Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalHark
(Bericht 914635)
Eerder heeft Apple al laten weten waar het probleem ligt... in de productie van de vingerafdrukscanner nl. Die blijkt namelijk problematischer te zijn dan men had verwacht. En je mag van een professioneel bedrijf als Apple verwachten dat ze dát van te voren tackelen óf anders de introductie uitstellen! Iets soortgelijks speelde destijds óók met de witte iPhone 4, die voldeed veelal niet aan de kwaliteitseisen en bleek daarmee ook lastig te produceren! Mijn argument is dus zeker géén speculatie lijkt me...
|
Maar dat onderstreept toch alleen maar mijn punt? Productietechnische problemen. Oplossing daarvoor is door zich te concentreren op een kleine groep landen. Oplossing onvoldoende, blijkbaar. Goed, ook Apple wordt door mensen gerund en mensen maken fouten. Ze hebben een inschattingsfout gemaakt.
Ik blijf er echter bij dat Apple niet *bewust* te weinig produceert. Ze heeft er totaal geen belang bij om haar klanten te teleurstellen. Dit zou er alleen maar toe leiden dat het bedrijf een slecht beeld krijgt. En bovendien, is het niet dezelfde Apple die juist de klant en haar tevredenheid boven alles stelt? Waarom zou ze dan meteen al diezelfde klant, die al de beslissing genomen heeft om een product van Apple te kopen, iemand die het geld bij wijze van spreke al klaar heeft liggen, te teleurstellen. De kans is groot dat deze klant dan niet meer terug komt of waarschijnlijker, een slecht(er) beeld van het bedrijf krijgt. In alles dat je van Apple weet (hoe ze de stores runt, hoe je geholpen wordt in de winkel, het feit überhaupt dat ze zelf stores heeft) blijkt eruit dat klanttevredenheid bovenaan staat. Men heeft er totaal geen belang bij dat er nu ontevreden mensen rondlopen die negatieve verhalen over het bedrijf rondbazuinen.
Dus, als je zegt, Apple heeft een inschattingsfout gemaakt, dan kan ik een eind met je meegaan. Maar bewust de klant tegen zich in het harnas jagen? Nee. Dat lijkt me erg stug. Ik vind echter wel dat ze het probleem proberen op te lossen door zich te concentreren op een kleine groep landen.
Oh ja, en stel, stel dat Apple de productieperiode vergroot om voorraden te creëren. Wat denk je dat er dan gebeurd. Er gaan foto's lekken van medewerkers waarop grote hoeveelheden ingepakte iPhones afgebeeld staan. De vervolgreactie van klanten zal zijn: waarom in de vredesnaam laat Apple grote hoeveelheden van haar apparaten in pakhuizen liggen? Ik hoor alle geruchten dat er een nieuwe iPhone aankomt en zie, hier liggen ze al! Ik wil het apparaat nu hebben. Het zijn een stel incompetente knurften. Verkopen die handel.
Apple kan het eigenlijk nooit goed doen.
|