iPhone 4 bij BASE in België gekocht, nu defect... discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou... Mijn eerste iPhone en hij is al 'defect' na 1 dag gebruik! Donderdagavond heb ik voor €599 bij de Belgische BASE shop in Maasmechelen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
iPhone 4 bij BASE in België gekocht, nu defect...
Nou... Mijn eerste iPhone en hij is al 'defect' na 1 dag gebruik!
Donderdagavond heb ik voor €599 bij de Belgische BASE shop in Maasmechelen (M2 winkelcentrum) de iPhone 4 16GB (zwart) gekocht. Alles werkte prima en ik was helemaal tevreden, totdat de dag erna de camera opeens niet meer werkte... Mijn iPhone had blijkbaar ook last van het bekende 'Camera Shutter' probleem waarover genoeg te vinden is op internet. Ik heb alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden wat dit probleem leek op te lossen, maar allemaal tevergeefs. Mijn camera doet het soms heel even, en dan hangt hij opeens weer vast en de volgende keer gaat de shutter gewoon niet meer open. Ik gisterenavond terug naar de BASE shop in Maasmechelen, en daar kreeg ik doodleuk het volgende te horen: "Wij zijn pas begonnen met het verkopen van de iPhone 4 dus we hebben nog geen procedure voor het afhandelen van klachten. Wij weten dat dit slecht is en we zijn hiervoor een oplossing aan het zoeken, maar op dit moment kan ik niets voor u doen". Ik dacht dat ik even niet goed werd.. Ik heb alles geprobeerd: - "U vertelt mij dus dat u géén after-sales service heeft voor het duurste toestel wat u verkoopt?" (antwoord: "Ja meneer, helaas nog niet..."). - "Kunt u het toestel dan niet omruilen?" (antwoord: "Wij ruilen nooit toestellen om"). - "Kan ik het toestel terugbrengen dan?" (antwoord: "Dat kan alleen in Nederland, in België gaat dat niet"). Een hele diepe zucht dus... Ze zouden er vandaag achteraan gaan en mij iets laten weten, dus ik ben eens benieuwd. Iemand tips/adviezen wat ik nu het beste kan doen? Ik woon zelf in Nederland (Limburg), met een DynaFix op steenworp afstand.. Het probleem is natuurlijk dat wanneer ik hem hierheen breng, ben ik het toestel 2 weken kwijt lijkt me? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
erg balen van je toestel,
ik denk dat je eens moet kijken wat er op de bon staat , ik neem aan dat je gewoon apple 1 jaars garantie zou hebben. vervolgens is er volgens mij een soort van europesche koperbescherming /consumenten recht... toestel na 2 dagen al defect... je zou meer mogen verwachten toch ? via google is wel een en ander te vinde. sterkte |
#3
|
||||
|
||||
staat er in je verkoopbon niet in dat je binnnen 10 dagen kan ruilen indien niet tevreden?
Is duidelijk dat ze je Iphone gewoon moeten omwissellen,is stuk uit de doos gekomen.
__________________
at your service |
#4
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb net nog even terug geweest naar de winkel en heb met de filiaalmanager gesproken. In eerste instantie was er niks mogelijk en hetzelfde verhaal als gisteren klonk... Toen ik duidelijk liet blijken dat we dit probleem zo niet gingen oplossen en dat ze maar iets anders moesten verzinnen, kon na 15 minuten aanhouden opeens iets meer: hij ging bellen met het districtshoofd. Na 10/15 minuten was hij hiermee klaar en was de toon van het gesprek opeens een stuk anders. Dit weekend kon hij niks meer voor mij betekenen (oké, begrip), maar dinsdag (zijn eerstvolgende werkdag) ging hij bellen met diegene die hiervoor verantwoordelijk is en het oplossen. Waarschijnlijk werd het een nieuw toestel werd gezegd, maar daarbij geldt natuurlijk: "Eerst zien, dan geloven". Ik ben benieuwd... Het zou in ieder geval géén goede reclame zijn voor BASE als ze mij opnieuw afschepen met de melding dat hij maar moet worden opgestuurd. Daar is het toestel m.i. te nieuw en te duur voor! |
#5
|
||||
|
||||
er is sowieso de garantie regeling waar ze niet onderuit kunnen.
Ze moeten toch al een regeling hebben voor de andere toestellen die ze verkopen!! |
#6
|
|||
|
|||
Citaat:
Natuurlijk de grootste blunder ooit, aangezien dit geregeld moet zijn voordat ze beginnen met de verkoop van dergelijke toestellen... Het zal wel opgelost worden, maar ik heb geen zin om daar weken op te gaan wachten. Ik wil gewoon een nieuw toestel, klaar (en zo ben ik normaal nooit, maar bij zo'n duur toestel van 1 dag oud mag ik dit toch wel verwachten...) |
#7
|
|||
|
|||
Citaat:
Een kleine nuancering is nooit slecht, ook als je kwaad bent. |
#8
|
||||
|
||||
zou zelf ook eens met Base bellen en proberen zo een klacht in te dienen.
base: +32 486 19 1999 |
#9
|
|||
|
|||
Mensen die er niets van weten moeten geen uitleg geven.
Aan de topicstarter: je het wettelijk recht op een herstelling binnen een redelijke termijn, en dit bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Niet bij Base of bij Apple, maar in de shop waar je hem gekocht hebt. Ze mogen je niet wandelen sturen. Ga terug en eis een herstelling. Als ze je wandelen sturen, zeg dan dat je een klacht indient bij de economische inspectie. |
#10
|
|||
|
|||
Normaal gezien kan je altijd wel bij een apple shop binnen gaan voor een hardwarematig probleem. Ik zelf had een probleem met mijn antenne, en ben dan eens gaan kijken in de apple store in Hasselt. Daar vertelde ze mij dat mijn antenne probleem iets was wat ze niet konden oplossen, dat ik hem beter opstuurde naar Apple zelf via een mobistar shop ( omdat ik hem daar gekocht heb ). Je kan eens proberen te bellen, en te vragen of ze je daar die garantie kunnen geven. Want uiteindelijk is het toestel van Apple, en moeten zei het afhandelen. Dat BASE dat niet voor jou wilt doen is belachelijk en schandalig!
Maar ik zou het toch even zelf proberen in een apple store met eigen hersteldienst ( hasselt bv ) ( even bellen ). Ofwel zelf terugsturen naar Apple ( contact met hun opnemen dan ) En voor de rest zou ik geen andere oplossing weten dat BASE blijven beschuldigen. Nu ik weet ook dat je je probleem asap wilt opgelost hebben. Daarom hier een paar dingen die je misschien zou kunnen proberen. En natuurlijk dit gemaakt krijgen zonder kosten. Software reset heb je al geprobeerd he?? Good luck |
#11
|
|||
|
|||
Bedankt!
Ik wist niet dat de Apple store in Hasselt ook hardwarematige problemen deed oplossen. Ik zal zeker morgen eens even contact met hun opnemen! Terugsturen naar Apple zelf zou ik graag willen doen, maar weet iemand hoe ik in godsnaam contact kan opnemen met Apple? Als ik het nummer bel wat op hun website staat, zegt een computer gewoon doodleuk dat ik maar contact moet opnemen met de netwerkprovider, omdat de garanties van Nederland en België zo geregeld zijn... Als iemand een nummer heeft van Apple dan hou ik mij aanbevolen omdat ik er sowieso melding van wil maken bij Apple. Software reset heb ik al geprobeerd (via iTunes en via toestel zelf), maar dat hielp niks. Vanmorgen deed de camera het weer heel even, maar na een paar minuten hing hij weer vast en opende de shutter weer niet... Ik ben benieuwd waar de BASE-shop mee aankomt a.s. dinsdag. Een nieuw toestel is volgens mij de enige goede oplossing, aangezien het toestel nog zo nieuw is (na 1 dag was het defect er al! (misschien zelfs wel eerder, maar heb de camera de eerste dag niet veel gebruikt)). Ik hou jullie wel op de hoogte ;-) |
#12
|
||||
|
||||
Als consument heb je heel veel rechten, ik zou goede info verzamelen en je niet laten afschepen met zo'n dom antwoord van die verkoper.Je hebt de Iphone pas 4 dgn, kom op zeg laat je niet in de zeik nemen.Zij moeten verantwoording afleggen aan jou en niet jou het bos in sturen.Zij hebben jou een defect product verkocht en ze moeten jou gewoon een nieuwe Iphone geven.Anders zou ik er goede hulp bij halen, rechtshulp of iets in die geest maar laat je niet kisten!!!
Gr Ton
__________________
Respect als je dat hebt krijg je er ook wat voor terug....................respect |
#13
|
|||
|
|||
Bij de Apple store van Hasselt staat hetvolgende op de site (maar ik zal ze straks toch even bellen):
Citaat:
|
#14
|
||||
|
||||
U kan dus bij het Mobistarcenter terecht of gewoon de applestore/dealer binnenstappen.
U kan ook de software update even afwachten... |
#15
|
|||
|
|||
Apple geeft wereldwijde garantie op iig de Iphone4 die je ook overal kunt claimen. Je zou dus theoretisch ook naar een Applewinkel in Nederland kunnen gaan, alleen kan het zijn dat ze daar moeilijk doen omdat ze er geen ervaring mee hebben. Bon is (soms) zelfs niet nodig, ze kunnen zien wanneer het toestel is aangeschaft en hoe lang de garantie dus nog loopt.
Zie hier ook wat nuttige informatie, eerst genoemde adres werkte voor mij perfect. |
#16
|
|||
|
|||
Citaat:
Heb gebeld met de Apple store in Hasselt, en deze zeggen mij ook dat ik bij de leverancier moet aankloppen (BASE dus). Kan dus niet met mijn iPhone bij hun terecht... Heb nog eens een mailtje uitgezet naar DynaFix met de vraag of ik bij hun terecht kan. Dit verwacht ik van wel (zelfde verhaal met Van Leliveld Services), maar dan zal ik hem moeten opsturen en dat wil ik eigenlijk niet aangezien het toestel nog zo 'jong' is. Mij lijkt het trouwens sterk dat ik met mijn iPhone bij een mobistarshop naar binnen kan lopen, aangezien die van mij bij de concurrent gekocht is (BASE)? Ik ben bang dat ik toch tot morgen moet wachten op de oplossing van BASE... Iedereen heeft het over een case-nummer van Apple Nederland, maar hoe kom ik in godsnaam in contact met Apple? In de Apple stores willen ze me niet helpen (S&S, AM Bridge, etc.) en via het 0900 7777 703 krijg ik een computer eraan die zegt dat ik maar contact op moet nemen met de netwerkleverancier. |
#17
|
||||
|
||||
Kan dit je van dienst zijn ; Garantie op buitenlandse iPhones: zo werkt het - iPhone - iPhoneclub.nl
|
#18
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#19
|
|||
|
|||
Je moet gewoon naar de BASE shop in Maasmechelen. Jij hebt geen boodschap aan dat zij nog geen afhandeling van klachten hebben opgericht. Jij hebt als consument alle rechten. Dat is Europees gewoon geregeld (dus niet in een dat heeft Nederland wel, België niet verhaal trappen). Ze MOETEN jou een werkend exemplaar verstrekken in dit geval. Ruilen als service heeft te maken met dat je misschien ontevreden bent met het toestel, dit is gewoon een gevalletje DOA (dead on arrival) wat zij te allen tijde op dienen te lossen.
Je bent wel (even cru gezegd) goed gek als je je laat wegsturen daar zonder correcte afhandeling van HUN probleem, dit zal iedere consumentenautoriteit beamen. Je moet niet naar een andere winkel gaan of naar een of ander servicepunt waar het mogelijk enkele weken kost om het op te lossen, het is hun taak om dat defecte product op te sturen (naar Apple of zo'n servicepunt) en er een werkend exemplaar voor terug te krijgen. Aangezien hij bij aankomst gelijk al kapot was is het dus ook nog zo dat je GELIJK een werkend exemplaar terug moet hebben. Laatst gewijzigd door glaantje; 31-01-11 om 16:30. |
#20
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb dat ook zo aangegeven dat ik daar geen boodschap aan heb maar uiteindelijk ben je helaas toch afhankelijk van de medewerker die daar achter de balie staat... Als hun dinsdag niet met een fatsoenlijke oplossing aankomen dan ga ik daar ook echt niet meer weg voordat het fatsoenlijk geregeld is. De enige oplossing is naar mijn mening een nieuw toestel. Laatst gewijzigd door stefmen; 31-01-11 om 16:28. |
Labels |
base, camera, gent, home button, iphone, maasmechelen, shutter |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
providers gevonden, toch base geen ontvangst(belgie) | seleiphone | Base | 5 | 12-11-12 10:21 |
iPhone 3G: unlock werkt behalve bij m n provider base (belgie) | erol | Unlock | 22 | 07-11-11 21:22 |
Iphone 4 2 problemen en gekocht in Belgie | ZoepC | Koopinformatie België | 2 | 30-01-11 10:33 |
België: Micro SIM BASE België | Colpaert | Overige providers België | 20 | 26-07-10 22:58 |
Iphone uit Belgie met defect opgelost ! | Michael_D | iPhone algemeen | 2 | 11-10-08 13:37 |
|
|