//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het hoeft niet door vocht te komen, zoute lucht/zout kan ook corrodatie veroorzaken. Volgens mij verlies je niet de garantie, tenzij de indicatoren verkleurd zijn, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #441  
Oud 23-02-12, 16:21
Scotth Scotth is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 80
Standaard

Het hoeft niet door vocht te komen, zoute lucht/zout kan ook corrodatie veroorzaken. Volgens mij verlies je niet de garantie, tenzij de indicatoren verkleurd zijn, meer info:

iPhone en iPod: vloeistofschade wordt niet gedekt door de garantie
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #442  
Oud 23-02-12, 17:24
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Corrosie van de dock en jack connector vallen onder verkeerd gebruik bij Apple en wordt dus niet als garantie behandeld.... Wat is het probleem met je toestel?
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #443  
Oud 23-02-12, 17:34
Jan4 Jan4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Corrosie van de dock en jack connector vallen onder verkeerd gebruik bij Apple en wordt dus niet als garantie behandeld.... Wat is het probleem met je toestel?
Hij doet werkelijk NIETS meer. Telefoon staat uit/scherm zwart en hij reageert niet als de kabel eringestoken wordt. Ook op de homebutton/sluimertoets reageert hij niet.

Ik kan het dus met geen mogelijkheid winnen om mijn toestel onder garantie te laten vallen? Nogmaals: vochtindicatoren zijn niet aangetast..

Ik heb ooit een iPhone 3G ter reparatie verzonden met als klacht dat de volumetoetsen niet meer werkte.. Kreeg een leuke brief terug met daarin dat de oorzaak vochtschade was. Ik heb toen een brief teruggestuurd met dat ik het toestel correct heb behandeld en altijd een case erom gehad heb. Daarbij in de brief ook nog verwezen naar de kassa-aflevering en een juridisch stappen verhaaltje..

Week later: nieuwe(refurbished) iPhone toegestuurd gekregen.

Ziet iemand mogelijkheid dat een dergelijk verhaal nu ook gaat lukken?
  #444  
Oud 23-02-12, 17:44
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Je kan het proberen maar zie het een beetje somber in... Wat wel vaak lukt is het toestel terug vragen schoon maken met een (nieuwe) tandenborstel en opsturen/langsrijden naar een ander servicepunt. In GSX (het apple service systeem) staat vaak niet dat het toestel al eens afgekeurd is geweest...

(schoon maken met een tandenborstel wordt aangeraden door Apple zelf!)
  #445  
Oud 23-02-12, 17:53
Jan4 Jan4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Je kan het proberen maar zie het een beetje somber in... Wat wel vaak lukt is het toestel terug vragen schoon maken met een (nieuwe) tandenborstel en opsturen/langsrijden naar een ander servicepunt. In GSX (het apple service systeem) staat vaak niet dat het toestel al eens afgekeurd is geweest...

(schoon maken met een tandenborstel wordt aangeraden door Apple zelf!)

Oke. Mijn telefoon is nu bij Dynafix, opgestuurd via The Phone House. Welk servicepunt raad je aan? In de buurt van Eindhoven. En bestaat er dan geen mogelijkheid dat mijn toestel weer bij Dynafix terecht komt?
  #446  
Oud 23-02-12, 19:03
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Er waren 3 bedrijven waar je altijd je iPhone kon brengen of opsturen maar naar het faillissement van Leliveld 2 weken geleden zijn er nog 2 (Dynafix en Solid Vision). Ik zal het bij Solid Vision proberen. Via http://www.gsmrepareren.nl kan je lezen hoe het werkt, je kan ook langs gaan, bel dan wel van te voren of ze je telefoon gelijk kunnen swappen....

Mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het graag!
  #447  
Oud 19-03-12, 14:56
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Hoi, garantie op een product of niet, het gebruik van mobiele telefoon, moet deze zodanige kwaliteit hebben dat deze kan worden gebruikt waarvoor het produkt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 maart 2012 om 14:15 ----------

Hoi, garantie op een product of niet, het gebruik van mobiele telefoon, moet deze zodanige kwaliteit hebben dat deze kan worden gebruikt waarvoor het produkt is gemaakt. Een mobiel is voor te bellen, overal. Nergens staat dat bellen tijdens ( regen) niet is toegestaan. Ook staat er niet, dat je geen mobiel mag meenemen bij vochtig weer.
Van een toestel van 600 euro valt te verwachten dat deze een zodanige kwaliteit heeft dat hij ook als zodanig gebruikt moet kunnen worden. Bijv een wasmachine heeft een garantie van min 1 of 2 jaar. Als de ze naar enkele weken gebruik defect raakt, moet deze worden vervangen. En dan heb je geen extra verzekering nodig.
M'n dochter heeft valschade aan mob. toestel en moest toch 45 euro betalen bij de eerste schade, ondanks de extra verzekering. Dat is schappelijker dan 95 euro maar toch veel extra, als je verzekerd ben voor deze schade. Mij lijkt dat de kundigheid van winkel personeel 0 is om waterschade te kunnen vaststellen. Het bedrijf welke dat uitvoert moet dit duidelijk aangeven van welke schade het betreft.
Als het gaat om algehele water/vocht schade gaat, is het product niet herstelbaar. Maar dan moet je de telefoon wel lang in het water houden.
Direct openen na val te water kan je mobiel redden door de Accu eruit te halen en met een föhn alles lekker drogen, als dit onder lcd scherm zit kan het we effe duren.

Misschien dat je er iets aan hebt?

Nb. Hebben jullie ook al rechtstreeks met de verzekering contact gehad? Dat lijkt me wel verstandig.
  #448  
Oud 21-03-12, 13:21
tiger1333 tiger1333 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 85
Standaard

Toestellen die een kwartier in het water liggen zijn zelfs te redden hoor.
De telefoon gaat gelijk uit, er onstaat alleen corrosie.

Dit is gewoon te verwijderen, alleen zullen de losse componenten waarschijnlijk kapot zijn. Denk aan: koptelefoon flex, power flex, dockconnector, front camera, back camera etc.
  #449  
Oud 21-03-12, 17:05
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Als er onder componenten corrosie komt is elk product onbetrouwbaar.
Het is wel zaak om alles weer snel te drogen. Water in lcd gedeelte, tussen glas en de verbindingen, is meestal funest.
  #450  
Oud 25-03-12, 21:23
Roowh Roowh is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard

Hoi ik heb een klein vraagje. Mijn iPhone laad sinds een tijdje niet meer op. Toen naar de T-Mobile shop gegaan en die hebben hem opgestuurd naar Dynafix. En toen hebben ze geconstateerd dat er corrosie op mijn dock connector zit. Dynafix zegt nu dat mijn telefoon onherstelbaar beschadigd is geraakt en geeft mij de mogelijkheid om bij hun een "nieuwe" aan te schaffen. Nu is mijn vraag als ik bij een reparateur de dock connector laat vervangen zijn er toch geen problemen meer? Of zie ik dit helemaal verkeerd?
  #451  
Oud 25-03-12, 21:49
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Ik denk dat je dat helemaal niet verkeerd ziet... Terugvragen. Je zult wellicht onderzoekskosten moeten betalen.
  #452  
Oud 26-03-12, 02:39
lodevs lodevs is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 108
Standaard

Beste,

Een 2-tal jaar geleden heeft mijn vriendin men ipod Touch 1ste gen 32 gig mee in de wasmachine gestoken. Wanneer deze er uit kwam heb ik hem onmiddellijk op de verwarming gelegd en laten drogen. Na enkele dagen heb ik getracht hem op te starten maar tevergeefs. Vandaag haalde ik de ipod boven en deed ik hem een keertje open. Ik maakte de batterij (niet de soldering) los en zag al snel dat dit geen goed idee was. Vervolgens sloot hem nog een keertje aan... plots begon hij te laden en sprong hij op. Blij als ik was liet hem gewoon liggen om te laden. Na een uurtje ging ik kijken en was hij weer helemaal zwart. Ik krijg hem met geen stokken aan de praat, ook niet via de pc in itunes....

Wat kan ik nou doen?
  #453  
Oud 26-03-12, 10:51
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Een nieuwe aanschaffen. Dan is hij waarschijnlijk toch helemaal overleden.
  #454  
Oud 26-03-12, 17:47
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Hoi, denk ook dat een wasbeurt het verbindingswerk heeft aangetast, wil zeggen de platte verbindingskabeltjes. Voorzichtig loshalen en kijken of het contact is aangetast. De platte kabel is nog met een gum schoon te krijgen maar de aansluitconnector is bij aantasting niet herstelbaar.
Dus op zoek naar een nieuwe?
  #455  
Oud 30-03-12, 22:05
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik had een iPhone 4. De home button werkte niet goed, antenne problemen en de vocht indicator was oranje. Ik had de iPhone woensdag opgestuurd naar Apple Service in Breda. Vandaag om half 7 mijn nieuwe iPhone 4 in ontvangst genomen. De garantie van 1 jaar liep af op 8 april 2012.

Nou heb ik een klein conflict gehad met de klantenservice dus dit is niet zo geregeld. Ik heb namelijk een duidelijke brief geschreven over bepaalde zaken, zoals dat de verkoper mij niet geholpen heeft om de garantie te claimen, een klacht ingediend meerder keren via de klantenservice en in de brief. Ze hebben mij 6 maanden steeds doorverwezen naar T-mobile en de verkoper, maar die 2 waren zo laf om de garantie voor mij niet te regelen.

Ik wil er eigenlijk op wijzen is, heeft mijn brief geholpen zou dat goed zijn, dan kunnen jullie in de toekomst ook een duidelijke brief schrijven, of er is geen diagnose plaatsgevonden en hebben zij mijn iPhone niet gecontroleerd en gelijk een nieuwe verstuurd. Ik heb niks betaald, geen creditcard gegevens doorgegeven want zo oud ben ik nog niet.

Ik heb gewoon recht op me garantie, en ik weet zeker dat 6 maanden geleden er geen sprake was van waterschade!

Ik ben eindelijk blij dat ik een nieuwe iPhone heb, en nog gratis vervangen ook!
__________________
  #456  
Oud 31-03-12, 00:41
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RadjKumaR Bekijk bericht
Ik had een iPhone 4. De home button werkte niet goed, antenne problemen en de vocht indicator was oranje. Ik had de iPhone woensdag opgestuurd naar Apple Service in Breda. Vandaag om half 7 mijn nieuwe iPhone 4 in ontvangst genomen. De garantie van 1 jaar liep af op 8 april 2012.

Nou heb ik een klein conflict gehad met de klantenservice dus dit is niet zo geregeld. Ik heb namelijk een duidelijke brief geschreven over bepaalde zaken, zoals dat de verkoper mij niet geholpen heeft om de garantie te claimen, een klacht ingediend meerder keren via de klantenservice en in de brief. Ze hebben mij 6 maanden steeds doorverwezen naar T-mobile en de verkoper, maar die 2 waren zo laf om de garantie voor mij niet te regelen.

Ik wil er eigenlijk op wijzen is, heeft mijn brief geholpen zou dat goed zijn, dan kunnen jullie in de toekomst ook een duidelijke brief schrijven, of er is geen diagnose plaatsgevonden en hebben zij mijn iPhone niet gecontroleerd en gelijk een nieuwe verstuurd. Ik heb niks betaald, geen creditcard gegevens doorgegeven want zo oud ben ik nog niet.

Ik heb gewoon recht op me garantie, en ik weet zeker dat 6 maanden geleden er geen sprake was van waterschade!

Ik ben eindelijk blij dat ik een nieuwe iPhone heb, en nog gratis vervangen ook!

lees ook eens wat je rechten als klant zijn, zie: Mijn dure mobiele telefoon doet het na anderhalf jaar niet meer. De verkoper zegt dat hij niets voor me kan doen omdat ik geen garantie heb bijgekocht. Is dat zo? | ConsuWijzer

mogelijk kan dit meer mensen helpen.
in Europa is er een garantie regeling van kracht als omschreven in de consumentenwijzer. hierin staan ook voorbeeldbrieven die je kan gebruiken.

fijn dat jij weer een werkende iPhone hebt.
  #457  
Oud 31-03-12, 13:25
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bse Bekijk bericht
lees ook eens wat je rechten als klant zijn, zie: Mijn dure mobiele telefoon doet het na anderhalf jaar niet meer. De verkoper zegt dat hij niets voor me kan doen omdat ik geen garantie heb bijgekocht. Is dat zo? | ConsuWijzer

mogelijk kan dit meer mensen helpen.
in Europa is er een garantie regeling van kracht als omschreven in de consumentenwijzer. hierin staan ook voorbeeldbrieven die je kan gebruiken.

fijn dat jij weer een werkende iPhone hebt.
Dat heb ik inderdaad doorgelezen en school kwam mij ook goed van pas. Als je de rechten uit je kop weet, dan kan de verkoper je niks uitmaken.
  #458  
Oud 04-04-12, 19:50
Elmo36 Elmo36 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Alphen ZH
Berichten: 2
Standaard

Ik heb pas me Iphone terug gebracht naar de VFW, ivm vochtschade, nu ik heb een verzekering hiervoor op me iphone genomen, gebelt naar vodafone en gevraagd of dit gedekt word door de verzekering, me zoon had hem in de WC laten vallen, enja dit viel eronder, ik heb me iphone weggebracht naar de dichtssbijzijnde VFW en op laten sturen, binnen een week kreeg ik een sms waarin ze vertelde dat er een nieuwe toegestuurd is, dit kosten me alleen de eigen risico van € 45,00, nou ik was er blij mee. dus heel netjes opgelost, maar zonder verzekering had ik zeker weten een nieuwe iphone moeten kopen.
  #459  
Oud 04-04-12, 23:17
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

weggebracht naar de dichtssbijzijnde VFW en op laten sturen, binnen een week keeg ik een sms waarin ze vertelde dat er een nieuwe toegestuurd is, dit kosten me alleen de eigen risico van € 45,00, nou ik was er blij mee. dus heel netjes opgelost, maar zonder verzekering had ik zeker weten een nieuwe iphone moeten kopen.[/QUOTE]

Klopt, in de voorwaarde staat, eerste herstel is 45€ eige risico.

Nb. Hoesje om toestel voorkomt verlies toestel!!
  #460  
Oud 06-04-12, 01:26
Herstein Herstein is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 2
Standaard

Vervalt de garantie als je je toestel opendoet ? Alsin
Backcover eraf en terug erop zonder enige verandering aan toestel ?

Dank bij voorbaat
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 16:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 12:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.