//

[1.0] 2.0.2 Pwnagetool verzameltopic

[1.0] 2.0.2 Pwnagetool verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door benBEN Vraag me nu al een tijdje af , wat het verschil is tussen de custom van Apple via of Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #521  
Oud 10-08-08, 16:01
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benBEN Bekijk bericht
Vraag me nu al een tijdje af , wat het verschil is tussen de custom van Apple via of Apple of iTunes en de versie die hier aangeboden worden door o.a Michael? Gezien het vele werk hier in gaat zitten voor o.a Michael zou er toch een voordeel voor ons gebruikers meoten zijn!

Heb het forum aardig proberen te volgen, gezocht ook maar snap het verschil niet, en wil dit graag weten.. kan dan eventueel opnieuw beginnen met de versie van Michael..

alvast bedankt voor hopelijk een duidelijke uitleg
Die van Apple locked je iPhone die van mij opent de wereld voor je iPhone.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #522  
Oud 10-08-08, 16:33
imarcus imarcus is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 21
Standaard

Mijn 1G iPhone (via iJailbreak 1.1.4) in DFU mode gezet (zwart scherm), werd herkend in iTunes (Mac), met alt-click restore de custom firmware 2.0.1 met Cyndia en Installer van Michael geselecteerd (md5 checksum klopt), maar na een korte tijd geeft iTunes de melding error 1. Op de iPhone is nog niets gebeurd, die werkt vrolijk verder met 1.1.4.

Op Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl wijst error 1 alleen naar 1.1.4 restore?

De handleiding (iPhone unlock: Handleiding iPhone firmware 2.0 unlock (iPhone 1.0 en iPhone 3G) > Artikel > iPhoneclub.nl) geeft aan dat ik in de restore mode zou moeten i.p.v. DFU.

Toch met de restore-mode?

M.
  #523  
Oud 10-08-08, 16:43
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imarcus Bekijk bericht
Mijn 1G iPhone (via iJailbreak 1.1.4) in DFU mode gezet (zwart scherm), werd herkend in iTunes (Mac), met alt-click restore de custom firmware 2.0.1 met Cyndia en Installer van Michael geselecteerd (md5 checksum klopt), maar na een korte tijd geeft iTunes de melding error 1. Op de iPhone is nog niets gebeurd, die werkt vrolijk verder met 1.1.4.

Op Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl wijst error 1 alleen naar 1.1.4 restore?

De handleiding (iPhone unlock: Handleiding iPhone firmware 2.0 unlock (iPhone 1.0 en iPhone 3G) > Artikel > iPhoneclub.nl) geeft aan dat ik in de restore mode zou moeten i.p.v. DFU.

Toch met de restore-mode?

M.
Nee jij hebt een mac dus in dfu? Heb je wel de laatste itunes erop?
  #524  
Oud 10-08-08, 16:56
imarcus imarcus is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Nee jij hebt een mac dus in dfu? Heb je wel de laatste itunes erop?
iTunes 7.7. Ik zal 7.7.1 er eens op zetten.

M.
  #525  
Oud 10-08-08, 16:56
loekieloekie loekieloekie is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Playboy Mansion Bekijk bericht
Ja, typo van mijn kant. Ben al bezig met de custom restore. Helaas (vooralsnog?) met ananas logo....

Nope, update is gelukt, maar ik zit nu wel die ananas. Is er ook een custom-ipsw met het Apple Logo in omloop...?
Download hier het apple logo www.loekieloekie.nl/data/appleplain.png sla hem op en selecteer hem via pwnage tool of winpwn. Of download de custom restore van michael die is ook met apple logo

Laatst gewijzigd door loekieloekie; 10-08-08 om 17:18.
  #526  
Oud 10-08-08, 16:58
Playboy Mansion Playboy Mansion is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 60
Standaard

Goed, update met Apple-logo

Reserve-kopie maken duurt hier nog steeds een eeuwigheid.......
  #527  
Oud 10-08-08, 17:06
lyndon lyndon is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zwitserland
Berichten: 65
Stuur een bericht via Yahoo naar lyndon
Standaard Wel Apple en dus geen Ananas logo

Hallo,
Ik heb met succes, dankzij de custome firmware van Michael, mijn iPhone (1ste generatie) geupdate naar firmware 2.0.1
En alles werkt in een keer!!
Voor deze firmware had ik ook al geupgrade van 1.1.4 naar 2.0. Hierna had ik het ananas logo ipv het originele Apple logo (uitgevoerd door een ander met Apple Macbook tegen betaling).

Nu heb ik dank ik dankzij de vele informatie van dit forum en de custom firmware van Michael nu zelf de update van 2.0 naar 2.0.1 uitgevoerd (heb een windows PC).

Nu zie ik echter weer de originele Apple logo terug wanneer ik mijn iPhone opstart.

Ik dacht dat met de custom firmware van Michael we altijd een ananas logo te zien zouden krijgen. Of dus toch niet?

Uiteraard maakt het totaal niets uit welke logo ik te zien krijg tijdens het opstarten van mijn iPhone, maar ben toch benieuwd waarom!!

Een tevreden iPhone gebruiker,

Lyndon
  #528  
Oud 10-08-08, 17:06
loekieloekie loekieloekie is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Nee jij hebt een mac dus in dfu? Heb je wel de laatste itunes erop?
Ik doe het met windows ook in DFU werkt prima. Dus als je met pwnage tool of winpwn werkt je iphone in recovery mode
(iphone uitzetten en weer aansluiten terwijl je de home button indrukt daarna iTunes sluiten aan de gang met pwnagetool of wimpwn.) Daarna met itunes de custom firware er op zetten in DFU mode .Of je nu op MAC of windows werkt, maakt niets uit.

Laatst gewijzigd door loekieloekie; 10-08-08 om 17:26.
  #529  
Oud 10-08-08, 17:10
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyndon Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb met succes, dankzij de custome firmware van Michael, mijn iPhone (1ste generatie) geupdate naar firmware 2.0.1
En alles werkt in een keer!!
Voor deze firmware had ik ook al geupgrade van 1.1.4 naar 2.0. Hierna had ik het ananas logo ipv het originele Apple logo (uitgevoerd door een ander met Apple Macbook tegen betaling).

Nu heb ik dank ik dankzij de vele informatie van dit forum en de custom firmware van Michael nu zelf de update van 2.0 naar 2.0.1 uitgevoerd (heb een windows PC).

Nu zie ik echter weer de originele Apple logo terug wanneer ik mijn iPhone opstart.

Ik dacht dat met de custom firmware van Michael we altijd een ananas logo te zien zouden krijgen. Of dus toch niet?

Uiteraard maakt het totaal niets uit welke logo ik te zien krijg tijdens het opstarten van mijn iPhone, maar ben toch benieuwd waarom!!

Een tevreden iPhone gebruiker,

Lyndon
Omdat ik de apple mooier vind
  #530  
Oud 10-08-08, 17:22
Playboy Mansion Playboy Mansion is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 60
Standaard

Enigszins offtopic: waar vind ik goede sources voor Cydia? Is ifoneguide.nl daar bijv. al voor beschikbaar?
  #531  
Oud 10-08-08, 18:12
Kaspers's schermafbeelding
Kaspers Kaspers is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 058
Berichten: 154
Standaard

Zit nog steeds met die 1600 error, lees ik opeens dit:

Citaat:
ERROR 16XX
Probleem: Alle Error 16XX foutmeldingen betekenen dat je iPhone in DFU staat. Je kunt de custom firmware 2.0 niet installeren als je iPhone in DFU staat; dat moet in recovery mode gebeuren.
Ja, je kunt het mooi vertellen, maar met een Mac moet het restoren in DFU, zeggen jullie hier..
__________________
  #532  
Oud 10-08-08, 18:14
kimhoo kimhoo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard Fout 6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Deze foutmelding werd op iphoneclub.nl al eerder beschreven, dit al geprobeerd om het op te lossen?:
Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl
Beschrijving bij Fout 6 klopt niet. Ik krijg hem constant (zowel op windows (restore) en macbook (dfu)) en is een 'originele' US, jailbroken en geunlockt aangeschaft (zat op 1.1.4) en heb niet de iPhone eerder van 2.0 of 2.0.1 voorzien. :'(

Het betreft hier overigens een zelf gebakken ipsw o.b.v. 2.0 met installer en cydia.

Opmerkelijk is dat de 2.0.1 aangeboden in de eerste post het wel lijkt te doen. ITunes is nu in ieder geval al een stuk verder dan met de 20 vorige pogingen. Sterker nog.. Hij is de bootloader al aan het flashen
  #533  
Oud 10-08-08, 18:26
Filipvdh Filipvdh is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 40
Standaard

Zonet ook even de versie v Michael erop gezet (met Cydia & Installer), nadien back-up gedaan en alles werkt (ook mail) alleen in Itunes blijft hij telkens hangen op het scherm met 'instellen als nieuwe Iphone of back-up'...ook nadat hij de back-up gedaan heeft.
Iemand een idee ?
  #534  
Oud 10-08-08, 18:26
Kaspers's schermafbeelding
Kaspers Kaspers is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 058
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers Bekijk bericht
Ja, je kunt het mooi vertellen, maar met een Mac moet het restoren in DFU, zeggen jullie hier..
Oftewel, jullie adviseren niet juist, restoren in restore mode werkt wel op een mac, van 2.0 naar 2.0.1

Succes
  #535  
Oud 10-08-08, 19:11
supernaturol supernaturol is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

dag allen,

ik heb via de ifonegiude 2.0 erop gezet echter heb ik geen bereik met mijn iphone (maar de apps werkt wel)
dus heb ikde versie van micheal gedownload echter geeft hij aan bij wnpwn dat het eeen unknown file is......

please help me
  #536  
Oud 10-08-08, 19:15
stig666's schermafbeelding
stig666 stig666 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 78
Stuur een bericht via ICQ naar stig666 Stuur een bericht via MSN naar stig666
Standaard

@supernaturol

Bij micheals versie moet je itunes gebruiken en niet wnpwn
  #537  
Oud 10-08-08, 19:23
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Het zijn alleen bugsfixes. Zoals het trage toetsenbord in de sms. Verder niets bijzonders. De nieuwe beta die is geseed naar de developers komt niet over een paar weken reken maar meer op maanden.
Zoals ook vorige keer is nu ook alles perfect gelopen met de customfirmware van Michael, waarvoor veel dank. Momenteel werkt alleen mijn mail nog niet, maar ben er mee bezig. Verder heb ik de indruk dat inderdaad alles net een beetje vlugger verloopt, app's openen vlugger, je kan iets vlugger typen ed, ga er nu nog wat muziek opgooien en wat app's en dan maar hopen dat alles dan nog zo goed werkt. Samenvattend, ik ben toch tevreden om weer de overstap gemaakt te hebben.
  #538  
Oud 10-08-08, 19:28
supernaturol supernaturol is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

@stigg666
thx is gelukt alleen ik heb nu weer geen bereik hij leest mijn pincode van me kaart wel maar geen bereik... terwijl ik normaal volop bereik heb rarararara hoe kan dat
  #539  
Oud 10-08-08, 19:39
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers Bekijk bericht
Zit nog steeds met die 1600 error, lees ik opeens dit:



Ja, je kunt het mooi vertellen, maar met een Mac moet het restoren in DFU, zeggen jullie hier..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimhoo Bekijk bericht
Beschrijving bij Fout 6 klopt niet. Ik krijg hem constant (zowel op windows (restore) en macbook (dfu)) en is een 'originele' US, jailbroken en geunlockt aangeschaft (zat op 1.1.4) en heb niet de iPhone eerder van 2.0 of 2.0.1 voorzien. :'(

Het betreft hier overigens een zelf gebakken ipsw o.b.v. 2.0 met installer en cydia.

Opmerkelijk is dat de 2.0.1 aangeboden in de eerste post het wel lijkt te doen. ITunes is nu in ieder geval al een stuk verder dan met de 20 vorige pogingen. Sterker nog.. Hij is de bootloader al aan het flashen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers Bekijk bericht
Oftewel, jullie adviseren niet juist, restoren in restore mode werkt wel op een mac, van 2.0 naar 2.0.1

Succes
Fout 6 was een probleem bij 2.0 daar kon je dus niet restoren in dfu. Nu blijkt dat voor een mac de beste optie te zijn Iedere fw levert nieuwe fouten zo ook deze van 2.0.1
  #540  
Oud 10-08-08, 19:46
loekieloekie loekieloekie is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers Bekijk bericht
Zit nog steeds met die 1600 error, lees ik opeens dit:



Ja, je kunt het mooi vertellen, maar met een Mac moet het restoren in DFU, zeggen jullie hier..
DFU mode is als je scherm zwart blijft en recovery mode is als je het cd tje met het stekkertje in beeld heb.
Heb er al tig gedaan op mijn xp en op mac samen met klanten.
De custom restore zet ik er altijd op na het pwnen moet werken.
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: PwnageTool 4.1 Doblie Unlock 0 22-09-10 17:18
Pwnagetool 4.0 verzameltopic. Dragon Jailbreak 158 23-06-10 23:02
PwnageTool afbeeldingen [S]joerd Ringtones en Wallpapers 3 18-11-09 18:21
iPhone: QuickPwn 1.1 of PwnageTool 2.1? aaifoon Jailbreak 9 10-12-08 18:44
Pwnagetool crane Archief 2 01-10-08 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:14.