//

[iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM

[iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje De mijne is gelijk met een Vodafone sim geactiveerd, dus is geen probleem. Oeh, thanks. Damn, kan niet wachten...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 26-07-08, 13:56
iDennis3G iDennis3G is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje Bekijk bericht
De mijne is gelijk met een Vodafone sim geactiveerd, dus is geen probleem.
Oeh, thanks. Damn, kan niet wachten
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 26-07-08, 16:26
dpz dpz is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 60
Standaard

ik heb vanmiddag de een witte 16 gb besteld bij de switch in antwerpen op de meir, dus kan ook niet meer wachten.......
  #163  
Oud 26-07-08, 22:18
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Ik ook vanmiddag 2 zwarte besteld, 1 8GB en 1 16GB bij Mobistar in Mol. Morgen nog even de 2x€100,- overmaken. Kan ook echt niet wachten!

Hoe lang duurt het voor zo'n internationale overschrijving over is. Ik heb namelijk aankomende Vrijdag de kans om met een vriend mee te rijden naar België, zou erg handig zijn als hij dan al binnen is. Wat is jullie ervaring met de levertijd in Mol, aangezien ze zelf melden 1 à 2 weken (heb al paar keer een dag of 4 gelezen in dit topic)?
  #164  
Oud 26-07-08, 23:45
denniz78 denniz78 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard

Hmmmm,


Heb ook vandaag een 8gb Iphone 3g gekocht in antwerpen , gewoon gisteren gebeld en kon hem vandaag ophalen. Ook verhaal die ie BE only simlocked zou zijn , maar zonder problemen bellen in zowel BE als NL met een vodafone sim..

Ik heb alleen probleem dat ik dus geen dataverkeer kan genereren, ik heb een gprs abbo bij vodafone in NL , en werkte in mijn blackberry perfect. Allerlei instellingen in de iphone geprobeerd (3g aan , 3g uit , APN ingesteld op live.vodafone.com met username en password)

Zijn er mensen die gprs al aan de praat hebben ?

Dennis
  #165  
Oud 27-07-08, 01:32
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Mobistar ervaring:
Donderdagavond een mail gestuurd of er nog Iphones waren (8GB) naar Mobistar center Mol, Herentals en Geel en of ik hem zaterdag kon ophalen (wie niet waagt wie niet wint).
Vrijdagochtend gelijk een vriendelijk mailtje terug uit Herentals dat ze de 8Gb voor me opzij hadden gezet (zonder reserveringskosten!).
Vrijdagmiddag een onvriendelijk mailtje uit Mol dat reserveren 100 euro kost.
Zaterdagochtend een iets vriendelijker mailtje uit Geel waarin stond dat Herentals, Geel en Mol van dezelfde eigenaar waren en dat alles in Mol wordt gecentraliseerd en aangezien Mol al antwoord aan mij had gegeven gaven zij dus verder geen informatie.

Ik heb dus netjes naar Herentals bevestigd dat ik inderdaad zaterdag langs zou komen en zaterdagochtend dus naar Herentals gereden en uiterst vriendelijk en snel geholpen, alles stond inderdaad klaar op mijn naam. Mijn Vodafone kaartje erin en ter plekke de iPhone geactiveerd, nog wat handige tips en een korte uitleg gekregen en klaar.

Bluetooth via de carkit was ook binnen 10 seconden gedaan.

Ik sync via Exchange server dus voordat ik thuis was, was mijn agenda, contacts en email al helemaal bij zonder een enkel probleem en zonder foutmeldingen (wel even gewacht totdat ik weer in NL was om roamingtarieven te voorkomen).

Wat mij betreft is Mobistar Herentals dus een dikke aanrader.
(mijn apn is overigens office.vodafone.nl, dit kun je bij Vodafone service na wat aandringen opvragen welke apn voor jou geldig is).

Laatst gewijzigd door gkho; 27-07-08 om 02:26.
  #166  
Oud 27-07-08, 09:31
bokje bokje is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Pff, ik begin een beetje te balen intussen. Heb bij Maes Turnhout (lekker dichtbij de grens) op 15 juli een iPhone gereserveerd, maar sta nog steeds op de wachtlijst. Had beter dus nog even door kunnen bellen naar o.a. Herntals.

Nou ja, hopen dat ik snel bericht krijg nu.
  #167  
Oud 27-07-08, 12:50
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gkho Bekijk bericht
Mobistar ervaring:
Donderdagavond een mail gestuurd of er nog Iphones waren (8GB) naar Mobistar center Mol, Herentals en Geel en of ik hem zaterdag kon ophalen (wie niet waagt wie niet wint). ........................................ Wat mij betreft is Mobistar Herentals dus een dikke aanrader. (mijn apn is overigens office.vodafone.nl, dit kun je bij Vodafone service na wat aandringen opvragen welke apn voor jou geldig is).
Hmm opzich wel raar dan dat als die 3 bedrijven dezelfde eigenaar hebben er 1 uit die keten (Mol) wel vraagt om een voorschot, en een andere (Herentals) niet. Misschien zien ze het niet echt als een reservering als je vraagt; kan ik er Zaterdag nog 1 op komen halen, maar het blijft vaag. Ik heb m'n 2x100 euro overgemaakt. Echt hopen dat hij Vrijdag binnen is anders moet ik een andere manier zien te vinden om in België te komen...

Ik heb echter niet die ervaring met Mol dat ik onvriendelijke mailtjes krijg. Heb er zelfs een goede ervaring mee; op mijn eerste mail werd binnen een half uur vriendelijk en duidelijk terug gemaild, vervolgens nog wat vragen gesteld en hier werd ook binnen het uur heel normaal op geantwoord. Had je de mail soms net rond sluitingstijd gestuurd?

Ik laat wel horen hoe het verder gaat. Buitenlandse overschrijving heeft als status 'wordt verwerkt'. Het is het wachten waard.....
  #168  
Oud 27-07-08, 14:22
vwfr vwfr is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denniz78 Bekijk bericht
Hmmmm,


Heb ook vandaag een 8gb Iphone 3g gekocht in antwerpen , gewoon gisteren gebeld en kon hem vandaag ophalen. Ook verhaal die ie BE only simlocked zou zijn , maar zonder problemen bellen in zowel BE als NL met een vodafone sim..

Ik heb alleen probleem dat ik dus geen dataverkeer kan genereren, ik heb een gprs abbo bij vodafone in NL , en werkte in mijn blackberry perfect. Allerlei instellingen in de iphone geprobeerd (3g aan , 3g uit , APN ingesteld op live.vodafone.com met username en password)

Zijn er mensen die gprs al aan de praat hebben ?

Dennis
gprs abbo ? Bedoel je niet vodafone Blox ?
Ik vond in een ander topic een bericht dat het bij sommige mensen ook niet werkte en dit was toen de oplossing :


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RRed Bekijk bericht
de oplossing was waarschijnlijk: gegevens invullen
APN:live.vodafone.com
username:vodafone
password: vodafone

en dan ff 2-5 minuten je telefoon uitzetten en dan moet hij het doen.
Mits je natuurlijk van te voren je blox hebt aangezet (waar je waarschijnlijk geen bericht van krijgt, ik in ieder geval niet) .



--------------
En dan even terugkomend op mijn vraag (vorige pagina), is het mogelijk dat de countrylock er wel op komt bij de volgende update ??
  #169  
Oud 27-07-08, 14:45
sjors1 sjors1 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gkho Bekijk bericht
Mobistar ervaring:
Donderdagavond een mail gestuurd of er nog Iphones waren (8GB) naar Mobistar center Mol, Herentals en Geel en of ik hem zaterdag kon ophalen (wie niet waagt wie niet wint).
Heb je ook een emailadres van deze winkels? Ik kan deze nergens op de site vinden. Dan ga ik ze ook even mailen.
  #170  
Oud 27-07-08, 14:47
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjors1 Bekijk bericht
Heb je ook een emailadres van deze winkels? Ik kan deze nergens op de site vinden. Dan ga ik ze ook even mailen.
Mobistar Center Mol
Laar 32
2400 Mol tel. 014/32.35.30
fax. 014/31.95.76
e-mail:

Mobistar Center Geel
Nieuwstraat 6
2440 Geel tel. 014/59.44.90
fax. 014/59.44.80
e-mail:

Mobistar Center Herentals
Zandstraat 40
2200 Herentals tel. 014/23.38.00
fax. 014/23.38.01
e-mail:
  #171  
Oud 27-07-08, 14:50
gijsdelouw gijsdelouw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 25
Standaard

bij mij waren ze in mol ook zeer vriendelijk, en 100 euro vooruitbetalen vind ik niet erg, zo weet je ook zeker dat je iets krijgt en dat de mails niet zomaar kwijtraken of de telefoons aan een ander verkocht worden...
__________________
"These go to eleven."
- Nigel Tufnel -
  #172  
Oud 27-07-08, 18:03
bwbboot bwbboot is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IJsselstein
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denniz78 Bekijk bericht
Hmmmm,


Ik heb alleen probleem dat ik dus geen dataverkeer kan genereren, ik heb een gprs abbo bij vodafone in NL , en werkte in mijn blackberry perfect. Zijn er mensen die gprs al aan de praat hebben ?

Dennis

APN: blackberry.vodafone.nl
Username: vodafone
Password: vodafone

Gebruik dit zelf al meer als een jaar op mijn iphone en werkt prima.
Als je het niet te gek maakt krijg je ook geen rekening voor dataverkeer (valt dan binnen BB abbo).

Bjorn.
  #173  
Oud 27-07-08, 18:29
laminar laminar is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 44
Stuur een bericht via Instant Messenger naar laminar Stuur een bericht via MSN naar laminar Stuur een bericht via Yahoo naar laminar
Standaard

Mijn edge-dataverkeer bij Vodafone wordt wel degelijk in rekening gebracht.
Maar ik heb dan ook een goedkoop abbo (€ 22,50 voor € 7,50).
  #174  
Oud 27-07-08, 19:26
JAN.V JAN.V is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Omg. Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vwfr Bekijk bericht
En dan even terugkomend op mijn vraag (vorige pagina), is het mogelijk dat de countrylock er wel op komt bij de volgende update ??
Het is niet uitgesloten inderdaad...
Maar goed. Gewoon niet updaten, totdat je zeker weet dat het geen countrylock o.i.d. betreft.

Laatst gewijzigd door JAN.V; 27-07-08 om 20:44. Reden: spell check
  #175  
Oud 27-07-08, 21:13
bokje bokje is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAN.V Bekijk bericht
Het is niet uitgesloten inderdaad...
Maar goed. Gewoon niet updaten, totdat je zeker weet dat het geen countrylock o.i.d. betreft.
Lijkt mij sterk hoor dat er nog een country lock op komt. Dan hadden ze dat namelijk nu al expliciet op de verpakking moeten vermelden. En aangezien we binnen de EU leven, moet iedereen overal goederen kunnen kopen die overal bruikbaar zijn.
  #176  
Oud 27-07-08, 22:12
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

ff geel gemailt aangezien ik daar zaterdag ben voor een feest
  #177  
Oud 28-07-08, 12:44
JAN.V JAN.V is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Omg. Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bokje Bekijk bericht
Lijkt mij sterk hoor dat er nog een country lock op komt. Dan hadden ze dat namelijk nu al expliciet op de verpakking moeten vermelden. En aangezien we binnen de EU leven, moet iedereen overal goederen kunnen kopen die overal bruikbaar zijn.
Daar heb je een punt idd :)
  #178  
Oud 28-07-08, 13:48
bgordijn bgordijn is offline
• iOS 6.0
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Iemand het mailadres van turnhout ?
  #179  
Oud 28-07-08, 15:39
Jellybean Jellybean is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Niet iemand uit alkmaar e.o. die er eentje extra mee kan nemen uit belgie? Ikzelf ga niet echt regelmatig die kant op helaas!!!!!
  #180  
Oud 28-07-08, 18:47
Sl4sh Sl4sh is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 29
Standaard

ik hoop echt zo dat ik morgen, overmorgen of donderdag een mailtje krijg van Maes dat ik em op kan komen halen.. 't zou ondertussen weleens tijd worden :Y
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim timarea51 Unlock 5 20-01-11 22:03
iPhone 3GS: Duitse Sim werkt wel Nederlandse niet happylinks Unlock 2 15-11-10 20:49
Nederlandse Sim , Independence 1.4? Rodi-3000 Unlock [archief] 4 19-03-08 17:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.