iPhone 4 bij BASE in België gekocht, nu defect... discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door stefmen Daar heb ik al op gekeken ja, maar daar staat geen nummer van Apple zelf op.. Apple zelf zal enkel ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#21
|
||||
|
||||
Citaat:
Apple zelf zal enkel te bereiken zijn in Cupertino. En ik denk niet dat je daar wat mee kan... de enige telefoonnummers zijn hier ; Apple (Nederland) - Contact opnemen En die had je al. BASE zal je enige uitweg zijn. Maar wat bij mij hielp in zulke gevallen was een mailtje naar zulke firma's en in cc Testaankoop of Kassa |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
Dat is de juiste instelling, dinsdag ga je niet meer weg tot het is geregeld.
Enige oplossing is dan ook een nieuw toestel. Ondertussen zou ik inderdaad BASE informeren dat een franchisenemer zich niet aan de regels houdt en een DOA toestel niet on the spot wil vervangen. Dit is je reinste oplichting. Ook als ze zich verschuilen achter Apple ofzo heb jij daar nog geen boodschap aan. Jij hebt een koopovereenkomst met die winkel, dus het kan jou niet bommen wat Apple voor afwikkeling heeft van defecten. Dit zou een ander verhaal zijn als je het toestel al een tijd had, maar met een DOA gelden speciale regels. |
#23
|
||||
|
||||
Citaat:
Het is geen DOA he. Werkte wel een volle dag... |
#24
|
|||
|
|||
Binnen een dag kapot geldt nog steeds als een DOA
"Ook als hardware enkele dagen na levering de geest geeft, spreekt men van DOA. De koper heeft dan recht op een ander exemplaar en hoeft geen genoegen te nemen met reparatie." Laatst gewijzigd door glaantje; 31-01-11 om 17:12. |
#25
|
||||
|
||||
Citaat:
Apple werkt meestal een tikkeltje anders |
#26
|
|||
|
|||
Ga terug naar die winkel en EIS een herstelling binnen een redelijke termijn (2-3 weken) of een nieuw toestel of jouw geld terug.
Jij hebt geen contract met Apple of met Base of met Mobistar. Jij hebt een koopovereenkomst afgesloten met de Baseshop en het is die verkoper die zijn verplichtingen als verkoper moet nakomen. Ter illustratie: als je in de Mediamarkt een TV-toestel van (bv.) het merk Samsung koopt, ga je voor een herstelling toch ook naar de Mediamarkt, en niet naar Samsung zelf?? Wat wel kan helpen, is inderdaad een klacht/melding bij Base, maar dit slechts ter ondersteuning van jouw dossier. Uiteindelijk moeten ze je helpen in die shop. Zoals ik eerder zei: dreigen met een klacht bij de Economische Inspectie en een klacht bij Testaankoop. Indien ze jouw toestel niet willen herstellen of geen nieuw toestel of geld geven, EIS dan dat ze dit op papier zetten voor jou. EISEN, en je stapt niet buiten voor je dat op papier hebt. Je zegt langs je neus weg dat je daarmee naar de Economische Inspectie en Testaankoop gaat en dan zullen ze wel anders kraaien. Komaan, laat je niet kennen! We leven in een rechtsstaat, niet in een apenland hé?! |
#27
|
|||
|
|||
Gelukkig heeft de topicstarter dan ook niets met Apple te maken in dit geval
Maar dit geldt ook gewoon voor Apple als dat wel het geval zou zijn. @belgiumiphone een herstelling binnen 2-3weken is in dit geval geenszins aan de orde hoor. Zou ik ook nooit mee schikken. Je hebt namelijk terecht geen vertrouwen meer in de hardware van dat product, daarom is DOA ook van toepassing. Laatst gewijzigd door glaantje; 31-01-11 om 17:25. |
#28
|
|||
|
|||
Nou, alles is afgelopen met een sisser...
Ze hebben "een hoge uitzondering voor mij gemaakt" en mij een nieuw toestel meegegeven. Ik ben dus tevreden! Ze hebben echter nog geen zicht op wanneer er een reparatieprocedure bekend gemaakt wordt voor de iPhone... Ik ben benieuwd dus! Ik kan ook met mijn toestel onder garantie bij Dynafix terecht, dus ik denk dat ik hem in het vervolg gewoon daar breng. Dus: BASE... Leuke aanbieding, maar je moet niet verwachten dat ze je goede service geven... Dit moet je afdwingen Overigens heb ik zowel met BASE als met KPNGroup België contact opgenomen, maar van beide partijen heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Ik ga dit wel nog verder spelen aangezien ik het niet vind kunnen dat hun een product verkopen waar ze geen aftersales voor geregeld hebben! |
#29
|
||||
|
||||
Gelukkig kerel. En nu maar genieten van je iphone 4 !!!
TOPPIE !!!
__________________
Respect als je dat hebt krijg je er ook wat voor terug....................respect |
#30
|
||||
|
||||
Heb mijn iPhone ook bij BASE gekocht. Voorlopig zonder problemen.
Bij Mobistar zijn ze niet op voorraad en zijn ze 40 euro duurder. Bij BASE dus op voorraad voor de prijs van 599 euro - 16Gb Volgens de verkoper gebeurd de garantie via BASE en heb je recht op 2 jaar garantie. Hopelijk hoef ik er nooit gebruik van te maken
__________________
iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7 iPhone X 256GB iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular Apple TV4 64Gb |
#31
|
|||
|
|||
Citaat:
Heeft Dynafix je dit bevestigd? Dus je stuurt het toestel zelf op? Als dit bij Mobistar ook kan, kan dit de hersteltermijn met een paar dagen verkorten. Natuurlijk, het risico van de zending neem je dan zelf. |
#32
|
|||
|
|||
Haha "hoge uitzondering", ik vind het lachwekkend dat ze dat zo durven te noemen. Wettelijk hoort het gewoon zo. Goed dat je dit alsnog hogerop doorpakt.
Mooi dat het is afgehandeld! |
#33
|
|||
|
|||
Citaat:
Geachte heer/mevrouw, Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vraagt of u uw defecte toestel bij ons ter reparatie kunt aanbieden. Graag beantwoorden wij uw e-mail. U hebt inderdaad de mogelijkheid het toestel van maandag tot vrijdag van 09.00 uur tot 18.00 uur bij ons af te geven op onderstaand adres: Dynafix B.V. Daelderweg 21 6361 HK Nuth Wij kunnen u echter nooit vooraf aangeven of het toestel vrijwel direct gerepareerd kan worden of dat we het toestel hier willen houden. Mochten er naar aanleiding van bovenstaande uitleg nog vragen zijn, dan kunt u uiteraard nogmaals contact met ons opnemen. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groeten, Best regards, Dynafix Care B.V. |
#34
|
|||
|
|||
Ik heb mijn Iphone ook gekocht bij Base, en heb er veel spijt van. Na 12 dagen viel het toestel uit na het nemen van een foto, en kon hem daarna niet terug opstarten. Heb hem terug binnen gedaan bij Base, en het zou 14 dagen duren.Ik moet zeggen dat ik toen de klantvriendelijkheid al niet geweldig vond. Ik werd behandeld als nummertje zoveel van die dag. Papiertje tekenen en daaaag. Nu mail ik hen na 3 weken even om te vragen hoe het zit (want telefoon wordt daar nooit opgenomen), en dan het volgende antwoord: Uw toestel is op 31/01 opgestuurd naar een externe herstelfirma (op 31/01 lag mijn toestel al 2 weken in de Base shop). Dan maar even een algemeen nummer van Base bellen. Zij konden niets zeggen. Op mijn gsm nummer stond ook geen enkele herstelling ingeschreven. De persoon aan de telefoon zei zelfs dat zijn eigen Iphone stuk is, maar dat hij hem bij Base niet durft binnen brengen! Dat zegt al genoeg.
|
#35
|
|||
|
|||
Nieuwe Iphone4 gekocht in Base winkel; home button defect!
Hallo,
Ik heb een week geleden (vrijdag 29 juli 2011) een Iphone4 gekocht in de Base winkel in Gent voor 599 euro. Reeds bij het allereerste gebruik merkte ik dat de home button niet goed werkt. Soms doet hij het wel, maar vaak moet ik meermaals de knop indrukken opdat hij werkt (soms tot 20x toe). Maandag (3 dagen na de inkoop) ben ik terug naar de Base shop geweest met de eis om me een nieuw toestel te geven. Daar vertelden ze me dat ze mijn toestel moeten opsturen, en dat een reparatie 3 weken duurt. én in de tussentijd kunnen ze me geen vervangingstoestel geven! Ik heb me kwaad gemaakt, want zoiets is toch in strijd met de rechten van de klant?? Jammer genoeg heb ik niet veel verstand van zulke zaken, maar 3 weken zonder telefoon vind ik niet kunnen. Ik heb dan besloten om mijn telefoon gewoon opnieuw mee naar huis te nemen en 'te leren leven' met een occasioneel werkende home button. Nu begint dit echt zeer vervelend te worden, dus heb ik gebeld naar Apple klantenservice. Zij kunnen hier ook niets aan doen, problemen moeten worden opgelost met de winkel van aankoop. Ook de base klantenservice vertelt me hetzelfde. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Zonder dat ik mijn telefoon 3 weken kwijt ben? Kan ik een nieuwe telefoon eisen? Of een vervangingstoestel? Zou het helpen om Test-Aankoop te contacteren? Of een klachtenbrief te schrijven? Alvast bedankt voor jullie reacties |
#36
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#37
|
|||
|
|||
@ apotheosis. Bedankt voor de reactie. En dat toestel waarover je spreekt; daar past een microsimkaart in?
groetjes |
#38
|
|||
|
|||
Citaat:
Is geen abo. En ken je iemand anders die een iphone heeft? Laat deze eens proberen met je homebutton ofzo, deze zal snel het verschil ook merken . Het is jammer sommige mensen pech hebben met hun toestel maar wat wil je als er 10tallen miljoenen worden gemaakt, er zitte er dan altijd een bepaald aantal tussen waar er helaas wat fouts aan is (is met andere merken ook zo hoor). Maar je hebt garantie als je homebutton niet goed werkt, mocht je glas gebroken zijn dan heb je pech, mss je dat nog niet weet maar als je je iphone laat vallen en het glas is kapot ofzo dan heb je geene garantie, laten herstellen zal waarschijnlijk meer dan 200 euro kosten dan , dus laat zeker uwe iphone nooit vallen . |
Labels |
base, camera, gent, home button, iphone, maasmechelen, shutter |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
providers gevonden, toch base geen ontvangst(belgie) | seleiphone | Base | 5 | 12-11-12 10:21 |
iPhone 3G: unlock werkt behalve bij m n provider base (belgie) | erol | Unlock | 22 | 07-11-11 21:22 |
Iphone 4 2 problemen en gekocht in Belgie | ZoepC | Koopinformatie België | 2 | 30-01-11 10:33 |
België: Micro SIM BASE België | Colpaert | Overige providers België | 20 | 26-07-10 22:58 |
Iphone uit Belgie met defect opgelost ! | Michael_D | iPhone algemeen | 2 | 11-10-08 13:37 |
|
|