iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   T-Mobile iPhone 4 abonnementen & reserveringen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/62345-t-mobile-iphone-4-abonnementen-and-reserveringen.html)

Rockywoman 28-07-10 14:47

Heb net met de post via ceva logistics, mijn Tmobile microsim kaartje gekregen.
Meer mensen die hem al ontvangen hebben?

sermedg 28-07-10 14:52

Als je de iPhone nou gewoon vrijdag gaat halen, met een nieuw abbo erbij afgesloten. Zou je dan meteen een Micro sim erbij krijgen?

iFajar 28-07-10 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sermedg (Bericht 502370)
Als je de iPhone nou gewoon vrijdag gaat halen, met een nieuw abbo erbij afgesloten. Zou je dan meteen een Micro sim erbij krijgen?

Ja, tmobile zegt dat je de microsim gratis erbij krijgt

zmilan89 28-07-10 17:52

iphone 4 sms 8-10 weken t-mobile??

Uur geleden sms ontvangen van t-mobile met de mededeling dat ik 8-10 weken moet wachten terwijl tijdens mijn bestelling om 10:00 op 20 juli de man van KS aangaf dat ik bij de 1e lichting zat.
hebben meer mensen hier last van??

Net ook gebeld zeer geirriteerde medewerker aan de telefoon die aangaf geen zin te hebben in discussies en dat 1e lichting niet betekende als 1e binnen :S?

Rockywoman 28-07-10 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zmilan89 (Bericht 502786)
Uur geleden sms ontvangen van t-mobile met de mededeling dat ik 8-10 weken moet wachten terwijl tijdens mijn bestelling om 10:00 op 20 juli de man van KS aangaf dat ik bij de 1e lichting zat.
hebben meer mensen hier last van

Yeps..same here.
Ook ik heb die sms van de 8 à 10 weken ontvangen, maar denk echt dat dit een standaard sms is. Ze weten zelf nog niet eens hoeveel ze er binnen gaan krijgen, dus hoe kunnen ze die levertijden dan nu al vaststellen?

Watje5 28-07-10 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zmilan89 (Bericht 502786)
hebben meer mensen hier last van??

Zelfde SMS ontvangen, ook via telefoon besteld, maar niet gevraagd of ik in de "eerste lichting" zou zitten. Beetje een tegenvaller die SMS :mad:

(16GB, zwart, en nog geen Microsim bij de post overigens)

marcoblom 28-07-10 18:09

Ja, ik ook, maar waarom zijn er wel 6 topics over hetzelfde: hoe loopt de levering van de iPhone 4?

marcoblom 28-07-10 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rockywoman (Bericht 502799)
Yeps..same here.
Ook ik heb die sms van de 8 à 10 weken ontvangen, maar denk echt dat dit een standaard sms is. Ze weten zelf nog niet eens hoeveel ze er binnen gaan krijgen, dus hoe kunnen ze die levertijden dan nu al vaststellen?

Zouden ze nu nog niet weten hoeveel toestellen ze binnen hebben gekregen?

dennis1506nl 28-07-10 18:15

ik heb denk ik geluk ik heb namenlijk de 16gb bij apple retailstore gereserveerd en sta 2de op de lijst:) dus denk dat ik hem vrijdag gewoon na het werk ga halen:)
is wel kl*te dat tmobile zelf zoon lange wachtlijs heeft..
niemand hier bij phonehouse ofzo gereserveerd?? en weten jullie dan misschien de wachttijden?

Iphone3Gs 28-07-10 18:16

Ik heb nog geen sms gehad en mijn order status staat nog wel op 2 maar ik heb de witte variant, ik zal het hier neer zetten als ik ook een sms heb gehad.

Dragon 28-07-10 18:19

Hier ook SMS, status 2, maar toch vandaag de micro sim kaart ontvangen.
32GB zwart.

zmilan89 28-07-10 18:28

ik heb 16gb zwart via de telefoon besteld, ik heb netjes een brief gekregen met mijn contractgegevens maar niks met een ordernummer erin, hoe komen jullie hieraan?

xynta 28-07-10 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zmilan89 (Bericht 502875)
ik heb 16gb zwart via de telefoon besteld, ik heb netjes een brief gekregen met mijn contractgegevens maar niks met een ordernummer erin, hoe komen jullie hieraan?

Telefonische helpdesk, vraag om je order en sales nr.

Koelkastlampje 28-07-10 18:43

Ik ben op het forum al veel voorbeelden tegengekomen van klanten die telefonisch in de ochtend hebben besteld en deze afwijzing per sms hebben ontvangen en dat terwijl veel online bestellingen die s'middags zijn gedaan wel worden uitgeleverd...

Johannes 28-07-10 19:07

Stnadaard sms, of T-Mobile is het aan het ver*****n. Ben benieuwd.

wann0 28-07-10 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koelkastlampje (Bericht 502909)
Ik ben op het forum al veel voorbeelden tegengekomen van klanten die telefonisch in de ochtend hebben besteld en deze afwijzing per sms hebben ontvangen en dat terwijl veel online bestellingen die s'middags zijn gedaan wel worden uitgeleverd...

Ik heb het tijdluik waarin je via my t-mobile kon verlengen met Iphone 4 benut om de 16 GB toen te reserveren, kreeg ook meteen een order nummer. Daarna is het niet meer opgeschoten ermee omdat hij nog steeds op 2 staat :confused:. In principe zouden deze orders naar mijn weten ook redelijk vroeg in het systeem moeten staan aangezien ik nummer 2420XX heb gekregen.

carizmatic 28-07-10 19:22

even voor de duidelijkheid

via forum van tmobile >> reactie van een ordermanager

Hoe weet je wat de status van je bestelling is?
Als je bestelt via t-mobile.nl of telesales dan krijg je een e-mail met als onderwerp 'bestelling ontvangen'. In deze e-mail zit een link naar de orderstatus tool van T-Mobile.

Daarbij krijg je een sms van T-Mobile met een bevestiging van je levertijd. Mocht de levertijd wijzigen dan ontvang je een update per sms.

Zodra je toestel binnen is wordt je bestelling verwerkt door het magazijn en ontvang je van onze koeier (AMP Logistics) een e-mail en sms waarmee je direct online een bezorgafspraak kan maken.
  • Hoe werkt de wachtlijst en de (verwachte) levertijd?
    De levertijd voor de zwarte 16 en 32 gig iPhones is gebaseerd op de informatie die wij van Apple krijgen over leveringen en het aantal klanten dat wij verwachten die gaan bestellen. Op basis van deze informatie verwachten we dat je maximaal ongeveer 8 -10 moet wachten. Het kan dus zijn de vraag en/of het aanbod wijzigt, we zullen dan een nieuwe verwachte levertijd communiceren.

Iedereen die bij T-Mobile bestelt komt op 1 lijst te staan op basis van datum/ tijdstip van bestellen. Als we toestellen beschikbaar hebben dan gaan we uitleveren op basis van de volgorde van deze lijst.

We krijgen elke week leveringen van Apple. Er zal dus een relatief kleine groep zijn die korter dan 8 - 10 weken hoeft te wachten, dit zijn de klanten die bovenaan de lijst staan.

• Waarom krijg ik nu al een nieuwe simkaart?
    Je krijgt per post je nieuwe simkaart opgestuurd, deze is nodig voor je nieuwe iPhone. We sturen deze eerder zodat je alvast je simkaart kan omzetten. Als je je iPhone krijgt kan je hem dus direct gebruiken!

Het is dus geen indicatie dat je je iPhone eerder krijgt.
Dus betreft de sms die iedereen kreeg, dit is standaard naar iedereen gestuurd.

Diemer 28-07-10 19:23

Heb ook een sms gehad. Nog steeds op status 2. Het lijkt er op dat mensen met status 3 eerder uitgeleverd krijgen. Maar afwachten..

Acrobat 28-07-10 19:24

Zucht...jullie hebben een SMS gekregen niet gehad! :rolleyes: ;)

Sedat 28-07-10 20:29

Ellendelingen ... net gebeld met Tmobile nav mijn bevestiging van inschrijving. `staat niets van in het systeem meneer... u mag op de 30ste vernieuwen in de tmobile shop`. BLijkbaar had ik een sms of email moeten krijgen en daarna moeten bellen. Ik heb niets ontvangen, wat ook in het systeem staat. Toch mag ik naar de shop. Mooie tijd om over te stappen naar vodaphone.

S¡mon 28-07-10 20:32

Ahh... de beruchte SMS. Zelf nog niks gehoord.. poeh poeh.

Peter_1 28-07-10 20:35

geen sms, wel een simkaart, en status op 4! :)

Peter_1 28-07-10 20:41

De topics lopen aardig door elkaar heen nu, de moderators zullen ondertussen ook wel gek worden van die massa aan reacties door alle topics heen. Het is maar beter om het maar even zo te laten, lijkt me. :)

zmilan89 28-07-10 20:56

@peter.

mag ik vragen op welke manier(tel,internet) je bestelling heb geplaatst en hoelaat?

ik vind het namelijk raar om te horen dat mensen die om 8.00 gebeld hebben het later ontvangen dan mensen die in de middag via internet besteld hebben.

Sal 28-07-10 21:02

Ik heb WEL een SMS ontvangen, GEEN simkaart, maar wel een brief die mijn nieuwe abonnement bevestigt.

Ik heb echter GEEN e-mail ontvangen die de bestelling bevestigd... En dus ook geen ordernummer? Iemand anders ook dit probleem?

marcoblom 28-07-10 21:19

Ik sta ook op status 4. Sta je nog op status 2 dan krijg je waarschijnlijk het gevreesde SMSje dat de levertijd 8 - 10 weken is. Heb ik dus ook niet gehad. Sta je nog op status 3 dan is het waarschijnlijk een kwestie van even wachten tot je op status 4 komt.

besteld via webshop t-mobile 20-7 11:30 (en meteen betaald)
ordernummer: 2420xx
32 Gb zwart
verlenging met 1 jaar i-150
alle brieven en micosim in huis, microsim al geactiveerd, werkt normaal

Nee, het is niet eerlijk, mensen die eerder telefonisch besteld hebben zijn zo te zien op een lijst gekomen omdat het systeem er uit lag en pas later op de 20e ingevoerd (na mij) met een hoger ordernummer. Levering lijkt op ordernummer te gaan. Het leven is niet eerlijk maar het is maar een iPhone 4, dus tel je zegeningen als je verder gezond en gelukkig bent.

Peter_1 28-07-10 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zmilan89 (Bericht 503170)
@peter.

mag ik vragen op welke manier(tel,internet) je bestelling heb geplaatst en hoelaat?

ik vind het namelijk raar om te horen dat mensen die om 8.00 gebeld hebben het later ontvangen dan mensen die in de middag via internet besteld hebben.

Hier in detail :

Tijdstip: 20 juli rond 11:00
Via: website
Soort: Particulier (verlenging)
Type: 32Gb Zwart
Betaling: direct betaald via iDeal
Ordernummer/salesnummer : 241xxx

Status bestelling: 4
******Order op transport
******De koerier (AMP Logistics) zal spoedig contact met je opnemen voor het maken van een bezorgafspraak.

Micro-sim ontvangen ?: Ja
Beruchte SMS ontvangen Nee.

En die van mijn vrouw :

Tijdstip: 20 juli rond 11:15
Via: website
Soort: Particulier (verlenging)
Type: 16Gb Zwart
Betaling: direct betaald via iDeal
Ordernummer/salesnummer : 242xxx

Status bestelling: 3

Micro-sim ontvangen ?: Ja
Beruchte SMS ontvangen Nee.

Kwartiertje verschil in besteltijd, die van mij staat op transport, en van mijn vrouw nog niet.

Sjeik18 28-07-10 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sedat (Bericht 503108)
Ellendelingen ... net gebeld met Tmobile nav mijn bevestiging van inschrijving. `staat niets van in het systeem meneer... u mag op de 30ste vernieuwen in de tmobile shop`. BLijkbaar had ik een sms of email moeten krijgen en daarna moeten bellen. Ik heb niets ontvangen, wat ook in het systeem staat. Toch mag ik naar de shop. Mooie tijd om over te stappen naar vodaphone.

zelfde probleem bij mij teminste meneer zag mij niet in het systeem en beloofde me dat er iemand terug gaat bellen maar geloof er niks van! Maar ja heb toch een witte gereserveerd dus kan lang wachten...dat word opzeggen me abbo en simkaartje zonder contract en wchten op de witte iphone

Operafreak 28-07-10 22:45

20-07-2010: Voorinschrijving via dat knullige formuliertje op de website van TM.
21-07-2010: Bevestigingsmailtje. Binnen 5 werkdagen meer info.
28-07-2010: Het beruchte sms'je:

Beste klant,

Via deze weg bevestigen wij nogmaals uw bestelling van de iPhone 4. De eerder gecommuniceerde levertijd blijft gelijk namelijk 8 ? 10 weken.

Indien deze wijzigt zullen wij u z.s.m informeren.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile.

...wordt vervolgd...

Punica 28-07-10 22:47

Lijkt erop dat je via internet besteld hebt 's ochtends en direct dezelfde dag betaald hebt dat je dan bij de happy few hoort.

Helaas heb ik wel een heel laag ordernummer (241xxx) maar ik had gekozen voor betalen aan de deur. Dus blijf ik steken in fase 2. Collega van mij heeft een kwartier later besteld. Zelfde toestel maar wel dezelfde dag met ideal betaald. En hij staat al op fase 3. Hij heeft ook al een microsim gekregen.

Als ze nou erbij hadden gezet dat je voorrang krijgt als je meteen betaald dan had ik daarvoor gekozen. Heb overigens nog geen SMS gehad.

robertpaul 28-07-10 22:55

Ik heb nog geen sms, wel ordernummer (nu op 3), vandaag sim ontvangen, geen sms ..

Dat mensen die later aan de lijn zijn gekomen eerder een iphone krijgen is geen rpobleem. Zij zijn ook allemaal om 08.00 uur gaan bellen denk ik !

Punica 28-07-10 23:03

Ik heb geen moeite met mensen die hem eerder krijgen dan ik.
Zelf wil ik hem natuurlijk ook heel graag zo snel mogelijk. Waarom ? Omdat het zo'n leuk ding is.... heb er al even mee mogen spelen (in Duitsland).

Vind alleen dat de informatie verstrekking erg fout is. Wees eerlijk of zeg niks.... nu hoor je iedere keer wat anders. Geruchten ? Nee, zelfs T-Mobile weet het zelf niet.

026 28-07-10 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robertpaul (Bericht 503395)
Ik heb nog geen sms, wel ordernummer (nu op 3), vandaag sim ontvangen, geen sms ..

Dat mensen die later aan de lijn zijn gekomen eerder een iphone krijgen is geen rpobleem. Zij zijn ook allemaal om 08.00 uur gaan bellen denk ik !

Hier hetzelfde,

telefonish besteld om 12.30uur, zat alleen al vanaf 8 uur te *****n net als de rest.

Heb trouwens wel alles binnen behalve dat lelijke smsje en sta nog op stap 3....

Ben benieuwd morgen

MethosNL 28-07-10 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 503383)
20-06-2010: Voorinschrijving via dat knullige formuliertje op de website van TM.
21-06-2010: Bevestigingsmailtje. Binnen 5 werkdagen meer info.
28-06-2010: Het beruchte sms'je:

Beste klant,

Via deze weg bevestigen wij nogmaals uw bestelling van de iPhone 4. De eerder gecommuniceerde levertijd blijft gelijk namelijk 8 ? 10 weken.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile.

...wordt vervolgd...

Zelfde hier...

Volgens mij via dat k*t formuliertje, dat het niet werkt want en ik heb geen ordernr en heb nog nergens hoeven betalen etc....

Gaat lekker bij t-mobile....
Als ik niet snel iets of wat bericht krijg dan cancel ik hem wel en ga ik naar een echte provider..Tis elke keer wat met hun...bah

Mach2k 28-07-10 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 503383)
20-06-2010: Voorinschrijving via dat knullige formuliertje op de website van TM.
21-06-2010: Bevestigingsmailtje. Binnen 5 werkdagen meer info.
28-06-2010: Het beruchte sms'je:

Beste klant,

Met vriendelijke groet,
T-Mobile.

...wordt vervolgd...

hier ook....maar dan in juli :)

Mazinho 28-07-10 23:35

8:15 uur telefonisch besteld, status stond 2 dagen geleden al op 3 volgens klantenservice (ordernummer was echter onmogelijk te verkrijgen...)

Ben al sinds 26 juli 16:09 uur bekend bij AMP Logistics, maar de bekende melding, niet fysiek aanwezig.

Vandaag Sim ontvangen en géén SMS.... Zou ik dan echt de enige vroege beller zijn? Lijkt me sterk....

De Generaal 28-07-10 23:49

// Samengevoegd

PDAHazzard 28-07-10 23:58

status? 2? 3? 4? waar halen jullie die status vandaan? Hoe controleer je dat?

Ik heb 20 juni om plm 10:15 contact gekregen en daar heb ik een Witte 32Gb besteld. Ik heb deze direct na het bekend worden van het niet leverbaar zijn van de Witte omgezet in een Zwarte. Dit zou geen invloed hebben op de volgorde werd mij verzekerd. Alles was geregeld en ik heb ook inderdaad een wijziging van contract brief gekregen (per 1 november....). Maar ik heb nooit enig bericht gehad of een vraag van hoe te betalen of zo. Dus hoe kan het zijn dat sommigen al wel betaald hebben of hebben kunnen aangeven dat ze aan de deur willen betalen? Heb inmiddels wel het beruchte SMSje gehad. :-(
Het is maar een iPhone, maar ik baal wel van de manier waarop het allemaal gaat. Dacht op 5 augustus met nieuwe iPhone op vakantie te kunnen, maar ik zit dus mooi nog met die sinds iOS4 tergendlangzame 3G opgezadeld...

PDAHazzard 29-07-10 00:08

Kom er ook achter dat ik een email mis waarmee ik mijn orderstatus mee had kunnen achterhalen... Lekker slordig.. :-S

TakkU 29-07-10 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sal (Bericht 503183)
Ik heb WEL een SMS ontvangen, GEEN simkaart, maar wel een brief die mijn nieuwe abonnement bevestigt.

Ik heb echter GEEN e-mail ontvangen die de bestelling bevestigd... En dus ook geen ordernummer? Iemand anders ook dit probleem?

Zelfde verhaal hier... En ik heb notabene rond een uur of 10 besteld via de internetsite.. Vind het een grote bende daar bij T-Mobile. Ik denk dat ze deze pre-order beter gewoon niet hadden kunnen doen, omdat het een grote bende is geworden...

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.