//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Buur Ik heb geen ervaring met overstappen naar een andere computer met een nieuwe iTunes. Ik zou hoedanook eerst een backup ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #761  
Oud 11-01-10, 21:03
Desp Desp is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Ik heb geen ervaring met overstappen naar een andere computer met een nieuwe iTunes. Ik zou hoedanook eerst een backup maken met je oude computer, zodat je zeker te weten geen foto's, contacten, instellingen, etc. kwijt bent! Mocht het dan helemaal verkeerd lopen met de overstap naar die andere pc, dan kun je in ieder geval altijd terug!
Wat ik zo kan zien aan je lijstje, zie ik verder geen problemen, als je dat lijstje volgt, zou het moeten werken. De grote vraag is wat die overstap gaat doen... Succes!

Als je echt zeker wilt weten dat je je iPhone werkend krijgt met alle apps etc., zou ik (als ik jou was) die overstap pas op een later tijdstip doen en eerst zorgen (op de oude pc) dat je iPhone in orde is met een werkende FW3.1.2 en daar dan nog eens een iTunes-backup van maken. Hoe minder variabelen je inbouwt, hoe meer kans op slagen, denk ik dan. Maar dat is mijn mening!

/edit:
Navigon gaat gewoon werken. Desnoods moet je hem opnieuw downloaden en installeren; eenmaal betaald zijn alle updates of re-downloads toch gratis, dat is het fijne aan het AppStore-concept. Mits je natuurlijk dezelfde iTunes-account gebruikt!

/edit2:
Waarschijnlijk een typfoutje van je, maar dit zou mogelijk in de toekomst verwarring kunnen zaaien, als iemand dit terugleest en er mogelijk een FW3.2.1 uitgekomen is: we zitten nu op FW 3.1.2 en daar hebben we het ook over nu.
Super bedankt voor je Reactie weer Buur
Ik heb het aangepast die typfout.
Top ik ga ermee aan de slag op m'n oude pc.
Ik wacht idd wel even nog met overstappen. Eerst weer bij zijn qua FW.

Thanks again!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #762  
Oud 12-01-10, 07:07
Nick16gb Nick16gb is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 20
Standaard

Hi, ik zie het even niet meer.

Ik heb de iPhone via shift herstel geupdate naar 3.1.2, dat is gelukt, maar de baseband staat op 04.26.08...

Welke volgorde van stappen dien ik nu te ondernemen? Telefoon is volgens mij teruggezet naar fabrieksinstellingen. Contacten e.d. zijn allemaal weg.

Ik hoor het graag!

Thanks,
Nick
  #763  
Oud 12-01-10, 08:23
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

@Nick16gb
iTunes vraagt na het herstellen of dit een nieuwe iPhone is of een bestaande, en of de backup terug gezet moet worden. Als het goed is heb je en backup via iTunes gemaakt. Dus de backup terug plaatsen.
  #764  
Oud 12-01-10, 08:46
Nick16gb Nick16gb is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 20
Standaard

In eerste instantie had ik een back up gemaakt, maar deze kon ik niet terugzetten, omdat de telefoon niet herkend werd in iTunes. Hierna heb ik FW 3.1.2 volgens de eerste pagina geinstalleerd, geconfigureerd met de bestaande telefoon (mijnnaam) + apps en hier is een reservekopie gemaakt.

Omdat ik twijfelde of de baseband anders was vanwege het configureren met de bekende telefoon in iTunes heb ik vanmorgen opnieuw de tel. in recovery mode gezet en het bestand van FW3.1.2 erop gezet, maar nog niet geconfigureerd met de bekende telefoon of als nieuwe. Baseband staat nog steeds op 04.26.08
  #765  
Oud 12-01-10, 15:13
flunque flunque is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoi, volgens mij heb ik het fout gedaan... Ben van FW 2.2.1 met Baseband 02.30.03 naar FW 3.1.2 gegaan. De baseband is nogsteeds 02.30.03 en mn sim wil niet meer unlocken (maar heb toch echt een t-mobile sim en tel).

Via officiele update naar 3.2.1 gaan en dan blackra1n?
  #766  
Oud 12-01-10, 15:15
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flunque Bekijk bericht
Hoi, volgens mij heb ik het fout gedaan... Ben van FW 2.2.1 met Baseband 02.30.03 naar FW 3.1.2 gegaan. De baseband is nogsteeds 02.30.03 en mn sim wil niet meer unlocken (maar heb toch echt een t-mobile sim en tel).

Via officiele update naar 3.2.1 gaan en dan blackra1n?
Als je met een Custom Firmware update, dan update je je baseband niet . Dat is ook min of meer de bedoeling van een Custom Firmware . Als jij ook wilt dat je baseband wordt geupdate, dan zul je via de officiele weg moeten updaten (via iTunes dus).

En als je vervolgens wilt unlocken, zul je Blacksn0w moeten gebruiken
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #767  
Oud 12-01-10, 15:20
flunque flunque is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 2
Standaard

Dank dan ga ik het zo proberen...

Maar zou fw 3.2.1 moeten werken met een oude baseband?
  #768  
Oud 12-01-10, 15:24
Nick16gb Nick16gb is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 20
Standaard

Is bovenstaand ook van toepassing op een gejailbreakte en geunlockte iPhone zoals die van mij?
Dus officieel updaten via iTunes (Toestel wordt dan gelockt en baseband geupdate?) vervolgens Jailbreak (Blackra1n) uitvoeren en dan Unlock uitvoeren (Blacksn0w)??
  #769  
Oud 12-01-10, 15:24
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flunque Bekijk bericht
Dank dan ga ik het zo proberen...

Maar zou fw 3.2.1 moeten werken met een oude baseband?
Jep. Bij een iPhone 1e generatie bijvoorbeeld, wordt de baseband niet meer geupdate (vanaf baseband 04.05.04) bij een update. Een iPhone 1 generatie gebruiker blijft vanaf firmware 3.0 altijd op die baseband zitten. En zij kunnen natuurlijk ook gewoon met firmware 3.1.2. werken .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick16gb Bekijk bericht
Is bovenstaand ook van toepassing op een gejailbreakte en geunlockte iPhone zoals die van mij?
Dus officieel updaten via iTunes (Toestel wordt dan gelockt en baseband geupdate?) vervolgens Jailbreak (Blackra1n) uitvoeren en dan Unlock uitvoeren (Blacksn0w)??
Klopt helemaal .
  #770  
Oud 12-01-10, 19:42
Nick16gb Nick16gb is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 20
Standaard

Ik kom er niet meer uit...

Bovenstaand lijkt nu niet meer te lukken omdat de telefoon nu op 3.1.2 en Baseband 04.26.08 draait en de reservekopie die in iTunes staat ook. Er is dan geen officiele update te doen...

Ik kan deze niet terugzetten naar 3.0 en dan de officiele update doen en vervolgens de vervolg stappen??
  #771  
Oud 12-01-10, 20:10
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick16gb Bekijk bericht
Ik kom er niet meer uit...

Bovenstaand lijkt nu niet meer te lukken omdat de telefoon nu op 3.1.2 en Baseband 04.26.08 draait en de reservekopie die in iTunes staat ook. Er is dan geen officiele update te doen...

Ik kan deze niet terugzetten naar 3.0 en dan de officiele update doen en vervolgens de vervolg stappen??
Je moet proberen je iPhone te 'herstellen' in iTunes ..
  #772  
Oud 12-01-10, 20:27
Nick16gb Nick16gb is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 20
Standaard

Hi,

Als ik 'm via herstellen herstel, geeft deze bij 6 minuten een netwerkverbinding fout. Als ik het doe via schift herstel, wordt de baseband niet geupdate.

Zojuist nog via Cydia ultrasn0w geinstalleerd en ik kan nu in ieder geval weer bellen . Heb ik dan nog die 05.11.07 baseband nodig? Of anders gezegd, wat zou m'n voordeel hiermee zijn??
  #773  
Oud 12-01-10, 20:32
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick16gb Bekijk bericht
Hi,

Als ik 'm via herstellen herstel, geeft deze bij 6 minuten een netwerkverbinding fout. Als ik het doe via schift herstel, wordt de baseband niet geupdate.

Zojuist nog via Cydia ultrasn0w geinstalleerd en ik kan nu in ieder geval weer bellen . Heb ik dan nog die 05.11.07 baseband nodig? Of anders gezegd, wat zou m'n voordeel hiermee zijn??
Er is niet echt een bepaald voordeel dat je er mee wint, behalve dat je gewoon op de nieuwste baseband zit. Er zullen waarschijnlijk wel wat verbeteringen zijn, ten opzichte van de oude baseband, maar niets merkbaar.

Wil je toch nog echt je baseband geupdate hebben, dan kan je proberen je iPhone via [wiki]DFU[/wiki] te herstellen.
  #774  
Oud 12-01-10, 20:53
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick16gb Bekijk bericht
Zojuist nog via Cydia ultrasn0w geinstalleerd en ik kan nu in ieder geval weer bellen .
UltraSn0w is niet meer gemaakt voor 3.1.2, dus mogelijk heb je nu extra problemen gecreëerd?! Je had BlackSn0w moeten gebruiken voor de unlock (als de ingebouwde unlock van de custom firmware het niet deed, wat ik meen te begrijpen uit je eerdere postings). Ik ehb moeite om een beeld te krijgen van wat je allemaal gedaan hebt, maar UltraSn0w is achterhaald en dient niet meer gebruikt te worden met FW3.1.2 in ieder geval.

/EDIT:
Zie volgende 2 berichten. Het klopt dus wel dat UltraSn0w in dit specifieke geval werkt.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 12-01-10 om 21:04.
  #775  
Oud 12-01-10, 20:56
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
UltraSn0w is niet meer gemaakt voor 3.1.2, dus mogelijk heb je nu extra problemen gecreëerd?! Je had BlackSn0w moeten gebruiken voor de unlock (als de ingebouwde unlock van de custom firmware het niet deed, wat ik meen te begrijpen uit je eerdere postings). Ik ehb moeite om een beeld te krijgen van wat je allemaal gedaan hebt, maar UltraSn0w is achterhaald en dient niet meer gebruikt te worden met FW3.1.2 in ieder geval.
Hij heeft met zijn 3G via een Custom geupdate, dus hij zit nog steeds op zijn oude baseband die te unlocken is met Ultrasn0w . Hij kon niet via de officiele weg updaten, een netwerkfout zogezegd. Hiervoor had hij zijn iPhone al geupdate met de Custom van ons forum
  #776  
Oud 12-01-10, 21:01
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@De Generaal:
Fijn dat jij het licht laat schijnen in deze. Ik begreep het niet meer. Nu weer wel!
En ja, dan werkt UltraSn0w wel nog, met die oude 3.0 baseband. Ik herzie mijn eerdere posting bij deze!
  #777  
Oud 12-01-10, 21:11
Joosie100 Joosie100 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 14
Exclamation Terugdraaien

Ik heb hem gejailbreak maar het bevalt me niet echt. Je akn er minder mee dan mijn verwachtingen. Misschien later nog maar eens proberen. maar waar het om gaat... Ik wil het graag weer herstellen en de normale legale versie van de iphone erop zetten. hoe kan ik dat het beste doen?
Als je het andwoord weet wil je dan zo spoedigmoegelijk mailen naar iphonejoost@aol.com

MVG Joost
  #778  
Oud 12-01-10, 21:12
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joosie100 Bekijk bericht
Ik heb hem gejailbreak maar het bevalt me niet echt. Je akn er minder mee dan mijn verwachtingen. Misschien later nog maar eens proberen. maar waar het om gaat... Ik wil het graag weer herstellen en de normale legale versie van de iphone erop zetten. hoe kan ik dat het beste doen?
Als je het andwoord weet wil je dan zo spoedigmoegelijk mailen naar iphonejoost@aol.com

MVG Joost
iTunes openen, iPhone aansluiten en op herstellen klikken. That's all.
  #779  
Oud 12-01-10, 21:50
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Josie100:

Off-topic
Email adressen worden geharvest door spambots... Het is dus niet zo slim om je email adres online te plaatsen in een forum o.i.d., tenzij je bakken met spammails wilt krijgen voortaan op dat adres... Tevens is dit een forum en zullen forumleden, volgens algemeen gebruik, dus HIER reageren en niet op je mail. In het algemeen geldt toch dat mensen niet graag hun email adres aan vreemden geven (en dat zou wel gebeuren als mensen je gaan mailen, zoals jij vraagt).


In het lijstje van De Generaal zou ik nog willen toevoegen dat je even een backup voor alle zekerheid toch laat maken, voordat je op Herstel klikt. Dan kan die laatste backup teruggezet worden na het herstellen.

/edit:
...tenzij je helemaal opnieuw vanaf fabriekswaarden wilt beginnen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Buur; 12-01-10 om 21:58.
  #780  
Oud 13-01-10, 08:37
deniz97 deniz97 is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 14
Standaard Jailbreak met Blacra1n

Ik heb mijn 3G waarop fw 3.1 stond gejailbreakt. Vervolgens heb ik via iTunes de nieuwe fw 3.1.2 opgezet en gejailbreakt met Blackra1n en daarna geunlockt met sn0w.
Alles is goed gegaan. Maar enkele apps willen maar niet starten. Zodra deze apps opstarten gaan ze terug naar begin scherm van iphone.
Ik kan ook niet fw opnieuw installeren. Ik heb iphone in DFU gezet, maar zag dat ik in iTunes het hertsel knopje niet meer.
Kan ik fw 3.1.2 zonder activatie, die hier gepost wordt nemen. Moet ik dan weer jailbreaken en unlocken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@Josie100:

Off-topic
Email adressen worden geharvest door spambots... Het is dus niet zo slim om je email adres online te plaatsen in een forum o.i.d., tenzij je bakken met spammails wilt krijgen voortaan op dat adres... Tevens is dit een forum en zullen forumleden, volgens algemeen gebruik, dus HIER reageren en niet op je mail. In het algemeen geldt toch dat mensen niet graag hun email adres aan vreemden geven (en dat zou wel gebeuren als mensen je gaan mailen, zoals jij vraagt).


In het lijstje van De Generaal zou ik nog willen toevoegen dat je even een backup voor alle zekerheid toch laat maken, voordat je op Herstel klikt. Dan kan die laatste backup teruggezet worden na het herstellen.

/edit:
...tenzij je helemaal opnieuw vanaf fabriekswaarden wilt beginnen natuurlijk.
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 14:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.