Automatisch sterkste wifi kiezen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb in mijn huis 3 accesspoints om op iedere verdieping wifi te kunnen gebruiken (ik woon niet in kasteel ofzo maar simpelweg een nieuwbouw ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Automatisch sterkste Wi-Fi kiezen?
Ik heb in mijn huis 3 accesspoints om op iedere verdieping Wi-Fi te kunnen gebruiken (ik woon niet in kasteel ofzo maar simpelweg een nieuwbouw woning met veel beton). Als ik op de begane grond zit en gebruik mijn ipad daar en ik zet hem in de standby dan als ik op de 1e verdieping zit pakt ie nog steeds de Wi-Fi van de begane grond. Ik heb de 3 Wi-Fi's allemaal verschillende namen gegeven. De betreffende accesspoints hebben allemaal een kabel lopen naar de meterkast waar de glasvezelmodem zit.. gebruik dus geen extender oid..
Iemand ideeen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb dat hier zo gedaan om in heel het huis 5 GHz dekking te hebben. Werkt perfect. |
|
||||
|
||||
Ik zou persoonlijk liever zien dat ik de rangvolgorde van de diverse Wi-Fi stations zelf mag bepalen. Ik gebruik oa mijn IPad met mijn camera die een eigen Wi-Fi signaal uitstuurt. Ik zou graag willen instellen dat mijn IPad als eerste van DAT signaal gebruikt maakt indien aanwezig en daarna pas verder gaat zoeken.
|
|||
|
|||
Zoals eerder gemeld creëer je het probleem door verschillende SSID te hebben. Maar ik denk dat er voor jou probleem geen oplossing is zover ik weet.
In de volgende link geeft aan hoe iOS het draadloze netwerk kiest waarmee automatisch verbinding wordt gemaakt https://support.apple.com/nl-nl/HT202831
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Meerdere Wi-Fi verbindingen, automatisch sterkste pakken? | boswachter85 | Wi-Fi | 1 | 29-03-13 12:38 |
Windows: Wi-Fi kanaal kiezen ipad | fiestaboyke | iTunes | 7 | 20-08-12 23:00 |
Automatisch kiezen beste accesspoint,kan dat? | tomtom100 | Wi-Fi | 4 | 18-11-11 17:14 |
Dungeon hunter 2 beste/sterkste 'character classes' | JaytB | iPhone Games | 3 | 28-12-10 00:15 |
Wi-Fi schakelt automatisch over... | iRRITATED | Wi-Fi | 1 | 17-11-08 18:40 |
|
|