//

iPhone 3GS kopen: wat zijn de opties?

iPhone 3GS kopen: wat zijn de opties? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) De afgelopen dagen ben ik internet maar weer eens gaan afstruinen naar een af fabriek simlockvrije iPhone 3Gs. Via Google kwam ik deze discussie op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 26-11-09, 22:48
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

De afgelopen dagen ben ik internet maar weer eens gaan afstruinen naar een af fabriek simlockvrije iPhone 3Gs.
Via Google kwam ik deze discussie op iPhoneclub tegen. Oeps, veel klachten over Gigavolt. Volgens deze discussie waren veel klanten er zich niet bewust dat hun iPhone - gekocht bij Gigavolt - niet permanent simlockvrij was.
Nartuurlijk ben ik even uit nieuwsgierigheid naar hun website gegaan, en inderdaad, Gigavolt biedt iPhones aan die af fabriek, of softwarematig simlockvrij zijn gemaakt.
Ik ben zelf dat unlockgeteut overigens al een tijdje zat, dus ik wil echt een af fabriek geunlockte iPhone 3Gs. Jailbreaken, dat doe ik wel.

Wat schetst mijn verbazing op internet? De winkel van Gigavolt staat in mijn woonplaats! Dus ik ben er vanmiddag naartoe gegaan. Niet geschoten is altijd mis.

Ik weet wel een beetje van de hoed en rand en vroeg dus aan de vriendelijke verkoopster om een iPhone 3Gs, af fabriek simlock vrij. Wedervragen waren: "16, of 32 GB? Wit of zwart?". Ik koos voor een 16GB in het zwart.
De verkoopster haalde een geseald doosje tevoorschijn (splinternieuw dus). Ze haalde mijn vodafone simkaart uit mijn oude telefoon en plaatste hem ik de 3Gs. Ze activeerde de 3Gs met iTunes, dat duurde korter dan een halve minuut.

Ik kreeg nog een case bij de iPhone ook. Jeetje, ik was al zolang op zoek naar een 3Gs en dan vind je er 1 zo dicht bij huis.
Goedkoop was hij niet, maar ja, België is uitverkocht en ik vind het wel wat waard om 1 km van mijn huis binnen 15 minuten een af fabriek simlockvrije iPhone te kunnen kopen.
Softwarematig, of af fabriek simlockvrij heeft een aanzienlijk prijsverschil, dat wel. In mijn geval (een 3Gs 16GB zwart) is het prijsverschil 150 euro! Nu loop ik al een tijdje mee met de iphoneclub, dus ik begrijp dat verschil wel. Bovendien heb ik geen zin in 2-jarige contracten, ook niet i.c.m. de iPhone.

Er stond overigens firmware 3.1 op de iPhone. Eénmaal thuis aangekomen heb ik natuurlijk meteen 3.1.2 erop gezet, gewoon met iTunes zonder jailbreaken of unlocken. Hij is dus echt simlockvrij, want Vodafone stond weldra weer bovenaan in het scherm.

Let wel, ik heb geen enkele zakelijke connectie met deze handelaar. Ik had hun winkel nog nooit opgemerkt; die zit weliswaar in het centrum van Hoofddorp, maar toch een beetje in een anoniem hoekje.
Ik heb nu wel eindelijk een 3Gs. Mocht je de kans zien, ga dan gewoon zelf naar een winkel en laat je goed voorlichten.

Gigavolt is volgens mij gewoon betrouwbaar, maar weet wel wat je bestelt.
Ga niet klagen op het iPhoneclubforum, want op iPhoneclub wordt bijna ieder thema gedekt, ook het verschil tussen een softwarematige unlock en een permanente (af fabriek) unlock.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 26-11-09, 23:25
0boema 0boema is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

In Engeland wordt de iphone 3gs sinds kort ook aangeboden door orange voor 440 pond (omgerekend zo'n 490 euro). Weet iemand of deze simlockvrij is en of het mogelijk is om als Nederlander deze iphone bij orange te kopen? Ik las van de week ook dat vodafone hem binnenkort gaat aanbieden. Is er iemand die een datum weet?

Alvast bedankt..
  #123  
Oud 27-11-09, 00:32
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0boema Bekijk bericht
In Engeland wordt de iphone 3gs sinds kort ook aangeboden door orange voor 440 pond (omgerekend zo'n 490 euro). Weet iemand of deze simlockvrij is en of het mogelijk is om als Nederlander deze iphone bij orange te kopen? Ik las van de week ook dat vodafone hem binnenkort gaat aanbieden. Is er iemand die een datum weet?

Alvast bedankt..
Hij is gewoon simlockvrij te maken, voor dat geld is hij zeker weten niet fabriek-af simlockvrij. Je kan het echter wel gewoon zelf doen.
  #124  
Oud 27-11-09, 22:10
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0boema Bekijk bericht
In Engeland wordt de iphone 3gs sinds kort ook aangeboden door orange voor 440 pond (omgerekend zo'n 490 euro). Weet iemand of deze simlockvrij is en of het mogelijk is om als Nederlander deze iphone bij orange te kopen? Ik las van de week ook dat vodafone hem binnenkort gaat aanbieden. Is er iemand die een datum weet?

Alvast bedankt..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Hij is gewoon simlockvrij te maken, voor dat geld is hij zeker weten niet fabriek-af simlockvrij. Je kan het echter wel gewoon zelf doen.
Bedenk wel dat je waarschijnlijk een tethered-jailbreak zal hebben. Dat je na elke reboot dus opnieuw moet jailbreaken (zie ook wiki).
  #125  
Oud 29-11-09, 11:19
0boema 0boema is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Weet iemand of het mogelijk is om in een Iphone van vodafone uk een nederlandse vodafone simkaart te doen?
  #126  
Oud 29-11-09, 14:01
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0boema Bekijk bericht
Weet iemand of het mogelijk is om in een Iphone van vodafone uk een nederlandse vodafone simkaart te doen?
Ik heb in het verleden een iPhone 3G gehad met een Vodafone Portugal simlock. Een NL Vodafone kaart werd door de telefoon niet geaccepteerd, dus ik vermoed dat het antwoord op jouw vraag "nee" zal zijn.
  #127  
Oud 29-11-09, 22:31
0boema 0boema is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Bedenk wel dat je waarschijnlijk een tethered-jailbreak zal hebben. Dat je na elke reboot dus opnieuw moet jailbreaken (zie ook wiki).
Is dit een groot probleem? ik bedoel, is het nodig om vaak te rebooten? Jammer dat het zo lastig is om aan een iphone te komen die gelijk werkt...
  #128  
Oud 03-12-09, 13:30
Ben93 Ben93 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard Iphone in Londen

Hallo

Ik ga dus binnenkort naar Londen en zie het wel zitte om een Iphone te kopen. Kheb hier nu wel een paar vragen over:

1) Wat is de prijs omgerekend naar euro voor de verschillende 3GS modellen?
2) Ben ik zeker dat ik hem kan unlocken, jailbreaken en gebruiken in België met mn huidige simkaart van Mobistar?
3) Waar koop ik hem het best?
4) Vraagt men naar een adres?

Bedankt.
  #129  
Oud 03-12-09, 13:40
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd, in de eerste post staat wel wat nuttige informatie
  #130  
Oud 06-12-09, 23:44
angelina1985 angelina1985 is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

ik heb een vraagje ik sta op punt om morgen een iphone 3gs 32gb wit op te halen twee weken gebruikt nieuwstaat in doos plus alle assecoires maar er zit geen bon bij heb ik dan ook geen garantie?de standaard fabrieksgarantie?
het toestel is origineel sim lock vrij dus geen jailbreaked prijs is 450 euro via mp iemand nog tips waar ik op moet letten??? groetjes angelina
  #131  
Oud 07-12-09, 11:30
Jeeper Jeeper is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 4
Standaard

Geen Bon = niet kopen.
  #132  
Oud 03-01-10, 16:49
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Vandaag 'in de aanbieding': 16 GB 3GS voor € 699,=. Volgens de site 'origineel simlockvrij'.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #133  
Oud 26-02-10, 18:56
matlux matlux is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 28
Standaard

wat is de beste manier om de iphone te kopen ' op factuur'? zou graag via een overschrijving betalen want we hebben geen visa kaart. is er een winkel die dit aanvaard?
  #134  
Oud 13-03-10, 18:05
schaap1988 schaap1988 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard Zwarte markt (bazaar) Beverwijk.

De 3gS 16gieg koste 580 orgineel simlock vrij, Nieuw in de verpakking met 2 jaar nederlandse garantie.
Iemand hier ervaring mee ? Ook hebben ze het niet orgineel simlock vrije toestel. Naar deze prijs heb ik niet gevraagd.

Laatst gewijzigd door schaap1988; 14-03-10 om 21:44.
  #135  
Oud 02-04-10, 13:54
Zer0 Zer0 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Mars
Berichten: 8
Standaard

@schaap1988

Op iPhone krijg je alleen garantie als je het via T-Mobile aanschaft, voor de rest kan niemand je garantie geven!
  #136  
Oud 18-04-10, 16:40
theory18 theory18 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 74
Standaard

Ik vond onlangs deze iPhone op ebay voor $400.
Hij is niet simlock vrij maar ik ga ervanuit dat dit zelf wel kan gedaan worden?

De persoon in kwestie heeft 20 positive feedbacks(100%).
Hij heeft niet zoveel positive feedback maar degenen die hem wel positive feedbacks geven hebben wel veel positive feedbacks gehad(een aantal feedback numbers van zijn buyers(59135, 8606, 5128).
Dus lijkt me niet direct vrienden van de persoon die hem even boosten.

En hij word wel beschermd door eBay Buyer Protection dus mocht iets misgaan krijg ik mijn geld wel terug volgens hun voorwaarden correct?

Zou iemand dit ook wagen, of ben ik slecht bezig?

(ik heb de link naar de ebay verwijderd omdat ik net zie dat hij er nog maar 4 van over heeft en ik er wel misschien 1 van durf te kopen, mocht dit blijken positief te zijn zal ik mij 1 kopen en de link hierna posten voor de 3 volgende potentiele kopers)

Laatst gewijzigd door theory18; 18-04-10 om 16:49.
  #137  
Oud 26-04-10, 18:57
linnnnnn1 linnnnnn1 is offline
 
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard Iphone 3Gs simlock vrij kopen

Goedenavond,

Ik heb eenvraag.
Nu wil ik heel graag een Iphone 3Gs en ik weet bijna zeker dat ik deze wil aanschaffen. Maar mijn vraag is, als ik een simlockvrije Iphone koop, waar kan ik dat het beste doen? Bij welke winkel etc? Tips?

Groetjes en alvast bedankt!
Lindy.
  #138  
Oud 26-04-10, 23:46
RemcoGlas RemcoGlas is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard

Gratis GSM, Sim only aanbiedingen - Phoneshop
  #139  
Oud 27-04-10, 09:30
sweet sweet is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 76
Thumbs up

heyy de iphone 3gs zwart 16gb kan je ook gewoon online kopen bij de website van intertoys! beetje rare plek een speelgoed winkel die een iphone verkoopt. maar wel waar. en hij is zelfs unlocked/simlock vrij!
  #140  
Oud 27-04-10, 09:43
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren

Labels
frankrijk, goedkoopste, iphone 3g s, italie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
steeds trager werkende iphone 3GS 3.1.3. wat zijn de opties ?? cederique iPhone algemeen 0 30-12-10 16:39
Wat zou een gelockte iPhone 3GS 32GB nu nog waard zijn? chronoz Archief 5 13-04-10 16:36
Emigreren naar Italië; wat zijn m'n opties? Friet Odido (T-Mobile) 5 10-12-09 16:35
iPhone 3G kopen: wat zijn de opties? iCulture Koopinformatie en ervaringen 152 19-06-09 22:06
iPhone 3G: Zijn er nog opties? zenid Unlock 9 28-02-09 18:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.