//

[iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM

[iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) ik doe kennelijk iets verkeerd.... heb in turnhout bij mobistar een 8GB [wiki=2120]3G[/wiki] iPhone gekocht. Gewoon op de bonnefooi trouwens Ze hadden toevallig een paar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #281  
Oud 07-08-08, 17:39
noutmans noutmans is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: groningen
Berichten: 11
Question 8GB 3G sim-vrij "no service" in nederland. help!

ik doe kennelijk iets verkeerd....

heb in turnhout bij mobistar een 8GB [wiki=2120]3G[/wiki] iPhone gekocht. Gewoon op de bonnefooi trouwens Ze hadden toevallig een paar binnen gekregen die ochtend!

Vodafone [wiki=2128]SIM[/wiki] erin en hij deed het meteen!
Doorgereden (was op vakantie) en hij deed het in:
Belgie
Frankrijk
Italie
Zwitserland

Toen ik [wiki=2431]Nederland[/wiki] in reed eergister, kreeg ik direct "no service"....
Krijg zo nu en dan heel even contact, maar niet langer dan 20 seconden!

Heb ook de simkaarten van vrienden geprobeerd, KPN, Orange en TMobile.
Allemaal hetzelfde verhaal. Heel even contact en weg is hij weer! "No Service"

wat doe ik verkeerd....
heb de softwareupdate naar 2.0.1 al gedaan, en zelfs de volledige [wiki=8442]Restore[/wiki] vanuit iTunes.
Heb ook al een nieuwe SIMkaart van Vodafone gekregen...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #282  
Oud 07-08-08, 18:14
vlees91 vlees91 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 152
Standaard

ff een vraagje. zal wel aan mij liggen maar wat betekenen deze openingstijden?

Openingsuren
Ma - Ma - Me - Ve - Za 10:00 - 19:00
Je 10:00 - 20:00

bovendien doet de telefoon het niet en legt deze geheel automatisch na twee keer op zonder dat er iemand aan gaat (ligt mss aan Orange NL die nou van TMobile zijn en sinds dien is het pure bullshit; mag daarom mss niet naar buitenland bellen; en nee: skype deed vandaag helemaal geen nummer...)
  #283  
Oud 07-08-08, 18:23
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 Bekijk bericht
ff een vraagje. zal wel aan mij liggen maar wat betekenen deze openingstijden?

Openingsuren
Ma - Ma - Me - Ve - Za 10:00 - 19:00
Je 10:00 - 20:00

bovendien doet de telefoon het niet en legt deze geheel automatisch na twee keer op zonder dat er iemand aan gaat (ligt mss aan Orange NL die nou van TMobile zijn en sinds dien is het pure bullshit; mag daarom mss niet naar buitenland bellen; en nee: skype deed vandaag helemaal geen nummer...)
Ik denk zoiets als; maandag, mardi (dinsdag), mercredi (woensdag), vendredi (vrijdag), zaterdag (inderdaad een beetje raar dat ze Frans en Nederlands combineren), geopend van 10:00 tot 19:00.
Jeudi (donderdag) geopend van 10:00 tot 20:00.
Zondag (Dimanche) zijn ze dan gesloten denk ik zo...

De Mobistar winkels hebben het erg druk op het moment. Ik ben er zelf ook nog maar een paar keer in geslaagd (terwijl ik echt al vele pogingen heb gedaan), om telefonisch contact met hen te krijgen. Meestal is het na 2x overgaan een antwoord apparaat dat me vertelt dat ze het te druk hebben. De winkel die jij probeert te bereiken zal wel helemaal geen antwoord apparaat hebben. Ik betwijfel of het ligt aan Orange.

Groeten.
  #284  
Oud 07-08-08, 18:24
ifolkert ifolkert is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 48
Standaard

ja dat is wel erg.. hoop dat het mij niet overkomt!
in ieder geval, ik heb net bericht gehad van Lab9 dat mijn bestelling definitief is en dat ze mijn voorschot van 100 euro hadden ontvangen. sta 18e op de wachtlijst, wat een wachttijd van 3 a 4 weken betekent.
  #285  
Oud 07-08-08, 18:47
SnakeNL SnakeNL is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 44
Standaard

welke lab9 heb je besteld ? ik in aalst en daar wisten ze niet wanner ik hem kreeg
  #286  
Oud 07-08-08, 19:24
avdwerf avdwerf is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Kerkdriel
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ifolkert Bekijk bericht
ja dat is wel erg.. hoop dat het mij niet overkomt!
in ieder geval, ik heb net bericht gehad van Lab9 dat mijn bestelling definitief is en dat ze mijn voorschot van 100 euro hadden ontvangen. sta 18e op de wachtlijst, wat een wachttijd van 3 a 4 weken betekent.
Is dat bij Lab9 aalst? Zoja dan mooi, ik heb eerder deze week al bevestiging gehad dat men betaling binnen was, dus dat zou moeten betekenen dat ik hoger dan 18e sta
  #287  
Oud 07-08-08, 19:25
ifolkert ifolkert is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 48
Standaard

ja aalst, heb gebeld waarom ik nog geen bericht had gehad dat het geld inderdaad was aangekomen (waarna ze dus direct gemaild hadden dat ze dat hadden), en ik vroeg ook hoelang het ongeveer zou duren. ze zeiden ongeveer 3 a 4 weken dus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avdwerf Bekijk bericht
Is dat bij Lab9 aalst? Zoja dan mooi, ik heb eerder deze week al bevestiging gehad dat men betaling binnen was, dus dat zou moeten betekenen dat ik hoger dan 18e sta
congratz

Laatst gewijzigd door Bomans; 07-08-08 om 19:29. Reden: edit-knop gebruiken aub
  #288  
Oud 07-08-08, 19:33
vlees91 vlees91 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 152
Standaard

OK.
Heb nou ook geprobeerd te bellen bij de MobiStar winkel in Genk: zelfde phenomeen dan bij die uit Maasmechelen (bij mij om de hoek): heel lang gen geluid en dan het opgelegd geluid.
Heb ook met vaste telefoonaansluiting geprobeerd maar daar hetzelfde...
Heeft Nederland de telefoonverbinding naar Belgie geblokkeerd vandaag?
  #289  
Oud 07-08-08, 22:04
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Ik las net het volgende: Nieuwe levering iPhone 3G België gelockt? - iPhone Actueel

Wat denken jullie erover? Misschien toch nog even wachten tot er meer bekend is....

Ik heb mijne al 1,5 week geleden besteld, ik hoop dat de mijne nog lock-vrij is....
  #290  
Oud 07-08-08, 22:13
vlees91 vlees91 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 152
Standaard

Ik poste dit net al en het werd verwijderd...
Zover ik weet is een koppelverkoop in Belgie niet toegestaan dus of het is een foutje, het is en hoax of het is een country lock...
  #291  
Oud 07-08-08, 22:17
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 Bekijk bericht
Ik poste dit net al en het werd verwijderd...
Zover ik weet is een koppelverkoop in Belgie niet toegestaan dus of het is een foutje, het is en hoax of het is een country lock...
Dat had er mee te maken dat je een niet werkende link plaatste. Was niet te achterhalen wat je daarmee bedoelde.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #292  
Oud 07-08-08, 22:21
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Volgens mij is het zo dat verboden koppelverkoop inhoudt dat ze dus altijd een prepaid toestel moeten aanbieden. Dat betekent NIET dat het toestel sim-lock vrij is. Je kan dan de sim-kaart alleen met die provider gebruiken. Je hebt dus een prepaid toestel dat gesim-lockt is.

Mobistar heeft dacht ik op 11 juli ook gezegd dat ze de keuze hadden om die sim-lock erop te zetten maar dit bewust niet hebben gedaan. Zouden ze daar om een bepaalde reden nu wel voor gekozen hebben (teveel buitenlanders die de iPhone kwamen kopen)?

Ik hoop ook dat het een foute levering is of dat dit nieuws gewoonweg niet klopt..
  #293  
Oud 08-08-08, 00:09
ifolkert ifolkert is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 48
Standaard

ja anders ik wel... heb al een voorschot van 100euro gedaan!
zou een belletje naar mijn leveraar (Lab9) meer info geven?
  #294  
Oud 08-08-08, 00:19
vlees91 vlees91 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 152
Standaard

Als het mee zit ga ik morgen eens ff in de Mobistar winkel in Maasmechelen vragen (ff met mn fiets langs gaan). Jammergenoeg werkt de telefoonverbinding naar Belgie niet bij mij...

Maar wanneer ik erheen ga, laat ik het weten of hij daar voorlopig ECHT simlock en countrylock vrij blijft en dat dit maar een domme hoax is
  #295  
Oud 08-08-08, 00:21
Knidreeg Knidreeg is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar Knidreeg
Standaard

Ik heb vandaag al de hele dag geprobeerd om Mobistar te bereiken omdat ik al een week wacht op een betalingsbevestiging. Ik ga het morgen gewoon weer proberen en als ik dan eindelijk een van de medewerkers aan de lijn krijg zal ik meteen vragen of zij hier meer vanaf weten. Zal dat dan morgen wel laten weten.

Ik heb ook al een aanbetaling van 2x100 euro gedaan. Ik hoop toch dat ik dit mag terugvorderen als ik het toestel niet meer sim-lock vrij kan krijgen, ik krijg immers niet het product waarvoor ik dit geld heb aanbetaald?

Als jij morgen Lab9 belt, laat dan ook even je ervaringen weten.

Groeten.
  #296  
Oud 08-08-08, 00:25
ifolkert ifolkert is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 48
Standaard

'Ik heb ook al een aanbetaling van 2x100 euro gedaan. Ik hoop toch dat ik dit mag terugvorderen als ik het toestel niet meer sim-lock vrij kan krijgen, ik krijg immers niet het product waarvoor ik dit geld heb aanbetaald?'
helemaal mee eens! ik hoop dat ook.

als ik ze te pakken krijg laat ik de afloop weten. ik ben nu pleite, we spreken elkaar morgen weer
  #297  
Oud 08-08-08, 09:57
noutmans noutmans is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: groningen
Berichten: 11
Standaard

ik wil niet bij iedereen roet in het eten gooien, maar ik zit hier toch echt met een iPhone die niet werkt in nederland...
ik wordt steeds van het netwerk afgegooid, zelfs met een TMobile sim er in.

En nou komt het rare, toen ik bij Vodafone in de winkel stond (waar een signaal-repeater op het dak staat) had ik continu contact!! Zelfs internet.

Wie o wie gaat de oplossing geven?
Deze iPhone werkte dus met de nederlandse-vodafone-sim ook prima in frankrijk/italie.
  #298  
Oud 08-08-08, 09:59
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noutmans Bekijk bericht
ik wil niet bij iedereen roet in het eten gooien, maar ik zit hier toch echt met een iPhone die niet werkt in nederland...
ik wordt steeds van het netwerk afgegooid, zelfs met een TMobile sim er in.

En nou komt het rare, toen ik bij Vodafone in de winkel stond (waar een signaal-repeater op het dak staat) had ik continu contact!! Zelfs internet.

Wie o wie gaat de oplossing geven?
Deze iPhone werkte dus met de nederlandse-vodafone-sim ook prima in frankrijk/italie.
Is het niet gewoon een tijdelijk probleem met Tmob?
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #299  
Oud 08-08-08, 10:09
noutmans noutmans is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: groningen
Berichten: 11
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Is het niet gewoon een tijdelijk probleem met Tmob?
mwaaah... orange, vodafone en kpn, allemaal geprobeerd, allemaal zelfde probleem.
  #300  
Oud 08-08-08, 10:14
bgordijn bgordijn is offline
• iOS 6.0
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noutmans Bekijk bericht
ik doe kennelijk iets verkeerd....

heb in turnhout bij mobistar een 8GB [wiki=2120]3G[/wiki] iPhone gekocht. Gewoon op de bonnefooi trouwens Ze hadden toevallig een paar binnen gekregen die ochtend!

Vodafone [wiki=2128]SIM[/wiki] erin en hij deed het meteen!
Doorgereden (was op vakantie) en hij deed het in:
Belgie
Frankrijk
Italie
Zwitserland

Toen ik [wiki=2431]Nederland[/wiki] in reed eergister, kreeg ik direct "no service"....
Krijg zo nu en dan heel even contact, maar niet langer dan 20 seconden!

Heb ook de simkaarten van vrienden geprobeerd, KPN, Orange en TMobile.
Allemaal hetzelfde verhaal. Heel even contact en weg is hij weer! "No Service"

wat doe ik verkeerd....
heb de softwareupdate naar 2.0.1 al gedaan, en zelfs de volledige [wiki=8442]Restore[/wiki] vanuit iTunes.
Heb ook al een nieuwe SIMkaart van Vodafone gekregen...

Wanneer had je deze gekocht dan ? AL lang geleden ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim timarea51 Unlock 5 20-01-11 23:03
iPhone 3GS: Duitse Sim werkt wel Nederlandse niet happylinks Unlock 2 15-11-10 21:49
Nederlandse Sim , Independence 1.4? Rodi-3000 Unlock [archief] 4 19-03-08 18:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.