Ervaringen Click & Buy

Ervaringen Click & Buy discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb rond Februari iCopter gekocht via de appstore(0,79c), nu krijg ik van C&B een rekening van 17euro ik dees naturlijk niet betaalt en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 4 May 2009, 14:36
» iPhone 4S 32GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Zilver) [FW: 7.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2009
Berichten: 14
Angry Click & Buy oplichting -> incassobureau

Hallo,

Ik heb rond Februari iCopter gekocht via de appstore(0,79c), nu krijg ik van C&B een rekening van 17euro ik dees naturlijk niet betaalt en geprobeert C&B te bereiken via de mail en de telefoon.
Op beide heb ik nooit reactie gekregen. Nu hebben ze mij een aantal aanmalingen gestuurd, het bedrag is opgelopen tot 65 euro, nu heb ik tot 5 Mei op het nog over te maken op hun rekening anders schakelen ze een extern incassobureau in? Wat moet ik nu doen?

Iemand hier ervaring mee gehad? Wat was de afloop?

mvg Menno

Laatst gewijzigd door menn0w; 4 May 2009 om 14:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 4 May 2009, 14:40
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 August 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 625
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Standaard

Nogmaals duidelijk bezwaar maken en refereren aan de eerder betaalde rekening. Zorg er ook voor dat je goed bijhoudt wat je wanneer hebt gedaan, wie je eventueel gesproken hebt.
Als je dan onverhoopt toch met incasso bureau te maken krijgt kun je goed documenteren waarom je in je recht staat.
suc6.
  #3  
Oud 4 May 2009, 14:45
» iPhone 4S 32GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Zilver) [FW: 7.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2009
Berichten: 14
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie!
Idd moet alles even goed bij houden.
  #4  
Oud 4 May 2009, 15:05
iMario's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 4 32GB (Wit) [FW: 7.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 8.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 21 March 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.182
Send a message via twitter to iMario
Standaard

Heb dit ook gehad, alleen niet zo'n groot bedrag... Ze lichten je gewoon op waar je bij staat! Heb altijd voldoende saldo gehad, maar toch beweren ze dat dat niet zo is, en dan gooien ze er +€15 bij.

Heb dit gewoon betaald. Heb dit 2x gehad.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #5  
Oud 20 July 2009, 21:55
DertKesh's schermafbeelding
» iPhone X 64GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 612
Standaard

Wat is hier precies het probleem? Krijg je problemen als je geen genoeg geld hebt op Click and Buy o.i.d? Ik ben wel nieuwsgierig omdat ik sinds vandaag ook een Click and Buy account heb aangemaakt waarbij je MINIMAAL 5€ moet overzetten op je C&B rekening.

En als je iets koopt dan wordt het toch automatisch van je rekening afgeschreven? Dus dat zij zeggen dat je niet hebt betaalt kan zowiezo niet kloppen?

Edit:
Heb 2 betaalde apps gekocht, namelijk 'iMetal' en 'Pool' maar als ik op mijn C&B account kijk dan zie ik dat alleen iMetal is betaald. Kan het zijn dat ik van hun hoor te krijgen dat 'Pool' niet betaald is en dat ze van mij ook ineens geld willen?
__________________
Don't tell people your dreams, show them!

Laatst gewijzigd door DertKesh; 20 July 2009 om 22:02.
  #6  
Oud 20 July 2009, 22:03
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 6.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 6 June 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Heb ook C&B - tot nu toe, gelukkig, geen problemen mee. Zonde trouwens dat je ervoor hebt betaald, iCopter classic is precies het zelfde... alleen gratis dan

Laatst gewijzigd door Smon; 20 July 2009 om 22:07.
  #7  
Oud 20 July 2009, 22:18
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 June 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 1.836
Send a message via twitter to Shorty007
Standaard

ik heb ook een jaar C&B nu. Heb af en toe ook me twijfels erover hoor. Krijg wel heel vaak mail van ze dat ze weer een bedrag eraf gaan halen...had pas ook idd 17 euro maar wist niet waarvoor...heb inmiddels een creditcard, denk dat ik me account maar es om ga zetten.
  #8  
Oud 20 July 2009, 22:26
marcoryn's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Wit) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 7.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 December 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Heb ook een keer iets gekocht terwijl ik geen tegoed meer had..maar ja, kon hem downloaden en wist niet meer hoeveel tegoed ik had (wist loginnaam en paswoord niet meer).. Toen kreeg ik ook bericht van ze dat ik 15 euro boete moest betalen en na telefonisch contact bleek dat ik 'rood' stond en dit een soort boete bedrag was.
Boos geworden en toen waren ze zo coulant dit bedrag te seponeren als ik wilde zorgen voor voldoende tegoed.

Tja ..click and buy..loopt al een leuk draadje over ;-)
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #9  
Oud 20 July 2009, 22:29
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 June 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 1.836
Send a message via twitter to Shorty007
Standaard

Tegoed?? heb nooit iets over een tegoed gezien als ik iets kocht haalden ze t van me rekening af...hebben jullie het weer op een andere manier??
  #10  
Oud 20 July 2009, 22:46
DertKesh's schermafbeelding
» iPhone X 64GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 612
Standaard

Hallo Shorty,

heb jij geen rekeningnummer opgegeven op C&B? Je wilt je rekeningnummer in en maakt geld over van je rekening naar je C&B account. (MInimaal 5€)

En als jij dan een app koopt dan halen zij het automatisch van je rekening af.

Het is dus aan te raden om geen apps te kopen als je niet weet hoeveel € je op je C&B account hebt of als je minder € hebt dan dat de app kost?
  #11  
Oud 20 July 2009, 22:48
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 June 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 1.836
Send a message via twitter to Shorty007
Standaard

ik heb geen geld overgemaakt naar C&B hoor, nog nooit gedaan. Ik heb aangegeven dat ze t van me rekening af mochten halen als ik iets aankoop via C&B....weet niks van een tegoed ofso, kan me iig niet herinneren dat ik dat heb gedaan mja is alweer een jaar geleden
waar kan je zien wat je tegoed is???
edit: ow gevonden, ff ingelogd op C&B....
Tegoed 0
Heb nog 5 euro om te betalen, halen ze zelf altijd van me rekening af hoor...

Laatst gewijzigd door Shorty007; 20 July 2009 om 22:51.
  #12  
Oud 20 July 2009, 22:52
DertKesh's schermafbeelding
» iPhone X 64GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 612
Standaard

Je logt in op C&B en klikt op 'Mijn Rekening'. Daar zie je de bedragen die van jouw rekening zijn afgehaald en het bedrag dat jij nog hebt op jouw account.
  #13  
Oud 20 July 2009, 22:55
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 June 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 1.836
Send a message via twitter to Shorty007
Standaard

ja zonet gevonden idd
betaal je eigenlijk rente aan C&B? omdat ik dus nooit tegoed heb overgemaakt...?
Heb me itunes account nu op visa creditcard gezet mja visa hanteerd 17% rente ofso
  #14  
Oud 20 July 2009, 22:57
DertKesh's schermafbeelding
» iPhone X 64GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 612
Standaard

Ik vindt het vreemd, ik heb via Ideal 5 euro overgemaakt op mijn C&B account. Maar mijn primaire betaalmiddel is mijn rekeningnummer van de bank.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het van die 5 euro afgehaald wordt die ik op mijn C&B account heb gezet?
Hoe zet ik dat als primair?
  #15  
Oud 20 July 2009, 23:00
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 29 June 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 1.836
Send a message via twitter to Shorty007
Standaard

nja je hoeft dus niet perse tegoed over te zetten
mja kan zijn dat jij geen rente betaal en ik misschien wel omdat ik dus nooit tegoed heb.... dat weet ik niet, vraag ik me erg af. Dus als iemand hier meer over kan vertellen
  #16  
Oud 20 July 2009, 23:03
DertKesh's schermafbeelding
» iPhone X 64GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 612
Standaard

Automatische afschrijving van uw bankrekening - 3/5 werkdagen - GRATIS

Creditcard - direct - 3,9%

online overschrijving via ideal - direct - GRATIS

overschrijving - 3/5 werkdagen - GRATIS

en hoe het met rente zit zou ik niet weten

EDIT:
Heb even een e-mail gestuurd via 'contact' om te vragen hoe het met de betalingen zit.
  #17  
Oud 21 July 2009, 19:23
» iPhone 3G 16GB (Wit) [FW: 3.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 19 June 2009
Locatie: Damsko
Berichten: 23
Standaard

Ook problemen gehad, op mijn bank staat een blokkade op automatische incasso. Ze hebben me nu 2x 15€ gerekend waar ik het NIET mee eens was en dreigde dit zelf over te gooien naar een extern iemand alvorens zij het naar een Incasso hebben kunnen sturen. Geregeld, er is weer €15-. afgehaald, nu nog een openstaande rekening welke ik deze week ga voldoen en dan vind ik het wel goed zo.

Jailbreaken is zoveel beter!
  #18  
Oud 21 July 2009, 20:09
DertKesh's schermafbeelding
» iPhone X 64GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 28 December 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 612
Standaard

Ik heb dit als antwoord gekregen op mijn vraag:

Geachte heer xxxx,

ClickandBuy wordt door de aanbieder enkel en alleen ingezet als betaalsysteem
waardoor wij geen enkele invloed hebben op aanbiedergerelateerde
aangelegenheden. Ook kunnen wij niet zonder toestemming van deze aanbieder een
aankoop of een bedrag restitueren of uw gegevens bij de aanbieder inzien.

Voor vragen of klachten die gerelateerd zijn aan deze aanbieder verzoek ik u
deze direct te contacteren. De contactgegevens van deze aanbieder vindt u op
http://www.apple.com/nl/support/itunes/

Indien u er, onverhoopt, niet samen met de aanbieder uitkomt, zijn wij
uiteraard graag bereid te bemiddelen en kunt u ons graag weer contacteren.
Stuur dan voorafgaande correspondentie door en vermeld van telefonische
contacten datum, tijd en met wie u heeft gesproken.

Voor uw aankopen bij deze aanbieder heeft u een zogenaamde 'easy collect
machtiging' afgegeven. Zo kunt u uw aankopen direct uw iTunes account
plaatsen. Hierdoor hoeft u niet iedere keer in uw ClickandBuy account in te
loggen om uw aankoop te bevestigen.

Om de verleende machtigingen te raadplegen en eventueel te herroepen, logt u
in op www.clickandbuy.com. Kies vervolgens het tabblad 'Transacties' en klik
dan op 'Easy Collect-machtiging'

Indien u nog vragen heeft kunt u ons ook graag, tijdens kantooruren,
telefonisch contacteren.

Onze Nederlandstalige klantendienst staat u graag te woord,
vanuit Nederland: 020 - 79 47 919,
vanuit Belgi: 02 - 79 20 309.

In dringende gevallen helpen wij u ook buiten kantooruren, in Engelse of
Duitse taal, graag verder onder het nummer 0049 - 221 177 38 920.

Met vriendelijke groet,

Chadijah
ClickandBuy Customer Care Team

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom C&B automatisch geld van je rekening afhaalt met als reden je hebt niet betaalt. Moet dat van Apple dan? En voor zover ik het weet kun je naar je bank gaan en doorgeven dat zij dat bedrag terug moeten storten naar jouw rekening?

Want ik vroeg zoiets over overschrijven (internet bankieren), toen vertelde de medewerkster mij dat het hierbij niet mogelijk is omdat je het uit eigen wil overmaakt op de rekening van ..

maar als het automatisch van je rekening wordt afgeschreven dan kun je het terugvragen via je bank.

Ik heb in totaal 3 apps gekocht, en via mijn C&B account zie ik dat er 'maar' 1x 0,79 cent van mijn C&B account waar 5€ op staat is afgehaald.

terwijl ik 2x een app voor 0,79 cent en 1x een app van 1,59 heb gedownload. Maar die staan niet bij 'mijn transacties'. Wel vreemd.
  #19  
Oud 7 August 2009, 13:49
» iPhone 3G 16GB (Zwart) [FW: 2.0]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 4 August 2008
Berichten: 11
Standaard

Een akkoord voor automatische incasso is slechts geldig met een officiele handtekening, en een online 'ik ga akkoord' is dus niet rechtsgeldig.

Ik heb hetzelfde meegemaakt deze week. Er was iets fout gegaan met een applicatie van 0,79 euro, en gelijk 15 euro er bovenop.

Dan krijg ik een Jelle aan de lijn, die mij echt slecht behandeld heeft en zelfs de hoorn erop heeft gegooid. Daarna opeens oneindig lang in de wacht, dus zullen ze mij wel negeren. Gelukkig heb ik het gesprek opgenomen omdat ik al veel over de slechte service had gelezen van C&B de laatste dagen. Misschien een optie deze te publiceren.

Mijn vraag is eigenlijk: Kunnen ze iets bereiken met een incassoburo? Ik vind de verhoging bij de hmz een eerste herinnering erg hoog (15 euro voor een factuur van 0,79 euro). Bovendien heb ik nooit een officiele handtekening gezet voor automatische machting en is deze volgens de wet dus ongeldig. En kan ik zonder C&B geen app's uit de appstore downloaden? Ik zal mijn klacht verder ook wel bij Apple gaan neerleggen.

Het gaat mij niet eens om die 15 euro maar gewoon om die hele oplichterspraktijken..
  #20  
Oud 31 August 2009, 22:42
» iPhone 3GS 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 August 2009
Berichten: 44
Standaard Ervaringen Click & Buy

Goedendag mensen,

Ik heb een vraag over Click & Buy.
Ik heb op dit forum, en ook op andere fora (kassa etc.) veel slechte ervaringen gelezen over Click & Buy, de manier om zonder creditcard applicaties te kopen in de iTunes store.
Nu is het natuurlijk zo dat als je iets goed meemaakt vertel je het aan 4 mensen, en als iets slecht is probeer je het aan zoveel mensen te vertellen. Dus ik probeer erachter te komen of het echt zo erg is, of dat het wel meevalt.

Dit aangezien ik geen creditcard heb en alleen maar gratis apps kan downloaden in de appstore. Zelfs de allerbeste apps voor 0,79 euro kan ik niet aanschaffen, hoewel ik echt niet de beroerdste ben om dat ervoor te betalen.

Daarom heb ik hier de vraag wie het gebruikt/heeft gebruikt en wat de ervaringen waren. Betaal je meer dan via creditcard, en zo ja hoeveel meer? Hoe was de bereikbaarheid? Ging er geld van je rekening af terwijl je nog op je account had? Hoe is dit met je bank te regelen? En ga zo maar door. Gewoon wat jij heb meegemaakt en hoe dat ging.

Dit doet mij veel goed aangezien ik niet voor verassingen wil komen te staan en voor veel afschrijvingen. Ik heb ook op de site rondgekeken, maar ik kon geen mogelijkheid vinden om alleen geld op een account te zetten zonder Click & Buy te machtigen in je rekening te komen.
Reageren

Labels
apple, appstore, clickandbuy, ervaringen, geld, icopter, kopen, probleem


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valideren Click&Buy Itunes jayjedi iTunes 6 28 December 2011 21:18
iPad en click& buy Ariejanuari iPad algemeen 21 20 January 2011 21:52
Click&Buy Itunes (controle) delight iPhone Apps 8 16 October 2010 22:00
Creditcard veranderen in Click&Buy? Doeke iPhone Apps 2 9 October 2010 12:51
Windows: click & buy betaalgegevens mieske iTunes 0 19 September 2010 15:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.