//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Herstein Vervalt de garantie als je je toestel opendoet ? Alsin Backcover eraf en terug erop zonder enige verandering aan toestel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #461  
Oud 09-04-12, 21:11
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herstein Bekijk bericht
Vervalt de garantie als je je toestel opendoet ? Alsin
Backcover eraf en terug erop zonder enige verandering aan toestel ?

Dank bij voorbaat
Inprincipe wel, maar daar komen ze dus nooit achter. Beschadig de schroefjes niet hé!
__________________
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #462  
Oud 10-04-12, 15:55
margreetvandoorne margreetvandoorne is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Mijn Iphone 4 (7 maanden oud, erg voorzichtig behandeld en nooit in de buurt van vocht) deed het niet meer, gewoon een zwart scherm en met geen mogelijkheid in beweging te krijgen, hij is door T-Mobile naar Dynafix gestuurd. Zij hebben vochtschade geconstateerd, daarbij kan ik een afbeelding bekijken waarop 2 heel kleine dingetjes een heel klein beetje blauw lijken te kleuren. Volgens de klantenservice van T-Mobile geeft dit aan dat er vochtschade geconstateerd is. Weet iemand of dit inderdaad de vochtindicatoren zijn?
Daarnaast wil ik graag mijn telefoon, nadat ik hem kosteloos terug heb laten komen, naar Apple sturen omdat ik daar ook nog garantie heb (gewoon beperkte garantie, geen AppleCare). Is het voor hen te zien dat de telefoon al gecontroleerd is, en is de garantie nog in tact, of zullen zij direct constateren dat de telefoon al open is geweest en dat daardoor alles buiten de garantie valt?
  #463  
Oud 10-04-12, 16:02
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Welke garantie heb jij dat die foto van jouw telefoon is gemaakt? Ik weet niet of het kostenloos is. Bij Apple zullen ze het vast kunnen zien, afhankelijk van hoe Dynafix hem weer dichtmaakt.
  #464  
Oud 10-04-12, 16:06
margreetvandoorne margreetvandoorne is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Het maken van die foto is kostenloos en volgens mij voor iedereen die zijn toestel instuurt naar Dynafix te zien op de site van Dynafix.
  #465  
Oud 10-04-12, 16:17
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Dat kostenloos uit mijn post ging over het openmaken en weer dichtmaken en terugsturen, in het geval dat je de reparatie daar niet laat uitvoeren. Ik denk van niet.
  #466  
Oud 10-04-12, 16:22
margreetvandoorne margreetvandoorne is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Sorry, ik begrijp je niet helemaal, maar mijn telefoon is opengemaakt en wordt ook weer kostenloos dichtgemaakt en teruggestuurd door Dynafix/T-Mobile. Ik heb geen extra garantie, dit valt gewoon onder voorwaarden binnen de 24-maandse garantie die je hebt van T-Mobile, ik krijg nu gewoon mijn toestel ongerepareerd, en zonder kosten terug. Maar mocht Apple nu constateren dat de telefoon al open is geweest dan vervalt het toch sowieso niet meer onder de garantie, wat het defect ook is?
  #467  
Oud 10-04-12, 16:27
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Oké, dat je hem kostenloos teruggestuurd krijgt, dat wist ik niet.

Maar het tweede: als Apple constateert dat hij open is geweest (niet door Apple gedaan), zal je garantie vervallen. Maar misschien is er een contract met Dynafix, waardoor de garantie niet vervalt. Als zij geauthoriseerd zijn door Apple, zou het kunnen dat de garantie blijft bestaan. Maar dan zul je ook eenbon nodig hebben van Dynafix. Of wordt de telefoon zó dichtgemaakt, dat het volgens de norm van Apple is. Maar waarom bel je niet naar de Applestore in Amsterdam? Of mail... Zij weten dat echt wel.
  #468  
Oud 10-04-12, 23:00
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door margreetvandoorne Bekijk bericht
Sorry, ik begrijp je niet helemaal, maar mijn telefoon is opengemaakt en wordt ook weer kostenloos dichtgemaakt en teruggestuurd door Dynafix/T-Mobile. Ik heb geen extra garantie, dit valt gewoon onder voorwaarden binnen de 24-maandse garantie die je hebt van T-Mobile, ik krijg nu gewoon mijn toestel ongerepareerd, en zonder kosten terug. Maar mocht Apple nu constateren dat de telefoon al open is geweest dan vervalt het toch sowieso niet meer onder de garantie, wat het defect ook is?
Als ik jou was, gewoon de telefoon terug laten sturen. De 2 vochtindicatoren zijn in de headphone jack en dockconnector. Als deze oranje is dan pas is er sprake van vochtschade. Vertrouw die T-mobile gedoe niet, lekker terugontvangen, en service aanvragen via Apple. Dat is simpel, snel en gemakkelijk. Binnen een week is je iPhone gerepareerd als ze niet constateren dat je iPhone vochtschade heeft opgelopen.

Wat u kan doen is de indicatoren even te controleren, zijn deze oranje dan heb je helaas pech..
  #469  
Oud 18-05-12, 21:43
timmy1990 timmy1990 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 10
Standaard

Is de schade erg
  #470  
Oud 18-05-12, 21:55
margreetvandoorne margreetvandoorne is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Ja de schade was erg, mijn iPhone werkte namelijk niet meer. Heb hem terug laten komen van T-Mobile en ben naar de Apple store gegaan. Daar zagen ze dat de, voor het oog, zichtbare vochtindicatoren verkleurd waren. Maar ze moeten hem ook open maken of dat definitief te kunnen zeggen, dat hebben ze gedaan en de indicatoren waren van binnen niet verkleurd, dus heb ik van Apple gratis een nieuwe iPhone gekregen.
  #471  
Oud 20-05-12, 19:12
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Volgens mij gooien die k*t verzekeringen zelf een glas water in je iphone nadat ze hem open hebben gemaakt.
Vaak dit verhaal gehoord van mensen die een iphone hadden die kapot was en waar de verzekering geconstateerd had dat er vocht in zat, terwijl die toestellen nooit in contact met vocht waren geweest en nee, zelfs niet per ongeluk in de vochtige badkamer achtergelaten.
  #472  
Oud 21-05-12, 17:32
robbietdi robbietdi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard

Iphone 4S.
aankoop 1ste week Dec 2011.
Februari gemeld dat internet snelheid niet goed werkte.
Ging van 3G naar UMTS en HSDPA.
KPN heeft test gedaan en zou aan de antenne liggen.
Hier de meldingen van dynafix:
Order - Volledig ingevoerd 27-4-2012
Order - Bevestigd 27-4-2012
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 27-4-2012
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-4-2012
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 28-4-2012
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 1-5-2012
Reparatie repair center - In behandeling 3-5-2012
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 3-5-2012
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 3-5-2012
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 7-5-2012
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 7-5-2012
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 10-5-2012
Reparatie ETD - In behandeling 10-5-2012
Prijsopgave - Verzonden

Ik ben ruim twee weken aan het bellen en mailen geweest of er al wat bekend was over me 4S. Was idd geconstateerd dat de antenne niet goed was en schijnbaar moest hij daarvoor opgestuurd worden.
Afgelopen vrijdag zowel langs Phonehouse geweest of die druk konden uitvoeren bij dynafix. En dynafix zelf ook gesproken. Kon nog wel twee weken duren was het antwoord !!

Vandaag belletje gehad met het slechte nieuws :
VOCHTSCHADE !

Ben uit me vel geschoten en aangegeven dat ik hier niet mee accoord ga.
Toestel is enkele maanden oud. en voor me gevoel proberen ze me een oor aan te naaien omdat ik er vrij kort op zat omdat ik me mobiel weer terug wenste te hebben.

Interne reparatie dienst heeft het schijnbaar niet gemerkt de "vochtschade" want dat had ik dat toen al vernomen van ze ???

En vandaag komen ze met de deur in huis dat er vochtschade zit.
Of 265,18 euro voor een gebruikte
of 63,93 euries om me eigen toestel die nog steeds een antenne heeft die niet funcioneerd terug te ontvangen.
Toestel is niet verzekerd.
Foto's zijn opgevraagd en zal ik vandaag of morgen ontvangen.

Wat kan ik nu nog ?!?!?
  #473  
Oud 21-05-12, 19:05
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Lullig dat ie niet verzekerd is,tja,wat kan je doen...
Rechtsbijstand misschien?
  #474  
Oud 21-05-12, 20:10
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbietdi Bekijk bericht
Iphone 4S.
aankoop 1ste week Dec 2011.
Februari gemeld dat internet snelheid niet goed werkte.
Ging van 3G naar UMTS en HSDPA.
KPN heeft test gedaan en zou aan de antenne liggen.
Hier de meldingen van dynafix:
Order - Volledig ingevoerd 27-4-2012
Order - Bevestigd 27-4-2012
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 27-4-2012
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 28-4-2012
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 28-4-2012
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 1-5-2012
Reparatie repair center - In behandeling 3-5-2012
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 3-5-2012
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 3-5-2012
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 7-5-2012
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 7-5-2012
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 10-5-2012
Reparatie ETD - In behandeling 10-5-2012
Prijsopgave - Verzonden

Ik ben ruim twee weken aan het bellen en mailen geweest of er al wat bekend was over me 4S. Was idd geconstateerd dat de antenne niet goed was en schijnbaar moest hij daarvoor opgestuurd worden.
Afgelopen vrijdag zowel langs Phonehouse geweest of die druk konden uitvoeren bij dynafix. En dynafix zelf ook gesproken. Kon nog wel twee weken duren was het antwoord !!

Vandaag belletje gehad met het slechte nieuws :
VOCHTSCHADE !

Ben uit me vel geschoten en aangegeven dat ik hier niet mee accoord ga.
Toestel is enkele maanden oud. en voor me gevoel proberen ze me een oor aan te naaien omdat ik er vrij kort op zat omdat ik me mobiel weer terug wenste te hebben.

Interne reparatie dienst heeft het schijnbaar niet gemerkt de "vochtschade" want dat had ik dat toen al vernomen van ze ???

En vandaag komen ze met de deur in huis dat er vochtschade zit.
Of 265,18 euro voor een gebruikte
of 63,93 euries om me eigen toestel die nog steeds een antenne heeft die niet funcioneerd terug te ontvangen.
Toestel is niet verzekerd.
Foto's zijn opgevraagd en zal ik vandaag of morgen ontvangen.

Wat kan ik nu nog ?!?!?
Je oude terug laten sturen. Kosteloos. Hiervoor is Phonehouse aansprakelijk want zij verlenen de garantie op jou toestel en deze is geheel kosteloos, behalve als er van te voren afgesproken is over bepaalde kosten.

Terug naar phonehouse en gewoon je telefoon terug vragen en dan een rit naar Amsterdam. Kost je benzine geld of een retour met de trein. Apple store zijn echt klantvriendelijk. Die staan open voor al je vragen en helpen je gerust.

Van vocht schade is sprake als de indicator in de dock connector of headphone jack oranje kleurt. Is dit niet het geval kan men geen uitsprake doen over vocht schade!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 mei 2012 om 20:13 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door margreetvandoorne Bekijk bericht
Ja de schade was erg, mijn iPhone werkte namelijk niet meer. Heb hem terug laten komen van T-Mobile en ben naar de Apple store gegaan. Daar zagen ze dat de, voor het oog, zichtbare vochtindicatoren verkleurd waren. Maar ze moeten hem ook open maken of dat definitief te kunnen zeggen, dat hebben ze gedaan en de indicatoren waren van binnen niet verkleurd, dus heb ik van Apple gratis een nieuwe iPhone gekregen.
Aha! Je bent naar Amsterdam gegaan en je hebt je nieuwe telefoon
  #475  
Oud 22-05-12, 13:14
robbietdi robbietdi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard

Zojuist weer druk bezig geweest met Dynafix. Eindelijk de foto's ontvangen.
Maar ik zie er werkelijk waar helemaal niks op. Er zou "waterschade bij de dock en koptelefoonaansluiting zitten.

Zeg het maar:
Wel of geen Vochtschade ?!?!

  #476  
Oud 22-05-12, 13:49
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbietdi Bekijk bericht
Zojuist weer druk bezig geweest met Dynafix. Eindelijk de foto's ontvangen.
Maar ik zie er werkelijk waar helemaal niks op. Er zou "waterschade bij de dock en koptelefoonaansluiting zitten.

Zeg het maar:
Wel of geen Vochtschade ?!?!

Over de eerste foto is de indicator niet oranje of het zou aan mij moeten liggen.
Over de tweede foto kunnen we geen uitspraak doen omdat de indicator niet zichtbaar is. Bel of mail deze beste mensen dat je bij de dockconnector de indicator wilt zien. Als deze wit is is er geen sprake van waterschade.

Als ik u was gewoon terug halen je iPhone en een uitje naar Amsterdam plannen
  #477  
Oud 22-05-12, 18:01
robbietdi robbietdi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard

Mail terug gestuurd dat ik duidelijk foto's wens te ontvangen waar ik aan kan zien dat er waterschade is. En waaruit blijkt dat het mijn iphone is.

toestel terug ontvangen kost ook nog 64 euro en dan naar Amsterdam !
  #478  
Oud 24-05-12, 20:12
unlocksupport unlocksupport is offline
Banned
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 9
Stuur een bericht via ICQ naar unlocksupport Stuur een bericht via MSN naar unlocksupport
Standaard

als ik jouw was zou ik een swap aanvragen bij solid vision
prijs is afhankelijk van het model die je hebt

maar ja nu heb je er niets aan zowiezo
  #479  
Oud 09-06-12, 23:34
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door margreetvandoorne Bekijk bericht
Ja de schade was erg, mijn iPhone werkte namelijk niet meer. Heb hem terug laten komen van T-Mobile en ben naar de Apple store gegaan. Daar zagen ze dat de, voor het oog, zichtbare vochtindicatoren verkleurd waren. Maar ze moeten hem ook open maken of dat definitief te kunnen zeggen, dat hebben ze gedaan en de indicatoren waren van binnen niet verkleurd, dus heb ik van Apple gratis een nieuwe iPhone gekregen.
Ik vind dit heel vreemd, verwarrend en frustrerend. Ik heb namelijk Apple ook gebeld nadat T-Mobile mijn mute switch niet wilde repareren omdat het toestel ''onherstelbaar beschadigd'' zou zijn, maar Apple weigerde ook maar enige aansprakelijkheid en stelde dat ik maar bij de verkoper (T-Mobile) moest zijn voor garantie. En hier vertel jij nu dat je een spik splinter nieuwe iPhone krijgt door naar Apple te gaan??? Wordt je dan direct geholpen, en wat dan over het verhaal van de ''verkoper'' en dat Apple in dit geval niet je directe verkoper is?? Heel vreemd dat iedereen weer wat anders te horen krijgt. Als ik dit geweten had, was ik ook wel naar de Apple Store gerend ...
  #480  
Oud 13-06-12, 15:13
scrimage scrimage is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

iPhone ingeleverd ter reparatie omdat mijn home button niet reageerde en de dock connector geen teken van leven toonde. Vandaag ook bericht terug van Dynafix, blijkbaar waterschade....
Als bewijs stuurde ze me de onderstaande foto mee:


Is dit nu de dock connector waar we tegenaan kijken?
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 19:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 15:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 11:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.