//

iDemocracy - Windows GUI Jailbreak 1.1.1 Released - Discussies & Ervaringen

iDemocracy - Windows GUI Jailbreak 1.1.1 Released - Discussies & Ervaringen discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door TJB Optioneel: Vervang Dropbear SSH met OpenSSH Tijdens de jailbreak installeerd iDemocracy dropbear SSH. De dropbear SSH server draait vrolijk door ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 24-10-07, 23:59
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TJB Bekijk bericht
Optioneel: Vervang Dropbear SSH met OpenSSH
Tijdens de jailbreak installeerd iDemocracy dropbear SSH. De dropbear SSH server draait vrolijk door op je iPhone na het gebruik van iDemocracy en wordt niet goed verwijderd op dit moment door de huidige versie van iDemocracy. Je hoort vaker dat een SSH server je batterij sneller leeg zuigt, dus dat wil je niet. Het probleem van Dropbear SSH is dat hij niet te disablen is, via een GUI app zoals Services. Installeer je OpenSSH, dan heb je twee SSH servers naast elkaar draaien, dat zuigt
@TJB

Schiiterende inleiding, zeg!

Ik lees in je inleiding bovenstaand stukje over SSH vs. batterij. Als je openSSH op je iPhone wil laten staan, omdat je later nog met iBrickr of winscp of putty wil werken, dan is het inderdaad handig om SSH aan/uit te kunnen zetten.
In Installer vind je het programma services, daarmee kun je SSH aan en uit schakelen. Je hoeft openSSH dan niet van je iPhone te verwijderen.
Ik weet niet of services ook werkt i.c.m. dropbear SSH, maar je zou het kunnen proberen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 25-10-07, 00:01
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

LOL Fresh

Zie verderop in mijn post:

Citaat:
Optioneel: Vervang Dropbear SSH met OpenSSH
Tijdens de jailbreak installeerd iDemocracy dropbear SSH. De dropbear SSH server draait vrolijk door op je iPhone na het gebruik van iDemocracy en wordt niet goed verwijderd op dit moment door de huidige versie van iDemocracy. Je hoort vaker dat een SSH server je batterij sneller leeg zuigt, dus dat wil je niet. Het probleem van Dropbear SSH is dat hij niet te disablen is, via een GUI app zoals Services. Installeer je OpenSSH, dan heb je twee SSH servers naast elkaar draaien, dat zuigt

Nu is het heel makkelijk om dropbear eraf te gooien. Volg precies wat ik heb gedaan hier om het te disablen: Issue 12 - idemocracy - Google Code.

WAARSCHUWING: WEET WAT JE DOET VANAF DE COMMAND LINE, 1 VERKEERDE DELETE COMMAND EN ALLES IS WEG!!! CHECK JE COMMANDO'S DAAROM 5 KEER VOORDAT JE HEM EXECUTE.

Je kan na het verwijderen van dropbear SSH, gewoon OpenSSH installeren met Services.app en via dit programma SSH uit en aanzetten.
Dank je wel voor complimenten.

Laatst gewijzigd door TJB; 25-10-07 om 00:38.
  #123  
Oud 25-10-07, 00:04
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Oeps, overheen gelezen. En ik had nog wel een ctrl-f gedaan om te zoeken op "services".
  #124  
Oud 25-10-07, 00:06
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

, wou het erbij zetten, stond het er al! Allebei over het hoofd gezien.

Citaat:
Je kan na het verwijderen van dropbear SSH, gewoon OpenSSH installeren met Services.app en via dit programma SSH uit en aanzetten.
  #125  
Oud 25-10-07, 01:46
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Eerste post geupdate naar versie 5, zie: https://forum.iculture.nl/iphon....html#post8331
  #126  
Oud 25-10-07, 02:23
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Oplossing toegevoegd in tweede post voor mensen die vastzitten op het activatie scherm op 1.1.1, zonder een Wi-Fi verbinding. Zie: https://forum.iculture.nl/iphon....html#post8334
  #127  
Oud 25-10-07, 19:27
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

iDemocracy werkt perfect, behalve de activatie op dit moment.

Zie: ModMyiPhone.com - Apple iPhone forum, mods, skins, developing and more - View Single Post - iDemocracy: Mostly Automated iPhone 1.1.1 Jailbreak (for Windows)

Ze werken aan een update. Dus je kan iDemocracy gebruiken, alleen even handmatig activeren, zie eerste post van deze topic. https://forum.iculture.nl/iphon....html#post8331
  #128  
Oud 26-10-07, 09:39
stefimke stefimke is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar stefimke
Standaard

Ik ben overgestapt op de REALLY ULTIMATE GUIDE op hackintosh... dan is het echt een ei-tje om te doen!

Ik heb dus nu een 1.0.2 out-of-the-box geupgrade naar 1.1.1 en geunlocked!
  #129  
Oud 26-10-07, 10:00
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Gefeliciteerd!
  #130  
Oud 26-10-07, 10:02
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Is dat de Engelse versie van de Guide die ook op dit forum staat (van Sjowel)?
Of zijn er dingen echt anders in uitgelegd?

En hoe lang ben je bezig geweest?
  #131  
Oud 26-10-07, 10:12
stefimke stefimke is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar stefimke
Standaard

Begint hier wat offtopic te worden aangezien het over iDemocracy gaat hier, maar effe snel nog dan...

Hij lijkt erg veel op de "n00b guide" die hier ergens staat, maar de [REALLY ULTIMATE GUIDE for Windows] Jailbreak-Unlock-Activate-YouTube Iphones 1.1.1 - Hackint0sh is meer up to date gehouden.

Een uurtje moet zeker haalbaar zijn.
  #132  
Oud 26-10-07, 10:20
RJS RJS is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Xiamen, China
Berichten: 48
Standaard

Ook gefeliciteerd, en heb je een link naar die guide?
  #133  
Oud 26-10-07, 10:58
stefimke stefimke is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar stefimke
Standaard

zie mijn vorige post
  #134  
Oud 26-10-07, 11:36
Mauske Mauske is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Mierlo
Berichten: 140
Standaard

Ik heb inmiddels ook mijn iphone op 1.1.1 draaien en geunlocked.
Alleen heb ik 1 probleempje.
Ik kan met putty of winSCP geen contact maken met de iphone.
Ik heb het goede IP adres, en als ik dan contact wil maken krijg ik :
NETWORK ERROR, CONNECTION REFUSED.

OpenSSH is geinstalled op de iphone... kan ook NIET gedeistalled worden met installer...

Iemand een oplossing ?

Laatst gewijzigd door Mauske; 26-10-07 om 11:39.
  #135  
Oud 26-10-07, 12:02
x5nder x5nder is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Ik ben bezig met iDemocracy, maar zit al vast bij stap 1.10... ik heb de AppTapp installer succesvol geïnstalleerd maar nu staat er:
'Your iPhone should ask for activation. Do so, but don't sync just yet.'

Helaas is na het runnen van de AppTapp-installer mijn Wi-Fi-icoon verdwenen. Hoe ga ik nu in godsnaam verder? Ik heb de melding 'Incorrect SIM'.
  #136  
Oud 26-10-07, 16:14
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door x5nder Bekijk bericht
Helaas is na het runnen van de AppTapp-installer mijn Wi-Fi-icoon verdwenen. Hoe ga ik nu in godsnaam verder? Ik heb de melding 'Incorrect SIM'.
https://forum.iculture.nl/iphon....html#post8334

Zie hoe je wi-fi weer aan kan krijgen ^^.
  #137  
Oud 26-10-07, 16:19
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

iDemocracy heeft een update gereleased van de Activator. Deze maakt nu gebruik van het Carnaval system, download hier: idemocracy - Google Code

Voor meer info zie: idemocracy - Google Code
  #138  
Oud 26-10-07, 16:38
roger.peerbooms roger.peerbooms is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 17
Standaard Ssh

Hey TBJ,

Ik heb de com.apple.update.plist aangepast zoals door jou beschreven, maar WinSCP werkt nu niet meer.
Verder staat openSSH nog steeds in de lijst van de Installer, maar kan 'm niet verwijderen. Hij staat ook niet in de lijst van te installeren applicaties...

Wat nu?

Heb jij suggesties?


Alvast bedankt.

Roger
  #139  
Oud 26-10-07, 17:08
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Hallo Roger,

Dat is vreemd, dat zou betekenen dat je dropbear SSH nu heb gedisabled, maar dat OpenSSH niet goed werkt nog, om een bepaalde reden.

Je kan kijken of de OpenSSH wel draait op je iPhone, door via Installer "Utilities > UIctl" te installeren, die te klikken vanaf springboard, en dan te kijken of "com.openssh.sshd" draait/in dat lijstje staat (zwart=enabed, rood=disabled). Zo niet, dan verklaard het waarom je geen verbinding krijgt.

Je zit nu met een probleem, je kan niet meer via SSH op de iphone komen. Dus je moet het via Installer.app zien op te lossen. Aangezien je bij de Installer.app, waarschijnlijk alleen de Reinstall button heb op de Uninstall tab ? Betekent dat je OpenSSH al geinstalleerd had staan voor de jailbreak ? Installer.app is dan een b!tch, en niet op te lossen zover ik weet!

Je kan nog proberen, om via Installer.app "System > Term-vt100" te installeren, en dan op de iphone zelf vanaf de command line werken, maar ik vraag me af of deze app werkt zonder SSH server (logischer wijs niet). Als het wel werkt, kan je altijd nog vanaf de command line, handmatig OpenSSH eraf gooien, en voorzichtig de Installer.app Library bestanden aanpassen, te vinden in "/var/root/Library/Installer/LocalPackages.plist".

Lukt het allemaal niet, zou ik een restore doen naar 1.02, en een retry doen. Misschien heeft iemand anders nog een tip.

Laatst gewijzigd door TJB; 26-10-07 om 17:12.
  #140  
Oud 26-10-07, 17:29
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Probeer "services" eens te installeren met installer.
Daarin zit een schakelaar om SSH aan en uit te zetten. Misschien kun je SSH met services dus weer activeren.
Let ook op dat het password voor 1.1.1 alpine is (en niet dottie).
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen WDS001 Jailbreak 1042 11-05-11 23:22
FW 1.1.1 - Windows: Komt er binnenkort een jailbreak/activate GUI ? TJB Archief 4 16-11-07 15:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:51.