//

iPhone 3GS kopen: wat zijn de opties?

iPhone 3GS kopen: wat zijn de opties? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand hoe de markt in Spanje, Barcelona is? Ik ga daar deze zomer heen en van plan daar een iPhone 3GS te halen....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 10-07-09, 00:26
shadowman12345 shadowman12345 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 7
Standaard

Weet iemand hoe de markt in Spanje, Barcelona is? Ik ga daar deze zomer heen en van plan daar een iPhone 3GS te halen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 10-07-09, 00:48
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Volgensmij is hij in Spanje niet simlockvrij. Best doel loos om daar een 3gs te kopen dus.

Mocht je het toch willen. Ik was laatst op een Spaans vliegveld en daar heb je dat winkel "keten" wat cd's/dvd's en iPods verkoopt. Die hadden een iPhone 3g uit Italië staan (simlockvrij dus) betaal je wel de hoofdprijs voor (750,- 16gb wit)

Mocht je dus echt daar een iPhone willen kopen dan zou ik ff op het vliegveld kijken.
  #83  
Oud 10-07-09, 02:45
shadowman12345 shadowman12345 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 7
Standaard

Maar die simlock zal toch wel te kraken/jailbreaken zijn?

Hier staat zelfs hoe je dat moet doen:
iPhone 3GS: Jailbreak en unlock gelukt!

Ik ga ook nog naar Frankrijk, hoe zit het daar? Bij een 2 jarig abbo van Orange betaal je €39 per maand en eenmalig €149 voor het toestel, dat is het goedkoopste abbo wat ze hebben, 2 jarig.
Bij T-Mobile is dat €29.95 per maand en betaal je €99.95 voor het toestel.

Totaal:
  • T-Mobile:€30 * 32 + €100 = €1060
  • Orange FR:€39 * 32 + €149 = €1397
Dus bij T-Mobile ben je goedkoper uit, als je een abbo zou moeten afsluiten. Het gaat dan om de iPhone 3GS 16GB

Laatst gewijzigd door shadowman12345; 10-07-09 om 03:02.
  #84  
Oud 10-07-09, 09:19
thewong thewong is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Waar mijn huis staat.
Berichten: 47
Standaard

Sinds wanneer heeft een jaar 16 maanden...?
  #85  
Oud 10-07-09, 13:25
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Kijk gewoon in België
575 en 675

of anders op eBay bij een powerseller. Veel makkelijker dan in het buitenland gaan rotzooien met abbo's
  #86  
Oud 11-07-09, 12:05
Persian14 Persian14 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 1
Standaard Iphone in belgie

weet iemand misschien of je het betalen in termijnen die mobistar aanbiedt (eenmalig 35 euro en nog 30 euro per maand voor 18 maanden lang) voor de iphone ook mogelijk is voor ons nederlanders?
  #87  
Oud 11-07-09, 22:59
MikMakMan MikMakMan is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

Ik heb zojuist een gloednieuwe iPhone 3GS 32GB via ebay gekocht voor omgerekend 610 euro incl. verzendkosten. Op zich wel een mooie deal dacht ik zo, hoewel er wel een simlock op zit die ik met ultrasnow moet unlocken.

Ik wil natuurlijk niet dat de douane het pakketje onderschept of iets dergelijks. Weet iemand wat het handigst is om op het doosje te zetten zodat de kans op onderschepping zo klein mogelijk is? Dan mail ik dat even naar de verkoper.
  #88  
Oud 12-07-09, 02:39
Arnold-JR Arnold-JR is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Eigenlijk vrij simpel, kado verpakking en het liefste dat die uit de doos gehaald zodat de telefoon niet als nieuw kan worden verkocht.
that should do the trick, je mag die krengen gewoon verzendnen als kado namelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikMakMan Bekijk bericht
Ik heb zojuist een gloednieuwe iPhone 3GS 32GB via ebay gekocht voor omgerekend 610 euro incl. verzendkosten. Op zich wel een mooie deal dacht ik zo, hoewel er wel een simlock op zit die ik met ultrasnow moet unlocken.

Ik wil natuurlijk niet dat de douane het pakketje onderschept of iets dergelijks. Weet iemand wat het handigst is om op het doosje te zetten zodat de kans op onderschepping zo klein mogelijk is? Dan mail ik dat even naar de verkoper.
  #89  
Oud 12-07-09, 02:40
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Er Rma of gift op laten zetten werkte vroeger altijd wel.

Tegenwoordig is de regelgeving wat aangepast. Vroeger had je meer kans niet gepakt te worden dan wel. Tegenwoordig is dat anders om en wacht tijden van een paar weken zijn dan ook helemaal geen uitzondering (ik doe veel via eBay)

Dit geld dan wel alleen voor usps zendingen. Die worden opschiphol overgenomen door TNT en daarom vrijwel altijd ingeklaard.

Ups/fedex/DHL en andere koeriers hebben hun eigen btw afdeling. Daarbij is mijn ervaring dat die iets makkelijker zijn met rma/gift pakketjes.

Let er wel op dat de ontvanger (jij dus) verantwoordelijk is. Ook al stuurd een oom uit Paramaribo een iPhone op als gift ben je alsnog verplicht hier btw over te betalen.

Kort samengevat: betaal je in 99,9% van de gevallen btw+16,50 inklarings kosten. (bij koeriers betaal je alleen btw)
  #90  
Oud 12-07-09, 11:07
Soewie Soewie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

Voor italie vakantiegangers, iphone 3GS volop beschikbaar in de Vodafone winkels. 619 euro voor de 16G en ik geloof 710 euro voor de 32G. Verkoper vertelde dat ie voornamelijk toeristen over de vloer had gekregen uit NL en DE ;-)
  #91  
Oud 12-07-09, 12:09
MikMakMan MikMakMan is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donstil Bekijk bericht
Er Rma of gift op laten zetten werkte vroeger altijd wel.

Tegenwoordig is de regelgeving wat aangepast. Vroeger had je meer kans niet gepakt te worden dan wel. Tegenwoordig is dat anders om en wacht tijden van een paar weken zijn dan ook helemaal geen uitzondering (ik doe veel via eBay)

Dit geld dan wel alleen voor usps zendingen. Die worden opschiphol overgenomen door TNT en daarom vrijwel altijd ingeklaard.

Ups/fedex/DHL en andere koeriers hebben hun eigen btw afdeling. Daarbij is mijn ervaring dat die iets makkelijker zijn met rma/gift pakketjes.

Let er wel op dat de ontvanger (jij dus) verantwoordelijk is. Ook al stuurd een oom uit Paramaribo een iPhone op als gift ben je alsnog verplicht hier btw over te betalen.

Kort samengevat: betaal je in 99,9% van de gevallen btw+16,50 inklarings kosten. (bij koeriers betaal je alleen btw)
Het pakketje wordt verstuurd via USPS, volgens jou is de kans dan dus heel groot dat hij wordt onderschept en ik de belastingen erover moet betalen (zelfs als ik er gift op laat zetten? En waar baseren ze de BTW kosten op?
  #92  
Oud 12-07-09, 14:12
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikMakMan Bekijk bericht
Het pakketje wordt verstuurd via USPS, volgens jou is de kans dan dus heel groot dat hij wordt onderschept en ik de belastingen erover moet betalen (zelfs als ik er gift op laat zetten? En waar baseren ze de BTW kosten op?


Usps kan ook best wel een tijd gaan duren. Usps is opzich wel snel maar TNT neemt het in nederland over en die kunnen nog al eens een wachttijd hebben bij de inklaring. Mijn record staat op 4,5weken voor een iPod 160gig.

Ik zou er altijd gift op laten zetten voor de zekerheid maar ik zou er alvast op rekenen dat je btw moet betalen. Normaal gezien pakken ze de prijs in nederland of vermeld op de bon aanwezig in je pakket

Ik probeer tegenwoordig niet eens meer de btw te ontlopen maar probeer de btw vaak te drukken.

Laat BV de verkoper een lagere waarde noteren. Dat werkt een stuk beter dan gift of rma
  #93  
Oud 12-07-09, 15:04
MikMakMan MikMakMan is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Ik zou er altijd gift op laten zetten
Citaat:
Laat BV de verkoper een lagere waarde noteren. Dat werkt een stuk beter dan gift of rma
Dit is een beetje tegenstrijdig, kan ik dus het beste gift erop laten zetten of bijv een prijs van 100 dollar?

En wat bedoel je hiermee:

Citaat:
Ik probeer tegenwoordig niet eens meer de btw te ontlopen maar probeer de btw vaak te drukken.
  #94  
Oud 12-07-09, 16:15
Donstil Donstil is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 284
Standaard

Ook als gift moet de verstuurder een bedrag invullen namelijk.


Met het laatste bedoelde ik dat ik tegenwoordig niet meer probeer de btw te ontduiken. Die betaal je in nederland ook en meestal is eBay+btw altijd nog goedkoper.

Daarom laat ik vaak de versturende partij een ander bedrag noteren.

BV "mp3player 55dollar" ipv "iPod classic 160gig 299,- dollar"

Mijn ervaring is dat ze dan het pakketje vaak niet open maken maar gewoon die 55 dollar pakken.
  #95  
Oud 12-07-09, 16:53
MikMakMan MikMakMan is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 70
Standaard

Bedankt voor je hulp ik heb de verkoper bericht dat hij er mp3 player 55 dollar op moet zetten
  #96  
Oud 14-07-09, 00:40
TradeMark TradeMark is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 20
Standaard

Wat een gedoe om er 1 te krijgen zeg. Zit nu in London. 16GB is sowieso bijna overal uitverkocht, en niet elke O2 store verkoopt ze los. Apple Store wel, maar je moet min. 10 pond (vraag me niet waarom) met een Engelse betaalkaart lappen. De rest mag je cash of weet ik veel wat...

Zucht...gedoe!
  #97  
Oud 14-07-09, 02:17
peter73 peter73 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TradeMark Bekijk bericht
Wat een gedoe om er 1 te krijgen zeg. Zit nu in London. 16GB is sowieso bijna overal uitverkocht, en niet elke O2 store verkoopt ze los. Apple Store wel, maar je moet min. 10 pond (vraag me niet waarom) met een Engelse betaalkaart lappen. De rest mag je cash of weet ik veel wat...

Zucht...gedoe!
Die Engelse credit card hebben ze uiteraard nodig om aan O2 te kunnen koppelen, aangezien een iPhone in UK niet unlocked verkocht mag worden.

Ik ben enige tijd geleden ook in Apple Store Regent street geweest. Het viel me op hoeveel buitenlandse toeristen wel degelijk interesse hadden om een iPhone te kopen, maar hem uiteindelijk niet meekregen. De wereld op zijn kop! Koppelverkoop, het is me wat!
  #98  
Oud 15-07-09, 00:27
Gogol Gogol is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 38
Standaard

Bij t-mobile heb je voor totaal 950 euro een 3GS 32Gb inclusief een abonnement voor 2 jaar. Kan iemand mij uitleggen wat er dan zo aantrekkelijk is om dat ding in het buitenland te gaan halen met eventuele garantie perikelen en dan hier ook nog een abonnement te nemen.
  #99  
Oud 15-07-09, 00:35
thewong thewong is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Waar mijn huis staat.
Berichten: 47
Standaard

Hoeveel belminuten heb je dan....? Ik gebruik gemiddeld 400 minuten per maand. Als je bij T-Mobile een abo neemt dat hieraan voldoet, dan ben je per maand veel €'s kwijt.
Voor mij is het dan goedkoper om een iPhone los te halen (morgen €590 ) en dan een Sim-only te nemen...

Kortom: het is afhankelijk van hoeveel belminuten je verbruikt per maand.
  #100  
Oud 15-07-09, 00:38
Arnold-JR Arnold-JR is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gogol Bekijk bericht
Bij t-mobile heb je voor totaal 950 euro een 3GS 32Gb inclusief een abonnement voor 2 jaar. Kan iemand mij uitleggen wat er dan zo aantrekkelijk is om dat ding in het buitenland te gaan halen met eventuele garantie perikelen en dan hier ook nog een abonnement te nemen.
Voor mezelf heb ik de volgende redenen:
A- T-mobile heeft hier amper bereik, waar ik werk geen bereik, vodafone en kpn wel
B- Bij een ander abbo, niet tmobile dus krijg ik meer waar voor me geld, zie vodafone abbo's icm met onbeperkt internet ze bieden 3,6 Mbit met een goede utms dekking tmobile niet.( en uiteraard veel meer belminuten)
C- Tmobile zijn oplichters(maar dat is een andere discusie)
Reageren

Labels
frankrijk, goedkoopste, iphone 3g s, italie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
steeds trager werkende iphone 3GS 3.1.3. wat zijn de opties ?? cederique iPhone algemeen 0 30-12-10 16:39
Wat zou een gelockte iPhone 3GS 32GB nu nog waard zijn? chronoz Archief 5 13-04-10 16:36
Emigreren naar Italië; wat zijn m'n opties? Friet Odido (T-Mobile) 5 10-12-09 16:35
iPhone 3G kopen: wat zijn de opties? iCulture Koopinformatie en ervaringen 152 19-06-09 22:06
iPhone 3G: Zijn er nog opties? zenid Unlock 9 28-02-09 18:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.