//

Problemen met iOS4 Multitasking

Problemen met iOS4 Multitasking discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Excuses als ik een dome vraag stel, maar het is dan ook m’n eerste in dit forum. Ik heb een iPhone 3GS met iOS4. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-06-10, 16:25
ruud2000 ruud2000 is offline
• iOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard Problemen met iOS4 Multitasking

Hallo,
Excuses als ik een dome vraag stel, maar het is dan ook m’n eerste in dit forum.
Ik heb een iPhone 3GS met iOS4.
Als ik van multitasking gebruik maakt, en druk dubbel op de Home knop gaat mijn spel (even als voorbeeld) niet verder waar het gebleven was, maar start gewoon opnieuw op. Ik heb bv. Google Earth open, start sms, en als ik daarna terug naar Google Earth ga, dan start Google Earth gewoon opnieuw op. Ik dacht juist van Multitasking dat je verder gaat waar je was gebleven.
Ik zou vast wat verkeerd doen, maar geen idee wat?
Gr,
Ruud2000
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-10, 16:28
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Niet alle apps zijn al voorzien van de nodige aanpassingen voor multitasking.
  #3  
Oud 22-06-10, 16:35
ruud2000 ruud2000 is offline
• iOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard

Je hebt volgens mij inderdaad gelijk. Alleen de iPhone apps zelf lijken te werken. Jammer, dan is het toch niet zo super als ik had gedacht.
  #4  
Oud 22-06-10, 16:46
Benn Benn is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Gent
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruud2000 Bekijk bericht
Je hebt volgens mij inderdaad gelijk. Alleen de iPhone apps zelf lijken te werken. Jammer, dan is het toch niet zo super als ik had gedacht.
Het word wel super als alle apps hun updates komen
waarin ze werken met multitasking, dan gaat je app(vb: google earth)niet afsluiten als je naar een andere app overschakelt
  #5  
Oud 22-06-10, 17:03
Pietje Bell Pietje Bell is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: almere
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar Pietje Bell
Standaard

kan iemand mij vertellen waar het staat
hoe multitasking werkt
standaard 3gs 32gb
  #6  
Oud 22-06-10, 17:08
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell Bekijk bericht
kan iemand mij vertellen waar het staat
hoe multitasking werkt
standaard 3gs 32gb
Let me google that for you
  #7  
Oud 22-06-10, 17:40
Pietje Bell Pietje Bell is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: almere
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar Pietje Bell
Standaard

ja oke
maar ik bedoel waar staat hoe het werkt
of moet ik eerst die knoppen downloaden
in apps
  #8  
Oud 22-06-10, 20:18
masterlu70 masterlu70 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Amsterdam, Almere
Berichten: 1
Standaard

vanmiddag IOS4 gedownload en geinstalleerd. Ik dacht VET multitasking!! kan ik met "zoals men zegt"skype en msn continu online blijven terwijl ik andere apps gebruik. maar helaas... elke keer als ik wissel in me multitask en dan weer terug schakel is hij afgemeld en moet ik opnieuw aanmelden... wat heb je dan aan multitasking??? btw ik heb een 3GS
  #9  
Oud 22-06-10, 21:24
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell Bekijk bericht
ja oke
maar ik bedoel waar staat hoe het werkt
of moet ik eerst die knoppen downloaden
in apps
Je moet gewoon zorgen dat je een iPhone 3GS of de nog uit te komen iPhone 4 hebt (of een vergelijkbare iPod Touch natuurlijk) waarop iOS 4 draait. Zoals gezegd activeer je de applicatie wisselaar door te dubbeklikken op de home knop (dat grote ding in het midden onder het scherm). Door naar links en rechts te vegen kun je door de lijst met applicaties bladeren. Wil je er eentje activeren dan klik je er op. Meer hoef je als gebruiker niet te weten, de rest is over aan de ontwikkelaars Speel zelf ook eens wat met het ding door her en der te klikken, wat te slepen, etc. dan kom je er vanzelf wel achter wat dingen wel/niet doen.
  #10  
Oud 23-06-10, 00:18
Pietje Bell Pietje Bell is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: almere
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar Pietje Bell
Standaard

dat proberen durf ik niet goed het is nl mijn lifeline en moet altijd 24 uur pd
aanstaan en 100% werken (geen grapje hoor)
daarom ook geen jailbreak
dat dubbelklikken is gelukt er is iets rechtsboven bij de klok bij komen testaan
maar hoe kan ik mappen maken
  #11  
Oud 23-06-10, 00:45
Thundermies Thundermies is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Nw Vennep
Berichten: 4
Standaard

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten hou moet je mappen maken
__________________
Werk om te leven niet andersom
  #12  
Oud 23-06-10, 01:17
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Dat proberen maakt niks stuk, het gaat meer om het navigeren op de iPhone, het openen van dingen, etc. Als je dingen wilt gaan wijzigen of verwijderen dan moet je daar expliciet toestemming voor geven, je kunt daardoor niet zomaar met 1 druk op de knop iets verwijderen. Als je verder je data synchroniseert met je computer of met iets als MobileMe, Exchange, Gmail, etc. dan hoef je ook niet bang te zijn voor dataverlies omdat je het via die synchronisatie wel weer terug kunt halen. Nogmaals, bij een beetje rond drukken in het OS heb je dat echter allemaal niet nodig.

Mappen maken is heel eenvoudig: je moet 2 icoontjes op elkaar plaatsen, hierna maakt hij er een map van. Icoontjes aan de map toevoegen doe je op dezelfde wijze: op de map slepen. Icoontjes eruit halen is omgekeerd: je sleept ze uit de map naar de lege ruimte er boven. Ik neem aan dat je weet hoe je de iconen op je homescreen kunt verplaatsen (je vinger op een icoon houden totdat alles begint te wiebelen, daarna je vinger op het betreffende icoon houden en dan slepen naar waar je 'm hebben wilt).

Kijk vooral ook eens naar de filmpjes op de site van Apple, daar wordt het vaak al gedemonstreerd. Een ander handige start voor iOS 4 is een artikel van de frontpage hier: iOS 4: alle nieuwe functies van iPhone, iPod touch en iPad OS uitgelegd - iPhone - iPhoneclub.nl Op YouTube zullen ongetwijfeld ook genoeg van dat soort filmpjes staan.

@masterlu70: multitasking is iets wat twee-weg is. Het OS (iOS 4 in dit geval) moet het ondersteunen (wat het doet) en de applicatie moet het ondersteunen. Het venijn zit 'm in het laatste gedeelte. De ontwikkelaars moeten hun applicaties aanpassen zodat deze de multitasking mogelijkheden hebben. Je zult als gebruiker dus nog even moeten wachten totdat de betreffende applicatie volledig geschikt is gemaakt voor iOS 4 en het ook ondersteuning heeft voor multitasking. Tot die tijd zul je het helaas even zonder moeten doen.

Laatst gewijzigd door ppl; 23-06-10 om 01:20.
  #13  
Oud 24-06-10, 21:25
Pietje Bell Pietje Bell is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: almere
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar Pietje Bell
Standaard

ok maar die filmpjes zijn meestal engels en dat is ook een probleem gedeeltelijk
dat multitasking ben ik mee bezig maar lukt nog niet goed we gaan verder
alleen wat is dat kleine dingetje wat naast de klok is komen te staan??

OJa vergeten waar zit de knop voor beeldschermdraaien sinds de update naar 4 kan ik geen mail en sms meer in gedraaide in de breedte dus doen en ook foto's draaien niet meer mee
  #14  
Oud 24-06-10, 23:45
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell Bekijk bericht

OJa vergeten waar zit de knop voor beeldschermdraaien sinds de update naar 4 kan ik geen mail en sms meer in gedraaide in de breedte dus doen en ook foto's draaien niet meer mee
Twee keer home knop en dan aan de linker kant, daar zit hij.
  #15  
Oud 25-06-10, 01:22
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell Bekijk bericht
ok maar die filmpjes zijn meestal engels en dat is ook een probleem gedeeltelijk
dat multitasking ben ik mee bezig maar lukt nog niet goed we gaan verder
alleen wat is dat kleine dingetje wat naast de klok is komen te staan??
Het gaat niet om wat ze vertellen maar om wat ze laten zien Welk dingetje bedoel je eigenlijk? Volgens mij staat er niets naast de klok, eerder allemaal aan de kant waar het accu logo staat (rechtsboven).

Citaat:
OJa vergeten waar zit de knop voor beeldschermdraaien sinds de update naar 4 kan ik geen mail en sms meer in gedraaide in de breedte dus doen en ook foto's draaien niet meer mee
De rotatielock en de iPod controls hebben ze in hetzelfde menu gestopt als de meest recent gebruikte applicaties. Dat menu kun je bereiken door te dubbelklikken op de homeknop. Dit is echter helaas het multitasking verhaal wat alleen beschikbaar is op de 3GS en de nieuwe iPhone 4. Er zit geen rotatielock op de 3G, de iPod controls op de 3G zijn er echter nog wel, daar werkt de homeknop zoals hij dat in 3.1.3 ook deed. Beetje jammer dat ze het niet elders hebben geïmplementeerd.
  #16  
Oud 25-06-10, 02:34
Pietje Bell Pietje Bell is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: almere
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar Pietje Bell
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Het gaat niet om wat ze vertellen maar om wat ze laten zien Welk dingetje bedoel je eigenlijk? Volgens mij staat er niets naast de klok, eerder allemaal aan de kant waar het accu logo staat (rechtsboven).
ja dat bedoel ik wat betekent dat ding
ik weet het het is het slot voor beeld schermdraaien
ik ben even naar de link van hierboven wezen kijken nog
is nederlands ik ga eerst lezen nu
tof mannen voor de hulp zover
hier heb ik wat aan als ik het allemaal begrijp natuurlijk

Laatst gewijzigd door Pietje Bell; 25-06-10 om 02:48. Reden: gevonden
  #17  
Oud 25-06-10, 08:55
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
De rotatielock en de iPod controls hebben ze in hetzelfde menu gestopt als de meest recent gebruikte applicaties. Dat menu kun je bereiken door te dubbelklikken op de homeknop.
Dat zeg ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Dit is echter helaas het multitasking verhaal wat alleen beschikbaar is op de 3GS en de nieuwe iPhone 4. Er zit geen rotatielock op de 3G, de iPod controls op de 3G zijn er echter nog wel, daar werkt de homeknop zoals hij dat in 3.1.3 ook deed. Beetje jammer dat ze het niet elders hebben geïmplementeerd.
Met een paar tweaks heb je ze ook op je 3G. Alleen ben ik er niet zo kapot van dat multitasken op een 3G. Wallpaper is wel OK.
  #18  
Oud 25-06-10, 19:35
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bell Bekijk bericht
ja dat bedoel ik wat betekent dat ding
ik weet het het is het slot voor beeld schermdraaien
Ah, dat dingetje, die staat inderdaad naast de accu rechtsboven, niet naast het klokje. Volgens mij komen nu alle icoontjes ook naast de accu te staan (dus play icoontje, rotatieslot, bluetooth, etc.).
  #19  
Oud 27-06-10, 10:35
Mokka Mokka is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik heb voor de update naar ios4 altijd proswitcher (cydia app) gebruikt en daar kan je wel mee multitasken dat alles op achtergrond blijft draaien! Ik gebruik zelf heel veel een radio app die ik op de achtergrond wil laten draaien. Helaas werkt met ios4 proswitcher niet meer en het multitasken van Apple is (nu nog) brak! Wachten tot alle apps zijn geupdated!
  #20  
Oud 27-06-10, 11:42
Trinity's schermafbeelding
Trinity Trinity is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 44
Standaard

Als ik dit allemaal zo lees wacht ik nog maar even totdat ik mijn iPhone 4 kan halen.
__________________
There's no reality only perception!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Multitasking in IOS4 uitschakelen 3GS lexie_1 Jailbreak apps en thema's 7 24-08-10 17:09
iPhone: Multitasking iOS4 JailBreakMe DarkMessiah Jailbreak 10 04-08-10 23:14
problemen met bellen iOS4 milan13 iPhone algemeen 4 02-08-10 18:10
iOS4 multitasking en de 3G soCool iPhone algemeen 3 30-06-10 04:05
Multitasking probleem iOS4 click66 iPhone algemeen 7 24-06-10 01:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.