//

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het mogelijk maken van films kijken op je Apple TV 3. Zoals de meesten weten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-02-13, 17:46
Hoithebest Hoithebest is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 31
Standaard [Tutorial] XBMC op je Apple TV 3

Hoi allemaal,

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het mogelijk maken van films kijken op je Apple TV 3. Zoals de meesten weten is de Apple TV 3 nog niet te jailbreaken, maar voor de mensen met een iPhone 4S of hoger of iPad 2 of hoger met een jailbreak is dit geen enkel probleem.

Noten
  1. Deze tutorial is gebaseerd op het gebruik van een iPhone 4S 16GB met iOS 6.1 inclusief jailbreak, met Nederlands als taal;
  2. Ik ga er vanuit dat je de basiskennis van een jailbreak bezit, zoals het toevoegen van repo's en pakketten installeren.
Wat is XBMC?
Eerst een stukje over XBMC. XBMC is een mediacenter dat geschikt is voor een aantal platformen, waaronder Windows, Mac OS X, Apple TV en iOS. In dit mediacenter kun je zelf zogeheten Add-ons toevoegen, die elk hun eigen functionaliteit kennen. Als voorbeeld neem ik Icefilms en XBMC Subtitles. Icefilms is een Add-on waarin je onder andere films, series en muziek kunt streamen. In Nederland is het gebruik van films en muziek downloaden voor eigen gebruik legaal, dus hier is niks mis mee als we dit doen op onze Apple TV.

Benodigdheden
Om XBMC op je Apple TV 3 te krijgen heb je de volgende dingen nodig:
  • Apple TV 3 (mag ook Apple TV 2, maar deze is al te jailbreaken)
  • iPhone 4S of hoger of iPad 2 of hoger
  • OpenSSH en cURL op je apparaat (niet op je Apple TV!)
  • iOS 4.3 of hoger met jailbreak
XBMC, OpenSSH en cURL installeren
Heeft je iPhone of iPad een jailbreak? Dan kunnen we XBMC gaan installeren. Hoe je dit doet staat netjes uitgelegd op de website van XBMC (Engels): HOW-TO:Install XBMC on iPad/iPhone/iPod touch - XBMC

Wanneer je XBMC hebt geïnstalleerd, installeer dan OpenSSH vanuit Cydia en wanneer je cURL nog niet hebt geïnstalleerd ook dit pakket.

De Icefilms-repo voor XBMC downloaden
Als je alle benodigde pakketten geïnstalleerd hebt, kun je via SSH een beveiligde verbinding opzetten naar je apparaat. Dit doe je bijvoorbeeld via PuTTY (Windows). Eenmaal in de terminal gaan we de repo van Icefilms toevoegen, zodat we de Icefilms-Add-on kunnen toevoegen aan XBMC. De Icefilms-Add-on zit in de repo van anarchintosh-projects, dus deze gaan we downloaden en installeren. Type de volgende commando's in op je terminal:
Door deze commando's uit te voeren wordt een ZIP-bestand met de repo naar je apparaat gedownload.


De Icefilms-Add-on downloaden en activeren in XBMC
Nadat je de repo van Icefilms (anarchintosh-projects) hebt gedownload, kunnen we XBMC opstarten. Eenmaal in XBMC gaan we eerst een ander thema instellen, die het mogelijk maakt om goed te kunnen navigeren als we op onze Apple TV kijken en ons apparaat als afstandsbediening gebruiken.
  1. Tap linksonder op Settings;
  2. Tap linksboven op Appearance;
  3. Tap achter de optie Skin op Touched en kies in de pop-up vervolgens Confluence;
  4. Sluit de vensters af door tweemaal op X te klikken rechtsboven.
Het thema staat nu ingesteld op Confluence.


Vervolgens gaan we naar System en tappen we op Settings. Eenmaal daar aangekomen kiezen we voor Add-ons. Tap nu op Install from zip file en in het rechtervenster op Home folder. Eenmaal daar zien we het bestand wat we hebben gedownload. Tap erop en de repo wordt geïnstalleerd.


De Icefilms-Add-on downloaden en activeren (deel 2)
In het venster waar we waren gebleven voeren we de volgende stappen uit:
  1. Tap op Get Add-ons;
  2. Tap op anarchintosh addons om de repo te openen waarin Icefilms zit;
  3. Tap op Video Add-ons;
  4. Tap op Icefilms en vervolgens op Install;
  5. Icefilms wordt nu geïnstalleerd en daarna geactiveerd.
  6. Ga nu naar de repo van XBMC.org Add-ons en haal uit de categorie Subtitles de Add-on XBMC Subtitles.
Je kunt nu het het ZIP-bestand van de anarchintosh addons-repo verwijderen in je terminal met het volgende commando:
rm repository.googlecode.anarchintosh-projects.1.0.1.zip


XBMC gebruiken op je apparaat
We gaan vanaf hier overschakelen naar ons draagbare apparaat. Activeer AirPlay Mirroring door de volgende stappen uit te voeren:
  1. Dubbeldrukken op de homeknop;
  2. Schuif twee keer naar links;
  3. Tap op het AirPlay-icoon;
  4. Selecteer je Apple TV en activeer de optie Synchroon;
  5. Je zult nu het scherm van je draagbare apparaat op je Apple TV zien;
  6. Tap vervolgens op Gereed en schuif tweemaal naar rechts;
  7. Open XBMC weer en tap rechtsonder op het huis-icoon om naar de homepage van XBMC te gaan. Tap vervolgens linksonder op de powerknop om XBMC af te sluiten.
  8. Sluit XBMC nu volledig door deze af te sluiten via de multitaskbalk.
  9. Start XBMC opnieuw op;
  10. Ga naar System, Settings en weer System;
  11. Kies achter de optie Display Mode de optie Full Screen #2.
Als alles goed is verlopen, wordt het beeldscherm van je apparaat nu donker en licht het na een paar seconden weer op met een paar aanwijzingen. Deze aanwijzingen geven je aan hoe je kunt navigeren. Het XBMC-scherm moet nu op je Apple TV te zien zijn. Wanneer dit niet het geval is, doorloop dan de stappen opnieuw.


Als je nu films wilt kijken navigeer je naar Videos en kies je voor Video Add-ons en vervolgens voor Icefilms. Vanaf hier kun je kiezen wat je wilt zien en is de rest vanzelfsprekend. Tijdens het kijken van een film kun je ook ondertiteling toevoegen aan je film door één keer te tappen en vervolgens een paar keer naar rechts te swipen op je scherm en vervolgens het ondertiteling-icoontje te selecteren.


Slot
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag! Bij mij werkt deze methode perfect, dus wat mij betreft hoeft een Apple TV 3-jailbreak niet binnen enkele dagen voor de deur te staan.


Succes allemaal!

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-13, 21:46
Robbee Robbee is offline
• iOS 13.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Netjes omschreven.
1 vraagje, welke resolutie hebben de films dan op de atv ? Ik neem aan de resolutie van de iPad of iPhone, of kun je dan in 1080 kijken ?
Ow, nog een vraag. Stereo of 5.1 ?
  #3  
Oud 18-02-13, 22:11
Hoithebest Hoithebest is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 31
Standaard

Dat ligt aan de film, de ene keer heb je een film met een paar zwarte randen en de andere keer is 'ie fullscreen. In Icefilms worden films in DVD en in BluRay 720p kwaliteit aangeboden, en als er een HD-film beschikbaar is dan staat dat er ook achter.

De resolutie weet ik niet precies, maar dat ligt niet aan je iPhone of iPad in ieder geval, want er wordt een beeld op de achtergrond verzonden, niet echt je scherm zelf (anders zou je die afstandsbediening op je Apple TV zien).

Geluid weet ik ook niet, misschien dat je wat instellingen kunt vinden in XBMC?
  #4  
Oud 18-02-13, 22:15
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

XBMC op je iPhone dus

Schrok al.
  #5  
Oud 19-02-13, 00:38
muratb muratb is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Standaard

Als je films start kan je de beeld instellen en je kan er voor kiezen dat je dan dat als standaart voor alle films doet en geluid staat er ook bij moet ke ook iets harder zetten soms zijn ze te zacht

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 februari 2013 om 23:45 ----------

Druk beetje aan rechte kant boven op opties dan zie je geluid tik er op en zet geluit iets harder en video instelling tik er op ik heb bijvoorbeeld 16.9 gezet is mooi beeld en druk vervolgens stel in als standaart videos dan blijft het voor alle films zo
  #6  
Oud 19-02-13, 20:22
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Heel erg bedankt!

Ik heb alleen één opmerking.

Bij het typen van cd /var/home kreeg ik geen reactie en heb er toen cd/var/mobile van gemaakt. Hierna werkte het prima.

Super fijne tutorial!
  #7  
Oud 20-02-13, 10:25
Sergen Sergen is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

Bedankt,

Bij mij buffer die steeds?? Speelt een stukje daarna ga die weer buffere :S Aan mijn verbinding kan het niet liggen want kijk vaker films via streamen en nooit last van gehad?
  #8  
Oud 20-02-13, 20:20
muratb muratb is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 9
Standaard

Zet film aan en zet eff op pauze 5 of 10 min dan kan je in een stuk doorkijken is meestal met HD maar normale films duurt het iets korter voor pauze ik kijk ook liever HD gewoon eff pauze komt het wel goed doe ik altijd
  #9  
Oud 20-02-13, 22:46
Baserati Baserati is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik zal wel gigantisch iets verkeerds doen, maar alles gaat goed. Tot ik de display mode aanpas naar Full Screen #2.
Daarna is het inderdaad beeldvullend, maar kom ik niet meer uit het menu.

Iemand een hint?

Alvast dank.
  #10  
Oud 20-02-13, 22:52
tippie2403xe tippie2403xe is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baserati Bekijk bericht
Ik zal wel gigantisch iets verkeerds doen, maar alles gaat goed. Tot ik de display mode aanpas naar Full Screen #2.
Daarna is het inderdaad beeldvullend, maar kom ik niet meer uit het menu.

Iemand een hint?

Alvast dank.
2 vingers swipen naar rechts
  #11  
Oud 21-02-13, 11:32
Robbee Robbee is offline
• iOS 13.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Als ik full screen #2 heb geactiveerd staat de resolutie op 1280x720.
Kan ik die op een of andere manier naar 1920x1080 krijgen ?
  #12  
Oud 21-02-13, 16:15
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbee Bekijk bericht
Als ik full screen #2 heb geactiveerd staat de resolutie op 1280x720.
Kan ik die op een of andere manier naar 1920x1080 krijgen ?
Volgens mij kan dit niet, de "HD" films binnen Ice zijn overigens ook maar 720p. Ik heb er ook een tijdje naar gezocht.

Zijn er mensen die XBMC op hun iPad 2 hebben draaien? Vind het nogal vervelend dat ik mijn iPhone niet kan gebruiken als ik een film kijk. (Of kan dit wel en doe ik gewoon iets fout?)
  #13  
Oud 21-02-13, 16:40
misa misa is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roewl Bekijk bericht
Volgens mij kan dit niet, de "HD" films binnen Ice zijn overigens ook maar 720p. Ik heb er ook een tijdje naar gezocht.

Zijn er mensen die XBMC op hun iPad 2 hebben draaien? Vind het nogal vervelend dat ik mijn iPhone niet kan gebruiken als ik een film kijk. (Of kan dit wel en doe ik gewoon iets fout?)
Perfect hier op Ipad 2 en 3 (1080 op Ipad 3 via Navi X is perfect)
  #14  
Oud 21-02-13, 20:25
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door misa Bekijk bericht
Perfect hier op Ipad 2 en 3 (1080 op Ipad 3 via Navi X is perfect)
Ik kan op mijn iPad cURL niet vinden binnen cydia? Iemand enig idee hoe dit kan?

Nevermind. Niet nodig gehad.

Laatst gewijzigd door Roewl; 21-02-13 om 20:41.
  #15  
Oud 22-02-13, 04:40
dennie187 dennie187 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 48
Standaard

Oud nieuws dan heb je mini beeld !!! Of de display out in cydia moet ios 6+ ondersteunen wat op het moment niet is .... Heb je nog 5.1.1 dan kan je dit downloaden en daar je beeld mee vergroten en je kunt beter op Google even zoeken naar xbmc voor Ipad er staat dan een vind actie tussen van ICT blog. Die legen je alles in Nederlands uit !!! Veel makkelijker dan het hier boven genoemde. (Niks persoonlijke bedoeld) maar gewoon makkelijker en Nederlandse uitleg voor dummies dus een Google raadplegen...... En gek genoeg starten de films sneller op op de Ipad dan op de Apple tv ... Maar wel wat meer handelingen om telkens je beeld mooi naar je tv formaat te krijgen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 februari 2013 om 04:47 ----------

Ps. CUrl heb je niet eens nodig alleen open ssh en Nito installer uit cydia .... Winscpportable voor op je Pc en de addons van icefilms en 1channel en voor sommige navi x. 😋..... Bij winscpportable vul je als gebruikers naam in root en als wachtwoord alpine. En adres doelcomputer vind je bij je Wi-Fi verbinding in je Ipad druk op > achter je verbinding dan zie je bijvoorbeeld 192.168.0.44
Dat vul je dus bij adres doelcomputer in
  #16  
Oud 22-02-13, 15:54
sheppie sheppie is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 49
Standaard

Heb alles aan de praat met dank aan deze tutorial.. Ik kan nu ook de films van mijn pc afspelen. De films gaan alleen niet echt vloeiend (schokt) wat vrij irritant kijken is... iemand een tip welke instellingen ik het beste kan gebruiken ? Ik heb een I-Pad 2 en een Apple TV 3. Het is niet dat de film buffert maar loopt gewoon niet vloeiend. Op de I-Pad zelf is dit niet het geval (alleen als ik het doorzet naar mijn Appletv)
  #17  
Oud 22-02-13, 19:46
Hoithebest Hoithebest is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennie187 Bekijk bericht
Oud nieuws dan heb je mini beeld !!! Of de display out in cydia moet ios 6+ ondersteunen wat op het moment niet is .... Heb je nog 5.1.1 dan kan je dit downloaden en daar je beeld mee vergroten en je kunt beter op Google even zoeken naar xbmc voor Ipad er staat dan een vind actie tussen van ICT blog. Die legen je alles in Nederlands uit !!! Veel makkelijker dan het hier boven genoemde. (Niks persoonlijke bedoeld) maar gewoon makkelijker en Nederlandse uitleg voor dummies dus een Google raadplegen...... En gek genoeg starten de films sneller op op de Ipad dan op de Apple tv ... Maar wel wat meer handelingen om telkens je beeld mooi naar je tv formaat te krijgen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 februari 2013 om 04:47 ----------

Ps. CUrl heb je niet eens nodig alleen open ssh en Nito installer uit cydia .... Winscpportable voor op je Pc en de addons van icefilms en 1channel en voor sommige navi x. 😋..... Bij winscpportable vul je als gebruikers naam in root en als wachtwoord alpine. En adres doelcomputer vind je bij je Wi-Fi verbinding in je Ipad druk op > achter je verbinding dan zie je bijvoorbeeld 192.168.0.44
Dat vul je dus bij adres doelcomputer in
Jammer dat je er zo over denkt, want uit de meeste reacties hierboven kan ik afleiden dat het goed gelukt is, op een paar schoonheidsfoutjes na zoals een schermvullend beeld. Je Google-verhaal snap ik niet echt, want ik leg hier letterlijk stap voor stap uit wat je moet doen dus het slaat nergens op dat mensen bij de bovenstaande stappen Google zouden moeten raadplegen. Maar goed, als jij er niet tevreden mee bent met mijn zogenaamd niet-Nederlandse tutorial, dan gebruik je hem toch lekker niet. Who cares?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheppie Bekijk bericht
Heb alles aan de praat met dank aan deze tutorial.. Ik kan nu ook de films van mijn pc afspelen. De films gaan alleen niet echt vloeiend (schokt) wat vrij irritant kijken is... iemand een tip welke instellingen ik het beste kan gebruiken ? Ik heb een I-Pad 2 en een Apple TV 3. Het is niet dat de film buffert maar loopt gewoon niet vloeiend. Op de I-Pad zelf is dit niet het geval (alleen als ik het doorzet naar mijn Appletv)
Dit probleem heb ik ook gehad. Het scheelt denk ik sowieso wel iets als je een LAN-kabel op je Apple TV aansluit. Laat het even weten of je verschil merkt a.u.b.
  #18  
Oud 23-02-13, 18:49
sheppie sheppie is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 49
Standaard

Met de Lan kabel schokt het beeld nog steeds
  #19  
Oud 24-02-13, 01:05
Hoithebest Hoithebest is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 31
Standaard

Schokt het heel erg of is het minimaal?
Ik denk dat je het nooit 100% vloeiend kunt laten lopen, want dan zou je beeld veel verder achterlopen, lijkt mij.
  #20  
Oud 24-02-13, 12:01
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheppie Bekijk bericht
Met de Lan kabel schokt het beeld nog steeds
Welke cat lan kabel gebruik je?
Reageren

Labels
apple tv 3, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apple tv 2 en xbmc pcsw Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 28-01-13 20:35
Apple TV 2nd + XBMC + subs Rivinn Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 20-10-12 09:37
Apple TV met XBMC wdl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 11-10-11 01:40
Apple TV 2 - XBMC - ESPN3 JimmyClioRS Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 05-09-11 20:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.