//

Is dit legaal?

Is dit legaal? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zag laatst dit topic hier op het forum: Geld terugvragen (refund) in de App Store - iPhoneclub.nl En ging het zelf ook proberen, ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-02-13, 01:00
Guest-20191103144301
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Is dit legaal?

Ik zag laatst dit topic hier op het forum: Geld terugvragen (refund) in de App Store - iPhoneclub.nl

En ging het zelf ook proberen, ik had een app gekocht en vroeg mijn geld terug omdat het spel een beetje haperig was. Ik kreeg het bedrag terug, maar ik kon de app nog gratis downloaden in de appstore, omdat ik hem al eens eerder heb aangeschaft, dus ik kreeg m'n geld terug maar downloadde hem daarna gratis opnieuw.

Kan mijn apple ID hiervoor worden geblokkeerd ofzo?

-Tom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-02-13, 04:52
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Zou straf zijn hiervoor een klant te blokkeren... Dan zijn ze zelf beetje in fout he. Ofwel zouden ze de app dan moeten blokkeren, ofwel het geld alsnog van je tegoed afhouden.
  #3  
Oud 04-02-13, 09:32
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Net zoals ik zei dus
  #4  
Oud 04-02-13, 10:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomietie Bekijk bericht
I...dus ik kreeg m'n geld terug maar downloadde hem daarna gratis opnieuw.
Waarom heb je die app dan opnieuw gedownload, die was toch "haperig"
  #5  
Oud 04-02-13, 11:24
Guest-20191103144301
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom heb je die app dan opnieuw gedownload, die was toch "haperig"
ja hij was een beetje laggy, maar was wel speelbaar.

Er is nog eeen game, die had ik gekocht, geld teruggevraagd en ik heb hem niet eens verwijderd

Foutje van apple misschien
  #6  
Oud 04-02-13, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomietie Bekijk bericht
Er is nog eeen game, die had ik gekocht, geld teruggevraagd en ik heb hem niet eens verwijderd
Je hebt blijkbaar een "gat in de markt" gevonden. Nu maar afwachten wanneer en hoe Apple dat gat gaat dichten

Succes verder
  #7  
Oud 04-02-13, 11:46
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Je vraag is of het legaal is. Dat weet ik niet, maar het is in ieder geval niet netjes.
  #8  
Oud 04-02-13, 13:02
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomietie Bekijk bericht
ja hij was een beetje laggy, maar was wel speelbaar.

Er is nog eeen game, die had ik gekocht, geld teruggevraagd en ik heb hem niet eens verwijderd

Foutje van apple misschien
Klopt, ze waarschuwen normaal dat het een eenmalige uitzondering is dat ze je geld teruggeven. Blijf je doorgaan met dit trucje, dan hoef je ook geen nette reactie van hen te verwachten als ze je contactgeschiedenis nagaan
  #9  
Oud 04-02-13, 17:05
Guest-20191103144301
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb nu al 2 keer een eenmalige refund gehad. Denk niet dat ze heel boos worden, het is toch telkens een andere medewerker, en een bedrijf dat miljarden verdient kan die paar eurotjes vast missen. Hoop dat ze dit niet fixen
  #10  
Oud 04-02-13, 17:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomietie Bekijk bericht
Hoop dat ze dit niet fixen
Dat zegt heel weinig over Apple en héél veel over tomietje
  #11  
Oud 04-02-13, 17:31
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Ja, voor die enkele centen dat zo'n appje kost. en dan nog, eerlijk duurt het...
  #12  
Oud 04-02-13, 17:35
Guest-20191103144301
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zegt heel weinig over Apple en héél veel over tomietje
hoe bedoelt u?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 februari 2013 om 16:37 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk bericht
Ja, voor die enkele centen dat zo'n appje kost. en dan nog, eerlijk duurt het...
mee eens... Maarja....Het is niet mijn fout
  #13  
Oud 04-02-13, 22:18
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomietie Bekijk bericht
Heb nu al 2 keer een eenmalige refund gehad. Denk niet dat ze heel boos worden, het is toch telkens een andere medewerker, en een bedrijf dat miljarden verdient kan die paar eurotjes vast missen. Hoop dat ze dit niet fixen
Je betaalt in principe ook voor de game die je speelt, en niet voor apple, al eist apple wel een gedeelte van ontwikkelaars.
  #14  
Oud 04-02-13, 22:19
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Afgezien van dat de ontwikkelaar en Apple hier hinder en kosten aan ondervinden, kan het ook zijn dat door dit soort misbruik Apple beslist dit nooit meer te doen. Als dit te veel voorkomt, zal Apple besluiten om nooit meer een refund te geven.
  #15  
Oud 05-02-13, 00:06
Guest-20191103144301
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Afgezien van dat de ontwikkelaar en Apple hier hinder en kosten aan ondervinden, kan het ook zijn dat door dit soort misbruik Apple beslist dit nooit meer te doen. Als dit te veel voorkomt, zal Apple besluiten om nooit meer een refund te geven.
dat zou kunnen, maar ik denk eerder dat ze ervoor zorgen dat je na een refund de app niet meer opnieuw kan downloaden en dat hij automatisch wordt verwijdert van je iphone. Denk dat dat zowieso de bedoeling is, en dat dit gewoon een soort bug is?
  #16  
Oud 05-02-13, 00:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het is mij ook al eens opgevallen. Hoewel ik er nooit misbruik van heb gemaakt, is bij mij een 3e geval niet meer gehonoreerd.

En omdat het die keer om minder dan 2 euro ging het erbij laten zitten. Ik vond het meer een principiële kwestie, dat zon brol app verkocht mocht blijven worden.

Ik had toen de recensies niet eerst bekeken.

De 1e keer was dacht ik dat ik 2 keer binnen 2 uur dezelfde film gehuurd had (per ongeluk, immers je mag hem daarna 48 uur lang zoveel kijken als je maar wil), daarna een app waar ik zeer ontevreden over was. De 3e keer dus ook een app.

Oplichten = altijd illegaal, vind ik.
  #17  
Oud 05-02-13, 01:50
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomietie Bekijk bericht
dat zou kunnen, maar ik denk eerder dat ze ervoor zorgen dat je na een refund de app niet meer opnieuw kan downloaden en dat hij automatisch wordt verwijdert van je iphone. Denk dat dat zowieso de bedoeling is, en dat dit gewoon een soort bug is?
Ze weten natuurlijk onderhand van het bestaan af, dus of het echt een bug is of dat het ze niet uitmaakt weet ik zo niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Het is mij ook al eens opgevallen. Hoewel ik er nooit misbruik van heb gemaakt, is bij mij een 3e geval niet meer gehonoreerd.

En omdat het die keer om minder dan 2 euro ging het erbij laten zitten. Ik vond het meer een principiële kwestie, dat zon brol app verkocht mocht blijven worden.

Ik had toen de recensies niet eerst bekeken.

De 1e keer was dacht ik dat ik 2 keer binnen 2 uur dezelfde film gehuurd had (per ongeluk, immers je mag hem daarna 48 uur lang zoveel kijken als je maar wil), daarna een app waar ik zeer ontevreden over was. De 3e keer dus ook een app.

Oplichten = altijd illegaal, vind ik.
Tja... Ik heb al meerdere malen per ongeluk een app van 1/2 euro gekocht. Heb nooit de moeite genomen om een refund aan te vragen

Oplichten is inderdaad illegaal...
  #18  
Oud 06-02-13, 01:53
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik had puur door verstrooidheid het gekunnen om tomtom west europa te kopen terwijl ik gewoon mijnen benelux wilde downloaden.
Ik heb toen ook mijn geld terug gevraagd en alsook terug gekregen.
Ik merkte nog maar sinds een maand geleden op dat ik west europa gratis kan gebruiken/downloaden nu en ik doe dat ook natuurlijk, neen, dat mag, niks mis mee, maar zoals hier gezegd is geweest; als ze gaan zien er iemand is die er misbruik van maakt dan zal deze het vroeg of laat steken hebben wat niet abnormaal is ook he.
  #19  
Oud 06-02-13, 07:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nou dat vind ik naar de vraag, of daar niks mis mee is.

Je krijgt je geld terug omdat je het gekochte artikel niet wilde hebben, maar nu gebruik je het toch.

Ik had eens een paar onderdelen voor mijn auto besteld, maar kreeg 1 item van een afwijkend type verkeerd geleverd (niet volgens bestelling geleverd; ik had dus niet zelf per ongeluk de verkeerde gekocht). Ik kreeg na contact met de webshop m'n geld terug, en in caps-lock de mededeling: houd het artikel maar.

In dat geval ben je vrij om ermee te doen wat je wilt. Ik heb dat ding voor een prikkie door kunnen verkopen aan iemand die wél wat aan dat type onderdeel had....

Misschien is er zoiets ook sprake van bij de iTunes Store? Dat je je geld terug krijgt, maar de app mag 'houden'?
  #20  
Oud 06-02-13, 07:45
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Misschien kost het hun meer geld om de app te blokkeren dan het zo te laten? Maar als ze zien dat er inderdaad misbruik is, zullen ze volgens mij de accounts die teveel refunds vragen, het niet meer toestaan. Wellicht staat er een termijn en aantal op. Bvb 2 keer per jaar , 3de keer geweigerd. En is dat voor hun de klantvriendelijkste (voor de klant trouwens ook, want die kan zich eens vergissen bij aankoop) en gelijkertijd de goedkoopste manier van werken. Dus ik denk dat de misbruikers vooral zichzelf zullen bedotten, want een volgende keer dat ze zich echt vergissen zal er een weigering zijn...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Illegaal/legaal iPodTouch4 Muziek, foto & video 7 15-10-10 17:45
iPhone 3G: Legaal unlocken David123 Unlock 4 22-06-10 02:40
legaal? tibo100 iPhone algemeen 9 11-05-10 15:04
iPhone 3G: legaal unlocken via T-mobile frankz Unlock 20 30-03-10 19:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.