De e-mailserver imap.gmail.com reageert niet discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds 2 dagen krijg ik als ik contact probeer te maken met mijn mail op mijn ipad 2 de melding dat E-mail ophalen mislukt is ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
De e-mailserver imap.gmail.com reageert niet
Sinds 2 dagen krijg ik als ik contact probeer te maken met mijn mail op mijn ipad 2 de melding dat E-mail ophalen mislukt is en dat "De e-mailserver imap.gmail.com reageert niet" en dat ik mijn accountinstellingen moet nakijken. Nu heb ik hier niets aan veranderd en werkte het tot nu toe prima. Het email account van mijn vrouw werkt wel op deze zelfde ipad.
Ook heb ik via safari mijn emailaccount geprobeerd te bereiken en dan krijg ik heel kort de melding dat ik geen email heb ( klopt niet) en wordt ik direct weer uitgelogd. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Laatst gewijzigd door fokkerfa; 24-07-11 om 10:26. Reden: Typefout |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
imap gmail
Ik heb precies hetzelfde probleem. En na een paar uur komt mijn mail dan ineens wel binnen.
De volgende dag, weer hetzelfde. Heel vervelend. |
|
|||
|
|||
Ik heb mijn account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarmee lijkt het probleem verholpen te zijn.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
En als je eens via Safari je gmail benadert ? Kun je dan wel je mail lezen ?
|
|
|||
|
|||
Ja, via de browser lukt het wel, ook op iPhone. Maar dus niét via de mail client. Bizar.
|
|
|||
|
|||
Heb je je instellingen van gmail al eens gecontroleerd op je computer ? Zijn er filters ingesteld ? Zitten de mails wel in de map "Alle berichten" ? (bij Accounts/Google kijken in je mailapp).
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb geen idee wat een filter is. De enige instellingen van mappen zijn die voor Concepten en Prullenmand. Alle Berichten wordt nergens vermeld ?!? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 23:48 ---------- Raar : ik kan via Gmail mailen naar mezelf, maar de mail komt binnen via de Exchange account. Exchange instrueerde me om zich op te zetten met m'n Gmail adres. Bug ? |
|
|||
|
|||
Ik vroeg of je de instellingen van gmail op je computer, je iMac of je Macbook had gecontroleerd.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik denk dat er iets mis is met de Exchange-mail account op iPhone, waardoor de Gmail-mail account in de war geraakt is. Ik ga Exchange eens uitschakelen om te zien of dat helpt. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 augustus 2012 om 01:43 ---------- Exchange verwijderen hielp dus niet. Terug aangemaakt, en lo and behold : nu krijg ik FirstClass mails van mijn werk toe op m'n iPhone in de Exchange account, hoewel die is geconfigureerd met m'n Gmail mail-adres. Ik snap het niet :-( |
|
|||
|
|||
Het is altijd lastig te reageren op individuele gevallen als deze, omdat er zoveel ingesteld kan worden. Zoek daarom eens op dit forum met zoekterm "Exchange", dan vind je o.a. dit. Het gaat mij niet om het probleem, maar de beschrijving van de werking van gmail in combinatie met exchange.
Er zitten in de zoekresultaten meer interessante topics voor jou, lijkt mij. Succes. |
|
||||
|
||||
Je kunt gmail ook instellen zonder Exchange. Of wist je dat al?
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
had het ook en is bij mij volledig opgelost door de "two way verification gmail" aan te schakkelen. Using 2-step verification - YouTube
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
ik heb een IPad 6.1.2 en had ook ineens deze foutmelding en ook geen instellingen gewijzigd. Nu dus account verwijderd en opnieuw aangemaakt, daarna het ding voor de zekerheid ook nog even uit gezet en nu werkt het allemaal weer....so far so good
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gmail IMAP werkt plotseling niet meer | wijkerslooth | iPhone algemeen | 19 | 30-08-13 11:19 |
Gmail/IMAP Inkomend/Postvak In niet beschikbaar | srf0611 | iPhone algemeen | 8 | 13-03-12 16:01 |
Gmail IMAP Aanpassen | MarkBender | iPhone algemeen | 6 | 24-01-08 23:38 |
gmail en imap | rikkie123 | iPhone algemeen | 8 | 17-01-08 13:04 |
Gmail IMAP: klein lettertype | Ketsjap | iPhone algemeen | 1 | 14-11-07 00:33 |
|
|