iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/143947-iphone-5s-kopen-duitsland-wie-gaat-mee.html)

lijpo666 20-09-13 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 914541)
Ja inderdaad, dat zou beter zijn; start eerder met uitdelen van die kaarten. Of plak ergens aan dat je maar 60 witte/gouden hebt, dan zijn een hoop mensen er rap klaar mee. En zet een ventje met een megafoon neer die even omroept dat je naar huis kan omdat alle kaartjes op zijn :D

er was wel een megafoon aanwezig ik heb ze er mee zien lopen

kleine jan 20-09-13 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 914601)
Helemaal mee eens en die ranzige verkopen op IPC zou ook verboden moeten zijn.

Ja joh zij staan bijna 12 uur in de rij te wachten in de kou, regen zonder stoel en hebben de kans om daar wat op terug te verdienen en dan word je opeens een ranzige verkoper genoemd.

PascalHark 20-09-13 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 914603)
Je argument t.a.v. excuus is speculatie natuurlijk. Je hebt volstrekt geen idee wat de factoren zijn.

Eerder heeft Apple al laten weten waar het probleem ligt... in de productie van de vingerafdrukscanner nl. Die blijkt namelijk problematischer te zijn dan men had verwacht. En je mag van een professioneel bedrijf als Apple verwachten dat ze dát van te voren tackelen óf anders de introductie uitstellen! Iets soortgelijks speelde destijds óók met de witte iPhone 4, die voldeed veelal niet aan de kwaliteitseisen en bleek daarmee ook lastig te produceren! Mijn argument is dus zeker géén speculatie lijkt me...

VoltrefferVick 20-09-13 13:44

Iemand zo slim geweest om te vragen of er morgen nieuwe zijn?

PascalHark 20-09-13 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VoltrefferVick (Bericht 914639)
Iemand zo slim geweest om te vragen of er morgen nieuwe zijn?

Da's wat ze noemen een retorische vraag (een vraag waar je 't antwoord vooraf al van weet)... kunnen (of willen) ze natuurlijk niets over zeggen!

flappah 20-09-13 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PascalHark (Bericht 914635)
Eerder heeft Apple al laten weten waar het probleem ligt... in de productie van de vingerafdrukscanner nl. Die blijkt namelijk problematischer te zijn dan men had verwacht. En je mag van een professioneel bedrijf als Apple verwachten dat ze dát van te voren tackelen óf anders de introductie uitstellen! Iets soortgelijks speelde destijds óók met de witte iPhone 4, die voldeed veelal niet aan de kwaliteitseisen en bleek daarmee ook lastig te produceren! Mijn argument is dus zeker géén speculatie lijkt me...

Maar dat onderstreept toch alleen maar mijn punt? Productietechnische problemen. Oplossing daarvoor is door zich te concentreren op een kleine groep landen. Oplossing onvoldoende, blijkbaar. Goed, ook Apple wordt door mensen gerund en mensen maken fouten. Ze hebben een inschattingsfout gemaakt.

Ik blijf er echter bij dat Apple niet *bewust* te weinig produceert. Ze heeft er totaal geen belang bij om haar klanten te teleurstellen. Dit zou er alleen maar toe leiden dat het bedrijf een slecht beeld krijgt. En bovendien, is het niet dezelfde Apple die juist de klant en haar tevredenheid boven alles stelt? Waarom zou ze dan meteen al diezelfde klant, die al de beslissing genomen heeft om een product van Apple te kopen, iemand die het geld bij wijze van spreke al klaar heeft liggen, te teleurstellen. De kans is groot dat deze klant dan niet meer terug komt of waarschijnlijker, een slecht(er) beeld van het bedrijf krijgt. In alles dat je van Apple weet (hoe ze de stores runt, hoe je geholpen wordt in de winkel, het feit überhaupt dat ze zelf stores heeft) blijkt eruit dat klanttevredenheid bovenaan staat. Men heeft er totaal geen belang bij dat er nu ontevreden mensen rondlopen die negatieve verhalen over het bedrijf rondbazuinen.

Dus, als je zegt, Apple heeft een inschattingsfout gemaakt, dan kan ik een eind met je meegaan. Maar bewust de klant tegen zich in het harnas jagen? Nee. Dat lijkt me erg stug. Ik vind echter wel dat ze het probleem proberen op te lossen door zich te concentreren op een kleine groep landen.

Oh ja, en stel, stel dat Apple de productieperiode vergroot om voorraden te creëren. Wat denk je dat er dan gebeurd. Er gaan foto's lekken van medewerkers waarop grote hoeveelheden ingepakte iPhones afgebeeld staan. De vervolgreactie van klanten zal zijn: waarom in de vredesnaam laat Apple grote hoeveelheden van haar apparaten in pakhuizen liggen? Ik hoor alle geruchten dat er een nieuwe iPhone aankomt en zie, hier liggen ze al! Ik wil het apparaat nu hebben. Het zijn een stel incompetente knurften. Verkopen die handel.

Apple kan het eigenlijk nooit goed doen.

rsnhakan 20-09-13 14:29

Ik was er gisteren om 20:00. Heb 2 space gray 16GB iPhones kunnen bemachtigen. Een paar seconden nadat ik de Apple Store uitliep vanmorgen, kwamen de eerste mensen al naar mij toe of ze er één van mij mochten overkopen. Nou, dat mocht :)

Trouwens, de kleur is echt super mooi. Vond het jammer dat goud er niet meer was, maar dit maakt het ruimschoots goed!

Chesus007 20-09-13 14:52

Waar ga je kijken? Misschien dat Oberhausen/Keulen al nieuwe voorraad heeft? Vorig jaar hadden ze de dag erna al een nieuwe lading, vraag me af of dit dit jaar ook zo gaat zijn.

kenneth12345 20-09-13 14:55

Dat weten we nog niet... Hangt ervan af wat we horen in de media over eventuele stock in bepaalde stores... We zijn van plan om 'ergens' te zijn om 8u bij de opening van de store.

Chesus007 20-09-13 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 914708)
Dat weten we nog niet... Hangt ervan af wat we horen in de media over eventuele stock in bepaalde stores... We zijn van plan om 'ergens' te zijn om 8u bij de opening van de store.

Kunt altijd eens proberen te bellen naar Keulen of Oberhausen dan weet je meteen of ze terug iets binnen krijgen en bespaart het u een verre rit en teleurstelling.

kenneth12345 20-09-13 15:05

Wel... Gaan we nog wel doen... Teleurstelling zal er niet echt zijn moesten we er geen vinden... We zijn allebei vrij en hebben niets te doen die dag... Geen iPhone? Dan maken we er een leuke trip van :D. Hopelijk posten mensen hier nog dingen wanneer zij eventueel naar de winkels bellen :).

Linneke1986 20-09-13 15:05

Hallo, wij zouden ook graag dinsdag gaan. Hopelijk zijn er dan terug iphones in voorraad

kleine jan 20-09-13 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 914682)
Ik was er gisteren om 20:00. Heb 2 space gray 16GB iPhones kunnen bemachtigen. Een paar seconden nadat ik de Apple Store uitliep vanmorgen, kwamen de eerste mensen al naar mij toe of ze er één van mij mochten overkopen. Nou, dat mocht :)

Trouwens, de kleur is echt super mooi. Vond het jammer dat goud er niet meer was, maar dit maakt het ruimschoots goed!

Voor hoeveel heb je hem verkocht? je hebt jezelf toch wel ruimtschoots beloont voor 12 uur wachten? :)

en wat is het verschil tussen de zwarte 5 en de "space grey 5s"? dat heb ik nog niet kunnen ontdekken maar ik heb hem ook nog niet in eggie gezien :)

PascalHark 20-09-13 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 914662)
Maar dat onderstreept toch alleen maar mijn punt? Productietechnische problemen. Oplossing daarvoor is door zich te concentreren op een kleine groep landen. Oplossing onvoldoende, blijkbaar. Goed, ook Apple wordt door mensen gerund en mensen maken fouten. Ze hebben een inschattingsfout gemaakt.

Ik blijf er echter bij dat Apple niet *bewust* te weinig produceert. Ze heeft er totaal geen belang bij om haar klanten te teleurstellen. Dit zou er alleen maar toe leiden dat het bedrijf een slecht beeld krijgt. En bovendien, is het niet dezelfde Apple die juist de klant en haar tevredenheid boven alles stelt? Waarom zou ze dan meteen al diezelfde klant, die al de beslissing genomen heeft om een product van Apple te kopen, iemand die het geld bij wijze van spreke al klaar heeft liggen, teleurstellen. De kans is groot dat deze klant dan niet meer terug komt of waarschijnlijker, een slecht(er) beeld van het bedrijf krijgt. In alles dat je van Apple weet (hoe ze de stores runt, hoe je geholpen wordt in de winkel, het feit überhaupt dat ze zelf stores heeft) blijkt eruit dat klanttevredenheid bovenaan staat. Men heeft er totaal geen belang bij dat er nu ontevreden mensen rondlopen die negatieve verhalen over het bedrijf rondbazuinen.

Dus, als je zegt, Apple heeft een inschattingsfout gemaakt, dan kan ik een eind met je meegaan. Maar bewust de klant tegen zich in het harnas jagen? Nee. Dat lijkt me erg stug. Ik vind echter wel dat ze het probleem proberen op te lossen door zich te concentreren op een kleine groep landen.

Oh ja, en stel, stel dat Apple de productieperiode vergroot om voorraden te creëren. Wat denk je dat er dan gebeurd. Er gaan foto's lekken van medewerkers waarop grote hoeveelheden ingepakte iPhones afgebeeld staan. De vervolgreactie van klanten zal zijn: waarom in de vredesnaam laat Apple grote hoeveelheden van haar apparaten in pakhuizen liggen? Ik hoor alle geruchten dat er een nieuwe iPhone aankomt en zie, hier liggen ze al! Ik wil het apparaat nu hebben. Het zijn een stel incompetente knurften. Verkopen die handel.

Apple kan het eigenlijk nooit goed doen.

Ik zeg ook niet dat Apple bewust klanten tegen zich in het harnas jaagt. Ik geloof echter wél dat Apple het niet heel erg vindt dat er een schaarste is om daarmee de hype alleen maar te vergroten.
En wat dan nóg als er foto's lekken van grote voorraden iPhones? Dat kan Apple dan toch prima weerleggen door aan te geven dat ze een product pas in de markt zetten als ze er voldoende van op voorraad hebben en haar klanten goed kan bedienen. Dan hoeven ze alleen maar het debacle van vanochtend in Oberhausen te benoemen en iedereen weet wat er wordt bedoeld. Dán pas zet je je klant op de eerste plaats!
N.B. En laten we 't ook niet meer hebben over het voortijdig uitlekken van de specs van het nieuwste model... we zitten in 2013 en de iPhone is nog steeds een mooi product, maar niet echt vernieuwend meer.

Urbanfoto 20-09-13 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 914551)
Keulen geen 5S manman

Heb het jou eerder al verwittigd he! Lang leven de 3GS.
Speel daar nog maar ff mee ;).

knuster 20-09-13 16:09

http://i1367.photobucket.com/albums/...ps6e2e286d.jpg

En voor de mensen hier weer beginnen te zagen.....
Deze zijn niet allemaal van mij alleen!!!
We zijn met 3 gegaan en hebben er ieder 2 gekocht.

karakus10 20-09-13 16:14

@knuster
Hoe laat ben jij vertrokken en hoe laat was je daar

bisebaer 20-09-13 16:15

@Knuster: toevallig geen 64GB op overschot? :)

borgqueenx 20-09-13 16:19

Heerlijk hoe 2 marrokaanse mensen gingen voordringen (ik was plaats 30) hoe beveiliging er niks aan doet, en hoe een van die personem naast mn stoel ging pissen en dat ik wel ff mn mond moest houden toen ik er wat van zei.
Ook jammer dat er geen 64gb goud of zilver voor me was op plaats ~30. En dat na persoon 40 er alleen nog maar zwarte modellen waren.
Toch was het beter geregeld als laatste jaar....

knuster 20-09-13 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karakus10 (Bericht 914750)
@knuster
Hoe laat ben jij vertrokken en hoe laat was je daar

Wij waren in de rij om 21.15
En nog eens mensen: deze zijn niet allemaal van mij alleen e!
We zijn met 3 gegaan en hebben er ieder 2 gekocht!
En nee, ik verkoop gene want ene is voor mij en de andere voor mijn vrouwtje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:14.