//

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door annejan Lees even het hele topic door. De meeste winkels hebben geen of heel weinig voorraad. Je moet geluk hebben. Probeer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #281  
Oud 30-08-08, 00:57
Arnoud2604 Arnoud2604 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annejan Bekijk bericht
Lees even het hele topic door.

De meeste winkels hebben geen of heel weinig voorraad. Je moet geluk hebben. Probeer het bijv. maandagmiddag is bij the phonehouse. Die krijgt op maandag namelijk altijd de iPhone binnen, is me verteld. Succes!
Je moet inderdaad een beetje geluk hebben, en ik had het. Ik heb gisteren een Iphone 16 GB gekocht bij de Orange winkel in Winterthur (ik woon in Schaffhausen). Voor 899 CHF heb de Iphone zonder contract gekocht, in de komende dagen wordt ie ge-unlocked door Apple (door Orange geregeld). Dit geeft mij de mogelijkheid een Vodafone Iphone abonnement in Nederland af te sluiten, altijd beter dan T-mobile...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 12-09-08, 22:23
wokkel wokkel is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Weet iemand hoe het momenteel zit met de voorraad in de Swisscom-winkels in Zwitserland van de iPhone met het Natel Easy Liberty Uno prepaid pakket?
Ik wil graag mijn tante in Zwitersland een iPhone met het prepaid pakket laten kopen in de omgeving kl0ten (vlakbij Zürich).

b.v.d.
  #283  
Oud 12-09-08, 22:28
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Ik ben er ook heel erg mee bezig, zoek ook nog vaak. Ik ga 18 oktober naar Zwitserland toe, en dan zal ik even kijken hoe de toestand is, als ik op 25 oktober weer thuis ben, zal ik verslag uitbrengen. Maar ik doe geen zaken voor anderen! Dus niemand hoeft aan mij te vragen. Nee= nee.

Groeten,
Doblie
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
  #284  
Oud 12-09-08, 23:29
bheerkens's schermafbeelding
bheerkens bheerkens is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Standaard

Ik heb begrepen dat alleen de toestellen van orange simlock vrij zijn.
Zij zijn echter niet geneigd het toestel aan toeristen mee te geven aangezien ze met een tekort zitten.

Vandaar dat ik uitgeweken ben naar italie en er daar 1 zonder problemen heb gescoord bij de eerste de beste vodafone winkel (uiteraard simlockvrij).
__________________
An Apple a day...
  #285  
Oud 13-09-08, 00:47
annejan annejan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Houten
Berichten: 36
Standaard

@bheerkens
Orange zonder simlock zijn 1199frank, heeft dus niet zoveel zin. Bij swisscom is de 16g 619 frank, maar wel gelockt. Waarschijnlijk komt er binnenkort een fatsoenlijke tool om hem te unlocken...

@wokkel heb sinds 2e week augustus iPhone gereserveerd in Zwitserland bij een swisscom winkel, maar nog steeds niets gehoord... Vreemd!
  #286  
Oud 16-09-08, 08:27
shao shao is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

gister kwam ik aan in Zurich.. in de hoop dat ik ergens in een swisscom shop een iphone op me zat te wachten (had niet gereserveerd). Na drie swisscom winkels verder ben ik een illusie armer ..nergens hebben ze 'm liggen (allemaal 2 weken levertijd). Er was wel eentje die ze had maar uitsluitend verkocht met abo

Straks ff langs apple shop (vlakbij treinstation Zurich HB) ...
  #287  
Oud 16-09-08, 08:38
k0ert k0ert is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

ik ga met kerst op wintersport in oostenrijk (bij de grens) dus ben van plan even naar zwitserland te gaan. weet iemand hoe streng ze controleren op paspoort enz.? en zullen dan de wachttijden minder zijn?
  #288  
Oud 16-09-08, 09:12
dennis-swiss-iphone-3G dennis-swiss-iphone-3G is offline
• iOS 2.0.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard iPhone zwitserland

Hallo
Vooralsnog moet je een zwitsers paspoort of ID kaart of verblijfsvergunning hebben om een iPhone 3G te kunnen kopen. In zwitserland wordt nog steeds aan de grens gekontroleert op paspoorten maar vaak kun je ook zo doorlopen maar als je naar Oostenrijk gaat heb je ook een paspoort nodig dus wat is het probleem? Je mag zo spulen kopen in het buitenland ook in Zwitserland.
  #289  
Oud 16-09-08, 16:40
shao shao is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

heb vandaag op Zurich HB bij een swisscom shop een iphone kunnen kopen ! hij vroeg niet naar een paspoort of iets derg, ik had verteld dat het een kado was voor mijn broer was (hij woont ook in Zurich)...

hij had gister een hele lading iphone gehad...
  #290  
Oud 16-09-08, 18:11
annejan annejan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Houten
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shao Bekijk bericht
heb vandaag op Zurich HB bij een swisscom shop een iphone kunnen kopen ! hij vroeg niet naar een paspoort of iets derg, ik had verteld dat het een kado was voor mijn broer was (hij woont ook in Zurich)...

hij had gister een hele lading iphone gehad...
Dan heb je echt geluk! Heb je een prepaid gekocht? Moest je ook geen adresgegevens oid afgeven? Meestal doen ze dat wel namelijk ondanks dat je Nederlander bent. En wat is het minimale prepaidtegoed wat je nou moet aanschaffen of ben je helemaal niet verplicht om beltegoed erbij te kopen?

Je hebt nu wel een iPhone waar simlock op zit... daar kan je tot nu toe nog niet zo heel veel mee, of je moet hem jailbracken.

Als meer mensen het gelukt is of niet, laat het weten zodat we elkaar tips kunnen geven en ervaringen uit kunnen wisselen.
  #291  
Oud 16-09-08, 18:23
Wonto Wonto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Omg 's-Hertogenbosch
Berichten: 33
Standaard

ik heb een iPhone uit zwitserland 16gb white van Swisscom. Ik gebruik een yessim voor unlock en heb zelf een telfort netwerk. Alles werkt perfect behalve de 3G die wil nog niet maar ik ben ervan overtuigd dat dat ook gaat werken!

Dus heb je de gedachte om er een in zwiterserland te gaan halen dan kun je hem zo klaarmaken voor elk nl netwerk. Voor meer vragen ben ik altijd bereikbaar. Succes!
  #292  
Oud 16-09-08, 21:47
shao shao is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

Ik hoefde geen adres op te geven,..we zat standaard den sim kaart bij, twv 19.9 chf. Ik hoefde geen adres op te geven. hy zocht wel het adres van mijn broer op (op basis van zijn 06 nummer). ik heb 'm net geactiveerd en geupdate naar 2.1. alleen is het nog wel onwennig vergeleken met windows mobile.
  #293  
Oud 17-09-08, 09:32
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Ja, dat zal wel even wennen zijn. Maar ik weet zeker dat dit je beter gaat bevallen, hoor.

Je moet even bij Gebruikersinstellingen aanpassen, dat je een iPhone 3G hebt, met FW 2.1!

Succes,
Doblie.
  #294  
Oud 21-09-08, 23:27
shao shao is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

weet iemand of je na 1 jaar bij swisscom simlock (tegen geringe kosten) kan verwijderen (net als bij Tmobile).. ik heb met een search geprobeerd hier wat te vinden maar dan kom ik voornamelijk uit op de andere dingen
  #295  
Oud 22-09-08, 12:44
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Daar heb ik ook al naar gezocht, maar ook nog niets over kunnen vinden.
  #296  
Oud 22-09-08, 13:39
lisette_vandermeij lisette_vandermeij is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard

Nee, Swisscom unlock-t de iPhone 3G niet voor je. Ik heb contact met ze gehad en na 2 jaar zijn ze automatisch simlock vrij. Ondanks dat op de site van Apple.com staat dat de provider de iPhone kan unlocken, doen ze het niet.

Ik zit nu met een Zwitserse iPhone die locked is. Ik durf niet met die Yessim kaartjes te pielen, want ik lees er zulke wisselende berichten over. Ik wacht nog maar braaf af en als het te lang duurt, verkoop ik mijn iPhone en ga naar Tmobile.

Iemand vroeg of een Swisscom medewerker de doos/verpakking openmaakt om de simkaart te activeren. Ja, ze halen iPhone uit de verpakking en doen de simkaart er zelf in zodat ze via hun systeem kunnen activeren. Anders krijg je hem niet mee...

Gr. Liz
  #297  
Oud 22-09-08, 20:47
Ritsuke Ritsuke is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Dus als ik het goed op heb kan je bij Orange Zwitserland aan een ge-unlockte iPhone 3G geraken? Je moet echter wel inwoner zijn ( check ) en even wachten?

Laatst gewijzigd door Ritsuke; 22-09-08 om 20:49.
  #298  
Oud 22-09-08, 20:50
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ritsuke Bekijk bericht
Dus als ik het goed op heb kan je bij Orange Zwitserland aan een ge-unlockte iPhone 3G geraken? Je moet echter wel inwoner zijn ( check ) en even wachten?
Ik weet dat je of bij Orange of bij Swisscom een ge-unlockte kunt kopen voor de prijs van 1199CHF (750euro)
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #299  
Oud 22-09-08, 20:54
Ritsuke Ritsuke is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Ah zo zit het dus. Dan kan ik even goed een in België kopen.
  #300  
Oud 28-09-08, 16:34
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

-noodplan-

Ik zie net op de swisscom website, dat de NATEL® liberty easy uno verdwenen is uit het assortiment, betekent dit dat swisscom geen pre-paid meer verkoopt? Wie weet hier meer van af, en zou naar swisscom willen bellen?


groet,
doblie.

EDIT
Mijn acties tot nu toe:

EDIT

- Ik heb Swisscom gemaild, ik wil weten hoe het zit.
- De redactie van iPhoneclub.nl is ook inmiddels ingelicht.


Laatst gewijzigd door Doblie; 28-09-08 om 16:38.
Reageren

Labels
iphone 3g switzerland



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone Zwitserland wildsseb Koopinformatie Rest Europa 47 05-12-12 12:13
iphone simlockvrij, prepaid? 3g internet? jasper94 iPhone algemeen 8 13-02-11 08:06
Iphone 4 Kopen in Zwitserland?? Pieter33 Koopinformatie Rest Europa 7 24-08-10 14:11
iPhone in Zwitserland murvinator iPhone algemeen 2 28-07-10 10:47
Iphone in Zwitserland kopen Pascal2900 Koopinformatie Rest Europa 1 16-12-09 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:34.