Multitasking selectief uitzetten op Ipad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Sinds de laatste update staat de multitasking op de iPad, na een half uurtje wisselen tussen de apps staan er in de "multitaskbar" onderaan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Multitasking selectief uitzetten op Ipad
Goedemorgen,
Sinds de laatste update staat de multitasking op de iPad, na een half uurtje wisselen tussen de apps staan er in de "multitaskbar" onderaan 8 apps "open". Die staan er enkele dagen nog steeds. Met andere woorden als ik wissel tussen 20 apps zoals we dat voor de update deden werden die netjes stuk voor stuk afgesloten, nu, na de update staan ze nog steeds alle 20 "open". Kan ik nu ergens vanuit de multitaskbar enkele of allemaal uitzetten? Kan me voorstellen dat je niet altijd wil dat alle apps op de achtergrond draaien, al was het maar om de voordelen van de lange batterijduur niet volledig teniet te doen. Gr. Philip |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Je kunt, door je vinger wat langer op een van de icoontjes in de multitaskbar te houden, apps afsluiten. Klik daarvoor op het (kruisje, lees) verkeersbordje wat verschijnt bij de betreffende app.
Laatst gewijzigd door ButcherJF; 29-11-10 om 12:50. Reden: Kruisje = verkeersbordje |
|
|||
|
|||
Meteen geprobeerd, bedankt voor de tip. Nu is de multitaskbar toch al iets overzichtelijker geworden..
Philip |
|
|||
|
|||
Top bedankt voor de tip
|
|
|||
|
|||
Je kunt ze niet allemaal tegelijk uitzetten?
|
|||
|
|||
Nee, of je moet een JB gebruiken
|
|
||||
|
||||
Als je een jailbreak hebt, kun je alles aan of uit zetten.
|
|||
|
|||
Als ik de verhalen zo hoor en lees is lang niet iedereen blij met het Multi-tasken. Het lijkt meer Multi-ellende dan Multi-tasken te worden. Misschien dat Apple hier wat aan doet en een mogelijkheid creeert om alles uit te zetten wanneer daar een reden voor is.
|
|
|||
|
|||
En hoe is dat op te lossen met een jailbreak dan? Is het echt zo'n drama dan.. Nog meer even wachten met overstappen dus!
|
|
|||
|
|||
Ik word er zot van. Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen wat ik echt afsluit en wat mag blijven draaien op de achtergrond. Spelletjes bijvoorbeeld mogen van mij echt uit als ik ze afsluit, maar m'n mail bijvoorbeeld of safari si wel handig van tijd tot tijd..... Weet iemand de tweak die er voor nodig is om een keuze te kunnen maken?
|
|||
|
|||
Citaat:
|
||||
|
||||
Hallo iPhone/iPadvrienden,
Ik word er helemaal gek van om die apps elke keer handmatig uit te zetten. Elke keer als ik dat vergeet, en die Multitaskbar staat vol, en dan een andre app (bijvoorbeeld RDP) geeft mijn iPad aan is low on memory, dus eerst weer een paar apps handmatig uitschakelen... Is er geen mogelijkheid om dat Multitasken helemaal uit te schakelen? Ik heb al gekeken in mijn instellingen, maar kon het niet zo gauw vinden en zie ik het over het hoofd... Met vriendelijk groet Rob |
|
||||
|
||||
@Freewilly134
Er is helaas geen manier om de multitask-balk uit te zetten. Noch het multitasken zelf überhaupt uitzetten. Tenzij je een jailbreak hebt is dit helaas niet mogelijk!
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Persoonlijk denk ik dat het met het multi-tasken wel meevalt. Zoals sommigen erover klagen zou je multi ellende kunnen noemen, maar ik geloof er niets van dat programmas die op de achtergrond blijven draaien zoveel energie vreten. Juist het iedere keer starten van een programma zou energie moeten vreten. Ik denk dat het probleem meer ligt in de programmas die pushberichten versturen, of die gebruik maken van je locatie. Juist om te voorkomen dat progammas energieslurpers worden heeft Apple gebruik van flash uigesloten. Kortom volgens mij ligt dit niet aan het multi-tasken.
|
|
||||
|
||||
Nou, ik denk toch dat het wel degelijk invloed heeft. Gisteren nog gaf de iPhone van mijn dochter de foto's niet goed weer, aan de zijkant een zwarte balk. De multitaskbar geleegd en voilà, alles weer normaal.
|
|
||||
|
||||
Ik sluit bijna nooit apps af, alleen af en toe games.
Ik merk geen verschil in batterijduur op iPad en iPhone of ik nu wel of geen apps afsluit. Apples multi-tasking systeem bevat goede memory management. Als je toestel ergens meer geheugen nodig heeft, sluit het de grootste applicatie. In principe draaien de meeste applicaties ook niet op de achtergrond, maar wordt een deel van de staat van de applicaties opgeslagen in het geheugen. Dit zou mogelijk van invloed kunnen zijn op je batterijverbruik, maar in hoeverre dat is, is lastig te zeggen. Als je 20 apps in je multi-tasking tray hebt, wil niet zeggen dat ze alle 20 opgeslagen staan in het geheugen. Vaak moet je de minst gebruikte apps, als nog opnieuw starten.
|
|||
|
|||
ik vind het multitasken toch zeer handig, maar ze hadden het meer mogen maken gelijk android, daar kan je kiezen of je een prog in de achtergrond wilt laten draaien of niet.
|
|
|||
|
|||
Jij dus ook, ik had het gisteren ook. Heb de foto opnieuw van de iphone via BT naar Ipad gezonden. Had dus niet gehoeven
|
|
|||
|
|||
vind het ook zwaar k*t!
stond ik met de vorige fw nog op te scheppen over de accuduur is het nu vergelijkbaar met een htc.......liefst wil ik gewoon terug naar 3.2 mar volgens mij kan dat niet meer zonder dat ik hem ooit gejb heb .....of wel?? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Alle iDevices: multitasking voor ipad op ipod en iphone?? | basboy12 | Jailbreak | 0 | 07-04-11 21:30 |
Ipad multitasking | Bhola | iPad algemeen | 21 | 28-08-10 21:12 |
iPad: iPad uitzetten | iPhone3G_Olé | Jailbreak | 0 | 07-08-10 13:52 |
Ipad Uitzetten?? | Kinsum | iPad algemeen | 20 | 30-07-10 15:08 |
|
|