//

Pwnage 3.1 voor FW 3.1 - Verzameltopic

Pwnage 3.1 voor FW 3.1 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien heet het geen harde reset,wat ik bedoel is;power en home knop ingedrukt houden tot de Iphone op zwart gaat...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #361  
Oud 20-10-09, 19:59
deur12 deur12 is offline
• iOS 8.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Harderwijk
Berichten: 99
Standaard

Misschien heet het geen harde reset,wat ik bedoel is;power en home knop ingedrukt houden tot de Iphone op zwart gaat
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #362  
Oud 20-10-09, 20:35
kuik kuik is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

2deur12: volgens mij zet je em dan alleen in de DFU mode..
  #363  
Oud 20-10-09, 20:38
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deur12 Bekijk bericht
Misschien heet het geen harde reset,wat ik bedoel is;power en home knop ingedrukt houden tot de Iphone op zwart gaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuik Bekijk bericht
2deur12: volgens mij zet je em dan alleen in de DFU mode..
Neen, wat deur12 zegt is inderdaad een harde reset.
  #364  
Oud 21-10-09, 17:42
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Er staat inderdaad een update in Cydia die je iPhone doet vastlopen. Alleen DFU en herstel werkt dan nog ;(
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #365  
Oud 21-10-09, 18:58
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Er staat inderdaad een update in Cydia die je iPhone doet vastlopen. Alleen DFU en herstel werkt dan nog ;(
Kan je wat specifieker zijn, want ik heb nergens last van. Heb alle updates erop staan.
  #366  
Oud 22-10-09, 20:04
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Ik heb een JB gedaan op mijn 3GS (gekocht met 3.0 erop) m.b.v. Pwnage. Een aantal features (MMS, Tethering) werken niet goed en ik geef er de voorkeur aan om terug te gaan naar de fabrieks 3.1.2 firmware en dan m.b.v. Makeirra1n weer een JB uit te voeren.

Alvorens dat te doen wil ik wat meer zekerheid dat dit een zinvolle methode is. Dus ervaringen worden op prijs gesteld.
  #367  
Oud 24-10-09, 15:14
seagull seagull is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 55
Standaard Iphone 3GS

Sinds gisteren heb ik een nieuwe iPhone 3GS zonder simlock (Belgie)met 3.1.2. Probeerde een jailbreak (dus via een custom-restore met pwnagetool) toe te passen, maar komt steeds met de melding " De iPhone kan niet worden hersteld, omdat het firmware bestand niet compatibel is." Heb het ook geprobeerd met de link naar het custom-restore bestand op dit forum.

Iemand een idee? Of moet ik nu eerst downgraden met blackra1n (dus naar 3.1) en daarna opnieuw jailbreaken.

Laatst gewijzigd door seagull; 24-10-09 om 15:27.
  #368  
Oud 24-10-09, 15:55
deur12 deur12 is offline
• iOS 8.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Harderwijk
Berichten: 99
Standaard

opnieuw jailbreaken met het juiste firmware bestand(is te vinden op dit forum)
Of is deze denkwijze te simplistisch gedacht?
  #369  
Oud 24-10-09, 17:45
ivan101 ivan101 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard @seagull

een reeds ge-unlockte hoef je dus niet meer te unlocken. alleen het gecustomised firmware bestand gebruiken middels de shift restore in itunes (je hoeft pwnagetool niet te gebruiken als je custom firmware hebt.
thats it.

ivan


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seagull Bekijk bericht
Sinds gisteren heb ik een nieuwe iPhone 3GS zonder simlock (Belgie)met 3.1.2. Probeerde een jailbreak (dus via een custom-restore met pwnagetool) toe te passen, maar komt steeds met de melding " De iPhone kan niet worden hersteld, omdat het firmware bestand niet compatibel is." Heb het ook geprobeerd met de link naar het custom-restore bestand op dit forum.

Iemand een idee? Of moet ik nu eerst downgraden met blackra1n (dus naar 3.1) en daarna opnieuw jailbreaken.
  #370  
Oud 24-10-09, 17:49
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seagull Bekijk bericht
Sinds gisteren heb ik een nieuwe iPhone 3GS zonder simlock (Belgie)met 3.1.2. Probeerde een jailbreak (dus via een custom-restore met pwnagetool) toe te passen, maar komt steeds met de melding " De iPhone kan niet worden hersteld, omdat het firmware bestand niet compatibel is." Heb het ook geprobeerd met de link naar het custom-restore bestand op dit forum.

Iemand een idee? Of moet ik nu eerst downgraden met blackra1n (dus naar 3.1) en daarna opnieuw jailbreaken.
Blackra1n is geschikt voor zowel FW 3.1 als 3.1.2. Dus je hoeft niet te downgraden om Blackra1n te gebruiken.

Ik zie dat je je iPhone sinds gisteren hebt, dus de kans is aardig groot dat je een iPhone hebt met de nieuwe bootroom. Dit betekent dat deze niet te jailbreaken is.

Probeer het nu eerst eens met Blackra1n (zie deze post) en als het niet lukt, dan is jouw iPhone waarschijnlijk niet te jailbreaken ivm de nieuwe bootroom. Lukt het wel, dan heb je enorm veel mazzel gehad!
  #371  
Oud 26-10-09, 17:39
Di-onic Di-onic is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb vanmiddag geprobeerd om opnieuw 3.0 op mijn iphone te zetten omdat hij niet lekker liep. Dus heb ik via redsn0w een jailbreak uitgevoerd, dat ging helemaal goed. Nadat ik op finish heb gedrukt gebeurde er niets meer en heb ik mijn iphone opnieuw opgestart waarna ik niks meer kon omdat hij zegt dat ik hem moet activeren met itunes.

Hij was geunlockt en ik gebruik mac os X.

Edit: wat me trouwens te binnen schiet is dat er volgens mij een 3.0 beta op stond, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wie kan mijn helpen?

Laatst gewijzigd door Di-onic; 26-10-09 om 17:51.
  #372  
Oud 26-10-09, 23:15
ivan101 ivan101 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard @di-onic

waarom niet gelijk 3.1.2?? de laatste firmware.
die erop en dan gewoon blackra1n erop. werkt echt het beste. pwnagetool kan ook maar pak dan de customized die hier in de groepen worden gepost (ook hier geldt weer: pak de laatste 3.1.2. customized versie).
in jou geval nu: start hem op (de iphone) en doe t ff opnieuw, wil die alleen nog maar in de restore opstarten, gewoon 3.1.2 erop en dan blackra1n.
hij hoeft toch niet meer te ge-unlocked worden want dat istie al zei je. (hier hetzelfde bij mij werkt t perfect, op 4 toestellen geinstalleerd).
  #373  
Oud 28-10-09, 23:42
seagull seagull is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 55
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Blackra1n is geschikt voor zowel FW 3.1 als 3.1.2. Dus je hoeft niet te downgraden om Blackra1n te gebruiken.

Ik zie dat je je iPhone sinds gisteren hebt, dus de kans is aardig groot dat je een iPhone hebt met de nieuwe bootroom. Dit betekent dat deze niet te jailbreaken is.

Probeer het nu eerst eens met Blackra1n (zie deze post) en als het niet lukt, dan is jouw iPhone waarschijnlijk niet te jailbreaken ivm de nieuwe bootroom. Lukt het wel, dan heb je enorm veel mazzel gehad!
Gelukkig was hij van week 38, de iPhone 3GS 32 GB zwart, dus na even alle mogelijkheden te hebben afgetast met de custom van de iPhone 3GS, zoals op dit forum te vinden is de iPhone ingericht en het werkte. Een reservekopie teruggezet, maar daar kreeg ik een aantal foutmeldingen. Dus even googlen en ja kwam ik erachter dat ik via SSH nog een aantal veranderingen moest bewerkstelligen. Dat lukte uiteindelijk ook na een aantal uren. Dus nu een heel tevreden gebruiker met o.a. categories onder cydia geinstalleerd.

De enige vraag waar ik nu iedere keer tegen aanloop is, waarom ik iedere keer categories helemaal opnieuw moet inrichten. Is er geen makkelijker manier?

Je zou verwachten, dat je een complete backup kunt maken en dus na een restore alles wer functioneert. Ik heb dit nog niet ontdekt. Dit hoort ook in een andere forumdiscussie thuis, maa toch. Reageer eventueel via mail.
  #374  
Oud 17-11-09, 17:58
franklin franklin is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

heb een 1e generatie iphone en hierop draaide 3.0.1 nu heeft een vriend van me per ongeluk nieuwe itunes versie gedownload en m geupdate :-( dus iphone wordt nu niet meer herkend door itunes en is gelocked...weet echt niet meer hoe ik m werkend moet krijgen, iemand een duidelijk uitleg...heel erg bedankt !!! frank
  #375  
Oud 13-12-09, 16:51
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

ik ben niet zoin ster in jailbreaken, maar ik dacht dat je het beste dan kan updaten naar 3.1.2 en dan blackra1n gebruiken. Met die feature kun je gelijk Cydia + Unlock installeren. Aangezien je een US iphone hebt en 1e generatie.

Misschien dat ik je hierbij heb geholpen.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #376  
Oud 13-12-09, 18:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franklin Bekijk bericht
heb een 1e generatie iphone en hierop draaide 3.0.1 nu heeft een vriend van me per ongeluk nieuwe itunes versie gedownload en m geupdate :-( dus iphone wordt nu niet meer herkend door itunes en is gelocked...weet echt niet meer hoe ik m werkend moet krijgen, iemand een duidelijk uitleg...heel erg bedankt !!! frank
Inderdaad jalbreaken met Blackra1n en dan unlocken met Bootneuter die te vinden is in Cydia. Hier vind je daarvoor een handleiding.
  #377  
Oud 30-12-09, 22:42
mvaessen mvaessen is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik heb zojuist mijn iPhone met de nieuwe firmware geupdate, alleen nu is er een probleempje... alles deed het goed, update ging goed... maar het scherm is zwart en blijft zwart... heb het al meerdere keren geprobeerd met verschillende pwnage settings, ook uit DFU halen wil niet werken. Echter herkent mijn mac de iPhone wel..

Iemand een suggestie?
  #378  
Oud 20-04-10, 20:29
Giraffe Giraffe is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Exclamation PnageTool loopt vast (vind geen .ipsw)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ik krijg pwnage tool niet werkend. Als ik het programma opstart en ik kies voor bijvoorbeeld "expert mode" dan gaat hij zoeken naar een .ipsw bestand maar blijft urenlang zoeken terwijl het 3.1 software bestand gewoon onder Username/iTunes/iPhone software updates te vinden is. Uiteindelijk vindt hij niets. De "Browse for IPSW" functie werkt niet. Ik kan er zolang op klikken als ik maar wil, er gebeurt gewoon niets. Ik draai Snow Leopard 10.6.1. Zijn er nog andere mensen die dit probleem ondervinden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@jaap777: het is pwnage tool die de ipsw niet kan vinden niet iTunes. Ik kom dus niet eens zo ver dat ik een custom kan maken. Iemand enig idee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert Bekijk bericht
Dit is wat musclenerd op twitter zij tegen iemand met hetzelfde probleem.

if PT can't find your IPSW, you probably have Spotlight turned off. Turn it on (magnifying glass at top of screen) and wait til done
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisticRain Bekijk bericht
yup precies het zelfde :|


Is er ook al een soort snelle versie voor alleen jailbreaken? want ik wil geen unlock gebruik toch t-mobile.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Mijn spotlight staat gewoon aan, Pwnage Tool vindt geen ipsw
Ok'e

Ik ben de afgelopen week druk bezig geweest om pwnage aan het werk te krijgen. Ik had precies het zelfde probleem ; vast lopen bij het zoeken naar de ispw (of beter niet kunnen vinden) Alles geprobeerd ander downloadmirrors voor de firmware ander mirrors voor de PwnageTool (mogelijk files corrupt oid) , nieuwe map, bureaublad andere map, controle Spotlight. iTunes aan/iTunes/uit Steeds het zelfde probleem.

Bij het zoeken naar de .ipsw loopt hij vast in een oneindige loop.

Bijn a Mac en iPhone door het raam naar buiten! Toen vond ik deze (Engelse) post
Deze bug wordt volgens mij ook (nog) niet besproken op de site van DEV team

Wat bleek; ook ik had een versie van NTFS programma draaien. Waarschijnlijk zijn er veel meer overstappers van pc naar Mac die nog met oude MS bestanden zitten en een ntfs modulator gebruiken.

Programma uitschakelen/disabled (niet verwijderen) en BELANGRIJK; Mac opnieuw opstarten.

PROBLEEM OPGELOST. Het werkt. PwnageTool vind met 5 a 10 sec de firmware.

Zie voor discussie: PwnageTool can’t find any firmware - Page 2 - Hackint0sh

citaat:

Problem Solved for me as well.

I do not use Paragon NTFS...
I do, however, use Tuxera NTFS!

I disabled Tuxera, restarted, and PwnageTool found the IPSW after 1-2 mins

It seems that NTFS tools somehow cause PwnageTool to be stuck in an infinite loop. This could be a useful thing to add to the documentation!


Tip opnemen in handleiding lijkt mij een goed suggestie!

Succes, Groet, GiraffE

tags: PwnageTool / crashed / hangt / loopt vast / kan .ipsw niet vinden
  #379  
Oud 20-04-10, 21:09
kevinaerox kevinaerox is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Berichten: 40
Standaard

hallo ik heb net me iphone gejailbreakt met 3.1.2 en nu heb ik naast mijn baterij 3 pijlen staan die samen een cirkel vormen wat het is weet ik niet het trekt in iedergeval onwijs veel batterij...... iemand enig idee wat dt is ?
  #380  
Oud 20-04-10, 21:49
thespikie's schermafbeelding
thespikie thespikie is offline
• iOS 16.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Tienen, België
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinaerox Bekijk bericht
hallo ik heb net me iphone gejailbreakt met 3.1.2 en nu heb ik naast mijn baterij 3 pijlen staan die samen een cirkel vormen wat het is weet ik niet het trekt in iedergeval onwijs veel batterij...... iemand enig idee wat dt is ?
Hallo,

Dat is van SBRotaror dat je via cydia hebt geinstalleerd.

Groetjes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic PieJi Unlock 594 08-12-09 20:38
Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic oetkaa Jailbreak 725 03-10-09 21:03
iPhone: [3G] Pwnage 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (OSX) Destiny Jailbreak 76 20-06-09 16:24
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 02:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 10:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:36.