//

Ervaringen iOS 7 beta en Golden Master

Ervaringen iOS 7 beta en Golden Master discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Thanks for het linkje! Ik weet nog niet of iOS 7 zo stable is als ze zeggen. Het verschilt per persoon of de batterij goed ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #581  
Oud 12-09-13, 15:22
Lassauw Lassauw is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Thanks for het linkje! Ik weet nog niet of iOS 7 zo stable is als ze zeggen. Het verschilt per persoon of de batterij goed meegaat of niet, zelfde met een aantal andere dingen. Ben nog niet helemaal 100% hiervan!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 12-09-13, 15:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lassauw Bekijk bericht
Ben nog niet helemaal 100% hiervan!
Ik ook niet. Nogmaals, ik heb nog altijd vier (4) "serious bugs" in het CoreSystem openstaan. Bugs die alleen op een iPhone 4S te reproduceren zijn.
  #583  
Oud 12-09-13, 15:28
Lassauw Lassauw is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik ook niet. Nogmaals, ik heb nog altijd vier (4) "serious bugs" in het CoreSystem openstaan. Bugs die alleen op een iPhone 4S te reproduceren zijn.
Denk dat ze nog wel wat te doen hebben voor de publieke release. Ik zie ze ook nog een paar dagen later meteen komen met een nieuwe update! Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Zit er zelfs over na te denken om voorlopig toch even terug te gaan naar iOS 6 totdat problemen verholpen zijn. Je kan me niet wijsmaken dat me iphone van 100% naar 75% gaat met een paar berichtjes sturen en facebook updaten in een uur haha!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 september 2013 om 14:32 ----------

Toch zeggen er veel dat een fresh install goed werkt! Ik ga het eens proberen. Ik hou jullie op de hoogte voor degene die ook een probleem hiermee hebben!
  #584  
Oud 12-09-13, 15:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lassauw Bekijk bericht
Denk dat ze nog wel wat te doen hebben voor de publieke release.
Ik heb in deze Beta's iets gezien wat ik nog nooit eerder gezien heb in iOS (en OS X) Beta's. Die ellendige regressie bugs. Regressie bugs zijn heel typisch voor Debian Unstable Linux derivaatjes maar niet voor iOS (of OS X).
  #585  
Oud 12-09-13, 16:48
peerfineer peerfineer is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Heerlen
Berichten: 50
Standaard

mbt powerconsumption:

Hier een cleane install van ios7 GM op een iphone 5, komende van de laatste beta. Hersteld naar GM via de laatste iTunes Beta, daarna de lokaal gemaakte backup (niet via iCloud) van diezelfde laatste beta erop gezet. Vanochtend om 7.00 uur van de lader gehaald, nu om 15:45 uur nog 73% accu over. Keer of 3 facebook geopend, beetje gewhatsapped, en aantal mails geopend (3 gmail accounts lopend). Niet slecht lijkt me zo!

die cleane install leverde overigens ook nog even een kleine 3 GB extra vrije ruimte op na al die OTA updates...
  #586  
Oud 12-09-13, 16:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerfineer Bekijk bericht
die cleane install leverde overigens ook nog even een kleine 3 GB extra vrije ruimte op na al die OTA updates...
Dat kan ongeveer kloppen want na een restore ben je die OTA disk images (ramdisk) kwijt.
  #587  
Oud 12-09-13, 17:20
Zapp5 Zapp5 is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 27
Standaard iOS7 GM batterijduur

Ik heb iOS7 GM op m'n iPhone 5 geinstalleerd. Alles werkt prima, maar ik heb het idee dat m'n batterij veel sneller leeg is. Nu zit hij na ongeveer 3uur op 35% zonder dat ik er al te veel mee heb gedaan (beetje muziek geluisterd en whatsappen en een beetje internetten).

Hebben meer mensen hier last van of een idee waar dit door kan komen?
  #588  
Oud 12-09-13, 17:39
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Upgrade gedaan? Of clean install?
Had het bij een vd beta's, toen keer dfu restore gedaan en geen last meer van gehad.
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
  #589  
Oud 12-09-13, 17:40
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Mijn iPhone 5 zit nu op 87% na 2 uurtjes gebruik: Internetten (Wi-Fi/3G), whatsapp, push mail, constant muziek.

Heb je een back-up terug gezet? Wat heb je voor de rest allemaal aan staan? Locatievoorzieningen (GPS) + Background refresh neemt ook een hap batterij. Ik heb dit sinds de eerste beta al uit staan.
  #590  
Oud 12-09-13, 17:42
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Had oorspronkelijk een iTunes backup teruggezet. Batterij razendsnel leeg steeds. Toen maar een keer een iCloud backup gemaakt en die teruggezet na een dfu restore. Nu fatsoenlijk batterijgebruik.
  #591  
Oud 12-09-13, 17:44
Zapp5 Zapp5 is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 27
Standaard

Ik heb vanaf 6.1.4 een restore gedaan met de ios7 GM en vervolgens via iCloud alles teruggezet. Locatievoorzieningen staat wel aan, maar ik heb geen Maps of andere navigatie gebruikt. Background app refresh stond wel aan, maar dat zet ik nu eens uit.

Wat is het verschil tussen een dfu en normale restore?
  #592  
Oud 12-09-13, 20:25
n1mber n1mber is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 100
Standaard

Wat ik mis in de GM is de melding in de notificatiecentrum die de gemiddelde reistijd tot je bestemming aangeeft. Of aangeeft hoe lang het duurt om naar huis te rijden. Ik heb het vermoeden dat dit al in de laatste Beta miste.

Iemand anders die dit mist?
  #593  
Oud 13-09-13, 00:05
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door n1mber Bekijk bericht
Wat ik mis in de GM is de melding in de notificatiecentrum die de gemiddelde reistijd tot je bestemming aangeeft. Of aangeeft hoe lang het duurt om naar huis te rijden. Ik heb het vermoeden dat dit al in de laatste Beta miste.

Iemand anders die dit mist?
Die optie zit er bij mij nog steeds in.
  #594  
Oud 13-09-13, 01:16
Lassauw Lassauw is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Moet zeggen dat een clean install en de restore (niet via iCloud) volgens mij wat werkt. Ik ga het morgen goed testen en hou iedereen op de hoogte!
  #595  
Oud 13-09-13, 08:56
n1mber n1mber is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corne64 Bekijk bericht
Die optie zit er bij mij nog steeds in.
Ik heb (volgens mij) alles goed staan, maar krijg geen melding.
  #596  
Oud 13-09-13, 09:11
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

@n1mber

hier staat ook nog steeds die info op de GM.
  #597  
Oud 13-09-13, 11:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Magnetometer - kompas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Telkens als ik de kompas app opstart moet ik hem kalibreren. Meer mensen die dit probleem hebben?
Er is meer aan de hand met de magnetometer (aka kompas).

Ik heb voor Vito Technology de app Star Walk getest. De app werkte goed in Beta 5 en Beta 6. In iOS 7 GM niet meer.

Voor diegenen die Star Walk niet kennen: de app draait mee met de iPhone in azimut en elevatie en toont dan de sterrenhemel in die richting.

Dat werkt nu niet meer goed. Na het opstarten van de app draait deze niet meer mee. Na het afsluiten van de app en opstarten van het kompas, dat telkens moet gekalibreerd worden, werkt Star Walk weer. Alleen, noord/zuid en oost/west zijn omgedraaid. Dus, als men de iPhone richting zuiden houdt wordt de noordelijke sterrenhemel getoond.

Een serieus bugje wat mij betreft.
  #598  
Oud 13-09-13, 14:28
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Ik heb nog steeds net als bij al de vorige beta,s dit probleem als ik Navigon opstart op mijn 4S. Voor de rest werkt de app naar volle tevredenheid.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg GetAttachment.jpg‎ (5,8 KB, 23x gelezen)
  #599  
Oud 13-09-13, 17:40
Lassauw Lassauw is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Oke, een clean restore en even de push notificaties aanpassen werkt al een hoop! Batterij loopt super nu, volhouden dus haha!
  #600  
Oud 13-09-13, 18:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@Lassauw

In het hogergenoemde topic op het Dev Forum wordt nu ook gesuggereerd dat apps die (nog) niet helemaal geschikt zijn voor iOS 7 en in de achtergrond lopen ook een oorzaak kunnen zijn.
Discussie gesloten

Labels
backup, berichten, ios 7, ios 7 beta 5, ios7, iphone, sms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 4.2 Golden Master blijft die? Hollywoodthehell Ontwikkelen voor iOS 10 14-11-10 21:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.