Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geen idee, maar ik neem aan bij een hoeveelheid die het toestel kan schaden...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#21
|
|||
|
|||
Geen idee, maar ik neem aan bij een hoeveelheid die het toestel kan schaden
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
iPhone met vochtschade (indicatoren)
Mijn eerste iPhone was kapot (einde oktober)
ik gaf hem binnen en daar vertelden ze me nadat ze hem opgestuurd hadden dat er vochtschade was vastgesteld (heeft nooit water gezien maja kom) nu is mijn iPhone terug stuk (haarscheur van 1 cm aan de mute knop, en die muteknop is dan nog eens afgebroken. Ik stond argwanend tegenover binnengeven en ben beginnen zoeken naar waar de water indicators zitten: iPhone and iPod: Water damage is not covered by warranty ik zeg het hier maar, voor mensen die eventueel hun iPhone zouden willen binnengeven, kijk eerst of de indicators rood zijn... Laatst gewijzigd door kal_el; 31-03-09 om 20:01. |
#23
|
|||
|
|||
Ik heb het opgegeven met me iphone !
ben een weekendje wezen slapen bij me vader/stiefmoeder en me stiefmoeder dacht leuk me kleding te wassen en me iphone zat nog in me broek ! me iphone dus stuk ..naar de t-mobile winkel ..die stuurde hem naar solid vision en kreeg de offerte thuis en of ik hem wou laten maken ..die offerte heb ik gegeven aan mijn stiefmoeder en die gaf het op bij haar verzekering. Dus ik maakte me nog geen zorgen en ging er vanuit dat ik mijn geld zou krijgen. Zegt de verzekeringsmaatschapij: We geloven niet dat als er zo een grote/zware telefoon in een broekzak zit dat je dat dan niet voelt dus we verzekeren het niet! Dus ik zit met een groot probleem of beter gezegd: me stiefmoeder zit nu met een probleem want die meot ff 670 euro neerleggen voor een nieuwe iphone ! Heeft iemand nog een tip of iets? mvg danillo |
#24
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#25
|
||||
|
||||
Heb al een tijdje niks meer gepost maar vanmiddag kreeg ik een goed telefoontje!
Ze belde dat er een iPhone voor me klaar lag omdat ik de mijne toch maar opgestuurd had (vlek linksonderin scherm waarschijnlijk vochtschade) Er lag een mooie nieuwe iPhone voor me klaar! Was ik ff superblij mee! Ik had ook niet verwacht dat ik er zo snel iets van zou horen.. Ben in totaal mijn iphone anderhalve week kwijt geweest Mijn iPhone werd vergoed door de fabriek dus niet door mijn verzekering.. Dit vond ik nogal raar eigenlijk? Ookal had die gast van de telecomwinkel niet opgeschreven dat het waarschijnlijk om vocht ging.. |
#26
|
|||
|
|||
Citaat:
En dan nog: Ik ben het eens met de stelling dat een mobiele telefoon die kennelijk 100% gesealed bij een winkel moet arriveren, en die er niet tegenkan als je ermee van binnen naar buiten (regenbui, hoge luchtvochtigheid, ook al zit de iPhone in je zak) loopt, is gewoon een ONDEUGDELIJK apparaat, en voldoet niet aan de verwachting die een consument er van mag hebben (BW Artikel 18). Kortom: geld terug, want het is een prulproduct. Citaat:
|
#27
|
|||
|
|||
Toen ik mijn iPhone ging ophalen, werd er een NIET gesealede verpakking van uit het magazijntje gehaald. Doosje open, iPhone lag gewoon netjes bovenop, NIET gesealed of wat dan ook.
Dan had je evt kunnen eisen om een ander toestel uit het magazijn te laten halen. Daarnaast is er nog steeds geen reden om er vanuit te gaan dat dat toestel niet in orde is. Die toestellen worden niet per duikboot vervoerd. En dan nog: Ik ben het eens met de stelling dat een mobiele telefoon die kennelijk 100% gesealed bij een winkel moet arriveren, en die er niet tegenkan als je ermee van binnen naar buiten (regenbui, hoge luchtvochtigheid, ook al zit de iPhone in je zak) loopt, is gewoon een ONDEUGDELIJK apparaat, en voldoet niet aan de verwachting die een consument er van mag hebben (BW Artikel 18). Kortom: geld terug, want het is een prulproduct. Tjonge jonge jonge jonge zeg... Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig! Citeer nou eens niet uit een wetboek maar reflecteer deze tekst eens op jezelf. Zwem je ook met je ipod in je oren? Wie is er ooit op het idee gekomen in dit topic om een MOBIELE TELEFOON die niet tegen WATER kan een ondeugdelijk product te noemen? Je gooit toch ook geen diesel in je benzine auto? Daarnaast heb ik helemaal niet gezegd dat toestellen gesealed in de winkel moeten aankomen, echter wel dat dit bij de iphone het geval is. Consumentenverwachting? "Mijn mobiele telefoon kan tegen vocht". Lijkt me een bijzonder naieve aanname.. Daarnaast geldt dit verhaal niet alleen voor de iphone maar voor alle mobiele telefoons, alleen zitten we nu toevallig op iphoneclub.nl Reden temeer om hun bevindingen ernstig te wantrouwen. Lees het topic over iphone-garantie bepaling bij het nieuws nog maar eens goed door... Laat me raden, jij bent van die 0.001% gebruikers die hier last van heeft? Edit: Bart, ik heb jouw volgende telefoon gevonden http://www.gsmarena.com/sonim_xp3_enduro-2614.php Laatst gewijzigd door Scoes; 08-04-09 om 12:31. |
#28
|
|||
|
|||
Vochtschade geconstateerd
Mijn iPhone 3G had sinds een tijdje problemen met de backlight. Nu heb ik hem opgestuurd naar Solid Vision en ze hebben daar vochtschade geconstateerd, omdat één indicator bij de dockconnector verkleurd was. Nu is het toestel nooit met water in aanraking geweest, dat wil zeggen nooit in het water gevallen of iets dergelijks. Ik weet dat de indicatoren ook kunnen verkleuren door condens of zweet of wat dan ook.
Ik ben van mening dat het verkleuren van een indicator door zweet of condens op zo'n gevoelige plek niet aan mij kan liggen. Je praat daar vlakbij en je moet zelfs blazen in de microfoon voor sommige apps. Ik gebruik het toestel gewoon op een normale manier. Tevens ben ik van mening dat een verkleurde indicator alleen maar aangeeft dat de indicator met water of vocht in contact is geweest. Dit zegt mij niks over het contact met inwendige delen van de telefoon. Ik wil dan ook dat Solid Vision een relatie tussen het niet werken van mijn backlight en de verkleurde indicator geeft. Hier willen ze niet aan mee werken Ik heb al een paar keer contact opgenomen met Solid Vision en die zijn doof voor al mijn argumenten. Welke stappen moet ik nu ondernemen? |
#29
|
|||
|
|||
Het is inderdaad vervelend dat gedoe met die verkleurde labels, wat dat betreft ben ik het met je eens. Solid Vision zal zich echter hebben ingedekt dat ze met een verkleurd label dit vochtschade probleem mogen constateren (wellicht dat het zelfs in de garantievoorwaarden van Apple staat maar dat weet ik niet). Ik denk dan ook dat je er weinig aan kan doen, wellicht is een aangetekende brief sturen nog een optie.
|
#30
|
|||
|
|||
Apple dekt zich in door dit in de garantievoorwaarden op te nemen. Maar de indicatoren zijn blootgesteld aan de buitenlucht (dockconnector en headphone ingang) en raken dus zelfs bij normaal gebruik verkleurd. Ik vind het belachelijk dat je op basis van de verkleurde indicatoren een conclusie mag trekken. Mocht er één druppel regen in je headphone connector vallen dan ben je je garantie al kwijt. Ik vind dit een discutabele manier om onder het geven van garantie uit te komen. Ik zit er dan ook aan te denken om de publiciteit op te zoeken via Radar oid, aangezien er genoeg van dit soort verhalen te vinden zijn op het internet. Zijn er geen gerechtelijke stappen die ik zou kunnen nemen?
|
#31
|
|||
|
|||
Ik kan niks anders zeggen dat ik het eens ben met Scoes.
Zoals ik de verhalen van Dorian zie is hij totaal niet op de hoogte van de Nederlandse én Europese wetgeving. Als de Iphone nu echt zo slecht zou zijn, had het in eerste instantie nooit zijn verkocht. Hij voldoet perfect aan de Europeese, maar ook aan de Nederlandse regels. Ik hoor ook dagelijks mensen dingen beweren wat wel en niet in de wet staat, en hoor ze dagelijks roepen dat ze naar een consumenten organisatie gaan. Zoals Scoes het hiet allemaal weerlegt ben ik het er 1000% mee eens. Als je gewoon logisch nadenkt zul je snappen waarom. Voor een ieder dat het nog steeds niet begrijpt/accepteerd, dit laatste is een kunst, raad ik aan om geen mobiel te nemen. Je bloeddruk stijgt er namelijk van. Het is een wetenschappelijk feit dat electronica nu eenmaal NIET tegen vocht kan. Vocht kan is verschillende gradaties voor komen. Ook dit is wetenschappelijk aan te tonen. Vaak komt vocht is een gsm als je het apparaat in je broekzak hebt, of tasje tijdens het stappen. Wat ook heel goed te meten valt is dat de mensen met de meeste vochtschade wij mannen zijn. Dit omdat wij de grootste ZWETERS zijn. Om een heel lang en waarschijnlijk voor velen een moeilijk verhaal kort te maken, Scoes heeft in deze kwestie volledig gelijk. Solid Vision maakt niet alleen voor Tmobile te electronica, dus aan Deskundigheid zal het zeker niet liggen. Foto's zijn inderdaad opvraagbaar, echter ben ik ook hier weer van de deskundheid van SV overtuigd. Dus mensen, voordat je gaat klagen, zorg dan eerst dat je weet wat je zegt. Het staat anders een beetje dom/raar Succes iedereen! Laatst gewijzigd door insanity83; 03-05-09 om 21:27. |
#32
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus gewoon een kwestie van jammer voor de winkelier. De Nederlandse wet gaat boven de garantiebepalingen van Apple. |
#33
|
|||
|
|||
In praktijk werkt het gewoon niet zo jolandet, je moet ook bij jezelf denken wat reeel is als winkel, en als klant.
En we kunnen wel weer opnieuw de hele discussie aanwakkeren, maar je bent het toch met me eens dat mobiele telefoons niet tegen vocht/water (horen te) kunnen? Laatst gewijzigd door Scoes; 05-05-09 om 19:56. Reden: Punctuatie aangepast |
#34
|
|||
|
|||
Deze topic heeft zijn slotje al verdient.
|
#35
|
|||
|
|||
iPhone komt terug met vochtschade - probleem niet relevant
Ik heb 1week geleden de iPhone van men vriendin binnengedaan omdat plots de iPhone stand-by knop het heeft begeven.
De iPhone is niet gevallen of dergelijke geen valschade of niets gewoon hij doet het niet meer. Binnengedaan bij de mobistar-shop hier in belgië. Week later komt de iPhone terug met een retour brief van "DynaFix" "Uw iPhone heeft vochtschade opgelopen en kan hierbij niet gerepareerd worden" Vandaag gebeld naar DynaFix komen we te weten dat de onderste vochtsticker aan de dockconnector is verkleurd. Het probleem ligt dus wel degelijk aan de totaal andere kant van de telefoon. Bijgevolg was de persoon aan de helpdesk van DynaFix enorm onvriendelijk en beschuldigde ze mijn vriendin van misbruik en slecht behandelen van het toestel. Mijn vriendin is momenteel bezig met wat adressen optezoeken en telefoonnummers om klacht intedienen omdat het probleem totaal irrelevant is aan de schade. Alle mensen mogen zich melden via pm of email aangezien mijn vriendin rechten volgt en de prof haar bij deze zaak desnoods wilt helpen. Indien hier niets uit de bus komt laat ik oftewel de gsm reparen door een bedrijf dat ik hier op het forum was tegengekomen. Of bestel ik het standby knopje zelf en vervang deze zelf. Mensen die hier al ervaring mee hebben of raad willen geven mogen zich ook altijd melden. Laatst gewijzigd door JnB; 22-05-09 om 17:06. |
#36
|
|||
|
|||
Ik volg zelf geen rechten, maar het vervelende is dat zij zich volledig kunnen indekken als er ook maar enige schade is aan de iPhone (in dit geval, ik neem het maar even aan, de verkleurde sticker); of dit nou wel of niet met het probleem te maken heeft. Punt is dat hun kunnen zeggen dat er inderdaad sprake is van gebruikersschade, zodat ze dit meteen van zich af kunnen schuiven.
Dat maakt het denk ik ook erg moeilijk om er iets aan te kunnen doen, en als het lukt zal het bij een individueel geval blijven; ik denk niet dat er echt iets zal gaan veranderen bij Dynafix en de rest. In ieder geval steun ik je graag Dat email adres zou ik hier trouwens niet zetten, dan kun je veel spam gaan verwachten! Gebruik gewoon de PM functie op het forum. |
#37
|
|||
|
|||
Ja het is een "long shot" maar het proberen waard vindt men vriendin.
Het enige waar we ons momenteel op kunnen staven is dat er tussen de oorzaak en de schade een verband moet zijn. Wat in het kort wil zeggen dat ze moeten kunnen zeggen dat de schade aan de standby knop is veroorzaakt door vochtschade wat vrij moelijk lijkt aangezien enkel de vochtsticker aan de dockconnector verkleurd is en die aan de sim totaal geen verkleuring aantoont. Ze zullen er zich allesinds perfect van kunnen afschuiven zoals u meld maar dan hebben ze toch maar wat tijd verloren aan ons Laatst gewijzigd door JnB; 22-05-09 om 17:12. |
#38
|
|||
|
|||
beste jnb,
wat is de naam van het bedrijf waar je je iphone gaat laten maken ? En waar op het forum heb je dat bedrijf gevonden ? groet |
#39
|
|||
|
|||
nu het volgende geval...
Ik heb mijn mute knop eraf en de welbekende haarscheurtjes. Ik naar de T-mobile winkel. Daar ingeleverd en als omschrijving "Welbekende haarscheurtjes". Ik wachten krijg een brief van t-mobile of ik even €187,- wil betalen omdat er vochtschade is geconstateerd. (Ik kan je garanderen dat de Iphone niet in het water is gevallen en ook niet in de regen is gebeld) Dat heeft toch helemaal niks te maken met het probleem wat ik heb. Graag zou ik advies willen hoe ik dit in de winkel kan aankaarten zodat ze dit tegen de normale garantie gaan vergoeden. Overigens zijn het 2 stickers (1 bij de koptelefoon aansluiting, en 1 bij de Dock aansluiting) die rood/roze uitslaan zodra er vocht op komt. Dus speeksel werkt ook al om de stickers doen verkleuren. Mvg, Peter |
#40
|
|||
|
|||
insanity83, misschien moet je even zoeken op hoe de wetgeving in elkaar zit. verder heeft het weinig zin om de discussie wat dat betreft verder te voeren.
en ik val niet onder "wij mannen". ik val onder het andere geslacht. verder snap ik heel goed dat een telefoon niet heel goed tegen water kan. laat ik dat gedeelte nu verder maar in het midden laten, we kunnen er een ja/nee discussie van maken. feit is gewoon dat de sensor een heel klein stukje rose is gekleurd en dat er dus wellicht vocht is geweest. of ik nu vind dat dat zou mogen of niet! ik heb in ieder geval inmiddels mijn eigen iPhone terug. met daarbij een beschrijving hoe ik zelf mij Wi-Fi moet repareren die ze me vanuit de technische dienst meegaven (dus blijkbaar is dat probleem dan toch niet waterschade ontstaan, want anders zou ik het niet kunnen repareren he?). goed, garantie is vervallen door een rose gekleurde sensor (gedeeltelijk, 1 klein puntje van het hele kleine witte rondje). jammer joh, so be it. genoeg ellende, verder met mijn telefoon. maar nu ik mijn telefoon terug heb, zitten er ineens haarscheurtjes in, staan de emailaccounts (toegankelijk ook nog) van onder andere iemand van Solid Vision op, maar ook van drie verschillende technische diensten en een account van iemand prive... daarnaast, als ik gebeld wordt, gaat mijn telefoon niet meer over. voordat ik hem wegbracht deed hij dat wel nog (anders had ik wel gevraagd of ze dat ook konden maken). 3G enz. staat uit, mijn batterij is ineens super snel leeg terwijl ik de telefoon nauwelijks gebruik. dan nog heb ik voordat ik m ging ophalen te horen gekregen (van technische dienst)dat het inderdaad waarschijnlijk geen waterschade is, maar dat alleen de garantie vervallen is, door het kleine rose gekleurde stukje. wat kan ik nu doen? Laatst gewijzigd door dorian81; 29-05-09 om 21:33. |
Labels |
garantie, reparatie, vochtprobleem |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Geen backlight, vochtschade | philippefeij | iPhone algemeen | 5 | 08-01-12 20:06 |
garantie apple vochtschade ?? | ReneK | iPhone algemeen | 0 | 13-09-10 16:41 |
vochtschade, maar geen sticker:s | devi74 | iPhone algemeen | 1 | 23-02-10 12:58 |
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) | Londonforever | iPhone algemeen | 5 | 29-08-08 11:55 |
|
|