//

iPhone 4 blijft soms ff hangen

iPhone 4 blijft soms ff hangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al een tijdje last van het soms hangen van mijn iPhone 4. Dit gebeurt bij: Apps downloaden (ik kan mijn wachtwoord pas invoeren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-08-11, 12:13
DChim's schermafbeelding
DChim DChim is offline
• iOS 8.4
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: 020
Berichten: 62
Question iPhone 4 blijft soms ff hangen

Ik heb al een tijdje last van het soms hangen van mijn iPhone 4.

Dit gebeurt bij:
  • Apps downloaden (ik kan mijn wachtwoord pas invoeren nadat het icoontje tevoorschijn komt op mijn springboard, normaal kon ik dit meteen invoeren als ik op "download" klik)
  • Apps verwijderen (als ik een icoon ingedrukt hou, dan blijft het ff hangen voordat de icoons bewegen en ik de kruisjes kan zien)
  • Games (tijdens het spelen van een spel blijft het soms hangen)
  • Respring van springboard of reboot (na respring of reboot blijft het ook altijd ff hangen wanneer ik de lockscreen zie)
Weet iemand waar dit aan ligt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-11, 22:38
Rubenn1992 Rubenn1992 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 138
Standaard

miss via Cydia bepaalde apps gedownload waardoor je iphone niet meer stabiel loopt?
  #3  
Oud 03-08-11, 23:09
Thomaspilot Thomaspilot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DChim Bekijk bericht
Ik heb al een tijdje last van het soms hangen van mijn iPhone 4.

Dit gebeurt bij:
  • Apps downloaden (ik kan mijn wachtwoord pas invoeren nadat het icoontje tevoorschijn komt op mijn springboard, normaal kon ik dit meteen invoeren als ik op "download" klik)
  • Apps verwijderen (als ik een icoon ingedrukt hou, dan blijft het ff hangen voordat de icoons bewegen en ik de kruisjes kan zien)
  • Games (tijdens het spelen van een spel blijft het soms hangen)
  • Respring van springboard of reboot (na respring of reboot blijft het ook altijd ff hangen wanneer ik de lockscreen zie)
Weet iemand waar dit aan ligt?
schone installatie doet wonderen! Dan is ie weer een supersnelle telefoon.
ik weet niet hoelang je m al hebt maar soms gaat ie na enige maanden gewoon wat minder snel mee.
  #4  
Oud 03-08-11, 23:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomaspilot Bekijk bericht
...maar soms gaat ie na enige maanden gewoon wat minder snel mee.
Je bedoelt, dat de telefoon wat trager wordt, na enige maanden gebruik.
Hoewel het klopt wat je zegt, vind ik een schone installatie een kreupele oplossing. Je moet alles, maar dan ook alles weer opnieuw instellen. En je bent je savedata + instellingen van je apps (dus ook games) kwijt.

Ik doe af en toe een harde reset, dat lijkt ook wel eens te werken. Maar na verloop van tijd krijg ik ook telkens weer te maken met lags. Soms, na bijv. aanzetten, moet ik seconden lang wachten voor ik mn pincode kan invoeren en dan heb ik 'fout' getikt, omdat de iphone de eerste aanslagen niet goed registreerde, vanwege de lag. Doet me denken aan mn oude 3G, bij tijd en wijlen...
  #5  
Oud 03-08-11, 23:21
Thomaspilot Thomaspilot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 28
Standaard

ja ik herken het. maar toch gebruik ik mn iphone zoveel dat hij af en toe een schone installatie moet hebben. zeker nog met iOS 4.x.x. Nu ik iOS 5Beta gebruik is mn 3GS weer supersnel. Dus miss beloofd het wat?
  #6  
Oud 04-08-11, 10:57
DChim's schermafbeelding
DChim DChim is offline
• iOS 8.4
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: 020
Berichten: 62
Standaard

Schone installatie wil ik (nog) niet doen.. heb inderdaad veel apps/games erop en wil die saves niet kwijt.. (of blijf ik deze behouden met een backup?)
  #7  
Oud 04-08-11, 11:27
Thomaspilot Thomaspilot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 28
Standaard

wanneer je weer een back up terug zet gaat het feestje volgens mij weer gewoon door. dus dan wordt ie weer zoals eerst. of zit ik fout?
  #8  
Oud 04-08-11, 16:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

^^ niet helemaal. Wel in het geval er een 'fout' in je backup zit.

Of je nou wel of niet reserve-kopie terugzet, het geheugen word opnieuw 'opgebouwd' geloof ik, wat oa ten goede komt aan de gps prestaties. Navigon adviseerde bijv een tijdlang om je iPhone compleet te wissen, te herstellen en daarna je backup gewoon terug te zetten. Dit hielp prima voor de gps prestaties, die ook door de cpu aangestuurd wordt en geheugen gebruikt.... Dus íets zal het wel helpen, denk ik.
  #9  
Oud 04-08-11, 18:10
nordil nordil is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 2
Standaard

Misschien is je inwendig geheugen volledig benomen met allemaal geopende Apps (Reden: multitasking). 2 maal kort op je home toets drukken en dan al je icoontjes verwijderen onder de lijn (vasthouden van één icoontje tot het "x" zichtbaar wordt. Nadien alle kruisjes aantoetsen zodat al je Apps uit het geheugen verwijderd worden. Nadien zal je zien dat je geheugen terug de volledige waarde krijgt. Veel geluk.
  #10  
Oud 04-08-11, 18:47
Sjef Sjef is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Ergens in Zeeland
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DChim Bekijk bericht
Schone installatie wil ik (nog) niet doen.. heb inderdaad veel apps/games erop en wil die saves niet kwijt.. (of blijf ik deze behouden met een backup?)
Als je een schone installatie wilt doen zonder je saves te verliezen moet je eens kijken naar AppBackup (verkrijgbaar via Cydia).
__________________
 iPhone 5S 16GB (White)  iPad Mini Retina Wi-Fi 32GB (White) 
 MacBook Pro 13"  Apple TV 2 
  #11  
Oud 04-08-11, 22:02
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

aptbackup heet het toch?
  #12  
Oud 04-08-11, 23:05
Sjef Sjef is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Ergens in Zeeland
Berichten: 43
Standaard

Nee, Aptbackup zorgt er voor dat Cydia applicaties weer terug komen na een restore. AppBackup kan een backup maken van alle App Store applicaties en deze weer terug zetten als je een schone installatie hebt gedaan. Zoek anders even op Google op AppBackup, 1e hit geeft gelijk de uitleg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toetsenbord blijft soms hangen PeterPastoor iPhone algemeen 6 21-07-11 09:59
Beltoon blijft soms hangen tillie74 Ringtones en Wallpapers 0 05-02-11 15:42
Iphone 3GS blijft soms paar minuten hangen bazz1977 iPhone algemeen 1 06-09-10 13:59
iPhone blijft hangen! Blondie iPhone algemeen 3 01-04-10 19:34
Scherm reageert soms niet & iPhone blijft hangen Ive24 iPhone algemeen 8 21-05-09 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.