//

Iphone vindt netwerken, maar kan niet verbinden

Iphone vindt netwerken, maar kan niet verbinden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb het hele internet al 100x afgezocht, maar niemand lijkt eenzelfde probleem te hebben. Mijn iPhone 3G (met Vodafone) heeft het bijna een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-10, 23:13
claver claver is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Unhappy Iphone vindt netwerken, maar kan niet verbinden

Hoi,

Ik heb het hele internet al 100x afgezocht, maar niemand lijkt eenzelfde probleem te hebben.
Mijn iPhone 3G (met Vodafone) heeft het bijna een jaar prima gedaan. Sinds een maand of wat herkent hij nog steeds alle Wi-Fi netwerken in de omgeving, meestal zelfs met alle streepjes bereik, maar kan hij nergens meer verbinding maken. Ik voer natuurlijk wel de juiste wachtwoorden in. Ik krijg dan verschillende foutmeldingen: 'geen verbinding mogelijk met netwerk: en dan de naam van desbetreffend netwerk.
Daarna kan ik evt opnieuw het wachtwoord invoeren..

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- netwerkinstellingen reset
- harde reset telefoon
- software/firmware geupgrade naar 4.2
- fabriekinstellingen reset
- sim in een andere telefoon geprobeerd (lijkt me niet dat het daar aan kan ligen, maar je moet toch iets) daar deed Wi-Fi het wel gewoon..

Dit alles met steeds hetzelfde resultaat; alle Wi-Fi netwerken worden herkend en gezien maar kan geen verbinding maken. Dit geldt dus voor alle netwerken, overal.
Ik heb er denk ik wel een stuk of 10 geprobeerd op diverse lokaties in het land (bij thuis, werk, openbaar, bij diverse vrienden: niets)

Ik heb de telefoon gekocht bij phoneshop in Den Haag, maar dat is net iets meer dan een jaar geleden dus de garantie is verlopen en ik heb natuurlijk geen verzekering. Op fora staan vnl oplossingen die betrekking hebben op problemen met 1 bepaald netwerk of een nieuw router. maar daar kan het dus niet aan liggen...

Heeft er iemand enig idee wat mijn probleem zou kunnen zijn? Of nog beter: hoe het te verhelpen is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-10, 12:59
claver claver is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Niemand die iets weet?
  #3  
Oud 27-11-10, 13:23
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Lijkt op iets hardwarematigs, misschien kun je eens proberen om de beveiliging tijdelijk van je Wi-Fi af te halen en kijken of je dan wel verbinding kan maken?
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #4  
Oud 27-11-10, 14:38
Captaincaveman Captaincaveman is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

Heb je ook al eens een herstel via iTunes gedaan zonder de reservekopie terug te zetten. Helemaal opniew beginnen dus. Ik heb hetzelfde gehad met mijn iPad. Herstel via iTunes was het enige dat het probleem kon oplossen.
  #5  
Oud 29-11-10, 22:28
SimsonAWO SimsonAWO is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard Geen Wi-Fi connectie

Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Ik heb namenlijk precies hetzelfde, hij ziet alle netwerken in de omgeving, maar connectie is meestal niet mogelijk, een enkele wil hij verbinden.
  #6  
Oud 06-12-10, 22:33
sjampster's schermafbeelding
sjampster sjampster is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iphone4 met ios 4.2.1. Bij mij thuis werkt de WLAN verbinding meteen en zonder problemen. Op m'n werk en bij vrienden krijg ik de melding 'kan geen verbinding maken', terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord klopt.
Ik heb op het internet gelezen dat sommigen het probleem verholpen door hun WLAN op alleen 802.11b te zetten. Bij mij thuis staat WLAN op mixed (b+g) en daar heb ik geen problemen, dus dat is het niet.
Ik hoorde ook dat de iphone moeite heeft met WPA of WPA2? Weet iemand hier meer van?
  #7  
Oud 08-10-11, 23:49
summervesta summervesta is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

hoi ik heb het zelfde probleem met mijn ipad vind wel mijn netwerk vul ik het wachtwoord in (zeker weten de goede)maar verbinden ho maar.
iemand al een oplossing gevonden?
  #8  
Oud 28-10-11, 22:56
Jan79 Jan79 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard in de oven ermee

Hi, had precies hetzelfde probleem. Mijn Iphone 3G vond wel alle netwerken maar ik kreeg geen verbinding...Helaas dit is een hardwarematig probleem...maarrr te verhelpen! Haal je moederboard uit je iphone (zie youtube) en leg hem precies 7 minuten in de oven op 185 graden celcius. Bij mij werkt het echt weer perfect!!
Reageren

Labels
netwerk, probleem, verbinding, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 version 4.1 kan niet verbinden met Exchange 2010 rver iPhone algemeen 5 13-10-10 10:32
Kan niet verbinden met Wi-Fi Stannie Wi-Fi 12 05-05-09 09:11
Windows pc herkent Iphone als camera - maar vindt de foto's niet Kiki1800 Unlock [archief] 1 20-04-08 01:35
Tips voor het verbinden met WI-FI netwerken! pietsnot Wi-Fi 7 09-03-08 01:40
Kan niet verbinden iFonzie Archief 12 29-11-07 23:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.