//

muziek importeren in iTunes lukt niet

muziek importeren in iTunes lukt niet discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een iMac. Eerder stond mijn iTunes bibliotheek wegens ruimtegebrek op mijn windows notebook op een aparte server. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-03-13, 22:13
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Question muziek importeren in iTunes lukt niet

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een iMac. Eerder stond mijn iTunes bibliotheek wegens ruimtegebrek op mijn windows notebook op een aparte server. Nu er op de iMac ruimte zat is, heb ik de muziekbibliotheek geïmporteerd in iTunes op de iMac. Ik dacht dat alles goed was gegaan: ik zag dat iTunes de bestanden kopieerde naar de bibliotheek en converteerde als dat nodig was.
Vorige week merkte ik echter dat bestanden met de extensie .wma niet geïmporteerd waren. Ik probeer dit nu alsnog handmatig te doen, maar dat lukt dus niet.

Ik ga naar "Voeg toe aan de bibliotheek" en geef aan om welke map het gaat, maar dan gebeurt er niets. "Werk iTunes media bij" staat aangevinkt.
Ik heb inmiddels het programma Switch geïnstalleerd om de bestanden te converteren naar een format wat iTunes wel aan kan, AAC bijvoorbeeld, maar ook dan het lukt nog steeds niet. Ook de map alvast in de iTunes map zetten, heeft geen effect.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Laatst gewijzigd door AnnemiekB; 04-03-13 om 22:31.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-03-13, 02:22
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Windows Media Audio-bestanden met iTunes voor Windows importeren

iTunes ondersteunt WMA niet.

Voortaan als je iets wilt importeren zonder kopie (waarna je het origineel moet verwijderen) en als je zeker wilt weten dat iTunes het geprobeerd heeft, plaats de map of selectie bestanden in de "Voeg automatisch toe aan iTunes" map

iTunes 9: een goed begrip van de map "Voeg automatisch toe aan iTunes".
  #3  
Oud 05-03-13, 09:56
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard

Dank, ik ben weer een stapje verder, maar ben er nog niet.

Als ik een nummer of een map met nummers in de map "Voeg automatisch toe aan iTunes map" zet, gaan die zodra iTunes actief is, door naar de map "Niet toegevoegd". Gaat om zowel aac bestanden als wma bestanden. Die laatste zouden automatisch geconverteerd moeten worden, als ik het goed lees.
  #4  
Oud 05-03-13, 11:33
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

De links vertellen dit:
- iTunes voor Mac kan helemaal niets met WMA.
- iTunes voor Windows kan niet-beschermde WMA converteren.

That's all. Waarom ze eenmaal geconverteerd ook niet werken is misschien omdat ze in de metadata als beveiligd staan aangemerkt. Maar dat is een gok en ik weet niet of dat ertoe zou moeten doen eenmaal geconverteerd...
  #5  
Oud 05-03-13, 12:54
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard

Ik ben eruit. Geen idee waarom, maar als ik de bestanden converteer naar .m4a, worden ze daarna wel in iTunes ingeladen.
Wel jammer dat alleen de tracknaam wordt overgezet bij het converteren en ik de artiest, albumnaam en cover e.d. zelf allemaal achteraf nog moet toevoegen.
  #6  
Oud 05-03-13, 14:54
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Fijn dat het opgelost is. Het is in ieder geval wat!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Muziek op IPhone 5 zetten met itunes lukt niet G_Babyke iTunes 15 18-02-13 20:47
Mac OS X: Muziek importeren in iTunes - kopieren of niet ? divanci iTunes 1 20-05-12 22:16
Mac OS X: Muziek importeren naar iPod touch 3G lukt niet, mappen blijven leeg. mathijs666 iTunes 0 12-10-11 15:34
muziek in iTunes importeren lukt opeeens niet meer andrea.christ iTunes 0 17-11-10 20:50
Windows: Muziek en video's importeren via iTunes gaat niet (meer) Yash100 iTunes 2 24-08-08 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.