//

Unlock 1.1.2 vanuit de box...

Unlock 1.1.2 vanuit de box... discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe kan je de bootloader checken zonder dat hij geactiveerd is? dit ivm het kijken of je geen kat in de zak koopt op marktplaats......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #421  
Oud 12-12-07, 16:56
pietsnot pietsnot is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 50
Standaard

Hoe kan je de bootloader checken zonder dat hij geactiveerd is?
dit ivm het kijken of je geen kat in de zak koopt op marktplaats...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 12-12-07, 17:15
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

dat kan niet.. Maar bij telefoons die gemaakt zijn na ongeveer week 43/44 is de kans op een bootloader 4.x erg groot.

Die week kan je dan weer controleren door het 4e en 5e nummer van de serial onderop de doos of achterop de iphone
  #423  
Oud 12-12-07, 17:19
homie homie is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 77
Standaard

Ik heb mijn iphone binnen!! ben hem nu aan het jailbreaken
  #424  
Oud 12-12-07, 17:52
esceau esceau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 25
Standaard

De eersten krijgen hun magicsim morgen of vrijdag binnen toch? Zo te lezen gaat het voor iedereen (ongeacht simkaart versie) in theorie wel werken, maar ik kan bijna niet wachten op de resultaten in de praktijk, haha. Respect voor diegenen die blindelings een magicsim besteld hebben!
  #425  
Oud 12-12-07, 18:13
RJ_iPod RJ_iPod is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 43
Standaard

Ik heb dit topic op de voet gevolgd want ik ga over een week naar Amerika en ga dan natuurlijk een iPhone meenemen. Die Magicsim klinkt als een goede oplossing gezien de kosten en het feit dat je het bij een NL bedrijf kan kopen (heb ook zelf geen CC). Ik heb alleen een vraag over de benodigde simcard reader voor het uitlezen van de AT&T sim. Wat is een goede en wat gaat het ongeveer kosten? Ik zie bijv op internet een MD 10 USB Simcard reader van Sitecom zijn. Het hoeft wat mij betreft geen super apparaat te zijn want het zal alleen dienen voor dit klusje (toch liever die paar euro uitgeven dat constant gemier met software hacks etc).
  #426  
Oud 12-12-07, 18:17
djgns djgns is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

Hallo,

net als hierboven ben ik hier ook wel naar benieuwd, maar ook vraag ik mij af welke MagicSim ik moet bestellen, ik heb de link gevolgd, maar krijg dan de keuze uit de CUT en NON-CUT versie...

Grtz PJ
  #427  
Oud 12-12-07, 18:35
GianiV's schermafbeelding
GianiV GianiV is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Cruquius
Berichten: 44
Standaard

CUT versie (volgens eerdere threads)

Ik heb er ook 3 besteld.
  #428  
Oud 12-12-07, 20:13
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
MarkBender,
We gaan dat deze week nog testen als we beschikken over een Magicsim.
Hoi Fresh....ik neem dus aan, gezien je opmerking, dat hij dus nog niet binnen is. Jammer was net namelijk op Schiphol , was er dus al bijna...
  #429  
Oud 12-12-07, 21:22
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard Unlock 1.1.2 vanuit de box...

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb al aardig wat gelezen over het unlocken van een OOB iphone.. nu ben ik van plan begin januari een iphone in NYC die zal dus 99.9% zeker de nieuwe bootloader hebben. Nu heb ik een aantal vragen over de Magicsim methode.

zover ik het begrijp is de procedure:

nieuwe Iphone downgraden naar 1.1.1 activeren/jailbreaken etc dan weer naar 1.1.2 upgraden. dan komt de Magicsim methode.

Citaat:
here are the instructions and things needed:

Items Needed:
  • Magic SIM’s Dual SIM Card (Must be a Magic SIM, others will not work) - MagicSIM, eBay
  • Serial SIM Card Reader & Writer
  • Magic SIM’s SIM Editing Software - Download
Put your AT&T SIM into your SIM writer, and open SIM Scanner and scan your AT&T SIM card. Write down the ICCID as we will need this later. Next open Woron Scan and get your IMSI. Now put in your Magic SIM Dual SIM Card and open SIM Data. Put in your AT&T IMSI and ICCID into and transfer it back to your Dual SIM. Using the paper guide from your Dual SIM, cut your provider’s SIM card accordingly. You should now be able to put your provider’s SIM card into the Dual SIM and then into your iPhone .
en hierna zou je een werkende 1.1.2 OOB (met bootloader 4.6) moeten hebben. En zoals ik dit nu zie werkt dit ook met alle versies van simkaarten. aangezien je niks doet met je eigen simkaart (alleen in de magicsim stoppen).

Een magicsim kaartje is al voor een 10tje te krijgen netzoals een simwriter! Als mijn uitleg klopt lijkt mij dit een simpele en zeker de goedkoopste hardwareunlock methode...

mijn 2e vraag is, kan je als firmware 1.1.3 uitkomt met deze methode ook nog gewoon blijven bellen etc.. zonder weer van alles uit te voeren..

p.s. ik heb wel gezocht op magicsim maar vond alleen wat onduidelijke posts in een thread van 22 pagina's vandaar deze nieuwe post.

Laatst gewijzigd door konijntje; 12-12-07 om 21:34.
  #430  
Oud 12-12-07, 21:46
sjiulskin sjiulskin is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb al aardig wat gelezen over het unlocken van een OOB iphone.. nu ben ik van plan begin januari een iphone in NYC die zal dus 99.9% zeker de nieuwe bootloader hebben. Nu heb ik een aantal vragen over de Magicsim methode.

zover ik het begrijp is de procedure:

nieuwe Iphone downgraden naar 1.1.1 activeren/jailbreaken etc dan weer naar 1.1.2 upgraden. dan komt de Magicsim methode.



en hierna zou je een werkende 1.1.2 OOB (met bootloader 4.6) moeten hebben. En zoals ik dit nu zie werkt dit ook met alle versies van simkaarten. aangezien je niks doet met je eigen simkaart (alleen in de magicsim stoppen).

Een magicsim kaartje is al voor een 10tje te krijgen netzoals een simwriter! Als mijn uitleg klopt lijkt mij dit een simpele en zeker de goedkoopste hardwareunlock methode...

mijn 2e vraag is, kan je als firmware 1.1.3 uitkomt met deze methode ook nog gewoon blijven bellen etc.. zonder weer van alles uit te voeren..

p.s. ik heb wel gezocht op magicsim maar vond alleen wat onduidelijke posts in een thread van 22 pagina's vandaar deze nieuwe post.
1. Het is nog niet bewezen dat MagicSIM werkt. Er is 1 iemand die roept dat het is gelukt maar hier op dit forum is het verder nog niet bewezen (er zijn nu mensen mee bezig). Het zou dus zomaar kunnen dat het óf helemaal niet werkt, óf maar met bepaalde simkaarten, óf gewoon helemaal wel natuurlijk...

2. Als 1.1.3 uitkomt en de MagicSIM methode werkte op 1.1.2 zal je waarschijnlijk gewoon kunnen blijven bellen. Het enige is dat je 1.1.3 wél weer zal moeten jailbreaken. Het is dus zodra de nieuwe firmware uit is wachten op de jailbreak voor 1.1.3.

3. Je hebt het over een simwriter van €10,-. De software die je moet gebruiken om de MagicSIM te maken werkt volgens die tutorial alleen met SERIAL simwriters. De simwriters van 10 euro zijn waarschijnlijk van die usb-dingen. Er is wel een usb driver voor dat programma maar of het werkt met usb-simwriters is nog helemaal niet getest...

Zodra een paar mensen hier kunnen bevestigen dat het werkt, lijkt het inderdaad de meest ideale oplossing. Goedkoop, en nooit meer gezeur met unlocken...
  #431  
Oud 12-12-07, 21:51
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

@Konijntje

Volgens de site Dual-Sim : Goedkoop, slim, eenvoudig en veilig! 2 Simkaarten in 1 Telefoon - Nokia, Samsung, Sony Ericsson! zouden alle SIM kaarten moeten werken maar dat is nog niet getest en daarom kan dit nog niet worden bevestigd. Dit zal in de praktijk moeten worden getest, en dat is ook de reden dat een aantal mensen zo'n kaart hebben besteld. De verwachting is dat de eerste test resultaten eind deze week bekend zullen zijn.

Wat betreft de firware vraag: Je zult na een update van de firmware altijd een Jailbreak moeten uitvoeren. Maar een Jailbreak voor de nieuwe versie is er altijd vele malen sneller als een unlock. Dus je hoeft niet te wachten op een nieuwe software unlock omdat je een hardware unlock hebt.
  #432  
Oud 12-12-07, 22:01
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjiulskin Bekijk bericht
1. Het is nog niet bewezen dat MagicSIM werkt. Er is 1 iemand die roept dat het is gelukt maar hier op dit forum is het verder nog niet bewezen (er zijn nu mensen mee bezig). Het zou dus zomaar kunnen dat het óf helemaal niet werkt, óf maar met bepaalde simkaarten, óf gewoon helemaal wel natuurlijk...

2. Als 1.1.3 uitkomt en de MagicSIM methode werkte op 1.1.2 zal je waarschijnlijk gewoon kunnen blijven bellen. Het enige is dat je 1.1.3 wél weer zal moeten jailbreaken. Het is dus zodra de nieuwe firmware uit is wachten op de jailbreak voor 1.1.3.

3. Je hebt het over een simwriter van €10,-. De software die je moet gebruiken om de MagicSIM te maken werkt volgens die tutorial alleen met SERIAL simwriters. De simwriters van 10 euro zijn waarschijnlijk van die usb-dingen. Er is wel een usb driver voor dat programma maar of het werkt met usb-simwriters is nog helemaal niet getest...

Zodra een paar mensen hier kunnen bevestigen dat het werkt, lijkt het inderdaad de meest ideale oplossing. Goedkoop, en nooit meer gezeur met unlocken...
Oke ik dacht dat ik gelezen had op hackint0sh.org dat er wel een aantal mensen waren waarbij het werkte maar uiteraard moeten we het zelf in NL uitproberen . Ik dacht ik post het alleen ff in zijn volledigheid voor de mensen hier .. is er al een ETA van de mensen hier die het testen ?

en om volledig te zijn is dit niet echt een "unlock" iets netzoals al die andere turbosim etc.. want je unlocked de iphone niet je laat je eigen simkaart er alleen uit zien als een AT&T kaartje

edit::: SlimmeDingen :: - Magic Sim (sim cut) nog iets goedkoper dan dual-sim.nl
  #433  
Oud 12-12-07, 22:05
sjiulskin sjiulskin is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
is er al een ETA van de mensen hier die het testen ?
Vrijdag/zaterdag denk ik...
  #434  
Oud 12-12-07, 22:07
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjiulskin Bekijk bericht
Vrijdag/zaterdag denk ik...
oke! nog een vraagje waarom denkt iedereen dat bij een nieuwe firmware het opeens wel mogelijk is om een software unlock te doen? de bootloader zal ws niet veranderen en het downgraden van een firmware is nu ook al mogelijk.

en over de USB writers, als er een usb driver op de site staat lijkt het me dat dit ws wel zal werken (stille hoop)
  #435  
Oud 12-12-07, 22:10
sjiulskin sjiulskin is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
oke! nog een vraagje waarom denkt iedereen dat bij een nieuwe firmware het opeens wel mogelijk is om een software unlock te doen? de bootloader zal ws niet veranderen en het downgraden van een firmware is nu ook al mogelijk.
Volgens mij heb je gelijk. Als er geen nieuwe bootloader bij zit maakt het vrij weinig uit (correct me if I'm wrong).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
en over de USB writers, als er een usb driver op de site staat lijkt het me dat dit ws wel zal werken (stille hoop)
Ik hoop met je mee...
  #436  
Oud 12-12-07, 22:13
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjiulskin Bekijk bericht
Volgens mij heb je gelijk. Als er geen nieuwe bootloader bij zit maakt het vrij weinig uit (correct me if I'm wrong).

Ik hoop met je mee...
Ik las namelijk dat de bootloader gewoon een chip is in de iphone en sowieso nooit geupdate wordt. maar indd correct me if' i'm wrong.. enige reden dat ik mijn post eerst als nieuwe thread had gepost was trouwens om mensen te laten weten dat er misschien een goedkopere methode is dan turbosim
  #437  
Oud 12-12-07, 22:22
Willumpie Willumpie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 7
Standaard

Weet iemand hoe het kan dat ik een 1.1.2 iPhone gemaakt in week 47 (en dus ws met de nieuwe 4xx bootloader) niet geactiveerd krijg? Ik heb'm in restore mode gezet, en gerestored naar 1.1.1 om hem vervolgen via independence weer te restoren naar 1.0.2 zodat ik SSH e.d. erop kan zetten om hem weer te updaten naar 1.1.1. Alles ging prima zonder problemen, maar hij geeft een error aan het einde van het updaten naar 1.1.1 (error 1015) en daarna blijft hij in restore-mode. Ook independence krijgt hem niet meer uit restore mode voor me. Tenzij ik hem nu weer met iTunes restore naar 1.0.2 en het hele riedeltje opnieuw doe. Dat heb ik nu al 2 keer gedaan en elke keer krijg ik een error aan het eind van de update naar 1.1.1 en blijft hij weer in restoremode hangen... ???
  #438  
Oud 12-12-07, 22:29
homie homie is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 77
Standaard

Mijn magic sim is verzonden dus zou er morgen een moeten hebben! Dan koop ik even een simcard writer en ga aan de slag. Morgen zou er een uitkomst moeten zijn en anders vrijdag heb ook nog tentamens volgende week dus is een beetje druk allemaal!
  #439  
Oud 12-12-07, 22:50
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willumpie Bekijk bericht
Weet iemand hoe het kan dat ik een 1.1.2 iPhone gemaakt in week 47 (en dus ws met de nieuwe 4xx bootloader) niet geactiveerd krijg? Ik heb'm in restore mode gezet, en gerestored naar 1.1.1 om hem vervolgen via independence weer te restoren naar 1.0.2 zodat ik SSH e.d. erop kan zetten om hem weer te updaten naar 1.1.1. Alles ging prima zonder problemen, maar hij geeft een error aan het einde van het updaten naar 1.1.1 (error 1015) en daarna blijft hij in restore-mode. Ook independence krijgt hem niet meer uit restore mode voor me. Tenzij ik hem nu weer met iTunes restore naar 1.0.2 en het hele riedeltje opnieuw doe. Dat heb ik nu al 2 keer gedaan en elke keer krijg ik een error aan het eind van de update naar 1.1.1 en blijft hij weer in restoremode hangen... ???
Ik heb zelf geen MacOS X maar volgens mij staat op onderstaande link de Jailbreak methode voor een MacOS X. Alleen de unlock kun je niet doen omdat je een Bootloader 4.6 versie iPhone hebt.

https://forum.iculture.nl/f1/ip...2-macos-x.html
  #440  
Oud 12-12-07, 23:27
homie homie is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 77
Standaard

Ik begrijp niet waarom je helemaal terug gaat naar 1.0.2. ik heb hem namelijk vandaag nog gejailbreaked door de tutorial hier op de wiki en het werkt als een t**t! gewoon downgraden naar 1.1.1. en dan de stappen volgen!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2e Exchange box Rcfred iPhone algemeen 0 23-06-10 14:29
1.1.3 uit de box claeskens.matteo Archief 1 27-01-08 12:15
[1.1.2] Out of the box, unlocken applestore Unlock [archief] 12 14-11-07 12:32
iPhone box vdb Archief 2 02-11-07 06:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.