//

redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic

redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) @wouter1981, op mijn doos staat toch iphone 3Gs en ik heb die zelf aangekocht in de VS dus niet via via! @moderators...Ik begrijp niet waarom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #621  
Oud 04-11-11, 11:39
carrein carrein is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 14
Standaard

@wouter1981, op mijn doos staat toch iphone 3Gs en ik heb die zelf aangekocht in de VS dus niet via via! @moderators...Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om stap per stap uit te leggen hoe dit toestel kan geupgrade worden?? Ik lees hier zo'n interessante zaken uitgelegd door slimme mensen die er heel veel over weten maar als ik deze simpele vraag (sorry voor mij heel ingewikkelde vraag ) stel dan kan niemand een korrekt antwoord geven!!! Niet rond de pot draaien en gewoon zeggen zoals het is lijkt mij het beste!! Ja toch?? Ik hoop alsnog een upgrade antwoord te mogen lezen! Indien nog vragen over toestel dan laat maar weten maar ik meen alle info over mijn toestel te hebben gemeld! Ik kijk alvast uit naar de oplossing!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #622  
Oud 04-11-11, 11:48
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carrein Bekijk bericht
@wouter1981, op mijn doos staat toch iphone 3Gs en ik heb die zelf aangekocht in de VS dus niet via via! @moderators...Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om stap per stap uit te leggen hoe dit toestel kan geupgrade worden?? Ik lees hier zo'n interessante zaken uitgelegd door slimme mensen die er heel veel over weten maar als ik deze simpele vraag (sorry voor mij heel ingewikkelde vraag ) stel dan kan niemand een korrekt antwoord geven!!! Niet rond de pot draaien en gewoon zeggen zoals het is lijkt mij het beste!! Ja toch?? Ik hoop alsnog een upgrade antwoord te mogen lezen! Indien nog vragen over toestel dan laat maar weten maar ik meen alle info over mijn toestel te hebben gemeld! Ik kijk alvast uit naar de oplossing!
heb je dan wel al een rond gelezen op het forum?
ipv een pasklaar antwoord te eisen, kan je toch even rondlezen...

ik had dit zelf ook nog nooit gedaan,
heb alle stappen zelf doorlezen en uitgevoerd (zonder antwoorden te eisen)
en toen ik mijn problemen ondervond, dan wat hulp gezocht...

maar blijven zeggen dat je een leek bent en niet verder kijken dan je neus lang is,
lijkt mij niet de beste manier op je probleem op te lossen....

dus niet rond te pot draaien, en even alle nodige informatie lezen.
  #623  
Oud 04-11-11, 11:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carrein Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om stap per stap uit te leggen hoe dit toestel kan geupgrade worden?? Ik lees hier zo'n interessante zaken uitgelegd door slimme mensen die er heel veel over weten maar als ik deze simpele vraag (sorry voor mij heel ingewikkelde vraag ) stel dan kan niemand een korrekt antwoord geven!!!
Begin eens bij het begin:

Jailbreak forum > Jailbreak en Unlock forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

De vraag die jij stelt is al honderden keren beantwoord. Het is inderdaad zo dat nieuwe leden van het forum verwachten dat hun vraag, die al tientallen keren is beantwoord, nog eens wordt beantwoord.

Dat is toch niet te doen. Dus begin bij het begin en gebruik de uitstekende zoekfunctie van dit forum.
  #624  
Oud 04-11-11, 11:56
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je vraagt nogal wat. Er moet iemand een stap voor stap handleiding voor jou gaan maken die is toegespitst op jouw situatie. Daar gaat nogal wat tijd in zitten.

Begin maar eens met het installeren van TinyUmbrella. Daar kun je mee controleren welke SHSHs er van jouw iPhone zijn opgeslagen.

Ik ga er vanuit dat je een 3GS hebt met nieuwe bootrom. Je kunt dan beter niet gaan upgraden naar iOS 5. Daar is namelijk nog geen untethered jailbreak voor beschikbaar.

Hopelijk heb je de SHSHs van 4.3.3. Dat is namelijk de laatste versie van iOS 4 die untethered te jailbreaken is.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #625  
Oud 04-11-11, 12:08
carrein carrein is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 14
Standaard

oei oei oei...@Ko3n, @timosha @ wouter1981 ik heb inderdaad al heel wat doorgelezen op dit forum maar lees zodanig veel andere oplossingen dat ik de bomen niet meer in het bos zie!! En neen ik zoek geen argumenten om mij als leek te profileren. Ik meende dat er iemand een snelle oplossing kon geven als ik alle info over mijn toestel doorstuurde! Ik verwacht zeker niet dat iemand uren aan mijn probleem moet sleutelen integendeel ik meende dat door de info over mijn toestel te geven het makkelijk zou zijn om te melden dat ik dat en dat zou moeten doen om een upgrade te bekomen maar blijkbaar is dat dus niet zo simpel en zal ik een andere manier moeten zoeken om dit probleem op te lossen!! Allé gasten alvast een mooie dag toegewenst met heel veel Appleplezier!!!....oja en bedankt voor jullie tijd..
  #626  
Oud 04-11-11, 22:23
bartieman bartieman is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

is het misschien al duidelijk wanneer er een untethred versie van jailbreak 5.0 uitkomt?
  #627  
Oud 04-11-11, 22:24
ferrariking ferrariking is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartieman Bekijk bericht
is het misschien al duidelijk wanneer er een untethred versie van jailbreak 5.0 uitkomt?
1000x nee
  #628  
Oud 05-11-11, 14:21
martijn156 martijn156 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Zandvoort
Berichten: 8
Standaard Booten lukt niet na update snowbreeze ios 5.0 met behoud van baseband.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, heb mijn Iphone 4 geupdate naar 5.0 met behoud van de baseband voor behoud van mijn unlock. Alleen lukt het mij niet om mijn hacktivated ios 5.0 te booten heb zowel Ibooty als redsnow geprobeerd maar tijdens het starten blijft de iphone hangen op het appeltje met een lege laadbalk. Iemand nog een suggestie??

Heb ook al een snowbreeze ispw aangemaakt zonder activatie, deze start uiteraard zonder jailbreak wel op maar hij blijft natuurlijk steken bij het activatiegedeelte aangezien hy gesimlockt is met O2. Ook deze geprobeert te jailbreaken via redsnow maar hij blijft om de originele sim vragen.
  #629  
Oud 05-11-11, 15:50
SirYoshi SirYoshi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Ey jongen je moet gewoon fftjes in DFU booten, en dan opstarten met redsn0w ofzo
  #630  
Oud 05-11-11, 16:30
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Ik vind de thetered JB anders wel prima werken hoor .... en voor die keren dat mijn batterij mij in de steek zou laten, iets wat ik trouwens nooit zover laat komen of dat ik echt eens moet booten .... practisch nooit dus ... ik neem het er graag bij
  #631  
Oud 05-11-11, 16:50
martijn156 martijn156 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Zandvoort
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirYoshi Bekijk bericht
Ey jongen je moet gewoon fftjes in DFU booten, en dan opstarten met redsn0w ofzo
Ja dat is bekend uiteraard, alleen werkt dat dus niet boot geen ene moer.
  #632  
Oud 05-11-11, 18:54
ferrariking ferrariking is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xplod Bekijk bericht
Ik vind de thetered JB anders wel prima werken hoor .... en voor die keren dat mijn batterij mij in de steek zou laten, iets wat ik trouwens nooit zover laat komen of dat ik echt eens moet booten .... practisch nooit dus ... ik neem het er graag bij
ik doe mijn ipod meest gelijk uit
  #633  
Oud 05-11-11, 20:51
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

kan je firmware 5.0.1 nou ook gewoon hiermee jailbreaken?
  #634  
Oud 05-11-11, 20:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pompino Bekijk bericht
kan je firmware 5.0.1 nou ook gewoon hiermee jailbreaken?
Dat merken we wel als die uitkomt...

(ontwikkelaars kunnen 5.0.1 beta en beta 2 hiermee nu al jailbreaken)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #635  
Oud 06-11-11, 01:15
Jieve Jieve is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Ik heb dus ios5 op mijn iphone 4, heb vanavond een lockdown geinstalleerd via Cydia, hierna herstart springboard moeten doen. Hij kwam in de Safe mode.
Echter als ik hem nu wil opstarten via redsn0w met Just Boot, dan krijg ik de melding dat de DFU mode failed is en er geen device gevonden is.
Ook als ik hem aan iTunes aansluit wordt en geen iphone gevonden.
Echter gaat het opladen via USB wel.

iemand enig idee?

Overigens kan ik hem wel opstarten als ik de powerbutton en home button 13sec ingedrukt houdt. Maar dan kan ik geen enkele applicatie gebruiken, die van JB zijn. Ook Safari niet.

Laatst gewijzigd door Jieve; 06-11-11 om 01:42.
  #636  
Oud 06-11-11, 18:38
stylo stylo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 14
Standaard

OK, dus ik ben een beetje in de war. Ik lees overal dat je je iphone 3GS kan unthetered jailbreaken met je oude bootrom. Maar overal waar ik lees staat er alleen maar een beta van iOS5. Is het ook mogelijk om met de laatste versie van iOS5 je iphone 3GS te jailbreaken? Zo ja hoe? Ik heb een iPhone 3GS met oude bootrom en iOS 4.3.3 jailbroken.

En wat is het nou met de baseband en SHSH Blobs? Is dit belangrijk. Ik heb op het internet gelezen dat dit alleen van toepassing is als je later je iPhone wil downgraden.. Dit is toch niet nodig?

Nu heb ik ook gelezen dat je sn0wbreeze nodig hebt om dit te doen. Dus moet ik eerst een backup maken, dan herstellen, dan updaten naar ios 5, dan jailbreaken, dan reservekopie terugzetten en dan mijn jailbroken apps met pkgbackup terugzetten. Is dit goed?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  #637  
Oud 06-11-11, 18:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Stylo, lees de 1e post in dit topic eens...
  #638  
Oud 06-11-11, 18:44
stylo stylo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 14
Standaard

Maar ik wil untethered jailbreak uitvoeren he, en niet met de beta van iOS5 maar de final
  #639  
Oud 06-11-11, 18:47
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stylo Bekijk bericht
Maar ik wil untethered jailbreak uitvoeren he
Zucht. Lees de laatste 2 regels uit de 1e post...
  #640  
Oud 06-11-11, 18:47
stylo stylo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 14
Standaard

Ja ik lees dat wel dat het kan maar mijn vraag is hoe? Want een tethered jailbreak van redsn0w kan ik nu wel, dat lees je overal op het internet maar nergens over een untethered jailbreak voor de laatse versie van iOS 5 met 3GS Old bootrom en met welk programma en uberhaupt hoe
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 22:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 22:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 17:31
Alle iDevices: redsn0w: Tethered Jailbreak voor iOS4.3.4/4.3.5 (behalve iPad2, ATV2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 88 13-10-11 13:40
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G iOS4.0 met Redsn0w - Verzameltopic spysical Jailbreak 1372 19-09-10 19:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:43.