[iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ifolkert Gaan die belgen niet proberen dit te verbieden, of verkopen ze over een maandje of 2 nog uberhaubt aan nederlanders ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Joh, wanneer de eerste 'rush' voorbij is verkopen ze aan ieder die er maar 1 wil hebben. Business is business. Het is juist nu waarover je je zorgen zou moeten maken. Maar volgens mij interesseert het meeste zakenmensen niet aan wie ze die dingen slijten.
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
||||
|
||||
Inderdaad, maar de Nederlandse belastingdienst verwacht uiteindelijk wel de NL BTW over de iPhone. Het is dus niet zo dat wanneer je producten uit het buitenland koopt de BTW vervalt.
|
|||
|
|||
Net eindelijk na veel proberen contact kunnen krijgen met Mobistar Center Mol.
Ik moest mijn naam doorgeven en er moest dan door iemand anders, zij konden dat daar zelf niet zien, bekeken worden of mijn betaling binnen was. Ik krijg een dezer dagen hierover een mail. Nog even wachten dus. De mevrouw aan de telefoon wist mij ook te vertellen dat ik nog wel zeker kon rekenen op een wachttijd van 2 à 3 weken. Nou, ik ga maar weer verder met wachten dan, gegroet. |
|
|||
|
|||
Dat blackberry moet er niet bij hoor.
Ik dacht dat het dit was: apn live.vodafone.com username vodafone password vodafone Ik heb net geüpgrade naar 2.0 en de instellingen zijn verdwenen, dus kan ik het bij mijn iPhone niet opzoeken. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
ja, kleine nuanche inderdaad.... |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Lab9 is net zo'n winkel als Maes, boeit ze allemaal geen flikker
|
|
|||
|
|||
Heb het net betaald bij hun dus hoop dat het goed komt
Heb veel ervaringen gelezen en tot nu toe waren veel mensen tevreden. Heb wel alles betaald |
|
|||
|
|||
Citaat:
Voor zakelijke aankopen gelden andere regels. |
|
|||
|
|||
Vraag voor de lol even op welke plek je op de lijst stond/staat? Misschien aardig voor anderen die ook hun plaats kennen en zo kunnen bekijken wanneer de iPhone dan ongeveer komt...
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Voor de echte speurders: de 8GB is zonder BTW minder dan 450 Euro. Koop dus de 16G, dan kun je hem ook nog meetellen voor je investeringsaftrek. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Lijkt me leuk nieuwtje over een tijd: in België meer iPhones verkocht dan er inwoners zijn! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als consument betaal je in de EU gewoon BTW in het land van aankoop. Jammer als je in België koopt, het BTW percentage is daar 21%. Je producten neem je zonder verdere rompslomp mee naar NL. Dit is dat fijne 'vrije verkeer van goederen' binnen de EU. Als EU-consument kun je geen BTW terugvragen, dus da's vette pech. Als bedrijf koop je binnen de EU producten zonder BTW. Een 8G iPhone uit België krijg je dus geleverd voor EUR 434 (525/1,21). Als je hem zelf in je bedrijf houdt en dus zakelijk gebruikt, dan houdt het daar op. Als je hem doorverkoopt (in dit voorbeeld zonder winst), dan moet je zelf 19% BTW in rekening brengen bij je klant (totaal EUR 516). Die klant betaalt jou de iPhone + BTW, jij draagt de ontvangen BTW af aan de fiscus. Per saldo heeft de iPhone jouw bedrijf nog steeds EUR 434 gekost en ook opgeleverd. Als de klant een bedrijf is, dan vragen ook zij de betaalde BTW weer terug. Daarom worden productprijzen voor bedrijven altijd vermeld zonder BTW. Als de klant een consument is, dan is die consument de laatste schakel in de keten. En die kan zijn BTW niet terugvragen. Dus die betaalt EUR 516. |
|
|||
|
|||
Lab9 in Aalst gemailed of ze inderdaad naar Nederland bezorgen en hoeveel dat dan zou kosten. Net een mailtje terug gehad, dat ze inderdaad bezorgen maar dat er dan een extra 90E bovenop komt Levertijden konden ze ook niet geven.. Lijkt me erg prijzig maar wellicht doen ze dit om Nederlanders af te schrikken?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Je moet ze emailen.
Het kost mij maar 50 euro weet niet of je meer in het noorden woont want bij mij gingen ze uitrekenen hoeveel het ging kosten. (Almere btw) |
Er zijn 10 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 10 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim | timarea51 | Unlock | 5 | 20-01-11 23:03 |
iPhone 3GS: Duitse Sim werkt wel Nederlandse niet | happylinks | Unlock | 2 | 15-11-10 21:49 |
Nederlandse Sim , Independence 1.4? | Rodi-3000 | Unlock [archief] | 4 | 19-03-08 18:01 |
|
|