//

iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel?

iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het blijft en is een simpel probleem. De waterindicatoor op de dockconnector zal rood zijn. Een volledige oplossing is het vervangen van zowel de dockconnector ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 21-03-12, 12:33
tiger1333 tiger1333 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 85
Standaard

Het blijft en is een simpel probleem.
De waterindicatoor op de dockconnector zal rood zijn.
Een volledige oplossing is het vervangen van zowel de dockconnector en de homebutton flex. De dockconnector heeft namelijk waterschade opgelopen en beïnvloed de homebutton flex. Kost ongeveer 80 euro bij diverse reparatieshops.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 21-03-12, 13:07
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Hoe oud is je toestel?
Mijn Iphone is van november 2010... Zit toch 2 jaar garantie op?
  #123  
Oud 21-03-12, 13:22
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Nope 1 jaar...
  #124  
Oud 21-03-12, 13:31
tiger1333 tiger1333 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennimal Bekijk bericht
Mijn Iphone is van november 2010... Zit toch 2 jaar garantie op?

Zoals ik al zei, je kan beter de dock en de flex laten vervangen.
Er zal waterschade zijn, wat niet eens onder garantie valt.
  #125  
Oud 21-03-12, 13:38
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiger1333 Bekijk bericht
Zoals ik al zei, je kan beter de dock en de flex laten vervangen.
Er zal waterschade zijn, wat niet eens onder garantie valt.
Okidoki! Thnx!
  #126  
Oud 21-03-12, 13:39
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Of toch een afspraak maken bij de genius bar wie weet kunnen ze wat voor je betekenen...
Vermoedelijk moet je bijbetalen maar dat hoor je dan wel.
  #127  
Oud 21-03-12, 13:44
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Thnx Roos....ik dacht dat ik 2 jaar garantie had omdat mijn iphone bij Tmobile is gekocht.....maar die garantie geldt zeker alleen als je hem dan ook terug brengt naar Tmobile? Maar ik ga iig een afspraak maken, niet geschoten is altijd mis.....;-)
  #128  
Oud 21-03-12, 13:46
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennimal Bekijk bericht
Thnx Roos....ik dacht dat ik 2 jaar garantie had omdat mijn iphone bij Tmobile is gekocht.....maar die garantie geldt zeker alleen als je hem dan ook terug brengt naar Tmobile? Maar ik ga iig een afspraak maken, niet geschoten is altijd mis.....;-)
Die garantie geld idd bij T mobile en als t hun niet zint dan gooien ze t op waterschade begreep ik in de meeste gevallen.
De Genius bar wil nog wel eens tegen bij betaling natuurlijk een nieuwe oid mee geven.
  #129  
Oud 27-03-12, 11:38
tiger1333 tiger1333 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Die garantie geld idd bij T mobile en als t hun niet zint dan gooien ze t op waterschade begreep ik in de meeste gevallen.
De Genius bar wil nog wel eens tegen bij betaling natuurlijk een nieuwe oid mee geven.

Ze gooien het niet zomaar op waterschade.
De waterschade indicatoor zal zeker weten rood zijn.
Indien de homebutton afentoe weigert, is er 100% zeker een luchtvochtigheid van minimaal 95% in het toestel geweest.

Wordt dus afgewezen!
  #130  
Oud 29-03-12, 16:05
TokkieB TokkieB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik kom net van de apple store in Amsterdam met een probleem wat ik heb met mijn home button. De Iphone is gekocht in november 2010 in Londen.

Vorig jaar rond september/oktober constateerde ik mijn probleem met de home knop en ben meteen naar het ICentre geweest in Almere en later ook in Amsterdam Prins Hendrikkade. Bij beide zaken kreeg ik hetzelfde te horen "wij geven geen garantie op producten die niet bij ons gekocht zijn. Hiervoor moet u bij Apple zelf zijn" Het zat in de pipeline om dan maar een keertje naar Londen te gaan voor mijn garantie, maar rond die tijd hoorde ik ook dat er een echte Apple store in Amsterdam geopend zou worden. Dan maar even wachten, is toch lekker dichtbij.

Vanmorgen was het dan zover. Ik ging toch 2*Ipad3 kopen voor de familie en mezelf en vond dat ook wel een stok achter de deur om mijn garantie te claimen voor de IPhone. (dacht ik). Aangekomen wordt je vriendelijk begroet en de geholpen. De twee IPads werden van achter gehaald en men wilde ze meteen afrekenen. Toen vertelde ik mijn probleem met de IPhone en werd door een alleraardigste medewerker naar de Genius bar verwezen. Met de winkelier afgesproken dat ik eerst mijn probleem behandeld wilde hebben voordat ik mijn pinpas door de gleuf haal.

Na 10 minuten wachten komt er een medewerker van de genius bar en die hoort mijn probleem aan en kijkt in de systemen van wanneer de IPhone is. "Ja meneer, uw garantie is verlopen" VERLOPEN?? Ik heb toch gewoon het recht op een deugdelijk product? In mijn optiek is het een probleem wat vaak voorkomt en dus een fabricage fout is! " Nee, hier kunnen we niets meer aan doen" Ik heb nu wel een softwarematige homebutton op mijn scherm staan die dan als workaround fungeert..... Prima, ik ga (netjes) over de zeik en ga niet akkoord met de geboden oplossing. Ik wil een manager spreken want ik kom er duidelijk niet uit met de beste genie. Na een aantal minuten komt de manager langs om mijn verhaal aan te horen. Luisteren doet hij, maar ook hij kan mij geen oplossing bieden om mijn probleem op te lossen met gesloten beurzen. "Je kan een nieuwe kopen voor 149 euro uit coulance" Coulance??!!! WTF. Dat noem ik geen coulance! Ik wil gewoon een kosteloze reparatie of anders een 1 op 1 omruil! Ik heb hem ook verteld dat in dit geval het coulance zou zijn als ik na twee jaar bij jullie op de stoep sta met een hardware probleem met mijn IPhone. Dit gesprek is nog een 10tal minuten doorgegaan waar ik ook duidelijk heb gemaakt dat dit geen oplossing is. Op een gegeven moment zo zat dat ik 50 euro geboden heb om een nieuwe telefoon mee te nemen en er verder niet meer over te zeuren, maar ook dat is me niet gelukt. Zeggen dat je er werk van gaat maken werkt ook niet. Al met al, de verkoper kruipt alleen maar achter de lettertjes van de garantie van Apple Amerika (wat ook meerdere keren is gezegd in de trant van "tja, wij verzinnen de regels niet, dat doet apple" Ook niet toen ik vertelde dat ik de ipads niet mee zou nemen heeft verder geen zoden aan de dijk gezet. Kortom, Apple laat je gewoon in de kou staan als je een probleem hebt met een product van hen als je over het jaar gaat van de garantie. Terugkerende tekst in 40 minuten apple store amsterdam was "dan had u maar garantie bij moeten kopen"

In mijn kennissen kring had een persoon ook hetzelfde probleem met de IPhone als ik nu heb, maar niet gekocht bij Apple maar een witgoeddiscounter waar het product wel buiten de 1 jaar fabrieksgarantie ongezien werd omgeruild voor een nieuw product. Mijn advies: Koop je Apple hardware of accessoires in ieder geval NIET bij een Apple store als je nog enigszins iets van je garantie wil gebruiken. Ik ga er in ieder geval werk van maken via mijn rechtsbijstand.

Ik koop een product waarvan je er wel van uit mag gaan dat het niet binnen 1 jaar en 3 maanden naar de filistijnen gaat. De Ipads koop ik lekker bij de Mediamarkt of als ik gek doe maar bij de Dixons. Ik ben een fan van Apple, maar de zolang Apple zo rigide omgaat met de garantie en haar klanten ben ik helemaal klaar met Apple als leverancier!

Laatst gewijzigd door TokkieB; 29-03-12 om 16:23. Reden: Alinea
  #131  
Oud 29-03-12, 16:22
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TokkieB Bekijk bericht
Ik kom net van de apple store in Amsterdam met een probleem wat ik heb met mijn home button. De Iphone is gekocht in november 2010 in Londen. Vorig jaar rond september/oktober constateerde ik mijn probleem met de home knop en ben meteen naar het ICentre geweest in Almere en later ook in Amsterdam Prins Hendrikkade. Bij beide zaken kreeg ik hetzelfde te horen "wij geven geen garantie op producten die niet bij ons gekocht zijn. Hiervoor moet u bij Apple Kzelf zijn" Het zat in de pipeline om dan maar een keertje naar Londen te gaan voor mijn garantie, maar rond die tijd hoorde ik ook dat er een echte Apple store in Amsterdam geopend zou worden. Dan maar even wachten, is toch lekker dichtbij. Vanmorgen was het dan zover. Ik ging toch 2*Ipad3 kopen voor de familie en mezelf en vond dat ook wel een stok achter de deur om mijn garantie te claimen voor de IPhone. (dacht ik). Aangekomen wordt je vriendelijk begroet en de geholpen. De twee IPads werden van achter gehaald en men wilde ze meteen afrekenen. Toen vertelde ik mijn probleem met de IPhone en werd door een alleraardigste medewerker naar de Genius bar verwezen. Met de winkelier afgesproken dat ik eerst mijn probleem behandeld wilde hebben voordat ik mijn pinpas door de gleuf haal. Na 10 minuten wachten komt er een medewerker van de genius bar en die hoort mijn probleem aan en kijkt in de systemen van wanneer de IPhone is. "Ja meneer, uw garantie is verlopen" VERLOPEN?? Ik heb toch gewoon het recht op een deugdelijk product? In mijn optiek is het een probleem wat vaak voorkomt en dus een fabricage fout is! " Nee, hier kunnen we niets meer aan doen" Ik heb nu wel een softwarematige homebutton op mijn scherm staan die dan als workaround fungeert..... Prima, ik ga (netjes) over de zeik en ga niet akkoord met de geboden oplossing. Ik wil een manager spreken want ik kom er duidelijk niet uit met de beste genie. Na een aantal minuten komt de manager langs om mijn verhaal aan te horen. Luisteren doet hij, maar ook hij kan mij geen oplossing bieden om mijn probleem op te lossen met gesloten beurzen. "Je kan een nieuwe kopen voor 149 euro uit coulance" Coulance??!!! WTF. Dat noem ik geen coulance! Ik wil gewoon een kosteloze reparatie of anders een 1 op 1 omruil! Ik heb hem ook verteld dat in dit geval het coulance zou zijn als ik na twee jaar bij jullie op de stoep sta met een hardware probleem met mijn IPhone. Dit gesprek is nog een 10tal minuten doorgegaan waar ik ook duidelijk heb gemaakt dat dit geen oplossing is. Op een gegeven moment zo zat dat ik 50 euro geboden heb om een nieuwe telefoon mee te nemen en er verder niet meer over te zeuren, maar ook dat is me niet gelukt. Zeggen dat je er werk van gaat maken werkt ook niet. Al met al, de verkoper kruipt alleen maar achter de lettertjes van de garantie van Apple Amerika (wat ook meerdere keren is gezegd in de trant van "tja, wij verzinnen de regels niet, dat doet apple" Ook niet toen ik vertelde dat ik de ipads niet mee zou nemen heeft verder geen zoden aan de dijk gezet. Kortom, Apple laat je gewoon in de kou staan als je een probleem hebt met een product van hen als je over het jaar gaat van de garantie. Terugkerende tekst in 40 minuten apple store amsterdam was "dan had u maar garantie bij moeten kopen" In mijn kennissen kring had een persoon ook hetzelfde probleem met de IPhone als ik nu heb, maar niet gekocht bij Apple maar een witgoeddiscounter waar het product wel buiten de 1 jaar fabrieksgarantie ongezien werd omgeruild voor een nieuw product. Mijn advies: Koop je Apple hardware of accessoires in ieder geval NIET bij een Apple store als je nog enigszins iets van je garantie wil gebruiken.
Tja vervelend maar wel herkenbaar. Je toestel valt buiten de garantie van Apple dus je mag blij zijn dat je voor 149 een nieuwe kunt krijgen. Ik had vorig jaar (nog binnen m'n 1 jaar garantie) een nieuwe kunnen krijgen via Apple Store Oberhausen. Als je nog binnen dat jaar van garantie zit, dan wordt je toestel zo omgeruild. Maar in jou geval is het echt jammer voor jou...
  #132  
Oud 29-03-12, 16:48
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Tokkie dan had je toen de klacht ontstond naar Oberhausen moeten gaan had je zo een nieuwe gehad.
Ik vind Apple wel erg netjes in hun service tot nu toe prima geholpen.
  #133  
Oud 29-03-12, 17:10
Cynt76 Cynt76 is offline
• iOS 8.0.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 78
Standaard

Mijn iPhone was 88 dagen over de garantie, maar kreeg toch een nieuwe mee in Hamburg. Coulance zeiden ze.
  #134  
Oud 29-03-12, 17:13
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Had je wel een afspraak gemaakt bij de Genius bar?
En wie weet helpt t bij Apple niet om boos te worden maar juist vriendelijk blijven is soms ook een goede tactiek...

Cynt wie weet was jij vriendelijker en rustiger met je vraag?
  #135  
Oud 29-03-12, 17:24
Cynt76 Cynt76 is offline
• iOS 8.0.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Had je wel een afspraak gemaakt bij de Genius bar?
En wie weet helpt t bij Apple niet om boos te worden maar juist vriendelijk blijven is soms ook een goede tactiek...

Cynt wie weet was jij vriendelijker en rustiger met je vraag?
Dat zeker. Toen is de genius medewerker gaan overleggen en kwam terug met een nieuwe.
Volgens mij kom je met rustig en vriendelijk blijven het verst, zeker als je wat van hen wil.
  #136  
Oud 29-03-12, 17:40
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Ik heb best wat pech met de 4s gehad maar heb door netjes te blijven ook een leuke compensatie gehad
  #137  
Oud 29-03-12, 18:41
TokkieB TokkieB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Hoewel mijn nick misschien doet verwachten dat het gesprek op een nogal "rauwe" manier is gevoerd kan ik bij deze ontkrachten. Het gesprek is zeer net verlopen van zowel mijn kant als van de kant van de winkelier. Echter ben ik wel iemand die zich niet zomaar met een kluitje het riet in laat gaan en weet ik waar ik recht op heb.

Ik overweeg nu dan ook om maar eens richting Londen te gaan of anders wel naar Duitsland want schijnbaar kan ik hier in Nederland nergens terecht met mijn probleem.

Ik krijg als ik meerdere forums lees het gevoel dat de gemiddelde Apple gebruiker zich neerlegt bij het feit dat Apple de richtlijnen met betrekking tot de verkrijgen van garantie aan zijn laars lapt. Als je een telefoon koopt van (in mijn geval 599 pond) mag je er wel van uit gaan dat de levensduur van zo'n apparaat toch wel iets meer is dan 1 jaar. Apple pretendeert kwaliteit te leveren, maar als Apple maar 1 jaar garantie geeft stel ik vragen bij de geleverde kwaliteit. Het is toch wel raar dat Apple schijnbaar geen goed gevoel heeft over zijn eigen producten. Dit toont zich door maar 1 jaar garantie te leveren.

In ieder geval zag ik dit topic en ik vind het belangrijk om de lezers te waarschuwen dat ze hun Apple producten niet bij Apple zelf te kopen, maar bij een andere reseller. Ik ben echt gecharmeerd van de producten van Apple en zal het in de toekomst nog meerdere malen kopen, maar dan gewoon lekker bij de Mediamarkt waar ik wel een gedegen garantie ontvang op mijn gekochte product.
  #138  
Oud 29-03-12, 18:46
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

In NL hebben we nu pas een Genius bar hiervoor moest je contacten met de winkel waar gekocht of met apple zelf of naar bv Oberhausen gaan maar ook daar betaal je die 149 voor een nieuw toestel als de jouwe ouder is dan een jaar.
Afdingen heeft geen nut tis geen markt tenslotte!
  #139  
Oud 09-05-12, 17:39
freek55 freek55 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 2
Standaard

Hi, ik heb ook een iphone en mijn homebutton laat het ook afweten (niet altijd, maar wel vervelend genoeg vaak). Hij heeft waterschade opgelopen en is gemaakt door de verzekering, maar nu de homebutton het na een tijdje niet meer doet stelt de verzekering dat het niet door de waterschade komt.

Bij Apple zullen ze geheid het tegenovergestelde zeggen. Hij is nog geen jaar oud, denken jullie dat ik hem voor 150 euro kan laten vervangen bij de apple store(met waterschade, en een homebutton die het soms nog doet)?
  #140  
Oud 09-05-12, 22:08
freek55 freek55 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 2
Standaard

...........
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Home button werkt niet, itunes vind iphone niet keesdr iTunes 2 07-02-11 19:41
iPhone 4 - Home Button reageert niet goed styloboy7 iPhone algemeen 3 24-09-10 12:52
Home button werkt niet meer SaCreficed iPhone algemeen 5 23-05-10 01:39
home button werkt niet meer EdoubleDee iPhone algemeen 50 12-12-09 23:22
Home button reageert niet goed jaz075 iPhone algemeen 49 02-11-08 01:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:34.