3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dat geintje kost genoeg, want je moet gewoon je contract afkopen, dus de resterende looptijd x maandbedrag. of gewoon telefoon inleveren en dan ben ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Dat geintje kost genoeg, want je moet gewoon je contract afkopen, dus de resterende looptijd x maandbedrag. of gewoon telefoon inleveren en dan ben ik er ook vanaf. Maar ik kan er nu gewoon niet mee bellen, of gebeld worden, dat schiet ook niet op. Sim Unlock komt idd half augustus pas beschikbaar. Dus ik heb nog ff tijd om na te denken.
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Buiten ook geen 3G dus dat moeten ze ZEKER kunnen zien.
Ik heb met googlemaps en GPS rondgelopen en screenshots gemaakt tijdens mijn wandeling (met hond ) en zo krijg je een mooi beeld waar wel en niet 3G heb. Eigenlijk bijna overal slecht, dus dat moeten ze echt kunnen meten. En wat het gewone netwerk betreft, zou zouden dat reeel moeten meten, dus ook binnen. Ik zie een duidelijk verschil tussen t-mobile en andere providers. Dus het ligt ook niet aan mijn woning, zoals ze ook al aangaven! |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Nou, hier op mijn werk (postcode 3364) redelijk tot prima 3G bereik. Niet geheel ontevreden dus! In de trein zag ik ook een paar keer 3G voorbijkomen dus vwb mijn dagelijks traject zit het wel goed.
|
|
|||
|
|||
Rondom Alkmaar (o.a. op mijn werkplek in Stompetoren) prima 3G bereik, in mijn woonplaats (Baarn) bijna geen 3G bereik. Al met al redelijk tevreden.......
Enige probleem is dat bij het (handmatig) schakelen tussen 3G en alleen 2G de iPhone een melding geeft dat het netwerk niet beschikbaar is, terwijl zowel 2G als 3G (volle bak) aanwezig is. |
|
||||
|
||||
Ik heb vandaag update gedaan naar 2.0.1 ik denk misschien is antenne verbetert ofzo niet dus
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Daarnaast is de dekking een T-mobile kwestie en heeft niets te maken met de iPhone op zich.
|
|||
|
|||
Hm, er zijn wel meer toestellen op de markt geweest die aanvankelijk een vrij beroerde ontvangst hadden en wat door getweak aan de firmware aardig verbeterd is.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
In principe kan dit met software. Er zijn genoeg voorbeelden van devices waar middels een software update bijv. de GPS prestaties beter werden...dus waarom niet met 3G daarnaast ben ik wel heel benieuwd of TMO intern een andere coverage tool gebruikt dan de vrij toegankelijke internet versie. Laatst gewijzigd door Celf; 05-08-08 om 12:15. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Nee, maar ik snap de reacties wel, want ik zit nu alles een beetje door te lezen en nu let ik ook op mijn bereik. Moet zeggen dat het best tegen valt ja. Ik heb een enkele keer een vol bereik en zit toch in de randstad. Volgens het kaartje moet ik hier ruim (binnen) bereik hebben. Heb op dit moment 1 streepje 3G op mn iPhone 3G 16GB. Heeft het nog nut om te bellen met T-Mobile vraag ik me af. Ze schepen je af met 15 dagen bedenktijd en ik heb nou niet het idee dat ze royaal zijn met kortingen. |
|
||||
|
||||
ik denk dat dit om een serieuzere aanpak vraagt. Het aantal streepjes 3G zegt niet zo veel, het gaat om de daadwerkelijke ontvangst. Als deze gewoon ontbreekt in gebieden waar het volgens TMO goed zou moeten zijn is er "consument technisch" gesproken sprake van wanprestatie. In het contact met TMO, liefst schriftelijk, moet je dit wel feitelijk aantonen. Let wel, het gaat hierbij niet om wisselende ontvangst, want dat hoort er nu eenmaal bij.
Van alle telefonische contacten zal TMO niet warm of koud worden. Publicaties op fora als deze, misschien met ondersteuning (?) van de technische leden onder ons, maar ook brieven of contact met consumenten organisaties zal TMO eerder tot actie bewegen. Ik woon in een gebied waar de ontvangst ook slecht is....en dat is de enige reden waarom ik nog geen iPhone heb. |
|
|||
|
|||
Als er via een reclamecampagne een flinke hype wordt gemaakt over een nieuwe telefoon, vervolgens werkt deze niet naar behoren. Dan denk ik dat programma's als Radar, Kassa, etc. daar best aandacht aan mogen besteden. Vooral omdat het probleem over de slechte ontvangst wereldwijd is. In Nederland is het de combinatie T-Mobile met een minder goed netwerk en Iphone met minder goede ontvangst dan andere telefoons.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Op zich heb ik goede hoop wanneer het Orange netwerk gekoppeld gaat worden aan het T-Mobile netwerk. Volgens mij vullen die 2 elkaar qua dekking aardig aan namelijk. Dat mogen ze zsm doorvoeren!
|
|
||||
|
||||
Citaat:
1. Contract wordt beëindigd en ik moet de iPhone terug sturen 2. Ik kan het contract afkopen en dat houdt in dat ik 24 x 44 euro betaal (1056 euro !) en de iPhone mag houden. Ik heb dan natuurlijk geen T-mobile dus ook geen minuten / sms'jes Ik ben natuurlijk voor 1ste gegaan |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Hej Grample,
Ze hebben iig teruggebeld dus! Tsja, jammer voor de iphone, dan die maar op een andere manier zien te bemachtigen lijkt me. Zonder 3g en ontvangst is het ook 2 jaar ellende! Op zich wel coulant van T-Mobile vind ik |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ik ben iig lang blij dat ik niet 2 jaar lang rond moet lopen met geen 3G bereik op mijn woonplaats maar eerlijk gezegd had ik beter verwacht, zoals korting op maandelijkse abonnement kosten (was niet mogelijk) of dergelijke.
Het gekke is dat ze me niet eens konden vertellen wanneer er wel 3G dekking zal zijn in Boxmeer en omgeving... En nu weer aan iedereen doorgeven dat ik weer mijn oude nummer gebruik Laatst gewijzigd door Grample; 05-08-08 om 14:51. |
Labels |
3g dekking |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
T-mobile dekking in.. | 1337roller | Odido (T-Mobile) | 10 | 18-07-10 12:36 |
Dekking T-Mobile | eneef | Odido (T-Mobile) | 54 | 19-01-10 00:51 |
T-mobile 3g dekking in de omgeving Leiderdorp | Roerbakei | Odido (T-Mobile) | 0 | 02-05-09 19:34 |
T- Mobile Dekking in Emmen (Drenthe) | MartinK | Odido (T-Mobile) | 1 | 30-04-09 17:13 |
|
|