downgrade ipad 2 ios 8=>7 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Ik vrees dat Apple het dan nooit goed zal kunnen doen. Stel dat Apple zegt we blokkeren de update voor ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Een software-update maakt een toestel geschikt voor de doorontwikkeling van apps en nieuwe functies waar weer nieuwe apps voor komen. Je moet wel beseffen dat de prestaties van oudere toestellen zullen afnemen met de toegevoegde functionaliteit van elke volgende iOS-versie. Dat betekent dat zolang Apple de iOS-versie nog vrijgeeft voor een model iPad, deze die functionaliteit krijgt; alleen toenemend langzamer vanwege de verouderende architectuur en alleen als die architectuur die functies nog toelaat. Twee jaar oud? In Apple termen zijn dat twee generaties. iOS8 heeft allerlei features waar een iPad 2 al niets meer mee kan, domweg omdat de hardware daar niet in voorziet. Als ik jou was zou ik de iPad Air snel updaten; draait bij mij als een zonnetje. Zitten er fouten in? Ongetwijfeld, foutloze software bestaat nog niet. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Je mag verwachten van een product dat het langer naar behoren hoort te werken. Ik snap best dat apparaten van 10 jaar oud minder ondersteund worden, maareenipad van 3 jaar.... |
|
|||
|
|||
Ik had er helaas ook voor gekozen om mijn iPad 2 te updaten na een paar dagen, hierdoor constant vastlopen en heel er traag, nu draai ik op 8.0.2 en het is iets beter geworden.
Iedere keer een verse install gedaan zonder een Back-up terug te zetten, ook de apps update ik altijd eerst voordat de nieuwe image erop gaat. Ik zie wel indien ik meer dan 3 apps open heb staan dat de iPad vastloopt en andere apps niet meer reageren. Wat mij ook opvalt is dat Apple de update al klaarzet op de iPad, gedownload en al. In het verleden kreeg je de melding dat er een update klaarstond, maar nu staat hij al klaar op de iPad. Ik ben benieuwd of het cache probleem opgelost is in 8.1 en dat de iPad weer als 7.1.2 draait. Batterij verbruik zit nu nog steeds op z'n 10 uur en meer .... dat is het enige positieve... |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Heb / had ook last van verminderd gebruiksgemak op m'n ipad 2 met IOS 8.1. Op een forum gevonden dat wanneer je de instelling Algemeen - Toegankelijkheid - Verminder beweging aan zet, het beter zou moeten gaan. Geprobeerd en inderdaad is de Ipad nu weer fatsoenlijk te gebruiken.
Wellicht dat het bij jou ook werkt? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Apple ieder jaar met nieuwe iPads komt is iedere iPad snel achterhaald.Nu de iPad Air 2 uitkomt in mijn iPad Air van een half jaar al weer oud. Je mag verwachten, dat je met zo'n duur apparaat, tóch zo'n 5 jaar vooruit kan |
|
|||
|
|||
Dat was ook het "trucje" om iOS 7 vlot te laten werken op een iPhone 4. De GPU heeft dan veel minder werk.
Helder. Apple moet dus de ontwikkeling van de iPad Air stopzetten omdat jij persoonlijk nog een iPad Air van vorig jaar hebt. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-10-14 om 11:52. Reden: Taelvauten |
|
|||
|
|||
Beetje hatelijk: mijn iPad Air heb ik van eind April dit jaar!2014.... De ontwikkeling hoeft niet stop gezet te worden,maar apparaten moeten wel wat jaartjes meegaan.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Mijn vrouw gebruikt mijn oude iPad 1 ook nog dagelijks en is daar nog steeds tevreden mee. Hij werkt nog prima en ik zie geen reden om nu een nieuwe te gaan kopen. Geen wonder dat de iPad verkopen aan het inzakken zijn, iedereen doet gewoon een stuk langer met zijn iPad dan met zijn iPhone. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
IOS 8 zet apps na een tijdje in "suspend" of "nap". Als Background Refresh aanstaat worden die na een tijdje weer even "wakker". |
|
|||
|
|||
Ze zouden eens net als Android moeten gaan worden. iOS lichter maken in plaats van zwaarder. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de problemen die het baggere ios 8 met zich mee brengt.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik bedoel dat het besturingssysteem niet keer op keer zwaarder zou moeten worden. Om toch even terug te gaan naar Android, 4.4 is lichter in gebruik dan 4.3 bijvoorbeeld. Dit zouden een hoop iOS users vrolijk maken.
|
|
|||
|
|||
Naar mijn idee wordt een besturingssysteem steeds 'zwaarder' juist doordat achterwaartse compatibiliteit wordt ingebouwd. Een compliment aan Apple dat ze dit doen. Als je de hardware van een iPad 2 vergelijkt met die van een iPad Air, is het verschil in functionaliteit enorm. De software moet voor al die verschillen uitzonderingen paraat hebben anders zouden crashes de norm zijn. Al die duizenden regels extra code moeten worden doorlopen als een functie wordt aangeroepen die in de hardware verschillende modaliteiten kent. Met een A6 processor duurt dat veel langer dan met een A8.
Apple zou zich het leven veel gemakkelijker maken door een nieuwe grote iOS-release te beperken tot een bepaalde generatie toestellen. Zoals gezegd: compliment dat ze dat niet doen. Maar een beroemde Nederlandse filosoof zei het al eens: 'Elluk voordeel heb-ze nadeel'. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Downgrade iOS 8 naar iOS 7 iPad 2 | vuurvreter | iPad algemeen | 35 | 01-10-14 07:07 |
iPad: iPad 3 downgrade naar iOS 6.1.2 | dannyvdb1997 | Jailbreak | 3 | 25-03-13 10:51 |
Downgrade IOS 6.1 > IOS 6.0.1, kan dat? | kadda001 | iPhone algemeen | 10 | 10-02-13 21:06 |
Probleem bij reservekopie na herstelling/downgrade naar IOS 5.1.1 van IOS 6 | LoveSebMagic | iPhone algemeen | 6 | 28-09-12 09:17 |
iPad 3 iOS6 downgrade iOS 5.1.1 | 123456 | iPad algemeen | 2 | 21-09-12 23:31 |
|
|