//

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha De OS X Terminal vindt je in Applications -> Utilities Bij mij is alles in het Engels. Je kan ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 19-04-13, 13:29
saif.majid saif.majid is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De OS X Terminal vindt je in Applications -> Utilities

Bij mij is alles in het Engels. Je kan ook in Spotlight (vergrootglas rechts boven) Terminal ingeven en dan vindt je die ook.
Oke thx.. En Putty? Of heb ik die niet nodig?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 19-04-13, 13:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saif.majid Bekijk bericht
Oke thx.. En Putty? Of heb ik die niet nodig?
Als je Netatalk op de Apple TV installeert heb je al die appjes niet nodig. Dan kan je met de OS X Finder in de Apple TV rommelen

  #83  
Oud 22-04-13, 14:10
saif.majid saif.majid is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je Netatalk op de Apple TV installeert heb je al die appjes niet nodig. Dan kan je met de OS X Finder in de Apple TV rommelen

Timosha, kun je me een privebericht sturen ajb?
Ik heb nog een paar kleine vragen! :$
  #84  
Oud 31-05-13, 16:02
bastiaaneast bastiaaneast is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: O'zaal
Berichten: 23
Standaard

Top voor de uitleg. Werkt geweldig met apple tv 3 en ipad 4 en iphone 5.
Vind alleen de bediening bijv. als je zoekt in icefilms via de omschakeling, dus ipad /iphone als afstand bediening het toetsenbord irri via de tv zegmaar.
Is het mogelijk om het toetsenbord van ipad dan te gebruiken?
Misschien dat iemand dat al voorelkaar heeft ?
En dan nog een vraagje 😜 als je film kijkt en bijv de subs aanzet , dan heb je de play /pauze balk onderin staan , die verdwijnt bij het streamen naar de apple tv niet vanzelf.
Wel bij het afspelen op de ipad / iphone.
Je moet dan kruisje rechtsboven in aanklikken onder de film en dan de verborgen linker kolom tevoorschijn swipen en full screen aanklikken. Thanks voor de uitleg xbmc en icefilms. Top !!
  #85  
Oud 31-05-13, 16:27
Hoithebest Hoithebest is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 31
Standaard

Wat je kunt doen is de Official XBMC Remote app downloaden op je het apparaat waarmee je niet kijkt. Daar kun je makkelijk XBMC bedienen door middel van een afstandsbediening op je iPhone of iPad. Ook kun je daar overschakelen naar een toetsenbord, waardoor je gewoon kunt typen op je iPhone of iPad. Ik heb dit zelf nog niet zo getest, maar op de PC met XBMC werkt het precies zo en alle versies zijn gelijk, dus ik verwacht dat het gewoon zou moeten werken!
  #86  
Oud 31-05-13, 16:37
bastiaaneast bastiaaneast is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: O'zaal
Berichten: 23
Standaard

Ok cool. Ga ik eens ff proberen nu. Thanks mate 👍

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 mei 2013 om 17:08 ----------

Heey das me ideaal. Werk perfect. Official xbmc remote uit de AppStore gedownload.
Gebruik m'n ipad met xbmc op de Apple tv3 en m'n iPhone als remote. Haha dat gaat veel makkelijker. Top
  #87  
Oud 02-06-13, 14:07
VanDamski VanDamski is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 2
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoithebest Bekijk bericht
Hoi allemaal,

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het mogelijk maken van films kijken op je Apple TV 3. Zoals de meesten weten is de Apple TV 3 nog niet te jailbreaken, maar voor de mensen met een iPhone 4S of hoger of iPad 2 of hoger met een jailbreak is dit geen enkel probleem.

Noten
  1. Deze tutorial is gebaseerd op het gebruik van een iPhone 4S 16GB met iOS 6.1 inclusief jailbreak, met Nederlands als taal;
  2. Ik ga er vanuit dat je de basiskennis van een jailbreak bezit, zoals het toevoegen van repo's en pakketten installeren.
Wat is XBMC?
Eerst een stukje over XBMC. XBMC is een mediacenter dat geschikt is voor een aantal platformen, waaronder Windows, Mac OS X, Apple TV en iOS. In dit mediacenter kun je zelf zogeheten Add-ons toevoegen, die elk hun eigen functionaliteit kennen. Als voorbeeld neem ik Icefilms en XBMC Subtitles. Icefilms is een Add-on waarin je onder andere films, series en muziek kunt streamen. In Nederland is het gebruik van films en muziek downloaden voor eigen gebruik legaal, dus hier is niks mis mee als we dit doen op onze Apple TV.

Benodigdheden
Om XBMC op je Apple TV 3 te krijgen heb je de volgende dingen nodig:
  • Apple TV 3 (mag ook Apple TV 2, maar deze is al te jailbreaken)
  • iPhone 4S of hoger of iPad 2 of hoger
  • OpenSSH en cURL op je apparaat (niet op je Apple TV!)
  • iOS 4.3 of hoger met jailbreak
XBMC, OpenSSH en cURL installeren
Heeft je iPhone of iPad een jailbreak? Dan kunnen we XBMC gaan installeren. Hoe je dit doet staat netjes uitgelegd op de website van XBMC (Engels): HOW-TO:Install XBMC on iPad/iPhone/iPod touch - XBMC

Wanneer je XBMC hebt geïnstalleerd, installeer dan OpenSSH vanuit Cydia en wanneer je cURL nog niet hebt geïnstalleerd ook dit pakket.

De Icefilms-repo voor XBMC downloaden
Als je alle benodigde pakketten geïnstalleerd hebt, kun je via SSH een beveiligde verbinding opzetten naar je apparaat. Dit doe je bijvoorbeeld via PuTTY (Windows). Eenmaal in de terminal gaan we de repo van Icefilms toevoegen, zodat we de Icefilms-Add-on kunnen toevoegen aan XBMC. De Icefilms-Add-on zit in de repo van anarchintosh-projects, dus deze gaan we downloaden en installeren. Type de volgende commando's in op je terminal:
Door deze commando's uit te voeren wordt een ZIP-bestand met de repo naar je apparaat gedownload.


De Icefilms-Add-on downloaden en activeren in XBMC
Nadat je de repo van Icefilms (anarchintosh-projects) hebt gedownload, kunnen we XBMC opstarten. Eenmaal in XBMC gaan we eerst een ander thema instellen, die het mogelijk maakt om goed te kunnen navigeren als we op onze Apple TV kijken en ons apparaat als afstandsbediening gebruiken.
  1. Tap linksonder op Settings;
  2. Tap linksboven op Appearance;
  3. Tap achter de optie Skin op Touched en kies in de pop-up vervolgens Confluence;
  4. Sluit de vensters af door tweemaal op X te klikken rechtsboven.
Het thema staat nu ingesteld op Confluence.


Vervolgens gaan we naar System en tappen we op Settings. Eenmaal daar aangekomen kiezen we voor Add-ons. Tap nu op Install from zip file en in het rechtervenster op Home folder. Eenmaal daar zien we het bestand wat we hebben gedownload. Tap erop en de repo wordt geïnstalleerd.


De Icefilms-Add-on downloaden en activeren (deel 2)
In het venster waar we waren gebleven voeren we de volgende stappen uit:
  1. Tap op Get Add-ons;
  2. Tap op anarchintosh addons om de repo te openen waarin Icefilms zit;
  3. Tap op Video Add-ons;
  4. Tap op Icefilms en vervolgens op Install;
  5. Icefilms wordt nu geïnstalleerd en daarna geactiveerd.
  6. Ga nu naar de repo van XBMC.org Add-ons en haal uit de categorie Subtitles de Add-on XBMC Subtitles.
Je kunt nu het het ZIP-bestand van de anarchintosh addons-repo verwijderen in je terminal met het volgende commando:
rm repository.googlecode.anarchintosh-projects.1.0.1.zip


XBMC gebruiken op je apparaat
We gaan vanaf hier overschakelen naar ons draagbare apparaat. Activeer AirPlay Mirroring door de volgende stappen uit te voeren:
  1. Dubbeldrukken op de homeknop;
  2. Schuif twee keer naar links;
  3. Tap op het AirPlay-icoon;
  4. Selecteer je Apple TV en activeer de optie Synchroon;
  5. Je zult nu het scherm van je draagbare apparaat op je Apple TV zien;
  6. Tap vervolgens op Gereed en schuif tweemaal naar rechts;
  7. Open XBMC weer en tap rechtsonder op het huis-icoon om naar de homepage van XBMC te gaan. Tap vervolgens linksonder op de powerknop om XBMC af te sluiten.
  8. Sluit XBMC nu volledig door deze af te sluiten via de multitaskbalk.
  9. Start XBMC opnieuw op;
  10. Ga naar System, Settings en weer System;
  11. Kies achter de optie Display Mode de optie Full Screen #2.
Als alles goed is verlopen, wordt het beeldscherm van je apparaat nu donker en licht het na een paar seconden weer op met een paar aanwijzingen. Deze aanwijzingen geven je aan hoe je kunt navigeren. Het XBMC-scherm moet nu op je Apple TV te zien zijn. Wanneer dit niet het geval is, doorloop dan de stappen opnieuw.


Als je nu films wilt kijken navigeer je naar Videos en kies je voor Video Add-ons en vervolgens voor Icefilms. Vanaf hier kun je kiezen wat je wilt zien en is de rest vanzelfsprekend. Tijdens het kijken van een film kun je ook ondertiteling toevoegen aan je film door één keer te tappen en vervolgens een paar keer naar rechts te swipen op je scherm en vervolgens het ondertiteling-icoontje te selecteren.


Slot
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag! Bij mij werkt deze methode perfect, dus wat mij betreft hoeft een Apple TV 3-jailbreak niet binnen enkele dagen voor de deur te staan.


Succes allemaal!
Voor een leek niet te volgen....ik ben die leek.
Ik krijg het niet voor elkaar deze tutorial.
  #88  
Oud 03-06-13, 10:03
EwingNL EwingNL is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 20
Standaard

Beste van Damski,

Ik ben ook een redelijke leek en had ook amper door wat ik aan het doen was. Maar deze uitleg is extreem duidelijk en volgens mij echt voor iedereen te volgen. Gewoon beginnen bij stap 1 en stap voor stap het protocol volgen.

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het nog duidelijker opgeschreven kan worden. Wellicht heb ik het mis, maar ik ben de auteur nog steeds dagelijks dankbaar omdat het zo fantastich werkt!

Succes ermee!
  #89  
Oud 24-09-13, 20:14
bolliee bolliee is offline
• iOS 7.0
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: N-H
Berichten: 30
Standaard

Full Screen #2 krijg ik niet te zien,hij blijft bij mij op Full Screen #1 staan ?
  #90  
Oud 20-10-13, 17:52
Eindje Eindje is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Je kunt natuurlijk ook gewoon XBMC op je Mac installeren, om vervolgens je scherm te delen middels Airplay. Werkt hier perfect en is voor mij reden geweest om m'n ATV2 met dikke winst te verkopen....

Voor de geïnteresseerden:

Installing XBMC for Mac | XBMC HUB
  #91  
Oud 25-10-13, 23:20
Flipke1405 Flipke1405 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Hulst
Berichten: 159
Standaard

ik vind cURL niet in cydia
  #92  
Oud 16-02-14, 17:30
broscy broscy is offline
• iOS 10.3.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik weet niet of iemand deze post nog leest maar ik heb een vraag.

Ik heb xbmc op ipad 3 en als ik ga streamen naar appletv3 dan kantelt mijn beeld.

Ik kan echt nergens vinden hoe ik dit kan aanpassen..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Grtzz
  #93  
Oud 17-02-14, 03:03
PsyFly PsyFly is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door broscy Bekijk bericht
Ik heb xbmc op ipad 3 en als ik ga streamen naar appletv3 dan kantelt mijn beeld.

Ik kan echt nergens vinden hoe ik dit kan aanpassen..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Download de laatste nightly build en installeer deze m.b.v. iFile, te vinden in cydia.

Opgelet, na het installeren van de nightly build, werken ondertitels op een andere manier.

Veel succes!
  #94  
Oud 17-02-14, 14:10
broscy broscy is offline
• iOS 10.3.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 6
Standaard

Ok thanx!! Dit is indd de oplossing.. Enige wat ik nu merk is dat Bierdopje defect is mbt ondertitels.. Meer mensen last van?
Reageren

Labels
apple tv 3, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apple tv 2 en xbmc pcsw Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 28-01-13 19:35
Apple TV 2nd + XBMC + subs Rivinn Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 20-10-12 08:37
Apple TV met XBMC wdl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 11-10-11 00:40
Apple TV 2 - XBMC - ESPN3 JimmyClioRS Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 05-09-11 19:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:19.