//

Firmware

Firmware discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dank cypher21, dat deed het... dat was wel een beetje erg stom van me dat ik daar zelf nie achter kwam... GrBB...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 16-09-08, 16:56
Bossiebos Bossiebos is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Dank cypher21, dat deed het...

dat was wel een beetje erg stom van me dat ik daar zelf nie achter kwam...

GrBB
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 17-09-08, 20:00
pretfred pretfred is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Ik heb een iphone uit Amerika die helemaal gebruiksklaar is gemaakt voor mij. Versie 1.1.4 staat erop en alles werkt prima.
Nu vraag Itunes telkens of ik wil updaten naar de nieuwste versie (2.1). Maar een kennis van had dat gedaan en toen deed zijn telefoon helemaal niks meer! Ik durf dat dus niet aan en ben hier op de site gaan kijken of ik wijzer kon worden.

Nu heb ik in de wiki een update manier gevonden, maar ik vraag mij af of alles wat op de telefoon staat wel bewaard blijft. Zelf gemaakte foto's, ringtones die ik heb toegevoegd en apps die ik heb geïnstalleerd.

Wie kan mij hier helderheid over geven.
  #123  
Oud 17-09-08, 20:08
Bossiebos Bossiebos is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Ga naar de topic van gonny (Jailbreak etc), download daar 1.1-2.1.
Kijk daarna in de HANDLEIDING (homepage) en volg daar de instr van het pwnen naar 2.0 pak ipv 2.0 de 2.1 die je net bij Gonny hebt gedownload (zet die in dat mapje op je desktop)
Bij start Itunes (met alt in Apple) kies je dan die ipsw van gonny, en je hebt een 2.1 .

Bij mij werkt ie ondertussen prima...

Succx

Je apps ed blijven niet staan, wel je fotos adressen, agendas ed, maar als je eerst een backup maakt met Itunes herstelt ie hem daar=na met de laatstgemaakte back up die je had staan...
De apps zijn wel weg...

//mod break: volgende keer graag de edit knop gebruiken.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 17-09-08 om 20:14. Reden: samenvoegen
  #124  
Oud 18-09-08, 09:37
pretfred pretfred is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Dank je wel voor deze informatie.

In dit topic wordt verwezen naar twee soorten FW versies. De ene is voor de Iphone met een 500 MB partitie en de andere is voor een 1GB partitie. Ik heb even gekeken in mijn telefoon, maar kan niet het formaat van de partities vinden. Wel staat er dat ik van de 7.3 GB er 6.5 GB vrij heb.
Kan ik het nog ergens anders terug vinden?

Alvast bedankt.
  #125  
Oud 18-09-08, 11:24
Bossiebos Bossiebos is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Gonny ea, waarom halen jullie die 1 GB toevoeging niet weg?? Ik vond het ook verwarrend, en iedereen wordt aangeraden de 500MB te gebruiken...
  #126  
Oud 18-09-08, 19:48
pretfred pretfred is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Hoi bossiebos,

Ik begrijp dus dat je het beste de 500mb versie kan gebruiken. Wanneer ik die heb geïnstalleerd, is het dan zo dat ik nog meer handelingen moet verrichten? Zoals unlocken en jailbreaken?
  #127  
Oud 18-09-08, 21:04
Bossiebos Bossiebos is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Pretfred,

Jij hebt een Iphone 1e generatie uit USA.
Ga naar iPhone unlock: Handleiding iPhone firmware 2.0 unlock (iPhone 1.0 en iPhone 3G) > Artikel > iPhoneclub.nl

Volg die hele instructie, maar pak ipv de 2.0 de 2.1 ipsw (die van Gonny in het jailbreak forum)

Dan upgrade je direct naar 2.1 ipv naar 2.0...

Mijn phone (die hetzelfde is als de jouwe) werkt perfect!

Succex
  #128  
Oud 18-09-08, 22:25
pretfred pretfred is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

bedankt, maar....
Ik heb alles gevonden en ben bezig geweest. Maar als Itunes bijna klaar is krijg ik een foutmelding 1600.
Nu doet de telefoon helemaal niks meer. HELP! Wat doe ik fout?
  #129  
Oud 18-09-08, 22:31
Bossiebos Bossiebos is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Je loopt een dag achter op mij...

Ook dat heb ik gehad (precies diezelfde melding). iphone restten (power en aan button tijdje ingedrukt houden. dan krijg je weer een appeltje/of ananas.

Je hebt wschlk de customipsw niet in het mapje gezet waar de rest van die bestanden in staan. dat moet je effe doen, dan met alt die ipsw selecteren, en dan doet ie het wel.
  #130  
Oud 19-09-08, 11:43
pretfred pretfred is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Hoi Bossiebos,

Hij gaat netjes de software uitpakken. Dan zegt hij dat hij de iphone aan het voorbereiden is op herstel, maar als de balk vol is gelopen geeft hij die foutmelding.

Ik druk de shift toets in wanneer ik op herstel klik (dat staat in de readme file van xWinPwn) En ik heb de alt toets ingedrukt gehouden bij het selecteren van het bestand wanneer itunes daarom vraagt.

Wat doe ik fout? Ik krijgt nog steeds diezelfde foutmelding...
  #131  
Oud 19-09-08, 12:30
Bossiebos Bossiebos is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Ik had exact hetzelfde...
Heb je de ipsw file in dezelfde map geplaatst als de rest van de bestandjes (uit de HANDLEIDING)?
Werk je vanaf een Mac of Windoos?
Bij MAC moet je de alttoets ingedrukt houden bij de HERSTEL opdracht in Itunes (en dus niet de shift).
Je kunt als het echt niet lukt de 2.0 versie installeren (kijken of die er wel doorkomt), als die dan is geinstalleerd daarna met ALT Herstel in Itunes de n2.1 ipsw erop zetten.

Succes
  #132  
Oud 19-09-08, 16:12
mac-fan mac-fan is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 25
Standaard

Vandaag heb ik een 2G iphone uit de VS binnen gekregen. Was een ebay koopje. Volgens de advertentie zou hij op firmware 2.0 zitten. Nu is de telefoon verder nog niet geactiveerd en kan ik dus verder niets checken wat betreft firmwareversie. Heb wel de code uit wiki: *3001#12345#* geprobeerd maar dit werkt niet.. Mijn andere 2G iphone heb ik Gepwnd op 2.1 met PwnageTool en heb hier nog een custom firmware aan overgehouden. Is het mogelijk/verstandig om de niet geactiveerde Iphone in DFU te zetten en de 2.1 custom firmware erop te zetten? Of kan dit voor onvoorziene problemen zorgen als hij bijvoorbeeld niet op 2.0 zit?
  #133  
Oud 01-10-08, 19:40
ApleJack's schermafbeelding
ApleJack ApleJack is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 30
Stuur een bericht via MSN naar ApleJack
Standaard

hallo allemaal ik heb een groot probleem ik had een goed werkende iphone op 1.4 met een goed werkende modem firmware baseband 04.03.13_G , ik heb hem geprobeerd te upgraden naar de nieuwste versie 2.1 enja daar ging het mis totaal niks meer mee te beginnen , ik zag dat de baseband geupgrade was naar Baseband 04.05.04_G naar heel veel gedoe met verschillende programatjes zoals beschreven in verschillende artikelen op deze site wou het niet lukken nu heb ik geen eens meer een modemfirmware er in staan en komt hij met een melding "REPAIR NEEDED" wie kan me weer op de goede weg helpen ??? zodat ik hem weer kan gaan gebruiken met software 1.4 alvast heeeeel erg bedankt Sjaak
  #134  
Oud 04-10-08, 13:24
zwerver7694 zwerver7694 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: zaanstad
Berichten: 2
Standaard

iPhone1,1_2.1_5F136_Custom_Restore

even google naar dit bestandje heeft bij mij ook gewerkt
staat dan precies hoe en wat je moet doen
  #135  
Oud 05-10-08, 17:00
ApleJack's schermafbeelding
ApleJack ApleJack is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 30
Stuur een bericht via MSN naar ApleJack
Standaard

sorrie zou je mischien iets duidelijker kunnen zijn ik heb idd bestand gedownload, maar een gebruiksaanwijzing zie ik niet staan.

alvast bedankt

sjaak
  #136  
Oud 05-10-08, 19:44
mick mick is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 3
Standaard

Hallo,
Heb een iphone 1.0.2/03.14.08_G
Wil deze upgraden naar 2.1. Kan dat direct via de Custom Firmware van Michael of moet ik allerlei tussenstapjes nemen?
  #137  
Oud 05-10-08, 19:54
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mick Bekijk bericht
Hallo,
Heb een iphone 1.0.2/03.14.08_G
Wil deze upgraden naar 2.1. Kan dat direct via de Custom Firmware van Michael of moet ik allerlei tussenstapjes nemen?
Deze kan je direct updaten met de custom firmware.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #138  
Oud 05-10-08, 20:02
mick mick is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 3
Standaard

Ha scorpiosoft,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ga meteen aan de slag. Laat je weten wat het geworden is.
Dank, Mick

  #139  
Oud 05-10-08, 21:27
mick mick is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 3
Smile

Hallo scorpiosoft,

Beetje onwennig met reageren via dit forum. Werkt, wat mij betreft niet helemaal intuitief. Zoals beloofd, hierbij mijn reactie.
Top. Inmiddels alle oude iphones in dit huis ge-update. Werkte helemaal goed. Ook dank natuurlijk aan Michael. Het kan natuurlijk aan mij liggen (zal ook wel), maar in de handleidingen die beschikbaar zijn, is het moeilijk antwoord te vinden op mijn vraag. Misschien is het nuttig een andere/verbeterde handleiding voor het upgraden naar 2.1 beschikbaar te stellen op dit forum.
In ieder geval hartelijk dank voor jouw antwoord.
Groet, Mick

  #140  
Oud 13-10-08, 10:33
*roberto* *roberto* is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard Help

Ik heb 2 maanden geledeneen iphone, die in de US gekocht is, gekocht.
Bij het aanmelden op itunes werd er gevraagd of ik een update wilde hebben, daar heb ik ja op gezegd.
nadat deze update geinstalleerd was, werd mijn iphone opnieuw gestart.
Nu is al mijn data weg, en zie ik in mijn scherm alleen een usb stekkertje dat naar het itunes logo wijst op mijn venster.
Als ik me nu weer opnieuw aanmeld bij itunes wordt mijn simkaart niet meer herkend, en kan ik dus helemaal niets proberen om dit defect te verhelpen. Ik heb de iphone 8gb uit de usa Firmware 1.1.4.
HELPPP!!!!
 


« Safari | Batterij »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3.1.3 Firmware Herstellen naar OS 3.1.2 Firmware ( Gebruik van windows ) Sahtekar iPhone algemeen 2 09-05-10 18:48
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.