//

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tims Ben even in de war en weet niet wat ik moet doen. Heb 2 weken geleden mijn 3gs oude bootrom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #881  
Oud 27-07-10, 21:06
spruitje spruitje is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tims Bekijk bericht
Ben even in de war en weet niet wat ik moet doen.
Heb 2 weken geleden mijn 3gs oude bootrom kunnen Jailbreaken op ios 4.0 heb hem daarna gegeven aan mijn vriendin omdat ik binnenkort de nieuwe binnenkrijg.
2 dagen geleden gaf ze het terug aan mij en kon er niets meer mee doen, krijg alleen een connect to itunes logo.
Heb hem in DFU gezet en proberen te restoren met de custom firmware die ik heb gebruikt eerder om te jailbreaken maar heb werkt niet mee, krijg een error met vele nrs.

Enige hulp heel erg geapprecieerd
Allright...
Wat bij mij heeft gewerkt: Met behulp van iReb (ih8sn0w.com) om daarmee je iPhone uit de Restore Loop te halen. Gewoon exact volgen wat er staat...kan echt niet missen.

Bij mij lag het probleem bij de versie van iTunes. Via Old Version Downloads - OldApps.com heb ik de 9.2 versie van iTunes gedownload en daarmee was super makkelijk een custom firmware restore gedaan van 4.0 (dus niet 4.0.1)!

  • iTunes aanzetten,
  • iPhone nog NIET aansluiten.
  • iPhone in Restore mode (iPhone uit, Home button ingedrukt houden)
  • iPhone aansluiten (Home ingedrukt houden tot dat het iTunes connect logo verschijnt)
  • SHIFT + Herstellen klikken
  • Custome firmware selecteren
  • En op een gegeven moment zal het apple logo moeten verschijnen met daaronder een progress bar...als je die ziet...zit je goed!!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #882  
Oud 27-07-10, 22:37
patricos patricos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spruitje Bekijk bericht
Met behulp van iReb (ih8sn0w.com) om daarmee je iPhone uit de Restore Loop te halen. Gewoon exact volgen wat er staat...kan echt niet missen.
Een goede tip, draai je op win7 x64 hou dan maar op met proberen, ih8sn0w werkt niet op x64 ( teminste niet op win 7 ).

Als je dus gaat restoren naar een oudere versie dan krijg je 1015 fout.
Geen probleem , als je het bovenstaande progje gebruikt ( fix loop ) dan werkt je iphone weer naar behoren
  #883  
Oud 28-07-10, 02:04
Sammus Sammus is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Unhappy MC modelletje?

G'dag

Neem 't mij niet al te kwalijk dat ik deze vraag weer stel. Ik heb veel moeite gehad een duidelijk antwoord te vinden.

Ik heb kort geleden een iPod Touch 3G aangeschaft en om een of andere reden meteen geupdate naar iOS4, voordat ik leerde over jailbreaken.

Nu hoor ik aan alle kanten dat ik een redelijk lastig model heb ('n MC dus).
Valt dit nog te jailbreaken?
  #884  
Oud 28-07-10, 03:09
mudvayne mudvayne is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

mahusay ito
  #885  
Oud 28-07-10, 07:58
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spysical Bekijk bericht



Zelf een customfirmware maken met Pwnagetool 4.0.1 (Mac vereist!):

iPhone 3G
  • Als je een gejailbreakte iPhone 3G hebt op firmware 3.1.2 (die niet gejailbreakt is met Spirit), dan kun je een IPSW maken met PwnageTool en herstellen in de recovery- of DFU-modus.
  • Als je een iPhone 3G hebt die nog niet is gejailbreakt, kun je herstellen met een in PwnageTool gemaakte IPSW in de DFU-modus.
  • Als je een gejailbreakte iPhone 3G hebt op firmware 3.1.3, dan is het waarschijnlijk dat het herstellen met een in PwnageTool gemaakte IPSW zal mislukken. Gebruik daarom de DFU-modus.

iPhone 3GS

PwnageTool werkt alleen op de iPhone 3GS als deze al gejailbreakt is en daarnaast de oude bootrom bevat.
Heb je een serienummer waarbij het 4e en het 5e cijfers tussen 25 en 40 ligt én is je iPhone in 2009 aangekocht, dan heb je wellicht de oude bootrom. Is je iPhone nieuwer, dus zijn het 4e en 5e cijfer in je serienummer samen hoger dan 40, dan heb je de nieuwe bootrom.
  • Als je een gejailbreakte iPhone 3GS hebt met de oude bootrom (en dus geen Spirit hebt gebruikt om te jailbreaken), dan kun je een IPSW aanmaken met PwnageTool en herstellen in de recovery-modus.
  • Als je een iPhone 3GS hebt met de nieuwe bootrom, wordt deze helaas niet ondersteund door PwnageTool 4.0

2e generatie iPod touch
  • Als je een gejailbreakte 2e generatie iPod touch hebt (en geen Spirit hebt gebruikt om te jailbreaken), dan kun je een IPSW aanmaken met PwnageTool en herstellen in de recovery-modus.


Customfirmwares:

Windows gebruikers: Maak van de .zip extensie een .ipsw gewoonweg even vervangen
Mac gebruikers: Zie hier

iPhone 3G:
Download
Met:
  • Activatie
  • Multitasking
  • Achtergrond
  • Batterij percentage
  • Cydia
  • Costume Bootlogo (Pinapple)
  • Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)
iPhone 3G:
Download
Met:
  • Geen Activatie
  • Baseband update
  • Multitasking
  • Achtergrond
  • Batterij percentage
  • Cydia
  • Costume Bootlogo (Pinapple)
  • Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)
iPhone 3G:
Download
Met:
  • Geen Activatie
  • Baseband update
  • Cydia
iPhone 3G:
Download
Met:
  • Activatie
  • Baseband update
  • Cydia
iPhone 3G:
download
Met:
  • Geen Activatie
  • Geen Baseband Update
  • Cydia
iPhone 3GS:
Download
Met:
  • Activatie
  • Cydia
  • Costume Bootlogo (Pinapple)
  • Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)
iPhone 3GS:
Download
Met:
  • Geen Activatie
  • Baseband Update
  • Cydia
  • Costume Bootlogo (Pinapple)
  • Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)
iPhone 3GS:
Download
Met:
  • Geen Activatie
  • Baseband Update
  • Cydia
iPhone 3GS:
download
Met:
  • Activatie
  • Baseband Update
  • Cydia
iPhone 3GS:
download
Met:
  • Geen Activatie
  • Geen Baseband Update
  • Cydia
iPod touch 2G:
Download
Met:
  • Multitasking
  • Achtergrond
  • Batterij percentage
  • Cydia
  • Costume Bootlogo (Pinapple)
  • Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)
iPod touch 2G:
Download
Met:
  • Multitasking
  • Achtergrond
  • Batterij percentage
  • Cydia
iPod Touch 2G:
Download
Met:
  • Cydia
  • Costume Bootlogo (Pinapple)
  • Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)

Unlock:

Ga naar Cydia en download Ultrasn0w:
  • Voeg ultrasn0w.com toe aan je sources.
  • Installeer Ultrasn0w en je hebt een unlock.


Met dank aan [S]joerd voor het gebruik van zijn server.
Zie hier de meest actuele versie van dit topic.

Met dank aan Spyscial voor het duidelijke overzicht en de customfirmwares!


Modbreak:

Mensen, excuses, het is nu wel duidelijk dat de software momenteel niet te downloaden is. We hebben de Topic starter er op gewezen, hopelijk wordt het snel gefixt!
Excuses! Gr. King1987, Moderator iPhoneclub.nl

// update: helaas is de server nog steeds niet bereikbaar, dit zal voorlopig ook zo zijn wegens het vele download verkeer momenteel. We zijn opzoek naar een goede oplossing!

Helaas niet alle iDevices dus. iPhone 3GS MC . Complimenten aan de poster though!
  #886  
Oud 28-07-10, 09:07
Sterke-Jerke Sterke-Jerke is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Verwegistan
Berichten: 77
Standaard

Waarom distribueren we dit niet via een p2p site?
Checksum op deze site zetten...
  #887  
Oud 28-07-10, 11:06
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterke-Jerke Bekijk bericht
Waarom distribueren we dit niet via een p2p site?
Checksum op deze site zetten...
Goed idee, paar torrentjes maken

Of een DC++ netwerk maken zou geen gek idee zijn, ik host toevallig zelf een DC++ Hub.
  #888  
Oud 28-07-10, 11:58
pattaya pattaya is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 35
Stuur een bericht via Yahoo naar pattaya
Standaard

Windows gebruikers: Maak van de .zip extensie een .ipsw gewoonweg even vervangen,hoe naam veranderen in IPSW dat bedoel je
  #889  
Oud 28-07-10, 12:18
patgolf patgolf is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een Iphone 3gs op 3.1.3 JB met spirit. In cydia heb ik shsh's 3.1.2, 3.1.3 en 4.0. Kan ik nu upgraden naar 4.0? Hoe kan ik dan het best de jb uitvoeren? bootroom is 5.12.01
  #890  
Oud 28-07-10, 13:06
njim njim is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rmond
Berichten: 53
Standaard

en nog steeds problemen met de server of wat?
of heeft iemand hier t wachtwoord enzo?
  #891  
Oud 28-07-10, 13:51
Sammus Sammus is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Bedankt Dark,
Wel jammer dat de iTouch 3G niet gelijst was :<
Als iemand nog tips heeft waar ik mezelf even kan onderwijzen over het jailbreaken en wat wel en niet kan, graag.
  #892  
Oud 28-07-10, 13:53
Sammus Sammus is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pattaya Bekijk bericht
Windows gebruikers: Maak van de .zip extensie een .ipsw gewoonweg even vervangen,hoe naam veranderen in IPSW dat bedoel je
Ik gebruik hier altijd WinRAR voor. 't Kan simpeler maar dit heb ik altijd bij de hand.
In WinRar kan je simpelweg browsen naar het gewenste bestand en deze hernoemen (dus ook de extensie).

BTW, Ik probeer nu maar eens te downgraden naar 3.1.2 om te zien of ik dan wel kan jailbreaken. Dit lukt helaas niet, ook niet met de methode waarbij je 74.208.105.171 gs.apple.com toevoegd aan je hosts-file.
Maar ik krijg het vermoede dat dit ook niet diende te helpen als je niet al eens eerder gejailbreaked hebt en Cydia hebt gedraaid.

Veel geklets over SHSH blobs op Saurik's Server en ik heb geen idee wat dit inhoudt. Al wat ik weet is dat ik een 4.0 official draai en 'm wil jailbreaken. Suggesties?

Laatst gewijzigd door Sammus; 28-07-10 om 14:47.
  #893  
Oud 28-07-10, 18:32
pattaya pattaya is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 35
Stuur een bericht via Yahoo naar pattaya
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammus Bekijk bericht
Ik gebruik hier altijd WinRAR voor. 't Kan simpeler maar dit heb ik altijd bij de hand.
In WinRar kan je simpelweg browsen naar het gewenste bestand en deze hernoemen (dus ook de extensie).

BTW, Ik probeer nu maar eens te downgraden naar 3.1.2 om te zien of ik dan wel kan jailbreaken. Dit lukt helaas niet, ook niet met de methode waarbij je 74.208.105.171 gs.apple.com toevoegd aan je hosts-file.
Maar ik krijg het vermoede dat dit ook niet diende te helpen als je niet al eens eerder gejailbreaked hebt en Cydia hebt gedraaid.

Veel geklets over SHSH blobs op Saurik's Server en ik heb geen idee wat dit inhoudt. Al wat ik weet is dat ik een 4.0 official draai en 'm wil jailbreaken. Suggesties?
Oke dan doe ik het goed,maar krijg nog steeds de fout melding Unable to recognize specified IPSW ik snap er niks van want bij anderen werkt de jailbreak wel.nu moet ik wachten op de nieuwe spirit wanneer komt het
  #894  
Oud 28-07-10, 21:20
jvdommelen jvdommelen is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 28
Standaard

Hallo,

Weet iemand waar ik deze firmware kan downloaden:
iPhone 3GS:
Met:
  • Activatie
  • Cydia
De links op de eerste pagina werken helaas niet. Ik heb een iphone 3gs met het MB nr en serie nr 81937......

Thanks alvast
  #895  
Oud 29-07-10, 02:20
Sammus Sammus is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pattaya Bekijk bericht
<snip> maar krijg nog steeds de fout melding Unable to recognize specified IPSW ik snap er niks van want bij anderen werkt de jailbreak wel.nu moet ik wachten op de nieuwe spirit <sniperdiesnip>
Ik heb hetzelfde probleem. Geen van de tot zover voor mij bekende methodes tot zover ik ze kon draaien op Win7 (Blackra1n, Redsn0w, Sn0wbreeze), waren succesvol.

Het Redsn0w probleem wat je beschrijft is mij ook bekend. Hoe en waarom dit niet lukt snap ik ook niet. Mij was verteld dat het met Win7 heeft te maken maar alle workarounds die ik toegestuurd kreeg hielpen niet.

Mijn vraag is nog steeds, wat doe ik om mijn iTouch 3G te downgraden naar 3.1.2 die nog nooit Cydia heeft gedraaid?
  #896  
Oud 29-07-10, 09:47
yildirim1986 yildirim1986 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Mensen graag u hulp

Paardagen terug deed mijn iPhone heel raar tijdens een spel werd beeld malen vergroot, ook na dat ik hem opnieuw heb gestart of na dat ik hem op dfu modus heb gezet.
Als redding van me telefoon heb ik hem hersteld bij een ouwde pc en heb de niew versie 4 erop zitten
Is het nu mogelijk dat ik hem weer kan her jailbreaken??????
  #897  
Oud 29-07-10, 10:50
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Zoals jullie allemaal konden lezen, is door de Host van de server. Alles offline gehaalt omdat ze de data verkeer niet aankonden.

Ik weiger met torrents te werken, omdat je hiermee je hele PC open gooit voor iedere maloot.

Als iemand een server heeft die wel 80Gb/dag aankan, PM me even dan kunnen we alle mensen weer helpen
  #898  
Oud 29-07-10, 10:59
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

Is er ook nog een andere manier om de 3gs 4.0.1 geen activatie, cydia, baseband update (officieel sim-lock vrij bij t-mobile) te downloaden? de download link vraagt nl. om een gebrukersnaam en wachtwoord. Een torrent vindt ik ook best.
Whoeps, sorry ik heb de laatste post niet gezien toen ik dit bericht schreef. Maar ik hoop nog altijd op een download er van. Misschien is iets als MegaUpload of RapidShare een goed idee?
__________________
iPhone? eerder MyPhone!

Laatst gewijzigd door Pelle4495; 29-07-10 om 11:10.
  #899  
Oud 29-07-10, 11:17
iQiux iQiux is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle4495 Bekijk bericht
Is er ook nog een andere manier om de 3gs 4.0.1 geen activatie, cydia, baseband update (officieel sim-lock vrij bij t-mobile) te downloaden? de download link vraagt nl. om een gebrukersnaam en wachtwoord. Een torrent vindt ik ook best.
Whoeps, sorry ik heb de laatste post niet gezien toen ik dit bericht schreef. Maar ik hoop nog altijd op een download er van. Misschien is iets als MegaUpload of RapidShare een goed idee?
tell me about it , was blij met me 3gs maar wacht al een maand op een jb of een onlock ;( hopelijk krijge we wat binnekort...
  #900  
Oud 30-07-10, 09:39
nl2rma nl2rma is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Na een Wipe wilde me 3G met JB 3.1.2 niet meer opstarten, daardoor per ongeluk geupdate naar 4.01 (stom),
Jailbreak met redsn0w_win_0.9.5b5-5 wil maar niet lukken, redsnow zegt steeds dat het iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw file niet goed is zoals andere al eerder melde hier.
Toen heb ik iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw gedownload en redsnow verwezen naar dit bestand, dat bestand vond ie goed en daarna ging ie mijn 3G met 4.01 jailbreaken, en dat heeft gewoon gewerkt!
Waarschijnlijk gaat iedereen zeggen dat ik mazzel heb gehad maar ik ben blij ;-)
en wou toch even laten weten voor de gene die het wel aandurven.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares spysical Jailbreak 237 13-02-11 16:16
iPhone 3G: unlock zonder jailbreak en werkt voor alle firmwares derappe Unlock 5 31-01-11 23:19
Custom Firmwares 4.2.1 bapovs Jailbreak 11 29-11-10 14:05
Handige tip: zoeken in webpagina (alle firmwares) S¡mon iPhone algemeen 13 13-08-09 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.