//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door egoovy Die tips zul je ook niet krijgen. Blacksn0w werkt niet op 3.1.3, ook niet als de baseband niet is opgewaardeerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #901  
Oud 04-03-10, 21:28
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door egoovy Bekijk bericht
Die tips zul je ook niet krijgen. Blacksn0w werkt niet op 3.1.3, ook niet als de baseband niet is opgewaardeerd naar 5.12.01. Wachten dus totdat devteam of geohot hier een fix voor uitbrengen. Denk overigens niet dat ze dit doen.
Je haalt BlackRa1n (voor jailbreak) en BlackSn0w (voor unlock) door elkaar, dus je antwoord zorgt voor extra onduidelijkheid. Het enige antwoord wat klopt, is dat van WDS001. Hier is nog een ander topic erover.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 04-03-10 om 21:31.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #902  
Oud 04-03-10, 22:26
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Je haalt BlackRa1n (voor jailbreak) en BlackSn0w (voor unlock) door elkaar, dus je antwoord zorgt voor extra onduidelijkheid. Het enige antwoord wat klopt, is dat van WDS001. Hier is nog een ander topic erover.
Ha Buur, altijd goed als er kritisch meegelezen wordt. De beste test is het dan gewoon te proberen. BlacksnOw installeren via Cydia en uitvoeren op de 3.1.3 FW. Succes!

Dit is de tekst op de blog van het devteam hierover in hun laatste post "scam season"

"None of them have a 05.12 unlock, none have the 05.11 unlock working on 3.1.3, none have a 3.1.3 jailbreak for newer devices like the ipt3G. They’re trying to capitalize on your upgrade mistake, and they only need a very small percentage of people to fall for them to make their money and run"

Volgens mij staat hier, vertaald in goed Nederlands dat niemand de 5.11.07 unlock werkend heeft op 3.1.3, omdat het devteam en geohot die zelf ook nog niet hebben. Respect voor WSD001 hoor, maar ik zie het Devteam toch als de echte experts.
  #903  
Oud 04-03-10, 23:06
gettipap gettipap is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb nu het volgende gevolgd:
  1. Start Cydia op door het icoon op je springboard te selecteren
  2. Ga onderin naar Manage en vervolgens naar Sources
  3. Selecteer rechtsbovenin Edit gevolgd door Add
  4. Vul hier blackweather in en selecteer Add Source
  5. Selecteer rechtsonderin Search en zoek op blacksn0w
  6. Selecteer blacksn0w en kies rechtsbovenin voor Install en Confirm
  7. Start je iPhone opnieuw op door acht seconden de home- en lock-toets in te drukken.
Bij stap 6 liep mijn Iphone definitief vast nadat hij bij stap 4 ook al enkele foutmeldingen had gegeven. Ik heb opnieuw opgestart en heb nu het beruchte apple screen of death logo in beeld (echter nu met logo van snowbreeze). Hoe nu het beste te handelen? Zou ik uiteindelijk ook altijd een unlock kunnen laten uitvoeren door T-mobile?
  #904  
Oud 04-03-10, 23:43
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gettipap Bekijk bericht
Ik heb nu het volgende gevolgd:
  1. Start Cydia op door het icoon op je springboard te selecteren
  2. Ga onderin naar Manage en vervolgens naar Sources
  3. Selecteer rechtsbovenin Edit gevolgd door Add
  4. Vul hier blackweather in en selecteer Add Source
  5. Selecteer rechtsonderin Search en zoek op blacksn0w
  6. Selecteer blacksn0w en kies rechtsbovenin voor Install en Confirm
  7. Start je iPhone opnieuw op door acht seconden de home- en lock-toets in te drukken.
Bij stap 6 liep mijn Iphone definitief vast nadat hij bij stap 4 ook al enkele foutmeldingen had gegeven. Ik heb opnieuw opgestart en heb nu het beruchte apple screen of death logo in beeld (echter nu met logo van snowbreeze). Hoe nu het beste te handelen? Zou ik uiteindelijk ook altijd een unlock kunnen laten uitvoeren door T-mobile?
Ok, dit was voorspelbaar. Jammer toch dat er altijd weer, weliswaar goedbedoelde, adviezen gegeven worden die anderen (in dit geval jou) behoorlijk in de nesten werken. Ik vrees dat het restoren van een custom 3.1.2 of 3.1.3 FW nu ook niet meer gaat lukken omdat je al op FW 3.1.3 zit. Het Devteam is daar stellig in. Dat gaat niet werken. Volgens mij maken ihi8snow en het devteam gebruik van dezelfde exploits, maar wat je als laatste poging kunt proberen is een 3.1.2 of 3.1.3. custom firmware in recovery mode (niet DFU) restoren. 3.1.2 zou het beste zijn, want dan kun je ook de 5.11.07 baseband unlocken. Krijg je 16xx errors hierbij dan is het over en sluiten, want Ireb werkt niet met een 3GS. Installeer dan de laatste officiële 3.1.3FW en laat je unlocken door T-mobile. Kost wat, maar niet overdreven veel. Je hebt dan voorlopig wel geen jailbreak mogelijkheid meer.
  #905  
Oud 05-03-10, 01:47
gettipap gettipap is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord. Er is inderdaad veel paradoxale informatie op de verschillende fora´s, hetgeen ik geprobeerd heb werd met zoveel stelligheid gebracht dat ik dat maar geprobeerd heb. Ik laat nog weten of het gelukt is...
  #906  
Oud 05-03-10, 12:40
capice capice is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 47
Standaard

las dit op Iphonehacks, hulp is onderweg.............kan niet wachten
<visnet_> What does geohot tweet mean?
<%geohot> its my bb exploit for safekeeping
<%Par4doX> geohot: did you turn that over to the dev team or are you doing something with it?
<%geohot> my days of turning things over are done
<%geohot> i hope its different from the one they have
<%geohot> but they prob already have it
<%geohot> its the one i orig wanted to release
blacksn0w with
<%Par4doX> it’s still there in the new bb
<%geohot> yep, just checked
<%geohot> but then opted to use xemn since it was public
<Evan> Oo, it carries over from 05.11 to 05.12?
<%geohot> why wouldn’t it, [COLOR=#009600! important][FONT=Verdana][COLOR=#009600! important][FONT=Verdana]apple[/FONT][/FONT][/COLOR][/COLOR] doesn’t fix things proactivly
<@MuscleNerd> geohot we prob should figure out a way to know if we have same exploit double blind, otherwise we may release 2 different ones at same time
<%geohot> any suggestions?
<@MuscleNerd> not sure how to do that without making it easy to brute force though
<%geohot> yea, i salted the hash
<@MuscleNerd> yeah
<@MuscleNerd> hmm maybe if we both hash the stack dump
<@Confucious> Can you two take this out of public sight?
<@MuscleNerd> the stack itself, not the header before it or the registers after it
<Her> muscle: any notice about the exploits are the same ?
<%geohot> we are working on it
<%geohot> cryptography, perfect for people who don’t trust each other

The conversation indicates that both the iPhone Dev Team and Geohot have a working exploit for the latest baseband and could release tools to jailbreak and unlock iPhone OS 3.1.3.
  #907  
Oud 05-03-10, 13:42
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gettipap Bekijk bericht
heb nu het beruchte apple screen of death logo in beeld (echter nu met logo van snowbreeze). Hoe nu het beste te handelen?
Zoek even op tethered jailbreak!

Laatst gewijzigd door Buur; 05-03-10 om 13:45.
  #908  
Oud 05-03-10, 16:40
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capice Bekijk bericht
las dit op Iphonehacks, hulp is onderweg.............kan niet wachten

The conversation indicates that both the iPhone Dev Team and Geohot have a working exploit for the latest baseband and could release tools to jailbreak and unlock iPhone OS 3.1.3.
Leuk en aardig dat men hier op de forum zulke info post, maar dit is geen indicatie van dat er nieuwe unlock/jailbreak materiaal komt.

Dit hele gesprek stond 3 weken terug op de frontpage. Als je de frontpage had gelezen (http://www.iphoneclub.nl/61781/geoho...-12-01-unlock/) dan had je gezien dat de kwetsbaarheid van Geohot hetzelfde is als die van de Dev Team (MuscleNerd).

Het enige wat men nu kan doen is afwachten, of er daadwerkelijk nieuws naar buiten wordt gebracht door de Dev Team dat ze een nieuwe jailbreak/unlock hebben, meer niet!
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #909  
Oud 05-03-10, 17:34
gettipap gettipap is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Zoek even op tethered jailbreak!
Ik heb geen tethered jailbreak kon altijd opstarten zonder jailbreak. Kun je mij uitleggen wat je hiermee precies bedoeld.
  #910  
Oud 05-03-10, 18:42
capice capice is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Leuk en aardig dat men hier op de forum zulke info post, maar dit is geen indicatie van dat er nieuwe unlock/jailbreak materiaal komt.

Dit hele gesprek stond 3 weken terug op de frontpage. Als je de frontpage had gelezen (http://www.iphoneclub.nl/61781/geoho...-12-01-unlock/) dan had je gezien dat de kwetsbaarheid van Geohot hetzelfde is als die van de Dev Team (MuscleNerd).

Het enige wat men nu kan doen is afwachten, of er daadwerkelijk nieuws naar buiten wordt gebracht door de Dev Team dat ze een nieuwe jailbreak/unlock hebben, meer niet!
tnx voor de tip.....3 weken geleden .....wellicht dat meer mensen , net als ik, dit hebben gemist
  #911  
Oud 05-03-10, 19:26
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gettipap Bekijk bericht
Ik heb geen tethered jailbreak kon altijd opstarten zonder jailbreak. Kun je mij uitleggen wat je hiermee precies bedoeld.
Voor jou niet relevant. Je hebt een 3GS met oude bootrom dus gewoon untethered te jailbreaken. Is het nog gelukt om een custom FW 3.1.2 te restoren?
  #912  
Oud 28-03-10, 00:00
raffellos raffellos is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Beste Allen,

Ik heb het volgende probleem. Mijn vriendin heeft een Iphone 3GS vanuit de US.
In december hebben we deze gejailbreaked met Blackra1n en lock eraf gehaald met Blacksn0w.

Nu is hij 1 feb vastgelopen en hebben we dit opnieuw gedaan maar eergisteren is hij wederom vastgelopen en heeft ze geprobeerd opnieuw te rebooten maar hij liep hierbij vast.Hij had ook vaak geen signaal of het gesprek viel weg.

Vervolgens heb ik CustomFW3.1.2 (optie 2 met activatie) erop gezet maar Blackra1n wil niet installeren. Krijg de druppel niet op het springboard, wel zie ik de GeoShot afbeelding en geeft geen foutmeldingen. Via Cydia wel blacksn0w gevonden maar als ik deze installeer blijft hij na opnieuw opstarten op apple logo hangen. Ultrasnow via cydia haalt de lock wel weg, maar verder dan searching en daarna 'no service' komt hij niet.

Mijn vraag is dus, hoe nu verder? Wat doe ik fout?

Gegevens:
CustomFW : 3.1.2 (7D11)
Baseband: 05.11.07
week:40 (volgens mij dus geen probleem)

Alvast Bedankt!

Laatst gewijzigd door raffellos; 28-03-10 om 00:10.
  #913  
Oud 28-03-10, 00:24
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@raffellos:
Link 2 die je gekozen hebt (in posting 1 van dit topic) is voor de 3G. Je meldt dat je vriendin een 3GS heeft, dus dan zou je link 5 moeten hebben.
Heb je ook de uitleg gevolgd zoals die in posting 1 erbij staat? Al die andere tools (BlackRa1n e.d.) heb je niet meer nodig (er zit al een unlock en jailbreak in die custom ipsw).

/edit:
in die custom voor de 3GS zit geen unlock (maar wel jailbreak)... Sorry, mijn fout.
Voor de unlock zul je inderdaad BlackSn0w of UltraSn0w nog moeten gebruiken.

Laatst gewijzigd door Buur; 28-03-10 om 15:36.
  #914  
Oud 28-03-10, 10:08
raffellos raffellos is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@raffellos:
Link 2 die je gekozen hebt (in posting 1 van dit topic) is voor de 3G. Je meldt dat je vriendin een 3GS heeft, dus dan zou je link 5 moeten hebben.
Heb je ook de uitleg gevolgd zoals die in posting 1 erbij staat? Al die andere tools (BlackRa1n e.d.) heb je niet meer nodig (er zit al een unlock en jailbreak in die custom ipsw).
Thanks Buur, Uiteraard bedoelde ik de 2e link onder de 3GS kop. Dus heb wel de goede gepakt.

Je bedoeld dat hij al geunlocked is als ik die firmware erop heb staan? De bar bovenin geeft dan geen searching of zoeken aan en krijg geen netwerk (zou Vodafone netwerk moeten pakken). Of moet ik toch nog wat anders doen na deze firmware?
  #915  
Oud 28-03-10, 10:51
daveve daveve is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Krijg je 16xx errors hierbij dan is het over en sluiten, want Ireb werkt niet met een 3GS.[/quote]

Bij mij werkt ireb wel op een 3GS. Ireb werkt bij mij niet op windows 7 maar wel goed op een xp machine.
Ik heb inmiddels al 2 keer succesvol gedowngrade.
  #916  
Oud 28-03-10, 10:58
raffellos raffellos is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Nee krijg geen 16xx errors, hij zet de firmware er gewoon goed op. Ik hoef toch ook niet te downgraden?
  #917  
Oud 28-03-10, 11:51
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveve Bekijk bericht
Krijg je 16xx errors hierbij dan is het over en sluiten, want Ireb werkt niet met een 3GS.
Bij mij werkt ireb wel op een 3GS. Ireb werkt bij mij niet op windows 7 maar wel goed op een xp machine.
Ik heb inmiddels al 2 keer succesvol gedowngrade.[/quote]

Bij mij ook, werkt bij een 3GS maar niet bij Vista, wel bij XP
  #918  
Oud 29-03-10, 18:41
stefaaaan stefaaaan is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Bij mij werkt ireb wel op een 3GS. Ireb werkt bij mij niet op windows 7 maar wel goed op een xp machine.
Ik heb inmiddels al 2 keer succesvol gedowngrade.
Bij mij ook, werkt bij een 3GS maar niet bij Vista, wel bij XP[/quote]
En wat los je dan op met iReb? Dat de iPhone niet meer in zijn oneindige loop blijft hangen? Bij mij blijft iphone na de installatie van blacksn0w op custom firmware 3.1.2 namelijk hangen na het opstarten. Gaat dan niet meer aan..
  #919  
Oud 14-04-10, 00:16
JEKKEL JEKKEL is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

heb hier een gejailbreakde (redsnow?) Iphone met firmware 3.0. Hij komt uit de US en is vorig jaar door werkgever (bonus) unlocked gegeven ultrasnow?

wil graag updaten naar 3.1.2 voor bepaalde apps die deze firmware nodig hebben.

Als ik het goed begrijp kan het dus met een custom firmware.. heb trouwens de firmware gedownloaded zonder activatie.. volgens mij heb ik iphone gewoon geregistreerd in Itunes???

Als ik nu deze custom firmware installeer is c.q. blijft mijn iphone dan ook unlocked??
zo nee wat voor stappen moet ik dan verder nemen?
  #920  
Oud 16-04-10, 00:35
spruitje spruitje is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 19
Standaard

He verdikkie,

Ik vind het vervelend om te vragen, maar ik heb toch nog een klein beetje hulp nodig. Ik heb met regelmaat last van telefonie problemen, dus tijd om even een clean install te doen.

Nu heb ik mijn gejailbreakte 3GS keurig in DFU modus, maar wat ik ook doe ik krijg niet de melding dat ik mijn firmware 3.1.2 kan selecteren.

Ik kan alleen maar kiezen om te updaten (ondanks dat ik SHIFT ingedrukt houd).

Recovery Modus heb ik ook geprobeerd, maar even goed krijg ik niet het 'browse' scherm?

Iemand een idee?

Laatst gewijzigd door spruitje; 16-04-10 om 08:30.
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 15:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 13:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.