//

iPod Touch. Wat een sof...

iPod Touch. Wat een sof... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn dochter (11) heeft van haar verjaardagsgeld een iPod gekocht (8gb, 4 gen. Ik vond het een geweldig apparaatje om te zien. Mooi scherm, fijne ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-04-11, 11:46
spijtebijt spijtebijt is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 2
Standaard iPod Touch. Wat een sof...

Mijn dochter (11) heeft van haar verjaardagsgeld een iPod gekocht (8gb, 4 gen. Ik vond het een geweldig apparaatje om te zien. Mooi scherm, fijne multi-touch bediening, snel... Maar nu we de iPod in huis hebben, kan ik niet anders concluderen dat het mij enorm tegenvalt.

Even mijn bezwaren op een rijtje:

1. Een brakke verbinding met iTunes. Elke keer als ik de iPod aan de computer koppel, start iTunes en wil het programma van alles gaan synchen. Dat wil ik helemaal niet en het kost me de grootste moeite om dit te voorkomen. Waarom vraag iTunes niet eerst aan mij wat ik wil?
2. Het geluid van de iPod-speaker is abominabel. Elke keer als mijn dochter een muziekje of een opname laat horen, doet het pijn aan mijn oren.
3. De camera is verschrikkelijk slecht. OP het schermpje zien de beelden er nog wel goed uit, maar verder niet.
4. Je kunt geen avi-filmpjes afspelen op een iPod. Waarom niet? Nou gewoon, omdat Apple dat niet wil. ??? Get real!

Waarom valt mij dit zo tegen? Ik had gewoon meer verwacht. Dat komt omdat ik zelf een Nokia N900 telefoon heb. En deze telefoon-computer heeft een open besturingssysteem, gebaseerd op Linux. Deze telefoon heeft een goede camera, goede speakertjes en de mogelijkheid om alle mogelijke media af te spelen, zonder tussenkomst van een opgelegd pc-programmaatje als iTunes.

Gelukkig is mijn dochter nog steeds blij met haar apparaatje. En ik ben blij dat we deze ervaringen hebben, voordat ik een iPad voor mezelf had aangeschaft. Nu wacht ik nog maar even op de EEE pad of iets soortgelijks.

Met vriendelijke groet,
Erik (45)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-04-11, 12:06
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard

Punt 1 is heel makkelijk te voorkomen hoor ;-) Gewoon even in iTunes aanvinken(als de iPod is aangesloten) dat die niet automatisch moet gaan synchroniseren.
Wat betreft geluid en kwaliteit van de camera heb je zeker gelijk(helaas;-))
Wat betreft avi-filmpjes en dergelijke zijn we helaas gelimiteerd door Apple en zijn we genoodzaakt om programma's zoals HandBrake voor de Mac te gebruiken om die te converteren naar een .mp4 formaat.

Verder heel leuk om je reactie te lezen, ik wens je dochter veel plezier met de iPod touch
(getypt vanaf een iPad overigens ;-))
  #3  
Oud 04-04-11, 02:32
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Met goede oordopjes is het geluidsprobleem ook verdwenen. En via VLC media player is avi ook te bekijken, al is dat programma helaas weer uit de appstore verdwenen.
  #4  
Oud 04-04-11, 18:27
Mai Mai is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spijtebijt Bekijk bericht
4. Je kunt geen avi-filmpjes afspelen op een iPod. Waarom niet? Nou gewoon, omdat Apple dat niet wil. ??? Get real!
Nu wil ik niet veel zeggen, maar .avi is wel een format dat je steeds minder tegen komt. Meeste downloads zijn tegenwoordig .mkv en dat is met programma's als Subler binnen 1 om te zetten in .mp4.
  #5  
Oud 11-04-11, 09:12
spijtebijt spijtebijt is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 2
Standaard

Fijn dat je filmpjes kunt omzetten naar een ander format, maar het blijft natuurlijk stompzinnig dat een goede mediaspeler als een iPod gewoon niet alle standaard formats afspeelt.
Maar toch bedankt voor jullie tips. Het is in elk geval goed om te weten dat dit kan.
  #6  
Oud 16-04-11, 17:44
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Wat geluid en camera betreft, dat is nou eenmaal waar de huidige techniek staat. Op andere apparaten zul je hetzelfde treffen. Als je fatsoenlijk geluid wil hebben kun je beter gebruik maken van goede koptelefoon/oordopjes. Voor betere foto kwaliteit kun je beter een echte camera aanschaffen (en daar kun je het zo bont mee maken als je budget toelaat).

Punt 4 is een lastige welke veroorzaakt wordt door de industrie zelf. In multimedia land heb je een gigantische waslijst aan formaten wat gewoon ontzettend lastig is. Veel van de formaten zijn ook nog eens zogenaamde containers wat het allemaal nog een stukje complexer maakt. Avi is een voorbeeld van zo'n container. De ene avi is dus niet hetzelfde als de andere avi omdat er weer van een andere combinatie aan codecs gebruik is gemaakt. Makkelijk he? Helaas is dat dus ook de reden waarom het zo gigantisch lastig is om multimedia formaten te ondersteunen. Gelukkig zijn er een aantal hoofdformaten die altijd wel ondersteund worden (denk aan mp3, aac, h.264) maar geen enkel apparaat zal garanderen dat je al je multimedia bestanden kunt afspelen. Nou moet hier bij wel gezegd worden dat Apple wel erg summier is op dit gebied. Ze ondersteunen eigenlijk alleen de formaten waar ze zelf wat mee van doen hebben plus mp3. Voor muziek niet zo heel erg (behalve de mensen die graag flac en ogg vorbis gebruiken) maar bij video al snel wel een probleem (geen mkv, geen avi, etc.).

De beste remedie is om goed te kijken naar welke formaten worden ondersteund door zo'n apparaat en desnoods dingen om te zetten. Een andere hele goede reden om dingen voor apparaten als een iPod, iPhone en iPad om te zetten is ruimtebesparing. Deze apparaten hebben kleine schermen waardoor het ook geen enkel nut heeft om alles in 1080p te houden. Zoals je met de foto's al opmerkt zijn deze mooi scherp op de iPod. Dit zijn foto's die in 720p zijn gemaakt. Je video's kun je dus ook naar 720p omzetten. Scheelt weer wat ruimte waardoor er nog meer op kan
Reageren

Labels
afrader, ipod touch 4g, itunes, problemen, tegenvaller



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is een iPod Touch 2G 8GB MC-Model nog waard? arjan95 Koopinformatie Nederland 1 04-04-11 19:38
ipod touch kapot wat nu (hij is nu K-pod) moldemol iPhone algemeen 0 02-12-10 20:38
ipod touch3g geeft aan dat het een ipod touch 2g is erik1995 iPhone algemeen 3 07-10-10 16:35
iPod Touch 2G mogelijk gebrickt, wat nu? othie iPhone algemeen 9 10-02-10 14:24
iPod Touch 2G Valt vanzelf uit!! Wat nu? Vsteegman iPhone algemeen 2 15-04-09 21:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.