iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

unnamed 16-11-11 15:47

Dit onderwerp is reeds eens bij Kassa geweest, daardoor had ik binnen een dag een nieuwe iPhone.

Slecht zaak dat het zo moet, maar was wel blij. Heb wel voorbeeldbrieven voor je als je wilt.

hwin 16-11-11 17:45

Als je mij een voorbeeldbrief zou kunnen sturen, heel graag.

Hoe is dit verder precies afgehandeld bij Kassa in jouw geval als ik vragen mag?

unnamed 16-11-11 21:10

Waar kan het heen?

hwin 17-11-11 12:47

Ik stuur je een PM met mijn email adres.

donking50 18-11-11 11:34

Verzekering.Waar kan je het beste een verzekering afsluiten voor je nieuwe Iphone.!!!👍

jmoonen 28-11-11 09:29

Twee jaar geleden verleng ik mijn abo bij vodafone, ik pak zelf geen toestel erbij omdat ik al een 3G heb en mijn vrouw wel die kiest er een samsung bij. Dit al was op een zaterdag middag.

Tijdens het opladen van de samsung zegt ze nog "hij word wel erg warm" en dat was ook zo, zo warm dat je hem maar amper meer kon vast houden. Op zondag ben ik bezig de contacten van haar oude GSM aan het overzetten en de samsung stopt er spontaan mee, hij gaat uit en start niet meer op. Wij kunnen niet eerder terug dan donderdag avond ( koop avond ) in Tilburg. Dus op donderdag avond naar Vodafone.

Het toestel word opgestuurd ?? hoezo dat is toch gewoon een DOA. Nee zegt de verkoper dat is een procedure die wij moeten volgen. Na 4 weken komt de uitslag "vochtschade" en we hebben totaal geen garantie. Het toestel is hier niet eens buiten de deur geweest ! hoe hoog en hoe laag ik ook sprong we haddden géén garantie en ik moest mijn beklag maar doen bij de afdeling Vodafone klachten.

Enkele weken later is dit al op TV geweest, ik weet niet precies meer in welke uitzending maar ze hadden het er toen over dat bijna alle providers vochtschade opgeven om zodoende onder de garantie uit te komen. Ik vind het te zot voor woorden want een lekkende elco is al vochtschade.

Platypus 30-11-11 21:37

@unnamed, zou je mij ook zo'n voorbeeld brief kunnen sturen?

unnamed 01-12-11 09:02

stuur even een PM met je email

anpol 02-12-11 15:03

Waterschade zonder in aanraking met water geweest te zijn!
 
[SIZE=3][FONT=Calibri]Sinds mei 2011 heb ik een iphone 4 met 2 jarig abonnement bij Vodafone. In deze periode ben ik zeer zorgvuldig omgegaan met mijn telefoon, gewoon in een beschermhoesje in mijn tas en niet laten vallen, niet met water in aanraking laten komen, etc. Ongeveer 2 weken geleden kon ik ineens mijn iphone niet meer opladen, terwijl hij het verder wel deed.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Naar de vodafone winkel gegaan, zij konden het niet verhelpen. Maar werd gezegd oh dit sturen we wel even op en wordt dan wel verholpen en zal wel binnen garantie vallen. Als er iets gerepareerd moet worden wat buiten garantie valt dan zal u daar over geïnformeerd worden als het boven de 35 euro is. Vervolgens moet ik een servicebon tekenen en daar staat heel wat anders op, dat het tot 80 euro (95,20 incl BTW) gerepareerd wordt zonder daarover geïnformeerd te worden en dit dan excl de kosten voor een additionele reparatie service. Ik vroeg daarover en kreeg te horen dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen en dat ik maar wat positiever moest denken. Na volgehouden te hebben dat ik wilde dat er op deze bon gezet werd dat ik pas zou tekenen als er het mondelinge verhaal op gezet werd en dat ik niet boven de 35 zou betalen zonder geïnformeerd te zijn.[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]Uiteindelijk werd ik een week later gebeld en werd mij gezegd dat er waterschade was geconstateerd en dat het gerepareerd kon worden voor 289 euro, of dat ik afstand deed van mijn toestel voor niets, of dat ik 47 euro zou betalen en hem dan weer ongerepareerd terug zou krijgen.[/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Dit werd uiteindelijk weer een hele discussie omdat op de servicebon staat dat ik dan 30 euro (35,70 incl BTW) moest betalen. Nu ik hem vandaag heb opgehaald heb ik dit dan ook betaald, want daar heb ik voor getekend.[/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Maar waar ik nog het meest van schrok is dat toen ik ging zoeken op internet er blijkbaar heel veel van dit soort gevallen zijn. Dus de iphone laadt niet meer op (na een aanschaf van 6 mnd geleden) en dat het dan op waterschade wordt gegooid, heel bizar! Er is zelfs een item bij Kassa over geweest afgelopen februari![/FONT][/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Heeft een van jullie hier problemen mee gehad en wat hebben jullie er aan gedaan?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Groet, Anja[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]

Ouss 02-12-11 15:20

Ik heb een iphone 4 maar geen blacklight en weet niet hoe ik dit probleem moet oplossen ,ik zag wel dat er iemand wat deed met draadjes wie kan mij hier meer over vertellen ,ik ben er echt zo ziek van en ik heb iphone syndroom!!!

vicnic 05-12-11 17:53

Kunnen jullie niet met zn allen naar radar toe?

ik vind dat echt iets voor dat programma

Cliffie 07-12-11 10:03

Ik ben dus ook slachtoffer geworden van de waterschadesmoes. Geen idee wat nu precies te doen, als ze voet bij stuk houden, ben je gewoon het haasje....

jandevoer 07-12-11 11:54

Je trekt altijd aan het kortste eind ..

mijn advies vraag eerst een offerte aan bij een reparateur
valt de prijs mee dan laat je hem gewoon repareren

bij apple ben je sowieso 60 euro kwijt will je uberhaubt je oude defecte iphone terug hebben

Nonstop93 19-12-11 18:23

Hee, ik heb het zelfde probleem. Dat mijn telefoon op gegeven moment uitvalt ene keer bij 60% batterij andere keer bij 12%. Heb je een tip voor me? evt een voorbeeld brief.

bij voorbaat dank

jandevoer 21-12-11 21:19

ps wat mij ook even binnen schiet

er zitten vocht indicators in een iphone . is het niet zo dat zolang deze niet verkleurd zijn je gewoon garantie hebt??

vaak is het zo dat de indicators gewoon wit zijn maar er toch oxidatie op de laadpoort wordt geconstateerd ,

volgens mij , zolang de indicators niet verkleurd zijn gewoon garantie

Nonstop93 21-12-11 22:30

Mijn stickers zijn gewoon wit, alleen oxidatie op mijn connectoren zeggen ze. Als ik zelf een loepje er bij hou ziet het er niet zo vies uit! heb hem vandaag opgestuurt dit keer naar Dynafix via t-mobile. en wil ook van hun een foto als ze met vochtschade komen... dus moet het wel bijna de zelfde foto worden. Hopelijk dit keer meer geluk. ipv 10 weken wachten op je telefoon en achteraf blijkt dat ze hem niet hebben opgestuurd. na 36 dagen..
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 748710)
ps wat mij ook even binnen schiet

er zitten vocht indicators in een iphone . is het niet zo dat zolang deze niet verkleurd zijn je gewoon garantie hebt??

vaak is het zo dat de indicators gewoon wit zijn maar er toch oxidatie op de laadpoort wordt geconstateerd ,

volgens mij , zolang de indicators niet verkleurd zijn gewoon garantie


iFloppy 24-12-11 22:50

Ik had laatst mijn iPhone in een glas water laten vallen ( dom dom dom ). Heb hem toen als een gek uitgezet, opengeschroefd, hierdoor gaat de garantie van je iphone er wel helemaal af. Maar als er vocht in komt wordt het toch niet vergoed, dus in feite heb je niks te verliezen.

Hierna heb ik de batterij er uit gehaald, en allebei in een tupperware bak met rijst gedaan. Dit heb ik 2 dagen laten zitten, en erna weer er uit gehaald en terug in elkaar gezet. Hij doet het weer perfect =) Aanrader dus als er vocht in je iphone zit, in een dichte bak rijst doen.

Yor1 31-12-11 13:19

Het blijft treurig om te zien dat de handelswijze van het reparatiecentrum en T-Mobile onveranderd blijft, ondanks de vele klachten die hierover binnen schijnen te komen. Op het forum van T-Mobile zelf zijn er ook al tal van klachten te vinden. Ook ik zelf heb deze zogenaamde ''val- en stootschade'' onzin over mij heen gekregen.

Pas als je gaat dreigen met de pers (er zijn een aantal kranten altijd geïnteresseerd in je verhaal) bellen ze je spontaan op om de 230,- volledig te crediteren voor je.

Feit is dat men de klacht niet behandeld (home button stuk) maar eerst gaat kijken of men onder de garantieplicht uit kan komen. Het is namelijk zo geregeld dat als er daadwerkelijk stootschade wordt geconstateerd, de klacht niet verder in behandeling wordt genomen. Terwijl men eigenlijk moet kijken wat de klacht is, en als dit niets te maken heeft met stootschade of waterschade, moet er gewoon een oplossing geboden worden voor de consument. Helaas zie ik nog steeds dat de klachten zo veel mogelijk worden afgeschoven op deze twee smoesjes.

Het enige wat je kunt doen is je samen sterk maken voor een serieuze zaak, je incident bij Kassa / Radar melden, en zoveel mogelijk je beklach doen op internet / de pers benaderen. Ze vergoeden liever jouw toestel dan dat ze een negatief stuk in de krant vinden, is mijn ervaring.

Scotth 22-02-12 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z (Bericht 267121)
Wat ik me dan afvraag,bij hoeveel vocht verkleurt die indicator dan eigenlijk?

Bij een paar druppeltjes al, dat was bij mij het geval helaas :(

Jan4 23-02-12 15:07

Heb mijn iPhone 4 vorige week opgestuurd. Nu krijg ik een mailtje met als opmerking:

"Tijdens de diagnose van uw toestel (Apple Iphone 4 16gb black, iRMAPHON......) door ons repair center blijkt dat het defect aan uw toestel niet gedekt is door de fabrieksgarantie".

Dus ik heb opgebeld om te vragen wat de daadwerkelijke klacht was.. Je raadt het al, vochtschade. Ik heb toen foto's opgevraagd van de connector en van de vochtindicatoren..

Op de foto's van connector blijkt corrosie te zitten. De vochtindicatoren daarintegen blijken niet aangetast.

Ik heb nu een mail teruggestuurd met daarin: De vochtindicatoren zijn indicatoren om aan te tonen dat er vocht in het toestel zit, als deze niet zijn aangetast, zit er dus geen vocht in en blijft mijn garantie toch behouden?!

Mijn vraag is: Hoe kan ik nu het beste handelen, want ik weet eigenlijk helemaal niet zeker of het wel waar is wat ik hierboven heb gezegt?

Gr Jan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:09.