgebreid. Zo verzekeren we mobiele telefoons en laptops tegen diefstal, defect en alle vormen van schade. Denk hierbij aan vocht-, val- en stootschade.
  #397  
Oud 21-08-11, 14:02
colja2002 colja2002 is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: zevenaar
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar colja2002
Standaard vochtschade probelemen en opsturen

mensen op sturen heeft bijna tot helemaal geen zin .

als u de iphone of ipod opstuurd kunt u zelf niet controleren hoe de binnenzijde er uit ziet .

vochtschade is altijd het probleem , ook al is deze er niet wie controleert het ?????

als een je een ipod of iphone openmaakt en je gaat ff met eeen natte vinger over zo,n stickertje heen (voila vochtschade). dag garantie .

je moet voor de gein is vragen of op zoek gaan naar mensen die deze hebben opgestuurd en foto,s hebben gevraagd ,en deze dan vergelijken met foto,s van jezelf

80 procent kans dat jullie dezelfde foto,s opgestuurd krijgen .

Het is jammer maar helaas gebeurd het wel
  #398  
Oud 22-08-11, 08:04
easyq easyq is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik vond de foto hierboven bij een van de posts al verdacht veel op die van mij lijken.
Heb inmiddels gevraagd het apparaat kostenloos te laten retourneren.
Ben benieuwd wanneer hij terugkomt en hoe de connector erutiziet (dat was wat op de foto stond namelijk, en niet een opengewerkte binnenzijde zoals ik eerder vermeld had.)
  #399  
Oud 22-08-11, 10:57
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Ik kreeg aan de telefoon niet voor elkaar kosteloos en zonder brief incl handtekeningen mijn telefoon terug te krijgen. Na wat stampij in de T-shop lukte het wel. Hoewel, vorige week dinsdag is me beloofd dat ie binnen 1 a 2 dagen in de bus zou liggen. Tot op heden nog niks gezien. Weer een hoofdstuk toegevoegd aan de waardeloze klantenservice van T-mobile. Vanmiddag maar weer langs de T-shop, ditmaal ook vragen om een bevestiging van retourneren.
Het is ongelooflijk hoe traag men is en hoe mensen binnen de organisatie langs elkaar heen communiceren. Je moet werkelijk alles zelf checken en om bevestiging vragen.

Als ik mn toestel eindelijk terug heb (na een maand bellen, mailen, wachten, langsgaan) ga ik met die onzinnige foto en een lijst klachten zorgen dat ik per direct een nieuw ding krijg, om na afloop van mijn abonnement zsm een nieuwe provider te zoeken.
  #400  
Oud 23-08-11, 19:03
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Hoi, even een bizarre update.

Ik heb mijn telefoon vandaag ongerepareerd terug ontvangen (na een maand 'communiceren' met de klantenservice). Tot mijn grote verbazing zijn beide externe indicatoren nog spierwit..... De foto die ik hierboven ergens heb gepost lijkt totaal niet op mijn dock connector. Knap om zo vochtschade te constateren...
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 19:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 15:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 11:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:13.