Ipad of mini-laptop? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heren, ik zit met het volgende: Mijn huidige laptop moet al een hele tijd aan het net vanwege een slechte accu en nu is hij ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Ipad of mini-laptop?
Heren, ik zit met het volgende: Mijn huidige laptop moet al een hele tijd aan het net vanwege een slechte accu en nu is hij het langzaam helemaal aan het opgeven.
Ik wil nu gaan kijken voor iets anders. Met in het achterhoofd dat ik eigenlijk de laptop gebruikte voor surfen en af en toe wat bestanden opslaan. Ik twijfel tussen een Ipad en een mini laptop maar kan geen keuze maken…. lekker makelijk voor op de bank en om mee te nemen. Is er hier iemand die toevallig beide heeft en me op weg kan helpen naar het nemen van de juiste beslissing? Eind september mag ik ook van telefoon abo wisselen en wil dan een Iphone 4. Ik zou wel eens willen weten wat de voordelen kunnen zijn als je een Iphone én een Ipad hebt... Voors/tegens? Noem het maar! groeten en bedankt. René Laatst gewijzigd door renessy; 22-07-10 om 18:18. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Met een iPad heb je wel een PC nodig voor synchronisatie en dat soort dingen. Een iPad is makkelijker, en werkt lekkerder voor surfen op het net. Als je een iPad en iPhone hebt, gebruik je dezelfde software (iOS) dus werkt alles hetzelfde.
|
|
|||
|
|||
Ik heb een iMac, iPhone & binnenkort ook een iPad
Voor het geen wat je doet bij je laptop kan je hem vervangen door een iPhone en iPad. Het zijn eigenlijk op gebied van apps het zelfde. Alle 2 prachtige om mee te werken en de apps zelf verschillen van prijs maar ik vindt ze niet duur, dat zijn de voordelen. Zoals de persoon hierboven zegt je hebt wel een PC of Mac nodig om de apparaten te activeren en eventueel films of muziek of eventueel grotere apps (bv. Navigatie apps zoals Navigon) op je iDevices te krijgen. Het gaat over Wi-Fi maar ik raad het iedereen af. Wat ik zou doen als ik jou was: Een apple store binnenwandelen de goedkoopste macbook nemen en daar al je bestanden en content op plaatsen. Hardeschijf kan je altijd extern bijkopen denk dat iedereen dat wel tegenwoordig heeft. Moest er ooit iets gebeuren met 1 van je iDevices heb je altijd backups van je laaste sync met iTunes en van persoonlijke bestanden (Contactgegevens, emails, etc etc) Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen, ik leid je naar de apple store omdat ik een Fanboy ben |
|
|||
|
|||
Ik heb beide...., ik vind de mini laptop niet echt handig...
Mijn ipad gaat nu echt overal mee naar toe in huis; keuken, bank en die mini laptop ergens diep in een kast. Tja, wat voor 'bestanden opslaan'? Want opslaan betekent toch ook gebruiken..... |
|
|||
|
|||
wat versta je onder een mini laptop, ik gebruik bestanden opslaan omdat jij het aanhaalt in je eerste post wat je vooral deed op je oude laptop
|
|
||||
|
||||
Ik was het bovenaan vergeten. Maar als je geen PC meer overhebt kan je beter een laptop kopen. Verder is de mini-laptop van m'n broertje erg traag, dus kan je beter een kleinere Macbook kopen (maar net geen netbook) die het veel beter doet!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Wellicht ga ik de netbook vooral gebruiken op vakantie.
|
|||
|
|||
Valt te zien wat je er mee van plan bent of in de toekomst meegaat doen. Maar dat kan niemand voor jou uitmaken. Ik persoonlijk doe aan video bewerking en ik vind dat je het beter op een desktop kunt doen dan op een laptop.
|
|
||||
|
||||
Dat is ook waar, maar hij wil toch een voorwerp wat hij mee kan nemen, een netbook of iPad. Kan hij beter een laptop nemen. Of een desktop en een iPad.
|
|
|||
|
|||
Ik heb het niet voor netbooks, heb zelf nooit één gehad. Ook al neem je iets goedkoops om maar snel te gebruiken om daarna in de kast te liggen. Koop ik liever ineens 1 goede laptop dat iemand anders in het gezin ook eventueel eens kan gebruiken om weet ik veel wat op te doen (Facebook ofzo) inplaats van een netbook die na een maand niet meer voorruit geraakt
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
- Top kwaliteit hardware & software - Het OS krijg je gratis meegeleverd - iLife krijg je er ook nog eens bij (Garageband, iTunes, iMovie, iPhoto, ...) Ik vindt windows computer veel duurder aparte hardware, aparte software, minder goede kwaliteit tenzij je meer betaald of hem zelf in elkaar steekt |
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar om dus te antwoorden op je vraag. De iPad is geen vervanging van je laptop (als je geen desktop hebt). Het werkt geweldig met internetten, gamen, en het bestuuringsprogramma is gewoon fantastisch. Ik zou in ieder geval niet voor een Netbook gaan want die vallen altijd tegen. het opstarten is erg lang, je kan niet veel dingen tegelijk, en als je een groter programma opstart, dan loopt hij regelmatig vast. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Oke, een gewone desktop pc heb ik ook nog staan dus voor synchronisatie kan ik deze gebruiken....
Als ik zo de reakties hier lees is een Ipad makkelijker in gebruik dan een mini-laptop. -snel opstarten -wordt niet warm Bestanden opslaan.... Fototjes downloaden en kleine bestanden die ik voor mijn werk gebruik. Ik neig dus naar de Ipad...... Of er moet iemand zijn met dé reden om een mini-laptop te nemen.... (Uiteraard weet ik ook dat jullie Apple fan-boys zijn..... ) |
|
||||
|
||||
inderdaad, want je kan je Laptop gebruiken om dingen op te slaan. En als je films wil kijken, en musiek wilt luisteren, moet dat toch via iTunes naar je iPad. Voor het grote werk zit je dan meestal op je laptop, en als je alleen wilt surfen op het net, films kijken en andere dingen pak je je iPad, hij hoeft niet op te starten, en is meteen te gebruiken.
EDIT: na je antwoord: Als je al een desktop hebt moet je gewoon voor een iPad gaan. Bestanden opslaan moet dan op je desktop want zonder jailbreak gaat je dat niet lukken op de iPad. Foto's kan je wel erg goed bekijken op de iPad, en met de camera connection kit kan je ze zo van een SD kaart of fototoestal afhalen. Laatst gewijzigd door francebramie; 22-07-10 om 19:42. |
|
|||
|
|||
Bestanden bewaren kan je met Mobileme (duur à 79 euro maar wel 20 gb naast andere leuke en handige opties), of gratis varianten als dropbox (2gb), boxnet etc.
Maar je zal een basis nodig hebben en dat zal dan een desk- of laptop moeten zijn. |
|
||||
|
||||
Als je nog een desktop hebt....iPad!
(maar helemaal mooi wordt het als je die desktop toch eens kunt vervangen voor een MacBook/iMac ) |
|
||||
|
||||
Ik heb twee netbooks, een Acer AspireOne en een Asus EeePC, maar ik wil nog steeds graag een iPad en denk dat de netbooks dan snel niet meer gebruikt gaan worden. Overigens doet een netbook met wat extra's niet onder voor een normale computer vind ik. Zo zit ik nu noodgedwongen op de EeePC omdat mijn iMac dood is, maar er zit extra geheugen in (nu 2 GB), 3 TB opslag middels externe harddisks en een tweede scherm (niet in mirror-mode). Mooiste is dat ik er gewoon Mac OS X (Leopard) op heb draaien. Een netbook is dus een prima computer.
Maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe accu voor je huidige laptop?
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ga eens kijken waar ik een Ipad kan kopen tegen een gunstige prijs..... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Opladen ipad via laptop | Carlo_1983 | iPad algemeen | 16 | 15-01-12 13:38 |
iPad verbinden met Mac Mini | Christiaan94 | iPad algemeen | 4 | 17-08-10 22:35 |
Ipad aansluiten op laptop | silvan28011975 | iPad algemeen | 1 | 01-08-10 20:43 |
Windows XP laptop herkent iPad niet | ErikKlein | iPad algemeen | 2 | 25-07-10 12:19 |
De iPad, een dure laptop zonder toetsenbord? | guided tours | Archief | 1 | 12-07-10 21:01 |
|
|